Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Narcyza i Snape
Narcyza i Snape
- Czarny Pan zabronił mi o tym mówić - ciągnęła, nie otwierając oczu. - Nie chcę by ktokolwiek dowiedział się o tym planie. To... ścisła tajemnica. Ale...
- Jeśli Ci zabronił nie powinnaś mówić - przerwał jej Snape. - Jego słowo jest prawem.

Polskie drużyny Quidditcha
Rzeczpospolita Polska nie słynie ze swojego poziomu Quidditcha, lecz paru dobrych graczy - jak na przykład Józef Wroński czy Władysław Zamojski - stało się cenionymi zawodnikami Ligi Światowej Quidditcha.

Poniżej prezentujemy wybrane polskie drużyny.

Walimłoty z Warszawy - drużyna istniejąca od czasu, gdy Warszawie przyznano tytuł stolicy Polski, założona z oczywistego powodu - stolica musi mieć reprezentację.
Szaty Walimłotów są żółto-czerwone i naszyte na nich są młoty.
Pierwotnie ekipa ta zwała się po prostu "Warszawiacy", lecz po pamiętnym meczu z Gołębiami z Garwolina w 1995 roku, gdy to czołowy ścigający warszawiaków, w amoku z powodu przegranej jego drużyny, podleciał na miotle do szukającego przeciwników i uderzył go zwykłym, mugolskim młotem w głowę - kibice przechrzcili drużynę, a nadmiernie nerwowy ścigający został zwolniony.

W polskiej ekstraklasie Walimłoty przeważnie są na szarym końcu, aczkolwiek nigdy jeszcze nie spadli do niższej ligi. Niektórzy szepczą, iż dzieje się tak z powodu korupcji w polskim Departamencie Gier i Zabaw Magicznych.

Pelikany z Puław - puławska reprezentacja istniejąca od 1775 roku, czyli praktycznie od czasu powstania małej osady rybackiej Puławy. Nazwa tej drużyny pochodzi od ptaków, które upodobały sobie pływanie po Wiśle w okolicach Puław i robiły to nadzwyczaj często w czasie pierwszych treningów puławskiego zespołu, odbywających się na polanie niedaleko Wisły. Potem, rzecz jasna, ekipa przeniosła się na stadion zabezpieczony specjalnymi zaklęciami antymugolskimi.
Puławianie zazwyczaj pokazują się w biało-żółto-niebiesko-czerwonych szatach z naszytymi pelikanami na piersiach.

Zespół długo walczył o pierwszą pozycję w ekstraklasie i godnie ją utrzymywał - w latach 2001-2006 Puchar Polskiej Ligi Quidditcha należał do niego. Obecnie radzi sobie ze zmiennym szczęściem, ale po wymianie szukającego z marnego Edwarda Raczka na Ewelinę Wiśniewską, widać coraz więcej pozytywnych zmian wyników meczy.

Gołębie z Garwolina - drużyna ta, istniejąca od 1887 roku, zasłynęła z rekordowej ilości przegranych meczów w lidze od 1996 roku.
Zawodników Gołębi można ujrzeć ubranych w żółte szaty przeplatane szarością naszytych na nie ptaków patronujących ekipie.
Ich słabe wyniki najprawdopodobniej biorą się stąd, że po wygranym meczu z Walimłotami z Warszawy w 1995 roku, ich szukający został zaatakowany przez gracza przeciwników, w następstwie czego trafił do Szpitala Św. Małgorzaty, gdzie przebywa po dziś dzień. Następcy na tym stanowisku wyraźnie sobie nie radzili, gdyż dotychczas było ich aż dwunastu. Obecnie za złapanie znicza w tej drużynie odpowiada Janina Woch. Czy uda się jej wydobyć Gołębie z szarego końca piątej ligi okręgowej i doprowadzić do zdobycia Pucharu Polskiej Ligi Quidditcha? Czas pokaże. Na razie nie zapowiada się na zmianę pozycji garwolinian w lidze, przynajmniej przez najbliższe pięć lat.

