Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Co powiedziałaby ...
Co powiedziałaby Hermiona?
Boli cię blizna? Harry, to bardzo poważna sprawa... Napisz do profesora Dumbledore'a! A ja zaraz sprawdzę w Najczęstszych magicznych dolegliwościach i schorzeniach... Może tam jest coś o bliznach spowodowanych zaklęciami...
Komnata Tajemnic
- Jeszcze się nie domyślasz Harry Potterze? - zapytał łagodnie Riddle - To Ginny Weasley otworzyła Komnatę Tajemnic. To ona wydusiła szkolne koguty i nabazgrała te groźne napisy na ścianach. To ona poszczuła Węża Slytherina na szlamy i na kota tego charłaka.

Najpierw zapoznajmy się z legendą, która opowiada o stworzeniu Komnaty Tajemnic.

Kiedy czwórka wspaniałych magów- Godryk Gryffindor, Helga Hufflepuff, Rowena Ravenclaw i Salazar Slytherin- w atmosferze spokoju i przyjaźni otworzyła Szkołę Magii i Czarodziejstwa Hogwart nic nie wskazywało na zbliżający się rychło konflikt. Pewnego dnia Slytherin ogłosił, iż nie życzy sobie by do szkoły uczęszczali uczniowie, którzy nie są czystej krwi. Salazar nie znalazł jednak nikogo kto poparłby jego propozycję. Zły i zawiedziony postanowił opuścić zamek. Jednak zanim to zrobił utworzył sekretną komnatę, nazwaną później Komnatą Tajemnic, w której miał umieścić potwora (bazyliszka), który pewnego dnia miałby oczyścić szkołę ze wszystkich czarodziei brudnej krwi. A otworzyć Komnatę miał tylko prawowity dziedzic Slytherina.



Przez setki, a nawet tysiące lat nikt taki się nie znalazł. Ba! Wiele uczniów i nauczycieli postanowiło odnaleźć Komnatę. Bezskutecznie. Legenda coraz bardziej popadała w zapomnienie, mało kto o niej pamiętał, a ci, którzy przeczytali o niej w jakiejś książce nie wierzyli w żadne pojawienie się dziedzica. Do czasu.

W całej historii Hogwartu odnotowano trzy otworzenia Komnaty Tajemnic, w tym dwa najbardziej krwawe. Pierwsze miało miejsce za czasów nauki Toma Riddle'a w zamku. Był ambitną i skrytą w sobie sierotą. Nigdy nie ukrywał, że fascynowało go to miejsce. Dużo czasu spędzał na nocnych spacerach po zamku szukając choćby najmniejszego śladu. Czytał książki, wypytywał nauczycieli i duchy. Kiedy był na piątym roku znalazł i otworzył Komnatę Tajemnic. Popadająca w niepamięć legenda stała się faktem. Wybuchła panika, w końcu olbrzymi wąż grasował swobodnie po zamku. Rodzice zabierali swoje dzieci do domów. Niestety nie wszystkich udało się uratować i kilka osób zostało spetryfikowanych*, a uczennica o imieniu Marta została zamordowana. Kiedy los szkoły był już praktycznie przesądzony - postanowiono ją zamknąć - Tom zdał sobie sprawę, iż będzie musiał wrócić do mugolskiego Domu Dziecka, a to by było dla niego straszne, przecież tak bardzo nienawidził "zwykłych" ludzi. Dzięki swej pomysłowości i sprytowi udało mu się zrzucić winę na swojego kolegę, niejakiego Rubeusa Hagrida późniejszego gajowego Hogwartu, którego od razu wyrzucono z zamku. Riddle zamknął Komnatę, a w jej środku bazyliszka...

Kiedy kilkanaście lat później na jednej ścian zamku pojawił się napis: Komnata Tajemnic została otwarta, wrogowie dziedzica strzeżcie się!, było jasne, że sprawa nie wygląda zbyt ciekawie i bardzo możliwy był fakt, iż historia może się powtórzyć. A ponieważ [historia] lubi się powtarzać, sprawy przybrały podobny obrót: panika, petryfikacja uczniów, a nawet zwierząt i duchów! Jednak to nie było wszystko. Została porwana i uwięziona w Komnacie uczennica Gryffindoru, Ginny Weasley. Jej szkielet miał pozostać tam na wieki. Jednak dzięki Harry'emu Potterowi nie doszło do tego. Chłopiec obdarzony niezwykle rzadkim darem - potrafił rozmawiać z wężami - znalazł wejście do Komnaty, pokonał potwora i uratował dziewczynkę.



