Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Aberforth
Aberforth
Zakonu Feniksa już nie ma. Sam-Wiesz-Kto zwyciężył, już po wszystkim, a każdy, kto udaje, że jest inaczej, oszukuje sam siebie.
Wykaz wydanej w Polsce literatury "okołopotterowej"
Możliwie najpełniejszy, poglądowy wykaz wydanej w Polsce i dostępnej na polskim rynku tzw. literatury "okołopotterowej":


  • Tytuł: "Quidditch przez wieki" ("Quidditch through the ages")

  • Autor: J. K. Rowling (jako Kennilworthy Whisp)

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 64

  • Opis: "Pod nazwiskiem autora Kennilworthy'ego Whispa kryje się sama J.K. Rowling, a Quidditch przez wieki to ulubiona lektura Harry'ego Pottera. Książka zawiera krótką historię ulubionej dyscypliny sportowej czarodziejów wraz z opisem drużyn poszczególnych krajów, przepisów, fauli, zagrań taktycznych i markowych mioteł."



  • Tytuł: "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" ("Fantastic beasts and where to find them")

  • Autor: J. K. Rowling (jako Newt Skamander)

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 48

  • Opis: "Pod wymyślnym pseudonimem Newt Skamander występuje oczywiście, jak i w poprzedniej pozycji, J.K. Rowling, która miłośnikom Harry'ego Pottera sprawiła tą książeczką prawdziwą frajdę. Jest to zabawne kompendium z magizoologii, czyli wiedzy o magicznych zwierzętach, które służy jako podręcznik Harry'emu i jego przyjaciołom w Szkole Magii i Czarodziejstwa (zawiera ich liczne uwagi kreślone pośpiesznie na marginesach). W książeczce opisano aż siedemdziesiąt pięć gatunków magicznych stworzeń, wśród których znajdują się tak znane jak wilkołaki, trolle, centaury, smoki oraz mniej znane jak chorbotki, żądlibąki, psidwaki, druzgotki."

  • Tytuł: "Baśnie barda Beedle'a" ("The Tales of Beedle the Bard")

  • Autor: J. K. Rowling

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2008 (Polska i Świat)

  • Ilość stron: 112

  • Opis: "Jest to zbiór pięciu baśniowych legend należących do magicznego kanonu literackiego, z którym każdy małoletni czarodziej zapoznaje się w dzieciństwie, tak jak my poznajemy baśnie Andersena czy braci Grimm. Każda z pięciu baśni kryje uniwersalne prawdy, jak mądrość na temat siły płynącej ze szczerej przyjaźni, odkupieńczej mocy miłości i prawdziwej magii kryjącej się w sercu każdego z nas."

  • Tytuł: "Tezaurus. Harry Potter"

  • Autor: Andrzej Polkowski i Joanna Lipińska

  • Wydawnictwo: W. Cejrowski Ltd.

  • Rok wydania: 2004

  • Ilość stron: 372

  • Opis: "Tezaurus to leksykon opisujący postacie, miejsca, przedmioty, czary, rośliny i zwierzęta pojawiające się w powieściach o Harrym Potterze. Jest to idealna pomoc przy lekturze kolejnych tomów Harry'ego Pottera. Zawiera prawie tysiąc haseł, ich angielskie odpowiedniki, wyjaśnia pochodzenie nazw i imion"



  • Tytuł: "Tezaurus. Harry Potter I - VII"

  • Autor: Andrzej Polkowski i Joanna Lipińska

  • Wydawnictwo: Zysk i S-ka

  • Rok wydania: 2008

  • Ilość stron: 474

  • Opis: "Bardzo lubię książki o Harrym Potterze. Przeczytałem je wszystkie po dwa razy, najpierw wydania amerykańskie, potem polskie. (...). Czyli jestem na bieżąco. Ale mimo to gubię się wśród mnogości nazw, postaci, wątków, miejsc i zdarzeń. Dlatego z wielką ochotą zostałem wydawcą Tezaurusa. Korzystam z niego przy lekturze. Pozwala mi przypomnieć sobie, kim był ten czy ów. Pozwala odszukać polski odpowiednik nazwy konkretnego zaklęcia znanego mi tylko po angielsku. Siedem grubych tomów to trochę zbyt wiele, by wszystko spamiętać. A poza tym z podobnych tezaurusów (słowników-leksykonów) korzystali wszyscy tłumacze, we wszystkich krajach, gdzie wydano te książki."