Żaby z Żelechowa - drużyna istniejąca od 1346 roku, znana jest szczególnie ze swojej nazwy i ubrań zawodników - naszywki z żabami na biało-czerwonych szatach robią wrażenie na wielu zagranicznych kibicach.
Pierwotnie drużyna ta, jak wiele innych w tym okresie, nosiła nazwę "Żelechowiaków", lecz anegdota głosi, iż ekipa została przemianowana wskutek incydentu w kuchni. Mianowicie - kucharka źle ugotowała zupę i wszyscy zawodnicy, jak jeden mąż, ruszyli do toalety z zielonymi twarzami. Tak oto narodziła się legenda żelechowskich Żab.

Żelechowiacy, gdy byli w ekstraklasie, nie radzili sobie najlepiej. Nic dziwnego - awansowali w 1653 poprzez walkower w meczu z Awangardzistami z Annopola i równie szybko, jak awansowali - spadli do drugiej ligi. Obecnie radzą sobie ze zmiennym szczęściem, ale nie zanosi się na to, żeby mieli spaść do jeszcze niższej ligi.

Chimery z Chorzowa - drużyna ta, będąca klasyką polskiego Quidditcha, jest najstarszą ekipą Quidditcha w Polsce - istnieje od 1287 roku. Na przestrzeni stuleci gruntowała się opinia o niej jako o jednej z najwybitniejszych w historii, ale dopiero od 1988 roku zaczęto na nią zwracać szerszą uwagę. W tymże roku poczyniono krok niewyobrażalny dla większości drużyn - wymieniono trzech ścigających, czyli prawie połowę drużyny. Jak się później okazało, ten jakże ryzykancki czyn był dobry w swoich skutkach - Brad Jolie, Adam Pitt i Alan Czajkowski stali się legendarną "Wielką Trójcą", a obecnie grają nawet w reprezentacji Polski.

Chorzowianie zwykli zwracać na siebie uwagę swoimi czarno-granatowymi szatami z naszytymi chimerami. Wiąże się z tym nawet pewna anegdotka, mówiąca o tym, że podczas meczu z najgorszym wrogiem tej drużyny - Żabami z Żelechowa - jeden z kibiców zaczarował chimery z naszywek tak, że groźnie warczały, gdy ktokolwiek się zbliżył do któregokolwiek z zawodników. Sędziowie próbowali ukarać drużynę, ale okazało się, że praktycznie nie ma przepisu na takowe zachowanie, wobec czego Chimery pierwszy, i jak dotąd jedyny raz w życiu, wygrały z Żelechowianami.

Dzięki nowym członkom drużyny, Chimery przez wiele sezonów utrzymywały się na podium Polskiej Ligi Quidditcha. Na razie nie zanosi się na pogorszenie tej sytuacji - dopóki ścigający nie stracą swojej formy.

Awangardziści z Annopola - najbarwniejsza drużyna w historii polskiego Quidditcha, która powstała w 1756 roku.
Awangardziści mieli to do siebie, że uwielbiali awangardowe ubrania, wskutek czego ich standardowym zestawem strojów były zielono-niebieskie szaty z czerwonymi naszywkami.
Zasłynęli również z tego, że ich ścigający ze złapania każdego kafla robili prawdziwy rytuał - taniec, wymachiwanie nogami i rękami w rytm muzyki oraz - co najważniejsze - udane obrony. To ściągało na ich stadion setki kibiców, którzy chcieli zobaczyć wszystko na własne oczy.

Aktualnie Annopolanie utrzymują się w trzeciej lidze, ale mają poważne ambicje i chcą powalczyć o Puchar Polskiej Ligi Quidditcha, jednocześnie utrzymując awangardę w ich meczach.

Szaleńcy ze Szczecina - założyciel tej drużyny - Eugeniusz Koparenko - nazwał zespół "Szczotki" na cześć swojej - wówczas jedynej - firmy produkującej szczotki różnorakiego rodzaju, i w zamian za możliwość utrzymywania takowej nazwy, zasponsorował zawodników najszybszymi miotłami owych czasów - Omnibusami 1681. Po śmierci Koparenki (1694 rok; sugeruje się, że został zamordowany przez obłąkanego fana Szczotek) ekipa zmieniła swoją nazwę na adekwatną do sugestii fanów - Szaleńcy.
Szczecinianie grają w czerwono-niebieskich szatach.

