Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Jaskinia
Jaskinia
Harry czuł zapach soli i słyszał szum fal; lekki, chłodny wiatr mierzwił mu włosy, kiedy patrzył na zalane blaskiem księżyca morze i usiane gwiazdami niebo. Stał na szczycie ciemnej skały, a w dole bielały grzywy rozbijających się o brzeg bałwanów. Spojrzał przez ramię. Za nim piętrzył się klif, stromy, czarny i tajemniczy. Obok sterczały wielkie bloki skalne, podobne do tego, na wierzchni klifu w zamierzchłej przeszłości. Był to posępny, surowy widok: tylko morze i skały, ani jednego drzewa, kępy trawy czy plamy piasku.
Polskie drużyny Quidditcha
Rzeczpospolita Polska nie słynie ze swojego poziomu Quidditcha, lecz paru dobrych graczy - jak na przykład Józef Wroński czy Władysław Zamojski - stało się cenionymi zawodnikami Ligi Światowej Quidditcha.

Poniżej prezentujemy wybrane polskie drużyny.

Walimłoty z Warszawy - drużyna istniejąca od czasu, gdy Warszawie przyznano tytuł stolicy Polski, założona z oczywistego powodu - stolica musi mieć reprezentację.
Szaty Walimłotów są żółto-czerwone i naszyte na nich są młoty.
Pierwotnie ekipa ta zwała się po prostu "Warszawiacy", lecz po pamiętnym meczu z Gołębiami z Garwolina w 1995 roku, gdy to czołowy ścigający warszawiaków, w amoku z powodu przegranej jego drużyny, podleciał na miotle do szukającego przeciwników i uderzył go zwykłym, mugolskim młotem w głowę - kibice przechrzcili drużynę, a nadmiernie nerwowy ścigający został zwolniony.

W polskiej ekstraklasie Walimłoty przeważnie są na szarym końcu, aczkolwiek nigdy jeszcze nie spadli do niższej ligi. Niektórzy szepczą, iż dzieje się tak z powodu korupcji w polskim Departamencie Gier i Zabaw Magicznych.

Pelikany z Puław - puławska reprezentacja istniejąca od 1775 roku, czyli praktycznie od czasu powstania małej osady rybackiej Puławy. Nazwa tej drużyny pochodzi od ptaków, które upodobały sobie pływanie po Wiśle w okolicach Puław i robiły to nadzwyczaj często w czasie pierwszych treningów puławskiego zespołu, odbywających się na polanie niedaleko Wisły. Potem, rzecz jasna, ekipa przeniosła się na stadion zabezpieczony specjalnymi zaklęciami antymugolskimi.
Puławianie zazwyczaj pokazują się w biało-żółto-niebiesko-czerwonych szatach z naszytymi pelikanami na piersiach.

Zespół długo walczył o pierwszą pozycję w ekstraklasie i godnie ją utrzymywał - w latach 2001-2006 Puchar Polskiej Ligi Quidditcha należał do niego. Obecnie radzi sobie ze zmiennym szczęściem, ale po wymianie szukającego z marnego Edwarda Raczka na Ewelinę Wiśniewską, widać coraz więcej pozytywnych zmian wyników meczy.

Gołębie z Garwolina - drużyna ta, istniejąca od 1887 roku, zasłynęła z rekordowej ilości przegranych meczów w lidze od 1996 roku.
Zawodników Gołębi można ujrzeć ubranych w żółte szaty przeplatane szarością naszytych na nie ptaków patronujących ekipie.
Ich słabe wyniki najprawdopodobniej biorą się stąd, że po wygranym meczu z Walimłotami z Warszawy w 1995 roku, ich szukający został zaatakowany przez gracza przeciwników, w następstwie czego trafił do Szpitala Św. Małgorzaty, gdzie przebywa po dziś dzień. Następcy na tym stanowisku wyraźnie sobie nie radzili, gdyż dotychczas było ich aż dwunastu. Obecnie za złapanie znicza w tej drużynie odpowiada Janina Woch. Czy uda się jej wydobyć Gołębie z szarego końca piątej ligi okręgowej i doprowadzić do zdobycia Pucharu Polskiej Ligi Quidditcha? Czas pokaże. Na razie nie zapowiada się na zmianę pozycji garwolinian w lidze, przynajmniej przez najbliższe pięć lat.