  • Tytuł: "Jak powstał Harry Potter" ("An Interview with J. K. Rowling")

  • Autor: Lindsey Fraser

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2000 (Polska i Świat)

  • Ilość stron: 63

  • Opis: "Lindsey Fraser, wybitna znawczyni i entuzjastka literatury dziecięcej, pyta Joanne K. Rowling o jej błyskotliwą karierę, a także o przeżycia z dzieciństwa, wspomnienia ze szkoły i studiów, o ukochane zwierzęta i ulubione książki..."



  • Tytuł: "Magiczne światy Harry'ego Pottera. Skarbiec mitów, legend i fascynujących faktów" ("The Magical Words of Harry Potter. A treasury of myths, legends, and fascinating facts")

  • Autor: David Colbert

  • Wydawnictwo: Albatros

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 247

  • Opis: "Czy bazyliszki to wielkie węże? Dlaczego uczniowie Durmstrangu podróżują statkiem? Dlaczego po spotkaniu z dementorem należy zjeść czekoladę? Dlaczego profesor McGonagall zamienia się w kota? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w książce Colberta, który uświadamia nam, że powieści o słynnym czarodzieju wykazują zadziwiające powiązania z legendami, literaturą, historią czy medycyną. Jeśli ciekawi was pochodzenie fantastycznych zwierząt i prawdziwe życie wielkich magów, jeśli szukacie klucza do ukrytych znaczeń imion - sięgnijcie po "Magiczne światy Harry'ego Pottera"."

  • Tytuł: "Harry Potter. Nauka i Magia" ("The science of Harry Potter. How Magic Really Works")

  • Autor: Roger Highfield

  • Wydawnictwo: Prószyński i s-ka

  • Rok wydania: 2003 (Polska), 2002 (Świat)

  • Ilość stron: 312

  • Opis: "Za sprawą J. K. Rowling nasz świat ponownie zapełnił się smokami, latającymi miotłami, magicznymi zaklęciami, cudownymi eliksirami, no i czarodziejami. Ta książka powinna znaleźć się na półce każdego miłośnika magicznego świata Harry'ego Pottera (...)"


  • Tytuł: "Mugole i Magia. J. K. Rowling i fenomen Harry'ego Pottera" ("Muggles and Magic. An Unofficial Guide to JK Rowling and the Harry Potter Phenomeno")

  • Autor: George Beahm

  • Wydawnictwo: Rebis

  • Rok wydania: 2005 (Polska), 2004 (Świat)

  • Ilość stron: 488

  • Opis: "Mugole i magia to książka wyjątkowa w powodzi różnych opracowań dotyczących Harry'ego Pottera. Jest to swego rodzaju podręcznik i przewodnik, który pozwala lepiej poznać J. K. Rowling i jej najsłynniejszego bohatera - Harry'ego Pottera i jego czarodziejskich przyjaciół. Książka została skonstruowana tematycznie, by czytelnik mógł łatwiej odnaleźć informacje, które go interesują. A znajdzie tu wszystko: od biografii i kalendarium życia J. K. Rowling przez słowniczek cytatów, pojęć i postaci z pięciu części Harry'ego Pottera po informacje dotyczące filmów, stron internetowych i zabawek związanych z najsłynniejszym czarodziejem świata.
    Jest to prawdziwa skarbnica wiedzy, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Ta niezwykła, bogato ilustrowana książka powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich miłośników Harry'ego Pottera i jego magicznego świata."