Obecnie okupują pierwsze miejsce w czwartej lidze i na poważnie myślą o awansie do trzeciej ligi. W tym celu został już zmieniony trener drużyny - przemęczonego swoim stanowiskiem Antoniego Korpysę zastąpił świeży, tryskający energią Robert Anemia. Jest to niewątpliwie największa zmiana w czwartej lidze, gdyż nowo powołany selekcjoner - znany między innymi z asystowania trenerowi Goblinów z Grodziska - od razu po przybyciu do Szczecina wziął się do pracy i wymienił prawie cały skład drużyny. Czy to przyniesie jakieś efekty? Zobaczymy już wkrótce.
Komentarze
~Przemas1002 F
Dodano dnia 09 July 2009 14:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -83
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 09.07.09
Medale:
Brak
Świetnie, że w Polsce też są jakieś drużyny w Quidditcha!
Ale nie ma żadnej z Bydgoszczy :/
mimo wszystko dam W
~wszechstronny F
Dodano dnia 16 August 2009 20:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 163
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 04.07.09
Medale:
Brak
Świetna wyobraźnia, talent, pomysłowość i poczucie humoru.Super artykuł. Jestem pod wrażeniem. Niektóre nazwiska graczy wymiatają: Brad Jolie, Adam Pitt Oczko Oczywiście daję:

WYBITNY
~AstroZombie F
Dodano dnia 14 October 2009 16:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 14.10.09
Medale:
Brak
Wow o.o
Arykul bardzo mi sie podobal.
Nie mialam kompletnego pojecia o tym ze w polsce sa druzyny quidditcha.
Przyjemnie sie czytalo.
W.
~Bard123 F
Dodano dnia 08 November 2009 01:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 07.11.09
Medale:
Brak
Haha ale fajnie! Czy to możliwe żeby Polska miała tyle reprezentacji kłidicza. Ee Polska to tak naprawdę chyba nie ma żadnej reprezentacji.
Ale cieszę się czytając ten art, bo że tak powiem "jeszcze Polska nie zgineła".

Ale tak naprawdę to trzeba by było dołączyć do starej miotły silnik odrzutowy i urządzić mistrzostwa Polski w Quidditchu.
~Jannx F
Dodano dnia 05 January 2010 16:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 106
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 04.01.10
Medale:
Brak
aaa nie wiedziałem jeszcze w Polsce żeby ludzie grali w Quidditcha... ani nawet żeby latali na miotłach . Artykół super !
~Uranos-Haruka F
Dodano dnia 08 January 2010 14:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 36
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
NiezłeOczko Podoba mi się. Szczególnie, że zawsze zastanawiałam się, czy w Polsce są jakieś znane drużyny. No cóż, bo jakieś musiały być jeśli mieliśmy znanych zawodnikówRozbawiony Ładne, bez błędów. Dam W, bo należy się na pewno.
^N F
Dodano dnia 24 January 2010 11:36
Administrator
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -16000
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 133
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Medal Medal Medal Medal Medal
Bardzo dobry artykuł. Bez błędów, świetnie napisany. Nie wiedziałam, że Polska ma tyle interesujących drużyn. Oczywiście, daję W.
~Rogacz F
Dodano dnia 24 January 2010 18:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -84
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 13.01.10
Medale:
Brak
Ten art przypomniał mi o PZPN Język
Nie wypatrzyłem żadnych błędów ortograficznych.Uśmiech
Ogólnie ciekawe.Niezły pomysł...
polski Quidditch...
kto by pomyślał Oczko
Daję WYBITNY!
~Hermiona_555 F
Dodano dnia 08 February 2010 10:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 3
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Brak
Naprawdę fajny artykuł, napisany tak, że ktoś naiwny mógłby uwierzyć, że te drużyny naprawdę istnieją... Daję W.
!leea F
Dodano dnia 10 February 2010 21:50
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Świetnie napisany artykuł! Nie wiedziałam ,że mamy takie drużyny Oczko, ale nie zdziwiłam się gdy napisałaś iż;
" Rzeczpospolita Polska nie słynie ze swojego poziomu Quidditcha"
i nie tylko...
Wracając do twojego dzieła- zrobiło na mnie wrażenie, wszystkie podane przez ciebie drużyny, skrupulatnie opisane ( mimo ,że żadna z mojego miasta, ale wybaczam ;D ), brak błędów, szybko się czyta, treść, wręcz wciągająca i ciekawa. W. Brawo.
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 21 March 2010 18:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Żeby takie coś jeszcze istniało Oczko Artykuł świetny, widze, że nie tylko mi przypadł do gustu. Wybitny.
~Promitet F
Dodano dnia 22 March 2010 17:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Jej fajny art . W polsce jest takie coś ?! To mnie dziwi . Ale spoko .
Mi sie artykuł podoba . Zero nie dociągnięć . ! Ale jest ok . !
~Loonyy F
Dodano dnia 27 March 2010 21:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1752
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 18.03.10
Medale:
Brak
Nie miałam pojęcia o tym, że w Polsce są drużyny Quidditcha ;.o
Ale artykuł MEGA! :.D
Daję W : ))
~Polgara F
Dodano dnia 11 April 2010 22:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 92
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 11.04.10
Medale:
Brak
Artykuł bardzo mi się podoba, podziwiam Twoją wyobraźnię i dziękuję za to, że dzięki Tobie mogłam dowiedzieć się tylu interesujących rzeczy o Quidditchu w naszym kraju. Uśmiech

