Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Sen Harry'...
Sen Harry'ego
"Śniło mu się, że siedzi w klatce w zoo. Na klatce była tabliczka: NIEPEŁNOLETNI CZARODZIEJ. Ludzie wytrzeszczali na niego oczy przez kraty, kiedy tak leżał na kupce słomy, wygłodniały i słaby. W tłumie zobaczył twarz Zgredka i zawołał do niego, błagając o pomoc, ale Zgredek odpowiedział: „Harry Potter będzie tutaj bezpieczny, sir” i zniknął. A potem pojawili sie Dursleyowie i Dudley zabębnił kijem po kratach, naśmiewając się z niego. - Przestań - wymamrotał Harry."
Bill Weasley
William Artur Weasley urodził się 29 listopada 1971 roku, jako pierworodny syn Artura i Molly Weasleyów. W książkach z serii o Harrym Potterze po raz pierwszy pojawił się w czwartej części. Autorka opisując go najczęściej używała zdrobnienia Bill, pochodzącego od jego imienia.


Bill Weasley


Mimo zastrzeżeń swojej matki, Bill miał długie, rude włosy, które spinał z tyłu w kucyk, a w
jednym uchu nosił kolczyk zrobiony z czegoś, co przypominało kieł. Jego twarz, podobnie jak innych członków rodziny, obsiana była piegami. Był wysoki i często nosił luźne ubrania - chodził ubrany jak na koncert rockowy i miał buty ze smoczej skóry.
Bill był wesołym i przyjaznym człowiekiem. Wyrozumiale potraktował Rona, przyjmując go pod swój dach, kiedy ten opuścił Harry'ego i Hermionę. Najstarszego syna Molly i Artura cechowała także spora odwaga, którą wykazywał się w starciach z Voldemortem.

Bill uczęszczał do Hogwartu w latach 1982-1989. Został przydzielony do Gryffindoru. Osiągał bardzo dobre wyniki w nauce, na teście z SUM-ów z wszystkich przedmiotów otrzymał "Wybitny". Między innymi dzięki swojej wiedzy chłopak mógł pochwalić się za czasów lat szkolnych odznaką prefekta, a także prefekta naczelnego.

Po ukończeniu szkoły Bill wyjechał do Egiptu, gdzie pracował jako Łamacz Zaklęć dla Banku Gringotta. Jego rodzina odwiedziła go w komplecie jeden raz, gdy panu Weasleyowi udało się wygrać loterię Proroka Codziennego.

Billa dokładniej poznajemy w czwartej części przygód Harry'ego, kiedy ten przyjeżdża na Mistrzostwa Świata w Quidditchu. Także właśnie w tym tomie ponownie wraca do swojej starej szkoły, by kibicować Harry'emu podczas trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego.
Na stałe powrócił do ojczyzny w piątym tomie sagi Joanne Rowling, kiedy wystąpił o przeniesienie go do pracy biurowej w Anglii, aby móc wraz ze swoimi rodzicami aktywnie działać na rzecz reaktywowanego Zakonu Feniksa. Bill wziął udział w obydwu walkach przeciwko Voldemortowi. W szóstym tomie, podczas pierwszej z nich, został zaatakowany przez wilkołaka Fenrira Greybacka. Chłopak wyszedł z tego starcia żywy, ale na twarzy zostało mu sporo blizn i nabrał od tego momentu kilka wilczych cech, np. bardzo polubił krwiste steki.


Rodzina Weasleyów w Egipcie; Bill trzeci z prawej


Po reaktywowaniu Zakonu Feniksa Bill poznał Francuzkę Fleur Delacur. Pomagał jej w nauce angielskiego, później natomiast młodzi zakochali się w sobie. Warto jednak pamiętać, że pierwsze spotkanie Fleur i Billa miało miejsce podczas trzeciego zadania Turnieju, kiedy to reprezentanci szkół spotkali się ze swoimi rodzinami. Fleur już wtedy zwróciła swoją uwagę na Weasleya. W ostatnim tomie Harry'ego Pottera Bill i Fleur pobrali się. Nie był to jednak dla nich aż tak radosny dzień, jaki to zwykle bywa, ponieważ ich wesele przerwał atak śmierciożerców. Autorka serii ujawniła, że Bill i Fleur mieli trójkę dzieci: wspomnianą w epilogu Victoire, oraz Dominique i Loisa. Małżeństwo zamieszkało na przedmieściach Tinwroth, w domu zwanym "Muszelką".