  • Tytuł: "Księga wiedzy czarodziejskiej. Przewodnik po zaczarowanym świecie Harry'ego Pottera" ("The Sorcerer's Companion: A Guide to the Magical World of Harry Potter")

  • Autor: Allan Zola Kronzek i Elizabeth Kronzek

  • Wydawnictwo: Rebis

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 320

  • Opis: "Księga wiedzy tajemnej pozwala odkryć całe bogactwo zdumiewających informacji na temat wszelkich czarodziejskich rzeczy i zjawisk, z jakimi spotyka się Harry. Miliony czytelników na wszystkich kontynentach zachwycają się czarownym światem magii, zaklęć i mitycznych stworzeń towarzyszących Harry'emu Potterowi i jego przyjaciołom. Jednak większość z nich nie wie, że za fantastyczną krainą Harry'ego kryją się całe wieki historii, folkloru i mitów. Czarodziejskie różdżki i czarodzieje, bogini i miotły, hipogryfy i zielarstwo, wszystko to ma swoje zadziwiające historie zaczerpnięte z legend, literatury albo rzeczywistych zdarzeń sprzed setek, a nawet tysięcy lat. Różdżki takie jak te, sprzedawane na ulicy Pokątnej, wyrabiali niegdyś druidzi z gałęzi świętego cisu. Pierwsze eliksiry miłosne sporządzano w starożytnej Grecji i Egipcie, a księgi zaklęć i klątw cieszyły się ogromną popularnością w średniowieczu. Znajdziecie tu wszystko - od amuletów po zwodniki. Księga wiedzy tajemnej - fascynująca wycieczka po porywającym świecie Harry'ego Pottera - powinna znaleźć się na półce każdego miłośnika przygód młodego czarodzieja."

  • Tytuł: "Harry Potter - filozoficzny czarodziej" ("Harry Potter - en philosofisk trollmenn")

  • Autor: Gaare Jorgen i Sjaastad Oystein

  • Wydawnictwo: Jacek Santorski & CO

  • Rok wydania: 2007 (Polska)

  • Ilość stron: 272

  • Opis: "Opowieść o Harrym Potterze jest mocno zakorzeniona w mitologii i tradycji magicznej, lecz jej filozoficzne podłoże czeka jeszcze na odkrycie, bo np. Tiara Przydziału, Mapa Huncwotów oraz Myślodsiewnia są uosobieniem myśli wyrażonych przez Platona, Kanta i Hume'a, a w postawionym na głowie świecie Mugoli i czarodziejów, autorzy tłumaczą, pozbawiony lepkiej poprawności politycznej przekaz o tolerancji i antyrasizmi. Jorgen Gaare i Oystein Sjaastad pytają dlaczego ta opowieść zdobywa tak różnorodne grupy czytelników niezależnie od kultury i wieku? ... I odpowiadają: prawdopodobnie dlatego, że sięga głęboko w naszą ludzką egzystencję, grając na emocjach i ambicjach, naszych nadziejach i obawach, pojęciach i przekonaniach. Gdybyście kiedyś wątpili: Harry Potter zabiera nas prosto do filozofii!"

  • Tytuł: "Harry Potter - dobry czy zły" ("Harry Potter - gut oder bose")

  • Autor: Gabriele Kuby

  • Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne

  • Rok wydania: 2006 (Polska)

  • Ilość stron: 144

  • Opis: "Dobrze, że wyjaśnia pani sprawę Harry'ego Pottera, ponieważ jest to subtelne uwiedzenie, które oddziałuje niepostrzeżenie, a przez to głęboko, i rozkłada chrześcijaństwo w duszy człowieka, zanim mogło ono w ogóle wyrosnąć". - list kardynała Josepha Ratzingera do Gabriele Kuby z 7 marca 2003 roku. Książka Gabriele Kuby może pomóc tym wszystkim, którzy nie chcą się poddać szeroko zakrojonej manipulacji, oraz tym, którzy czują się odpowiedzialni za młodych ludzi - rodzicom, nauczycielom, wychowawcom."