"Szaleńcy ze Szczecina - założyciel tej drużyny - Eugeniusz Koparenko - nazwał zespół "Szczotki" na cześć swojej - wówczas jedynej - firmy produkującej szczotki różnorakiego rodzaju, i w zamian za możliwość utrzymywania takowej nazwy, zasponsorował zawodników najszybszymi miotłami owych czasów - Omnibusami 1681."

Ten fragment mnie rozwalił. Rozbawiony

Wybitny. Oczko
~ciemna1OO F
Dodano dnia 13 May 2010 17:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 81
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 13.05.10
Medale:
Brak
Hm... Jak widać istnieją takie drużyny. ^ O tym nic nie wiedziałam. Ładnie, przejrzyście i ciekawie napisane. Jak i również chciałabym podkreślić, że bez błędów ort., których nie cierpię. Zasługuje na W.
~DawidRiddle F
Dodano dnia 17 May 2010 08:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 81
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 29.04.10
Medale:
Brak
Eee bardzo ciekawy artykuł ( ale dlaczego nie wspomniałeś o międzyrzeckiej drużynie Nieśmiertelne Miotły, barwy czarno brązowe, liga 6)
^Lady Holmes F
Dodano dnia 23 May 2010 19:24
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Bardzo ładny art. Każda drużyna dobrze opisana, bez jakichś niepotrzebnych rzeczy, czyli krótko, zwięźle i na temat.
Stylistycznie, gramatycznie i ortograficznie artykuł jest poprawny - te powtórzenia słowa "drużyna" musiały się znaleźć z powodu samego tytułu.
Najbardziej mnie rozśmieszyły te nazwy.
~David F
Dodano dnia 26 May 2010 20:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 25.05.10
Medale:
Brak
Super !!! wiedziałem o jednej,a tu dowiaduję się o siedmiu, nawet mi się nie śniło, że Polska ma dobrych graczy w Quidditchu. Art. super /// Pozdro ;]
~JaneVolturi F
Dodano dnia 28 May 2010 17:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.05.10
Medale:
Brak
Bardzo mi się podobało, i cieszę się że wymieniłeś aż tyle tych drużyn. Sama kibicuję Szaleńcom ze Szczecina( W lipccu grają z reprezentacją Anglii!) A paru faktów o nich nie znałamPhi... Wymieniłas wiele drużyn, ale parę pominęłaś. Co z Zielonymi Chmurami, drużyną z Zielonej Góry? Dlatego daję P.
~majaa12 F
Dodano dnia 26 July 2010 13:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 25.07.10
Medale:
Brak
To w Polsce wogóle istnieją drużyny quidditcha ??? Nie wiedziałam o tym przed przeczytaniem tego ! Oczywiście W !
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 79% [86 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [15 głosów]
Zadowalający Zadowalający 6% [7 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 250
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59