Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Ród Blacków w Sly...
Ród Blacków w Slytherinie
- Kto chciałby być w Slytherinie? Prędzej bym wrócił do domu, a ty? - spytał James chłopca rozpartego na siedzeniu naprzeciwko. Harry ze wstrząsem uświadomił sobie, że to Syriusz. Black - nie uśmiechnął się.
- Cała moja rodzina była w Slytherinie - stwierdził.
- Kurczę - powiedział James - a wydawałeś mi się w porządku!
Syriusz wyszczerzył się.
- Być może złamię tradycję. Gdzie byś chciał być, gdybyś mógł wybrać?
James uniósł niewidzialny miecz.
- W Gryffindorze, gdzie kwitnie męstwa cnota! Jak mój tata.

Komnata Tajemnic
- Jeszcze się nie domyślasz Harry Potterze? - zapytał łagodnie Riddle - To Ginny Weasley otworzyła Komnatę Tajemnic. To ona wydusiła szkolne koguty i nabazgrała te groźne napisy na ścianach. To ona poszczuła Węża Slytherina na szlamy i na kota tego charłaka.

Najpierw zapoznajmy się z legendą, która opowiada o stworzeniu Komnaty Tajemnic.

Kiedy czwórka wspaniałych magów- Godryk Gryffindor, Helga Hufflepuff, Rowena Ravenclaw i Salazar Slytherin- w atmosferze spokoju i przyjaźni otworzyła Szkołę Magii i Czarodziejstwa Hogwart nic nie wskazywało na zbliżający się rychło konflikt. Pewnego dnia Slytherin ogłosił, iż nie życzy sobie by do szkoły uczęszczali uczniowie, którzy nie są czystej krwi. Salazar nie znalazł jednak nikogo kto poparłby jego propozycję. Zły i zawiedziony postanowił opuścić zamek. Jednak zanim to zrobił utworzył sekretną komnatę, nazwaną później Komnatą Tajemnic, w której miał umieścić potwora (bazyliszka), który pewnego dnia miałby oczyścić szkołę ze wszystkich czarodziei brudnej krwi. A otworzyć Komnatę miał tylko prawowity dziedzic Slytherina.



Przez setki, a nawet tysiące lat nikt taki się nie znalazł. Ba! Wiele uczniów i nauczycieli postanowiło odnaleźć Komnatę. Bezskutecznie. Legenda coraz bardziej popadała w zapomnienie, mało kto o niej pamiętał, a ci, którzy przeczytali o niej w jakiejś książce nie wierzyli w żadne pojawienie się dziedzica. Do czasu.

W całej historii Hogwartu odnotowano trzy otworzenia Komnaty Tajemnic, w tym dwa najbardziej krwawe. Pierwsze miało miejsce za czasów nauki Toma Riddle'a w zamku. Był ambitną i skrytą w sobie sierotą. Nigdy nie ukrywał, że fascynowało go to miejsce. Dużo czasu spędzał na nocnych spacerach po zamku szukając choćby najmniejszego śladu. Czytał książki, wypytywał nauczycieli i duchy. Kiedy był na piątym roku znalazł i otworzył Komnatę Tajemnic. Popadająca w niepamięć legenda stała się faktem. Wybuchła panika, w końcu olbrzymi wąż grasował swobodnie po zamku. Rodzice zabierali swoje dzieci do domów. Niestety nie wszystkich udało się uratować i kilka osób zostało spetryfikowanych*, a uczennica o imieniu Marta została zamordowana. Kiedy los szkoły był już praktycznie przesądzony - postanowiono ją zamknąć - Tom zdał sobie sprawę, iż będzie musiał wrócić do mugolskiego Domu Dziecka, a to by było dla niego straszne, przecież tak bardzo nienawidził "zwykłych" ludzi. Dzięki swej pomysłowości i sprytowi udało mu się zrzucić winę na swojego kolegę, niejakiego Rubeusa Hagrida późniejszego gajowego Hogwartu, którego od razu wyrzucono z zamku. Riddle zamknął Komnatę, a w jej środku bazyliszka...