Trzecie otwarcie nie było już tak straszne, ponieważ czyhający w środku Komnaty potwór został unicestwiony. Tym razem Ron Weasley i Hermiona Granger udają się do jej wnętrza po jad bazyliszka by zniszczyć nim jednego z horkruksów.

Komnata, jako pomieszczenie, była bardzo przestronna, jednak nie można powiedzieć o niej 'przytulna'. Murowane ściany, w których co kilka centymetrów można było znaleźć topornie wyciosane głowy węży lub ich figurki na pewno nie budziły pozytywnych odczuć. Podłoga, również kamienna, w całości pokryta śluzem, który wytwarza wąż, by łatwiej było mu się poruszać. Liczne tunele i korytarze miały utrudnić człowiekowi znalezienie właściwej drogi, a bazyliszkowi ułatwić schwytanie ofiary.



*petryfikacja: zesztywnienie/skostnienie człowieka lub innej istoty.
Komentarze
~Edzia F
Dodano dnia 04 June 2009 19:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 334
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.06.09
Medale:
Brak
Zgadzam się ze wszystkimi którzy pozytywnie pisali przede mną. Słowa porządnie dobrane, bez błędów. Co najważniejsze szczególna autentyczność tematu. Idealny opis komnaty tajemnicOczko
~Ann Black F
Dodano dnia 06 June 2009 10:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Gryffindoru
Punktów: 431
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 25.01.09
Medale:
Brak
Cała historia Komnaty Tajemnic xD Czego chcieć więcej? ;D
Bezbłędnie napisane, stylistycznie, przejrzyście.
W .
~Emili Osmet F
Dodano dnia 07 June 2009 19:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -316
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.04.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł i fajne fotki i nie mówiąc że są też straszne !!
Komnata Tajemnic ta część Harry'ego to właśnie ta fajna i nie nudna tą część właśnie bardzo lubię chociaż są_też lepsze!
~Doys F
Dodano dnia 30 July 2009 15:40
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -234
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 28.07.09
Medale:
Brak
BArdzo ciekawy artykuł Oczko

Widac, ze troche sie nad nim napracowałas ;p
zdjecia troche niewyrazne, ale to maly szczegół.

Wybitny dla Ciebie.
~prince_eileen F
Dodano dnia 06 August 2009 10:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 41
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 31.07.09
Medale:
Brak
Ja to wszystko wiem, nie ma żadnych uwag od P. Rowling, ani ciekawostek Smutny artykuł mnie znudził.
~MademoiselleMalfoy F
Dodano dnia 08 August 2009 13:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 07.08.09
Medale:
Brak
Bazyliszek jest taki uroczyy . Rozbawiony

Fajny artykuł . mogłaś jeszcze dopisać fragment wysoki,czarnowłosy chłopiec opiwerał sie o kolumne. czy jakos tak to o Tom'ie Riddle'u.
~Black Butterfly F
Dodano dnia 14 August 2009 21:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1187
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 135
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No to biorę się za ocenianie artykułu Uśmiech

Kiedy kilkanaście lat później na jednej ścian zamku pojawił się napis: Komnata Tajemnic została otwarta, wrogowie dziedzica strzeżcie się!, było jasne, że sprawa nie wygląda zbyt ciekawie i bardzo możliwy był fakt, iż historia może się powtórzyć.


Nie kilkanaście, tylko kilkadziesiąt.
Ogólnie to tak : artykuł poza tym jednym 'błędem' jest fajnie napisany. Nie dopatrzyłam się większych błędów. Duży plus za zdjęcia ( chodź jedno, niestety nie wyraźne) .
Postawię Ci Powyżej Oczekiwań . =)
~Lady Malfoy-shine F
Dodano dnia 30 August 2009 10:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 554
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 42
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Brak
Super artykuł nie dopatrzyłam się błędów fajnie napisane szybko się to czyta bo nie jest taki jakiś przeciągany artykuł w którym jedno słowo jest omawiane co najmniej pięć razy,super daję wybitny bo tylko na taką ocenę zasługujesz , brawo .
~arturmiki F
Dodano dnia 15 November 2009 20:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 19.10.09
Medale:
Brak
Ładnie wszystko i w ogóle. Jednak ja odnotowałem nie trzy lecz cztery otwarcia komnaty. Pierwszy raz otworzył ją Tom Riddle, Drugi raz otworzyła ją opentana przez Lorda Voldemorta Ginny Weasley, Trzeci raz otworzył ją Harry i Ron wraz z Lochartem by tam zabić bazyliszka,no i po raz czwarty otworzyli ją Ron i Hermiona. Jednak włożyłeś duży wkład w ten art i pomimo tego błedu dostaniesz W.
~milosz potter F
Dodano dnia 27 November 2009 11:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -88
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 25.11.09
Medale:
Brak
w-na 100 %

