Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dudley i Harry
Dudley i Harry
Dudley - powiedział Harry - pierwszy raz w życiu mówisz z sensem.
Komnata Tajemnic
- Jeszcze się nie domyślasz Harry Potterze? - zapytał łagodnie Riddle - To Ginny Weasley otworzyła Komnatę Tajemnic. To ona wydusiła szkolne koguty i nabazgrała te groźne napisy na ścianach. To ona poszczuła Węża Slytherina na szlamy i na kota tego charłaka.

Najpierw zapoznajmy się z legendą, która opowiada o stworzeniu Komnaty Tajemnic.

Kiedy czwórka wspaniałych magów- Godryk Gryffindor, Helga Hufflepuff, Rowena Ravenclaw i Salazar Slytherin- w atmosferze spokoju i przyjaźni otworzyła Szkołę Magii i Czarodziejstwa Hogwart nic nie wskazywało na zbliżający się rychło konflikt. Pewnego dnia Slytherin ogłosił, iż nie życzy sobie by do szkoły uczęszczali uczniowie, którzy nie są czystej krwi. Salazar nie znalazł jednak nikogo kto poparłby jego propozycję. Zły i zawiedziony postanowił opuścić zamek. Jednak zanim to zrobił utworzył sekretną komnatę, nazwaną później Komnatą Tajemnic, w której miał umieścić potwora (bazyliszka), który pewnego dnia miałby oczyścić szkołę ze wszystkich czarodziei brudnej krwi. A otworzyć Komnatę miał tylko prawowity dziedzic Slytherina.



Przez setki, a nawet tysiące lat nikt taki się nie znalazł. Ba! Wiele uczniów i nauczycieli postanowiło odnaleźć Komnatę. Bezskutecznie. Legenda coraz bardziej popadała w zapomnienie, mało kto o niej pamiętał, a ci, którzy przeczytali o niej w jakiejś książce nie wierzyli w żadne pojawienie się dziedzica. Do czasu.

W całej historii Hogwartu odnotowano trzy otworzenia Komnaty Tajemnic, w tym dwa najbardziej krwawe. Pierwsze miało miejsce za czasów nauki Toma Riddle'a w zamku. Był ambitną i skrytą w sobie sierotą. Nigdy nie ukrywał, że fascynowało go to miejsce. Dużo czasu spędzał na nocnych spacerach po zamku szukając choćby najmniejszego śladu. Czytał książki, wypytywał nauczycieli i duchy. Kiedy był na piątym roku znalazł i otworzył Komnatę Tajemnic. Popadająca w niepamięć legenda stała się faktem. Wybuchła panika, w końcu olbrzymi wąż grasował swobodnie po zamku. Rodzice zabierali swoje dzieci do domów. Niestety nie wszystkich udało się uratować i kilka osób zostało spetryfikowanych*, a uczennica o imieniu Marta została zamordowana. Kiedy los szkoły był już praktycznie przesądzony - postanowiono ją zamknąć - Tom zdał sobie sprawę, iż będzie musiał wrócić do mugolskiego Domu Dziecka, a to by było dla niego straszne, przecież tak bardzo nienawidził "zwykłych" ludzi. Dzięki swej pomysłowości i sprytowi udało mu się zrzucić winę na swojego kolegę, niejakiego Rubeusa Hagrida późniejszego gajowego Hogwartu, którego od razu wyrzucono z zamku. Riddle zamknął Komnatę, a w jej środku bazyliszka...

Kiedy kilkanaście lat później na jednej ścian zamku pojawił się napis: Komnata Tajemnic została otwarta, wrogowie dziedzica strzeżcie się!, było jasne, że sprawa nie wygląda zbyt ciekawie i bardzo możliwy był fakt, iż historia może się powtórzyć. A ponieważ [historia] lubi się powtarzać, sprawy przybrały podobny obrót: panika, petryfikacja uczniów, a nawet zwierząt i duchów! Jednak to nie było wszystko. Została porwana i uwięziona w Komnacie uczennica Gryffindoru, Ginny Weasley. Jej szkielet miał pozostać tam na wieki. Jednak dzięki Harry'emu Potterowi nie doszło do tego. Chłopiec obdarzony niezwykle rzadkim darem - potrafił rozmawiać z wężami - znalazł wejście do Komnaty, pokonał potwora i uratował dziewczynkę.