  • Tytuł: "Harry Potter i okultyzm"

  • Autor: ks. Aleksander Posacki SJ

  • Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne

  • Rok wydania: 2006

  • Ilość stron: 224

  • Opis: "Autor zdecydowanie przeciwstawia się powszechnym twierdzeniom, że Harry Potter to tylko niewinna wyobraźnia, dokonuje szczegółowej analizy obecności okultyzmu i magii w kulturze, szczególnie w literaturze. Zasadnicza jej część dotyczy Harry'ego Pottera J. K. Rowling, zwłaszcza zawartych tam tematów okultystycznych, ezoterycznych, inicjacyjnych, a nawet satanistycznych."



  • Tytuł: "Harry i czary - mary, czyli o wartościach edukacyjnych w cyklu powieści "Harry Potter" J. K. Rowling"

  • Autor: Dagmara Kowalewska

  • Wydawnictwo: Universitas

  • Rok wydania: 2005

  • Ilość stron: 422

  • Opis: "Autorka bada fenomen "potteromanii" z perspektywy wartości poznawczych, moralnych i estetycznych, które obecne są w serii powieści J.K. Rowling i świadczą o jej niedostrzeganym często przez oponentów potencjale edukacyjnym. W książce omówiona została tradycja literacka, z której wywodzi się Harry Potter, miejsce tegoż dzieła w dorobku gatunku, a także rodzaj dominujących w nim tendencji edukacyjnych, omówionych z uwzględnieniem najnowszych teorii socjologii literatury i komunikacji masowej oraz teorii wychowania. Szczegółowej analizie poddano również świat przedstawiony powieści, skupiając się na charakterystyce postaci jako głównych nośnikach wartości. Całość wzbogacono o indeks najważniejszych nazwisk i określeń, który pomoże wejść w czarodziejski świat Hogwartu wszystkim niewtajemniczonym "mugolom"."

  • Tytuł: "Dojrzewanie Harry'ego Pottera"

  • Autor: Krystyna Bęczkowska

  • Wydawnictwo: Ston 2

  • Rok wydania: 2005

  • Ilość stron: 160

  • Opis: "Ta ciekawa książka ukazuje etapy dojrzewania głównego bohatera, Harry'ego Pottera. Przeznaczona jest dla młodzieży i dorosłych, a zwłaszcza dla tych, którzy znają losy bohatera wydanych dotąd pięciu tomów tylko fragmentarycznie."



  • Tytuł: "Potterowa Myślodsiewnia. Tajemnice świata magii Harry'ego Pottera"

  • Autor: Karen Farrington i Lewis Constable

  • Wydawnictwo: In Rock

  • Rok wydania: 2006 (Polska), 2005 (Świat)

  • Ilość stron: 190

  • Opis: "Czytając tę książkę czytelnik zaspokoi ciekawość związaną z legendami i faktami potterowskiego świata, które łączą go z naszym mugolskim życiem."




  • Tytuł: "Biografia J.K. Rowling. Genialna twórczyni Harry Pottera" ("J. K. Rowling. A Biography")

  • Autor: Sean Smith

  • Wydawnictwo: Panteon

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 223

  • Opis: "Biografia J.K. Rowling natychmiast po angielskiej edycji została sprzedana do 20 krajów świata, stając się światowym bestsellerem."





  • Tytuł: "Kochamy Harry'ego Pottera"

  • Autor: praca zbiorowa

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2002

  • Ilość stron: 159

  • Opis: "Nad fenomenem Harry'ego Pottera od dawna głowią się dorośli, którzy rozpętali już niejedną na ten temat dyskusję. Dzieci nie biorą w nich udziału, choć - o czym świadczą ich wypowiedzi w tej książce - mają własne zdanie i wyrażają je z wielką stanowczością."
Komentarze
~Dimrilla F
Dodano dnia 28 January 2009 09:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1501
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 67
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Niby większość z tych książek widziałam kiedyś w księgarni, ale jak tak spojrzeć na to wszystko zebrane razem, zaczyna robić wrażenie.
Nieczęsto zdarza się tak, żeby wokół jakiegoś dzieła bądź cyklu literackiego wyrosła cała otoczka, tj. pozycje wyjaśniające podłoże, znaczenia, analizujące pozytywne i negatywne wartości, jakie dany utwór ze sobą niesie.