Żaby z Żelechowa - drużyna istniejąca od 1346 roku, znana jest szczególnie ze swojej nazwy i ubrań zawodników - naszywki z żabami na biało-czerwonych szatach robią wrażenie na wielu zagranicznych kibicach.
Pierwotnie drużyna ta, jak wiele innych w tym okresie, nosiła nazwę "Żelechowiaków", lecz anegdota głosi, iż ekipa została przemianowana wskutek incydentu w kuchni. Mianowicie - kucharka źle ugotowała zupę i wszyscy zawodnicy, jak jeden mąż, ruszyli do toalety z zielonymi twarzami. Tak oto narodziła się legenda żelechowskich Żab.

Żelechowiacy, gdy byli w ekstraklasie, nie radzili sobie najlepiej. Nic dziwnego - awansowali w 1653 poprzez walkower w meczu z Awangardzistami z Annopola i równie szybko, jak awansowali - spadli do drugiej ligi. Obecnie radzą sobie ze zmiennym szczęściem, ale nie zanosi się na to, żeby mieli spaść do jeszcze niższej ligi.

Chimery z Chorzowa - drużyna ta, będąca klasyką polskiego Quidditcha, jest najstarszą ekipą Quidditcha w Polsce - istnieje od 1287 roku. Na przestrzeni stuleci gruntowała się opinia o niej jako o jednej z najwybitniejszych w historii, ale dopiero od 1988 roku zaczęto na nią zwracać szerszą uwagę. W tymże roku poczyniono krok niewyobrażalny dla większości drużyn - wymieniono trzech ścigających, czyli prawie połowę drużyny. Jak się później okazało, ten jakże ryzykancki czyn był dobry w swoich skutkach - Brad Jolie, Adam Pitt i Alan Czajkowski stali się legendarną "Wielką Trójcą", a obecnie grają nawet w reprezentacji Polski.

Chorzowianie zwykli zwracać na siebie uwagę swoimi czarno-granatowymi szatami z naszytymi chimerami. Wiąże się z tym nawet pewna anegdotka, mówiąca o tym, że podczas meczu z najgorszym wrogiem tej drużyny - Żabami z Żelechowa - jeden z kibiców zaczarował chimery z naszywek tak, że groźnie warczały, gdy ktokolwiek się zbliżył do któregokolwiek z zawodników. Sędziowie próbowali ukarać drużynę, ale okazało się, że praktycznie nie ma przepisu na takowe zachowanie, wobec czego Chimery pierwszy, i jak dotąd jedyny raz w życiu, wygrały z Żelechowianami.

Dzięki nowym członkom drużyny, Chimery przez wiele sezonów utrzymywały się na podium Polskiej Ligi Quidditcha. Na razie nie zanosi się na pogorszenie tej sytuacji - dopóki ścigający nie stracą swojej formy.

Awangardziści z Annopola - najbarwniejsza drużyna w historii polskiego Quidditcha, która powstała w 1756 roku.
Awangardziści mieli to do siebie, że uwielbiali awangardowe ubrania, wskutek czego ich standardowym zestawem strojów były zielono-niebieskie szaty z czerwonymi naszywkami.
Zasłynęli również z tego, że ich ścigający ze złapania każdego kafla robili prawdziwy rytuał - taniec, wymachiwanie nogami i rękami w rytm muzyki oraz - co najważniejsze - udane obrony. To ściągało na ich stadion setki kibiców, którzy chcieli zobaczyć wszystko na własne oczy.

Aktualnie Annopolanie utrzymują się w trzeciej lidze, ale mają poważne ambicje i chcą powalczyć o Puchar Polskiej Ligi Quidditcha, jednocześnie utrzymując awangardę w ich meczach.