Trzecie otwarcie nie było już tak straszne, ponieważ czyhający w środku Komnaty potwór został unicestwiony. Tym razem Ron Weasley i Hermiona Granger udają się do jej wnętrza po jad bazyliszka by zniszczyć nim jednego z horkruksów.

Komnata, jako pomieszczenie, była bardzo przestronna, jednak nie można powiedzieć o niej 'przytulna'. Murowane ściany, w których co kilka centymetrów można było znaleźć topornie wyciosane głowy węży lub ich figurki na pewno nie budziły pozytywnych odczuć. Podłoga, również kamienna, w całości pokryta śluzem, który wytwarza wąż, by łatwiej było mu się poruszać. Liczne tunele i korytarze miały utrudnić człowiekowi znalezienie właściwej drogi, a bazyliszkowi ułatwić schwytanie ofiary.



*petryfikacja: zesztywnienie/skostnienie człowieka lub innej istoty.
Komentarze
~Severus Tobiasz Snape F
Dodano dnia 23 March 2009 13:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Woźny Hogwartu
Punktów: 982
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 51
Data rejestracji: 23.10.08
Medale:
Brak
Bardzo ładnie napisany artykuł. Ładny dobór słów, praktycznie żadnych powtórzeń. Dokładne opisy.
Błędów ortograficznych się nie doszukałem. Może kilka interpunkcyjnych. Zdjęcia dobre, tylko to drugie chyba trochę niewyraźne.

Daję W- Uśmiech
!Guardian F
Dodano dnia 23 March 2009 16:09
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 20057
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 377
Data rejestracji: 02.08.08
Medale:
Medal
Fajny artykuł. Wyczerpujący, idealny pod względem ortograficznym i interpunkcyjnym. Dobrze, że znowu zaczynasz pisać arty, bo brakowało mi Twojego stylu. Nie ma się do czego przyczepić, z wyjątkiem jednego:
Kiedy kilkanaście lat później na jednej ścian zamku pojawił się napis: Komnata Tajemnic została otwarta, wrogowie dziedzica strzeżcie się!, było jasne, że sprawa nie wygląda zbyt ciekawie i bardzo możliwy był fakt, iż historia może się powtórzyć.
Wg mojej wiedzy, to było 50 lat, więc zamiast kilkanaście powinno być kilkadziesiąt, ale możliwe, że się mylę. Jeszcze mógłbym się poczepiać takich bzdur, jak brak spacji przed pauzą, ale nie o to w tym chodzi i to w żadnym wypadku nie jest błąd (to tak nadmieniam jakby komuś do głowy przyszło czepiać się spacji). Artykuł oceniam oczywiście na W i mam nadzieję, że znowu zaczniesz publikować teksty w dużych ilościach.

A, jeszcze jedno:
Zdjęcia dobre, tylko to drugie chyba trochę niewyraźne.
Mogłaś Kochanko zrobić lepsze, jak już byłaś na planie. Ofc zdjęcia są ok i stanowią świetne uzupełnienie artykułu.
~Sayuki F
Dodano dnia 23 March 2009 16:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 390
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 09.09.08
Medale:
Brak
Artykulik mi się podoba. Na błędy może uwagi zbytniej nie zwracam. Pewnie zajmą się tym inni. Zdjątka są odpowiednie do napisanego tekstu i w sumie bardzo mi się art podoba. Daję W.
~kochanka_dracona F
Dodano dnia 23 March 2009 17:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Dyrektora
Punktów: 3769
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Dobrze, że znowu zaczynasz pisać arty, bo brakowało mi Twojego stylu.