Widać, że Harry Potter 'załapał się' już do tej grupy, w której mamy np. Władcę pierścieni (tutaj różnych opracowań jest naprawdę mnóstwo), Opowieści z Narnii (trochę mniej), czy chociażby Gwiezdne Wojny (chociaż tutaj wydawnictwa okołotematyczne skupiają się raczej na zależnościach wewnętrznych świata Gwiezdnych Wojen - np. językach, rasach itp, niż na podobieństwach z naszym światem, czy pozytywnym/negatywnym oddziaływaniem na odbiorców).

Co do samego artykułu - Wiele nie napiszę, bo to w końcu zwykła bibliografia, ale wykonanie jest solidne i to się chwali.
~Sayuki F
Dodano dnia 28 January 2009 10:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 390
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 09.09.08
Medale:
Brak
Ja niby też widziałam kilka z tych książek, jednak nie wszystkie. Nigdy się nie spodziewałam, że tyle tego mogli wydać w Polsce. W sumie spis robi wrażenie. Zebranie wszystkich informacji na pewno do najłatwiejszych zadań nie należało. Więc gratuluję. W sumie to nie mam nic więcej do napisania. Za fatygę daję Ci W.
~Mandarynka F
Dodano dnia 28 January 2009 11:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1332
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
Wow!
Znam kilka pierwszych.
Nie mogę sobie wyobrazić tego, że ludzie już dojrzali (wiadomo o co mi chodzi) czytają Harry' ego Pottera i to z taką pasją, żeby pisać opracowania, czy jak zwał, tak zwał!
Moja mama to wielki mól książkowy, ale Harry'ego Pottera do ręki nie weźmie. Raz tylko pomogła mi skleić książkę. A tak, to nic. Dziwi mi się jeszcze, jak ja mogę coś takiego czytać. Dlatego naprawdę duże zdziwienie mnie chwyciło, że dorośli czytają HP i piszą słowniki, leksykony itp.
Jak zauważyły poprzedniczki, sporo polskich wydań. Kto by pomyślał.
Za naprawdę, moim zdaniem, dobry artykuł, należy się dobre bardzo dobre. xD
~Raven_Whiters F
Dodano dnia 28 January 2009 12:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 294
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 23.11.08
Medale:
Brak
Świetnie napisana bibliografia, naprawdę. Ja też nie wiedziałam, że tych książek jest aż tyle! No ale oczywiście nie mogło zabraknąć tych książek o okultyzmie i tym podobnych... Że też komuś się chce to pisać, no nie? Ale artykuł świetny, daję W.
~Upiorzyca F
Dodano dnia 28 January 2009 15:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1105
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
I kto by pomyślał że tych książek jest aż tyle.
Oczywiście większość z nich widziałam w księgarni, niektóre nawet mam w domu, ale dopiero zebranie ich w kupie pokazuje jakie skrajne emocje wywołuje cykl.
Oczywiście za artykuł daje W.
!Lavanda F
Dodano dnia 28 January 2009 15:51
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1289
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 50
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Szczerze mowiac wiedzialam o istnieniu tylko czterech z nich oO.
No, ladne podsumowanie, Lajonie ; )
~Ann Black F
Dodano dnia 28 January 2009 16:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Gryffindoru
Punktów: 431
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 25.01.09
Medale:
Brak
Super wykaz! Są tu wszystkie książki spoza serii, opisane. Mam dwie z nich, ale wolałabym mieć wszystkie. ; )

Oczywiście nie wiedziałam o istnieniu niektórych z nich ; ))


Widać dużo pracy włożone w ten artykuł.