Kiedy kilkanaście lat później na jednej ścian zamku pojawił się napis: Komnata Tajemnic została otwarta, wrogowie dziedzica strzeżcie się!, było jasne, że sprawa nie wygląda zbyt ciekawie i bardzo możliwy był fakt, iż historia może się powtórzyć. A ponieważ [historia] lubi się powtarzać, sprawy przybrały podobny obrót: panika, petryfikacja uczniów, a nawet zwierząt i duchów! Jednak to nie było wszystko. Została porwana i uwięziona w Komnacie uczennica Gryffindoru, Ginny Weasley. Jej szkielet miał pozostać tam na wieki. Jednak dzięki Harry'emu Potterowi nie doszło do tego. Chłopiec obdarzony niezwykle rzadkim darem - potrafił rozmawiać z wężami - znalazł wejście do Komnaty, pokonał potwora i uratował dziewczynkę.



Trzecie otwarcie nie było już tak straszne, ponieważ czyhający w środku Komnaty potwór został unicestwiony. Tym razem Ron Weasley i Hermiona Granger udają się do jej wnętrza po jad bazyliszka by zniszczyć nim jednego z horkruksów.

Komnata, jako pomieszczenie, była bardzo przestronna, jednak nie można powiedzieć o niej 'przytulna'. Murowane ściany, w których co kilka centymetrów można było znaleźć topornie wyciosane głowy węży lub ich figurki na pewno nie budziły pozytywnych odczuć. Podłoga, również kamienna, w całości pokryta śluzem, który wytwarza wąż, by łatwiej było mu się poruszać. Liczne tunele i korytarze miały utrudnić człowiekowi znalezienie właściwej drogi, a bazyliszkowi ułatwić schwytanie ofiary.



*petryfikacja: zesztywnienie/skostnienie człowieka lub innej istoty.
Komentarze
~polami F
Dodano dnia 31 March 2009 18:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 817
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 17.12.08
Medale:
Brak
...nie wierzyli w żadne pojawienie się dziedzica.

wydaje mi się, że zdanie lepiej prezentowało by się bez słówka żadne

W całej historii Hogwartu odnotowano trzy otworzenia Komnaty Tajemnic, w tym dwa najbardziej krwawe

dwa z trzech najbardziej krwawe? Aż się prosi żeby dopisać "i jedno najmniej". "W tym dwa krwawe", albo "z ofiarami" lub jakieś inne określenie wydaje mi właściwsze w tym miejscu.

Ale artykuł fajny, wyczerpujący. Daję PO
~Bonnie313 F
Dodano dnia 31 March 2009 19:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2669
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 198
Data rejestracji: 16.02.09
Medale:
Brak
Hmm... no świetnie napisane, nie dopatrzyłam się błędów, ani ortograficznych ani interpunkcyjnychUśmiech A ''H. P. i Komnata Tajemnic'' to wg mnie bardzo dobry film, chyba najciekawszy ze wszystkich. Chociaż inne też są fajneRozbawiony Ale ogólnie cały artykulik super, daję W.
~Jessica90 F
Dodano dnia 04 April 2009 22:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 200
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 04.04.09
Medale:
Brak
Błędów wielu się nie dopatrzyłam, temat wyczerpany, jedyne co zawraca głowę, to wszystkie uchybienia wymienione w komentarzach przez moich poprzedników.
Na plus należy zaliczyć zdjęcia - niesamowicie urozmaicają tekst. Bez nich, z całym szacunkiem dla artykułu, byłby nudny Oczko
Ogólnie rzecz biorąc, Wybitny.