A mnie strasznie brakowało pisania. Uśmiech Szkoda tylko, że praktycznie nie ma już o czym pisać, bo chętnie bym coś jeszcze naskrobała.

Wg mojej wiedzy, to było 50 lat, więc zamiast kilkanaście powinno być kilkadziesiąt, ale możliwe, że się mylę.


Chyba masz rację. Uśmiech Mój błąd.

Mogłaś Kochanko zrobić lepsze, jak już byłaś na planie.


Hah! Następnym razem (obiecuje) zrobię lepsze. ;-)
~Mia-amor F
Dodano dnia 23 March 2009 17:47
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -278
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 22.03.09
Medale:
Brak
Naprawdę dobrze napisane. Uważam, że powinno znaleść się więcęj takich artykułów. Może np. o Błędnym Rycerzu co?Tak!
~Wolfy F
Dodano dnia 23 March 2009 18:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 238
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
Całkiem niezły artykuł. Jest bardzo rozbudowany, są cytaty (hm, właściwie to jeden cytat, ale zawsze plus).
Zdjęcia też są dobre i pasują.
Nie ma jakiś rażących błędów ortograficznych, czy też interpunkcyjnych.
Daję W.
!Elsanka F
Dodano dnia 23 March 2009 20:59
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1492
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 79
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Hm, szczerze mówiąc jestem pozytywnie zaskoczona. Ostatnio na Hogs nowe artykuły są coraz lepsze. Do Twojego nie mam praktycznie nic do zarzucenia. Wszystko składnie złożone, błędów interpunkcyjnych ani literówek się nie dopatrzyłam, więc nie pozostaje nic innego jak W. ;]

A mnie strasznie brakowało pisania. Uśmiech Szkoda tylko, że praktycznie nie ma już o czym pisać, bo chętnie bym coś jeszcze naskrobała.

Nie ma o czym pisać? Uh-oh!
Zobacz chociażby do działu "Aktorzy"... prawie pusto. Więc tematów nie brakuje.
~Alanette Vieira Malfoy F
Dodano dnia 23 March 2009 21:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 985
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 08.03.09
Medale:
Brak
Błędów wielu się nie dopatrzyłam, temat wyczerpany, jedyne co zawraca głowę, to wszystkie uchybienia wymienione w komentarzach przez moich poprzedników.
Na plus należy zaliczyć zdjęcia - niesamowicie urozmaicają tekst. Bez nich, z całym szacunkiem dla artykułu, byłby nudny Oczko
Ogólnie rzecz biorąc, Wybitny.
~NamidaChan F
Dodano dnia 24 March 2009 18:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 77
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 24.03.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł Uśmiech Komnata Tajemnic zawsze była miejscem, jak sama nazwa wskazuje, dość tajemniczym. Pamiętam, że jak byłam jeszcze mała to oglądałam adaptację filmową Harrego Pottera i Komnaty Tajemnic, to strasznie się bałam bazyliszka... Po pewnym czasie "odważyłam" się obejrzeć film jeszcze raz i wtedy zrozumiałam... Że ten film to najlepsza ekranizacja filmowa Harrego Pottera... Ale co ja tu będę gadać o swej, jakże fascynującej młodości, jak tutaj się arty ocenia! A więc... Ekhem... Daję W
~ain_eingarp F
Dodano dnia 24 March 2009 19:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 400
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Długi, rozwinięty i ciekawy artykuł. Bezbłędny ortograficznie i stylistycznie. Dodatkowo plus za zdjęcia, które idealnie pasują.
Moja ocena: Wybitny.
~Luna Parkinson F
Dodano dnia 24 March 2009 22:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 14
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 20.02.09
Medale:
Brak
Nie zostaje mi nic innego jak zgodzić się z moimi poprzednikami.
Tekst bardzo ładny, rozwinięty, zawiera ważne informacje.
Plus te zdjęcia i brak błędów.
Ocena: wybitny.
!Dominika F
Dodano dnia 25 March 2009 16:33
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2702
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 325
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Bardzo mi się spodobał ten artykuł. Jest bardzo dobrze opracowany, gdzieś tam mi się przewinął jakiś błąd, ale niewielki, więc czepiać się nie będę.
Dobrze, że znowu zaczynasz pisać arty
Podpisuję się pod tym. I czekam na kolejny art w Twoim wykonaniu. ;D
Oczywiście za artykuł daję Wybitny.
~Ann F
Dodano dnia 25 March 2009 19:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2313
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
takie artykuły lubię wszystko poukładane, ma swoje miejsce. Błędów nie znalazłam, a nawet jeśli to naprawdę błahe. Temat wyczerpany i oczywiście zdjęcia, które świetnie komponują z całością, dzięki czemu artykuł ma ładny estetyczny wygląd. Oceniam na W.
~Mandarynka F
Dodano dnia 26 March 2009 09:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1332
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
w której miał umieścić potwora (bazyliszka), który pewnego