W filmach w rolę Billa Weasleya wcielił się aktor Richard Fish. Co ciekawe, Fish pojawił się dotychczas tylko w trzeciej części filmu, na wspólnym zdjęciu rodziny Weasleyów. Scenarzyści nie wzięli go pod uwagę przy zdjęciach do Czary Ognia i Zakonu Feniksa, bardzo możliwe jest jednak, iż zobaczymy Weasleya w szóstej części przygód Harry'ego Pottera.
Komentarze
~Oliwia F
Dodano dnia 12 July 2009 19:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -36
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Super artykuł. Błędów nie widzę. Ani interpunkcyjnych ani ortograficznych. Kilka zdjęć więc plus.RozbawionyFajnie napisane więc plus.
A za całokształt W.
~under-pressure F
Dodano dnia 14 July 2009 10:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -36
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 14.07.09
Medale:
Brak
fajne informacje,w sumie o rodzinie Rona,chodzi mo o rodzenstwo nigdy nie bylo jakos zbytnio naplywu informacji Oczko
~ginewra_potter F
Dodano dnia 16 July 2009 18:13
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -6
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 16.07.09
Medale:
Brak
jejku jaki on przystojny
nic dziwnego, że Fleur się w nim zakochała
każdy by się w nim zakochał Oczko)
a do tego jest jeszcze mądry był prefektem
~_HermioneGranger F
Dodano dnia 17 July 2009 13:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 125
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 11.11.08
Medale:
Brak
Hmmm... Art bardzo ciekawy. Choć muszę przyznać ,że nie dowiedziałam się zbyt wiele nowego. Język Oprócz tego, że ma na imię William, a nie Bill. xD
A tak w ogóle to bardzo lubię postać Billa, ale wyobrazałam go sobie inaczej niż na tym pierwszym zdjęciu Oczko
~Swistoklik_Marzen F
Dodano dnia 22 July 2009 15:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 48
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł i niezłe zdjęcia, ale to egipskie jakieś takie nie wyrażne, albo zepsuł mi sie wzrok(upodobnie sie do potera nosząc okularyCoolDowcipniś). Nie zauważyłem żadnych literówek, oceniam na W.
~Lily Evans F
Dodano dnia 25 July 2009 17:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 286
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 01.06.09
Medale:
Brak
Daję W.
Ciekawie napisane. Dobrze się czyta. Niezbędne informacje. Do tego fajne zdjęcia. Po prostu super.
~Cho_Black_S F
Dodano dnia 27 July 2009 18:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 156
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 36
Data rejestracji: 18.11.08
Medale:
Brak
Niezły art, ale mam się do czego przyczepić. Po pierwsze przy krótki. Brakowało mi wspomnienia więcej o ich małżeństwie z Fleur. Co do zdjęć aktora w filmie może były pod uwagę , ale ich nie wzięli. To jednak nie Twoja wina.xD
Mogło by być więcej szczegółów, ale i tak spox.
~Black Butterfly F
Dodano dnia 04 August 2009 14:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1187
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 135
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Pierwsze co zauważyłam to to, że Bill jest bardzo przystojny ! xD

No dobra, teraz tak na poważnie biorę się za ocenianie.

Bill poznał Francuzkę Fleur Delacur. Pomagał jej w nauce angielskiego, później natomiast młodzi zakochali się w sobie. Warto jednak pamiętać, że pierwsze spotkanie Fleur i Billa miało miejsce podczas trzeciego zadania Turnieju, kiedy to reprezentanci szkół spotkali się ze swoimi rodzinami. Fleur już wtedy zwróciła swoją uwagę na Weasleya. W ostatnim tomie Harry'ego Pottera Bill i Fleur pobrali się. Nie był to jednak dla nich aż tak radosny dzień, jaki to zwykle bywa, ponieważ ich wesele przerwał atak śmierciożerców.


Denerwują mnie te powtórzenia z imionami. Zamiast Bill może być William, albo najstarszy z Weasle'yów?
Albo Fleur - piękna Francuzka, siostra Gabrielle, panna Delacour ?