A jeżeli chodzi o błędy to w tej sytuacji nie pisze się "zawraca głowę" tylko jeżeli już to "zwraca uwagę"!
~mikka147 F
Dodano dnia 06 April 2009 21:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -37
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 05.04.09
Medale:
Brak
Fajny artykuł daje W. Bazyliszek jest taki fajny i jego pan też. Najfajniejsza scena jak feniks wydłubuje oczy wężowi.Uśmiech

Nie pamiętasz o tym, że już raz komentowałaś ten artykuł? ...
~Pizmaczek F
Dodano dnia 10 April 2009 19:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 53
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 10.04.09
Medale:
Brak
I znowu świetny artykuł. Aż się czytać chce Uśmiech. Pomysł bardzo fajny.
Duża, ciekawa treść i fajne fotki. Za wszystko daję Wybitny
~pomyluna F
Dodano dnia 13 April 2009 12:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1818
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł. Nie wyłapałam, żadnych błędów ( skupmy się na plusach xD ). Wyczerpujący temat, napisany prostym językie, a więc czyna się płynnie. Plus za wytłumaczone pojęcie, już po zakończeniu. W końcu nie wszyscy wiedzą wszystko xD A tak to tadam i mamy wytłumaczenie. Naprawdę podobał mi się.
~poppi94 F
Dodano dnia 20 April 2009 14:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 20.04.09
Medale:
Brak
Bardzo fajna ta część była, i artykuł też jest spoko. Oczywiście w filmie nie było, aż tyle szczegółów co w książce, ale i tak ta ekranizacja było okiOczko Daję "wybitny"
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 14:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Świetnie napisany artykuł, który dzięki zdjęciom rzuca się w oczy. Wszystko jest bardzo dobrze wyjaśnione łącznie z opowiedzeniem histori powstania Hogwartu. Moją uwagę przykół tekst , iż została ona otwarta trzy razy. Dopiero po chwili przypomniało mi się ,że Ron i Hermiona rówież to uczynili. Oceniam na powyżej oczekiwań ;p
~severus not dead F
Dodano dnia 25 April 2009 17:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 119
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Ja też nawet nie myślałam o tym, że Ron otworzył Komnatę. To było takie naturalne, a jednak stał się legendarnym prawie-Wybrańcem. ;-)
Artykuł pod względem językowym stuprocentowo poprawny. Ciekawy, przejrzysty, z ciekawymi kadrami z filmu. W. ;-)
~huncwot F
Dodano dnia 25 April 2009 21:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 24.04.09
Medale:
Brak
Ale tu bardziej jest pokazana historia komnaty tajemnic... warto dodać, że bazyliszek to kurze jajo podrzuconej ropusze. No i że na środku komnaty był posąg Slytherina.
C
ałkiem fajny artykuł daje W