Szaleńcy ze Szczecina - założyciel tej drużyny - Eugeniusz Koparenko - nazwał zespół "Szczotki" na cześć swojej - wówczas jedynej - firmy produkującej szczotki różnorakiego rodzaju, i w zamian za możliwość utrzymywania takowej nazwy, zasponsorował zawodników najszybszymi miotłami owych czasów - Omnibusami 1681. Po śmierci Koparenki (1694 rok; sugeruje się, że został zamordowany przez obłąkanego fana Szczotek) ekipa zmieniła swoją nazwę na adekwatną do sugestii fanów - Szaleńcy.
Szczecinianie grają w czerwono-niebieskich szatach.

Obecnie okupują pierwsze miejsce w czwartej lidze i na poważnie myślą o awansie do trzeciej ligi. W tym celu został już zmieniony trener drużyny - przemęczonego swoim stanowiskiem Antoniego Korpysę zastąpił świeży, tryskający energią Robert Anemia. Jest to niewątpliwie największa zmiana w czwartej lidze, gdyż nowo powołany selekcjoner - znany między innymi z asystowania trenerowi Goblinów z Grodziska - od razu po przybyciu do Szczecina wziął się do pracy i wymienił prawie cały skład drużyny. Czy to przyniesie jakieś efekty? Zobaczymy już wkrótce.
Komentarze
~ChrisRed F
Dodano dnia 30 December 2021 06:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 37
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 29.12.21
Medale:
Brak
essay part of ftce
citing quotes in an essay
the write stuff thinking through essays
~WalterThutt F
Dodano dnia 01 January 2022 09:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 31.12.21
Medale:
Brak
exPository essay definition
sat essay examples
5 paragraph essay outline
~Katinemtea F
Dodano dnia 12 June 2022 05:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 35
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 11.06.22
Medale:
Brak
scatter slots facebook
free game slot video
vegas world free slots games online
~Aurliemtea F
Dodano dnia 13 June 2022 02:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 37
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 12.06.22
Medale:
Brak
slots free games
777 slots
free sizzling 7 slots
~Addiemtea F
Dodano dnia 13 June 2022 22:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 37
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 13.06.22
Medale:
Brak
all free slots play now
super slots
caesars free slots with bonus
~Cyndiamtea F
Dodano dnia 16 June 2022 01:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 43
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 15.06.22
Medale:
Brak
free games
house of fun free slots
murka slots
~Shalnamtea F
Dodano dnia 18 June 2022 15:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 37
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 18.06.22
Medale:
Brak
caesars slots free
vegas world free games online slots sign
cash river casino slots free
~Adrianamtea F
Dodano dnia 19 June 2022 12:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 37
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 18.06.22
Medale:
Brak
viva slots vegas free
cleopatra penny slots
casino jackpots
~Eadiemtea F
Dodano dnia 22 June 2022 22:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 37
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 22.06.22
Medale:
Brak
play free slots
scatter slot facebook
sim slots free games
~Raneemtea F
Dodano dnia 23 June 2022 18:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 37
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 23.06.22
Medale:
Brak
jackpotjoy slots download
pit people more slots
double diamond free slots
~Dennamtea F
Dodano dnia 24 June 2022 14:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 37
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 24.06.22
Medale:
Brak
slot games free
house of fun free online slots
slotomania online slots
~Kareemtea F
Dodano dnia 25 June 2022 09:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Goblin
Punktów: 35
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 24.06.22
Medale:
Brak
online free slots
all free slots machine game
ceaser slot free games
~medinheld F
Dodano dnia 21 November 2022 17:21
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
It was frustrating to go out there and not put our best foot forward <a href=http://clomid.mom/>buy clomid online</a>
~MorrisDooke F
Dodano dnia 25 December 2022 01:19
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
http://www.hydroxychloroquinex.com/ plaquenil 200 mg
~Neloseela F
Dodano dnia 01 February 2023 03:19
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
Sledge GJ, O Neill A, Thor A, et al Pilottrial of paclitaxel herceptin adjuvant therapyfor early stage breast cancer E2198 abstract4 <a href=https://brandcialis.best>buy cialis online with prescription</a>
~IssuepGes F
Dodano dnia 14 February 2023 18:00
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
It is well documented that diminished nocturnal decline in BP is associated with a higher risk for cardiovascular events <a href=https://lasix.mom>kob lasix</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 79% [86 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [15 głosów]
Zadowalający Zadowalający 6% [7 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 201
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59