To "której" zastąpiłabym "gdzie", ponieważ dalej jest podobny zwrot:
w której miał umieścić potwora (bazyliszka), który pewnego

Nie byłoby wtedy powtórzenia wyrazowego.

No, ale ogólnie to całkiem niezłe. Należałoby dopracować jeszcze interpunkcję, ale o to już nie będę się wykłócać. PO.
~LunaLovegoodxd F
Dodano dnia 27 March 2009 18:32
Zbanowany
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -144
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 27.03.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny tekścik. ;D
Bardzo dokładny Oczko)).
Podoba mi się bardzo ale wedłóg mnie przydał by się tu jeszcze opis bazyliszka (ta karta z książki wyrwana przez Hermionę z dopiskiem pipes (rury) ;D). Ale po za tym to bardzo przyjemny artykulik ;].
No i biedna Marta chociaż to może było nawet dla niej lepiej...
Praktycznie jednak wszystko można przeczytać w jednej książce.
Ale koniec narzekania. Daję W! ;DDD
!Lady Shadow F
Dodano dnia 27 March 2009 20:47
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Hmy jak ja dawno czytałam artykuły spod twojej ręki a ten zresztą tak jak inne twojego autorstwa podoba mi się. Żadnych błędów, literówek, nic. Czytało się miło a tekst ogólnie ciekawy i płynny do czytania. Zdjęcia urozmaicają artykuł, chociaż te drugie trochę niewyraźne ale to nie ważne. Wszystko jest ok i mi się podoba. Pozosotało mi tylko dać ocenę. W. ^^
~Lady James F
Dodano dnia 28 March 2009 18:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Dyrektora
Punktów: 3783
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 997
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
naprawdę bardzo dobry artykuł, ciekawie napisany, ze zdjeciami, w ogóle ładnie i składnie Uśmiech bardzo przyjemnie się go czytało, nie zawiera błędów, z czystym sercem mogę dac wybitny
~Upiorzyca F
Dodano dnia 28 March 2009 19:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1105
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł, naprawdę super się go czyta.
Błędów nie zauważyłam ponad te które zostały już wymienione.
Duży plus za zdjęcia dzięki nim tekst stał się bardziej przejrzysty.
Z dużą przyjemnością daje W.
~SeverusS F
Dodano dnia 30 March 2009 19:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 407
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 29.03.09
Medale:
Brak
Dobrze napisany artykuł jednak jedna mała uwaga - lepiej by to wyglądało, jakby zdjecia były wycentrowane. Co do błędów takowych nie wyłapałam, ogólnie dobra robota, daje W.
~novakai F
Dodano dnia 30 March 2009 19:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2242
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 42
Data rejestracji: 03.02.09
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Na błędy jakoś nie zwracałam uwagi, bardziej przyciągnęła mnie treść. Ładnie opisana historia Komnaty. Daję W.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 80% [87 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 15% [16 głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 2% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 242
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59