ładny artykuł i dobrze powiedziane choć Wesley i Granger nie otworzyli komnaty bo Potter jaj ni zamknął Uśmiech
~klaudia_Ginny_Hermoina F
Dodano dnia 11 December 2009 21:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -97
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 11.12.09
Medale:
Brak
Artykuł spoko . Dla mnie dziwne było jak w 7 części Ron otworzył komnatę . Ale w 2 części nie spodziewałam się że to będzie Ginny .
!leea F
Dodano dnia 08 February 2010 14:10
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Fajny, długi i porządnie napisany artykuł, zawierający chyba wszelkie możliwe informacje. Dokładny opis wyglądu i historii tej komnaty. Brak jakichkolwiek błędów ( no, może jeden, z tym kilkanaście zamiast kilkadziesiąt, ale to tylko czepianie się ), ładna budowa tekstu, z dodatkowym plusem, jakim są zdjęcia. Daję W!
~przyjacielharrego F
Dodano dnia 08 February 2010 15:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -30
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 07.02.10
Medale:
Brak
Bardzo ładnie napisany artykuł. Ładny dobór słów, praktycznie żadnych powtórzeń. Dokładne opisy.wielkie WUśmiech
~Luna Lovegood F
Dodano dnia 17 February 2010 17:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -4
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
bardzo dobry artykuł przyjemnie się go czyta duży plus za zdjęcia i za to że nie doszukałam się błędów

Daję W bo na mniejszą ocenę ten artykuł nie zasługujeOczko
~Piotrek232 F
Dodano dnia 20 February 2010 20:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 27
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 19.02.10
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł.Żadnych błędów ortograficznych i ciekawie napisane.
Daje ,,W" Uśmiech
~moli5 F
Dodano dnia 28 February 2010 12:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -53
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 24.02.10
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Bardzo interesująca, wciągająca treść wszystko ładnie i dokładnie opisane i do tego jeszcze te zdjęcia, tylko to drugie trochę niewyraźne ale to szczegół... Nie zauważyłam żadnych poważnych błędów. Nie mam żadnych wątpliwości co do oceny oczywiście że W.
~Selvaria F
Dodano dnia 28 February 2010 21:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 58
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 28.02.10
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł, nie powiem. Jak przeczytałam o trzech otwarciach, to strasznie się zdziwiłam. Ale potem mi się wszystko wyjaśniło. Tylko jedo zastrzeżenie: Jak nie przytulna?! Jak nie?! Jedno z moich ulubionych lokacji w Hogwarcie. (kwestia gustu) Swoją drogą szkoda, że Potter zabił bazyliszka. Był taaaaaki miluuusi... (mówiłam już o guście?)
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 20 March 2010 12:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Dla mnie Komnata Tajemnic była straszna. ;P Artykuł fajny, interesujący. Podoba mi się.

WYBITNY.
~Promitet F
Dodano dnia 21 March 2010 14:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Ciekawy dobrze napisany art . Nie źle napisany . Rozbawiony
Mi tam się podoba ale ten bazyliszek to mnie jeszcze przeraża ,
no i spoko . Dobra robota . Nie widze żadnych nie dociągnięć . !
daję wybitny . ^^
~Promitet F
Dodano dnia 27 March 2010 11:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Ładnie napisany art. Ciekawe. No i fajna foteczka! Ale widziałam powtórzenia wyrazowe. M.in. Które!
Ok, podoba mi się sposób pisania. Ale troszke więcej. Było by ciekawiej . Uśmiech No to daję Z . !
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 80% [87 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 15% [16 głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 2% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 240
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59