Daję W x dd
!Claire Lethal F
Dodano dnia 28 January 2009 16:36
VIP
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Mistrz Zielarstwa
Punktów: 2821
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 11.08.08
Medale:
Brak
No cóż, solidny wykaz. 8 z nich mam w domu, 2 inne czytałam (własnosć biblioteki), a reszty na oczy nie widziałam nawet w księgarniach.

To jest po prostu fenomen. Tyle książek, które uzupełniają wiedzę to dopiero coś! Imponująca ilość na rynku wydawniczym...

Jedyne, do czego mogę się przyczepić to książka "Księga wiedzy czarodziejskiej. Przewodnik po zaczarowanym świecie Harry'ego Pottera", a szczegółowo: do zdjęcia. Tak, owszem, to ta książka, ale nowe wydanie. Stare wydanie ma okładkę granatową i zawiera tomy I - IV, a to poprawione ma dodatkowo jeszcze 'Zakon Feniksa'. Ale to tak na marginesie. ;]

Powyżej oczekiwań.
~hermi34 F
Dodano dnia 28 January 2009 17:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -94
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 25.01.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Ciekawe. Niektóre z nich mam i muszę powiedzieć że są baardzo ciekawe.I chciałabym mieć jeszcze więcej.A co do artykułu to dodałaś zdjęcia im tak dużo napisałaś że dam ci W.
~Feltonka F
Dodano dnia 29 January 2009 13:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 741
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 09.01.09
Medale:
Brak
Naprawdę dobry artykuł. Z tych wymienionych książek mam tylko pierwsze dwie Język. Świetny pomysł, niektórych z tych tytułów nie znałam. Najbardziej intrygują mnie Baśnie barda Beedle'a. Pozdrawiam. Daje PO
~martusia2093 F
Dodano dnia 29 January 2009 14:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 191
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 27.12.08
Medale:
Brak
Artykuł fajny, opisałaś większość książek związanych z Harrym Potterem i magią, o ile nie wszystkie ;D O istnieniu większości pozycji nie miałam pojęcia dopóki, dopóty nie zapoznałam się z treścią tego artykułu. Nawet teraz nie mogę uwierzyć, że na półkach polskich księgarni leży aż tyle pozycji związanych ze światem J.K. Rowling. To pokazuje fenomen i popularność tomów książek o Harrym Potterze.

Z tych książek, tutaj wymienionych przeczytałam tylko jedną- "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć ". bardzo mi się spodobała, a zwłaszcza te dopiski Harrego i jego przyjaciół.

Za artykuł daję W Rozbawiony jestem pod wrażeniem
~pomyluna F
Dodano dnia 29 January 2009 19:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1818
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Niektóre z tych książek leżą u mnie na półce, ale część z nich, pierwszy raz widzę na oczy. Szkoda tylko , że nie została podana ich cena ( przynajmniej przybliżona ). Niemniej jednak, artykuł bardzo dobry. Zawarte wszystkie informacje o książkach związanych z serią HP, w jednym miejscu. Świetny pomysł.
~sasia Felton F
Dodano dnia 29 January 2009 19:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -50
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 03.01.09
Medale:
Brak
oJ!!! świetny pomysł na artykuł to po pierwsze! Na pewno długo szukałeś... Ja na nieszczęście/lub może szczęście mam tylko 8 czyli mniejszą połowę.. Szkoda... Tylko nie wiem po co tego tyle pisać? Chodzi mi o to, że jak pisała to J.K.Rowling to było fajne. A połowę z tych książek napisali innych a także między innymi polscy pisarze. J.K.Rowling to wymyśliła! A oni muszą wtrącić swoje tak zwane "trzy grosze".
Jedna mała uwaga do tego artykułu... Trzeba było według mnie i jak widzę także paru tu osób dodać chociażby przybliżoną cenęxD
~Ayla F
Dodano dnia 30 January 2009 14:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Artykuł całkiem fajnyOczko Na pewno dużo czasu zajęło Ci znalezienie tego wszystkiego poza tym sam pomysł jest godny uwagi, bo ostatnio dużo tej lektury uzupełniającej. Sama mam parę tytułów i zamierzam kupić jeszcze jakieś ciekawe;P
Daję PO
~Annie F
Dodano dnia 30 January 2009 16:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 197
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
# Tytuł: "Baśnie barda Beedle'a" ("The Tales of Beedle the Bard"Oczko