Znowu brak edycji...
~I_am_real_ F
Dodano dnia 01 May 2009 22:21
Zbanowany
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -308
Ostrzeżeń: 5
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Ładnie,schludnie napisany tekst. Zaczęto fajnie,od cytatu.
Po prostu świetny.
W dodatku,nie wiedziałam, że Bazyliszek miał, aż tyle śliny.
Za to zdjęcie naprawdę wielki plus "+".
Dam ten Wybitny z plusem czyli W+. Rozbawiony
~Hermi1108 F
Dodano dnia 10 May 2009 13:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 419
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 10.05.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł.... Fotki są powalające (straszne). Fajnie, krótko i na temat opisałaś Komnatę Tajemnic. Błędów nie zauważyłam ponad te które zostały już wymienione. Za artykuł dam oczywiście W.
~Harry_20 F
Dodano dnia 10 May 2009 22:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 21
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 10.05.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł.Dokładnie opisany xD
Dość dobrze rozbudowany z cytatamiJęzyk
Na błędy nie zwracam uwagi i według mnie powinno być więcej takich artykułów.
Daje W Rozbawiony
~kasias_122 F
Dodano dnia 14 May 2009 21:04
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 21
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 09.05.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykulikOczko. Ja nie zwracam uwagi na błędy, bo mi to jakoś nie przeszkadza;p. Fajnie, ze jest tu zamieszczona legenda o powstaniu komnaty. A zdjecia tez niczego sobie. Dosc dlugi artykul i wymagal troszke pracy. Daje WYBITNY
~Nimfa_doks F
Dodano dnia 17 May 2009 12:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 12.05.09
Medale:
Brak
Fajny artykulik, zgrabnie napisany, lekko się czyta Uśmiech Ale były błędy interpunkcyjne, a to niektórym przeszkadza w czytaniu Język Fajne zdjęcia (chociaż drugie trochę niewyraźne). Ogólnie podobało mi się, ale zachwytu nie było. Daję PO Uśmiech
~Venitta F
Dodano dnia 27 May 2009 19:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 28
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 27.05.09
Medale:
Brak
Miły w czytaniu tekst , w końcu mogłam przypomnieć sobie całą legendę o moim ulubionym miejscu w Hogwarcie ;] Dobrze że dodane są też cytaty z filmu ponieważ Tom Malvoro Riddle mówił
- Jeszcze się nie domyślasz Harry Potterze? To Ginny Weasley otworzyła Komnatę Tajemnic. To ona wydusiła szkolne koguty i nabazgrała te groźne napisy na ścianach. To ona poszczuła Węża Slytherina na szlamy i na kota tego charłaka.
te słowa bardzo szybko przez co niezbyt dokładnie słyszałam . Naprawdę fajowy tekst.
~Ospina11 F
Dodano dnia 27 May 2009 20:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 265
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 61
Data rejestracji: 18.05.09
Medale:
Brak
hm...baaardzo fajny artykuł Uśmiech aż mnie zamurowało!! jeden z najlepszych jakie czytałam!! tak się zaczytałam,że nawet nie wiem jak tam z ortografią <hihihi>Fajnie również,że dołączyłaś zdjęciaUśmiech
Na 100% zasłużyłaś na W
~Liselane F
Dodano dnia 27 May 2009 21:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 404
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 13.04.09
Medale:
Brak
Fajny ten artykuł, napisany w ciekawy sposób. Zdjęcie bazyliszka po prostu wymiata (ach ten zabójczy wzrok).
Jak są jakieś błędy ortograficzne, czy interpunkcyjne to ja ich nie dostrzegam (ma się tę dysleksję), a stylistyka zdań jakoś mnie nie zabolała ... więc się nie czepiam ;]. Tylko te "kilkanaście lat" ... błąd rzeczowy ...
Fajnie, że są zdjęcia, dodają artykułowi charakteru. Szkoda tylko, że drugie nie jest zbyt wyraźne.
Daję Z
~PieTraS F
Dodano dnia 30 May 2009 21:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
magów-

Slytherin- w

No ja nie czaju czemu nikt nie robi SPACJI przed i po myslniku. Ja juz sie do tego przyzwyczailem ; ]
przesądzony - postanowiono ją zamknąć - Tom

FFFFF!!! a tu jest myslniczek Oczko

Nononono! Byly CZTERY otwarcia
pierwszy - Voldek
drugi - Ginny W.
trzeci - HP
czwarty - no Hermiona i Ronek

Ale artykul mi sie podobal. Nie tak mega, super, extra bardzo. Ale podobal. Musze sie jeszcze doczepic. Troche za czesto stawiales/as kropki [.]

Dam PO z minusem ; ]
~Max Johnson F
Dodano dnia 01 June 2009 17:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 68
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 01.06.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł, wszystkie informacje, opatrzony fotografiami, które poprawiają wygląd całemu tekstowi. Nie widziałem żadnych błędów. Sam tekst tez ciekawy i dobrze napisany. Z ręką na sercu daję w pełni zasłużone Wybitny
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 80% [87 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 15% [16 głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 2% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 304
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59