# Autor: J. K. Rowling

Zabrakło mi: jako Hermiona ;p

Oto jak jakaś (nie)zwykła książka fantastyczna dla młodzieży wstrząsnęła całym wszechświatem ;>
Cały ten szum wokół tej książki wydaje mi się dość dziwny, bo przecież jest bardzo wiele rodzajów książek fantastycznych, tak wiele jak tylko daleko może sięgać ludzka wyobraźnia, a mimo to wszyscy uparli się na Harry'ego Pottera! Zło, ciemność, mrok i potępienie dla tej książki. Ta. A może tylko tak mi się wydaje, bo losów innych książek tego typu nie śledzę? Mimo wszystko nadal mnie to dziwi. Za przejrzystość, czystość i ogólną estetykę artykułu i treść oczywiście stawiam Wybitny. Nie wiedzę powodu do stawiania niższej 'oceny' : P
~gandzia F
Dodano dnia 30 January 2009 21:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -87
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 22.01.09
Medale:
Brak
Czytałam książke Mugole i Magia i uważam ze jest rewelacyjna... każdy kto wcześniej przeczytał HP niech przeczyta też owa ksiażkę ponieważ odpowie ona na wiele nurtujących pytań.
Milva: Proszę używać polskich znaków.
~Sashka13 F
Dodano dnia 01 February 2009 13:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Jak dla mnie to zbyt wiele jak na jedną opowieść o Chłopcu, Który Przeżył. Naprawdę, po co aż tyle tego pisać, skoro każdy, kto poznał Pottera wie, co i jak.
Z drugiej strony poznanie bliżej początków pisania Rowling, czy tego jak powstały te znakomite powieści jest niesamowicie ciekawe. Naprawdę świetne jest, jak Rowling zainspirowała innych ludzi do myślenia i główkowania nad opisaniem historii z życia książkowego Pottera.
Świetny artykuł, gratuluję. Daje W.
~siostra F
Dodano dnia 01 February 2009 19:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 206
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
niespodziewałam się że może być tego aż tyle... sama mam w domu tylko baśnie barda Beedle'a uważam że nie są one jakoś specjalnie zachwycające, aczkolwiek dosyć ciekawe. W szczególności podobała mi się opowieść o fontannie szczęśliwego losu i opowieść o trzech braciach Uśmiech wiedziałam też o fantastycznych zwierzętach i o Quidditch przez wieki...
~Harry 14 F
Dodano dnia 02 February 2009 14:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 410
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Wiedziałem o istnieniu tylko 3 takich książek nie wiedziałem jednak że aż tyle książek może być do Harre'go Pottera. Uważam że co najmniej połowa ich jest niepotrzebna zostały napisane w celu dodatkowego zarobku. OczkoOczko
~marta2093 F
Dodano dnia 02 February 2009 15:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 363
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Artykuł fajny, opisałeś szczegółowo wiele pozycji z literatury okołopoterowej, kto wie, może rzeczywiście nawet wszystkie.
Artykuł urozmaiciłeś fajnymi zdjęciami, dzięki czemu wiele zyskał, oczywiście na plusie Rozbawiony
O istnieniu większości pozycji wymienionych w twoim artykule nawet nie słyszałam, przeczytałam tylko jedną książkę z tej listy.
Uważam, że literatura okołopoterowa jest ciekawym dodatkiem do powieści J.K. Rowling, aczkolwiek zgadzam się z Harrym 14, że połowa tych książek jest niepotrzebna i została napisana w celu zarobku.
za artykuł daję W Rozbawiony
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 75% [49 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 17% [11 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 3% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 266
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59