Więcej już nic nie dopatrzyłam. Ogólnie biografia jest dobrze napisana, tylko te powtórzenia ... Ale ogólnie jest Okej Oczko

Daję ci Powyżej Oczekiwań
~Evi91 F
Dodano dnia 04 August 2009 18:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 543
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 04.08.09
Medale:
Brak
Bardzo dobra biografia Billa. z uwzględnieniem pełnych imion. Kiedy chodził do szkoły, że był prefektem. Oczywiście nie zabrakło tego co robi po szkole, czyli praca w Egipcie i dodanie z kim się ożenił i ile miał dzieci.
~Olivia Springsey F
Dodano dnia 06 August 2009 18:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 05.08.09
Medale:
Brak
Łał. (używam tego określenia bo gdybym napisała "wow" wszyscy przeczytali by wow a nie łał . Eh. stało to się poniekąd "modne"Oczko
Dobry opis. Zdjęcia są powyżej oczekiwań ale całość na W. Uśmiech
~al_kaida F
Dodano dnia 08 August 2009 19:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2217
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 15.10.08
Medale:
Brak
Poza francuskimi imionami (powinno być LOUIS i DELACOUR) nie widzę żadnych błędów. Tekst ciekawy, widać dużą wiedzę autora. Oczywiście będzię W Oczko
~Lilia F
Dodano dnia 13 August 2009 19:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 41
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 13.08.09
Medale:
Brak
Nie wiedziałam, że aż tyle można o nim wyszukać....
Wydaje mi się, iż to musiała być długa i wyczerpująca praca, tak jak ten artykuł. Uśmiech
Naprawdę gratuluję.
Tylko tak dalej.
Bardzo się cieszę, że są tu zdjęcia...
Artykuły bez zdjęć ciężko mi się czyta Rozbawiony
Dam oczywiście za tą jakże niemiłosierną pracę:
WYBITNY WYBITNY i jeszcze raz WYBITNY!!!
~wszechstronny F
Dodano dnia 15 August 2009 23:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 163
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 04.07.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Lubię tą postać. Szkoda, że jest jej tak mało w filmie. ale dobrze, że przynajmniej jest w książce. Wygląd Billa wyobrażałem sobie troszkę inny ;p Daję WYBITNY. Pozdrawiam serdecznie . Uśmiech
~gryfon23 F
Dodano dnia 18 August 2009 16:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 170
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 18.08.09
Medale:
Brak
Dość ciekawy artykuł z niewielkimi błędami, dość ciekawie napisany. Lekko się go czyta, a zdjęcia dodają mu uroku. Oczywiście daję WybitnyRozbawiony
~Lady Malfoy-shine F
Dodano dnia 23 August 2009 12:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 554
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 42
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Brak
Ja powiem te wszystkie informacje są złożone w jedną całość w miarę fajne tylko nawinęło się trochę błędów ale nic nie szkodzi nikt nie jest doskonały.
~kala97 F
Dodano dnia 25 August 2009 17:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 553
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 96
Data rejestracji: 24.08.09
Medale:
Brak
mnie artykuł się podoba, mam tylko zastrzeżenie do zdjęcia z Egiptu, ponieważ nie jest zbyt duże i wyraźne; rozpoznaję na nim tylko Molly i Ginny, a innych członków rodziny już nie. Dam Powyżej oczekiwań.
~RubyMoore F
Dodano dnia 26 August 2009 20:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 96
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 26.08.09
Medale:
Brak
Mie się bardzo ten art podobał i fajnie się go czytało... Bardzo fajnie pan Weasley-Najstarszy-Z-Rodzeństwa-Rudzielców wysedł na tym pierwszym zdjęciu. Uśmiech Przystojny nawet... Uśmiech Nie będziesz miał nic przeciwko, jak dam Ci W? Język
~Dark Dragon F
Dodano dnia 08 September 2009 17:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 07.09.09
Medale:
Brak
Bardzo podobał mi się dokładny opis wyglądu Billa, jak również jego rola w książkach. Bill na zdjęciu nie ma piegów. I niestety w szóstej części filmu również pominęli tego bohateraSmutny
~Schizofrenik F
Dodano dnia 30 September 2009 00:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 54
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 28.09.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy opis Billa, jak na postać o której nie było zbyt wiele jak to już koleżanka wspomniała w komentarzu powyżej.Zastrzeżeń co do stylu, błędów ortograficznych itp. też nie mam i uważam że napisałeś to w bardzo ciekawy sposób.Lecz niestety jest tylko jedno ale co do wymienianych imion dzieci.A poza tym jest to jak dla mnie artykuł na PO!
~Ashley178 F
Dodano dnia 03 October 2009 16:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 45
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 03.10.09
Medale:
Brak
szczerze mówiąc zawsze jak czytałam to go sobie wyobrażałam że ma czarne włosy a dopiero potem sobie przypomniałam że wszyscy Wasleowie mają rude!!ŚmiechŚmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 52% [68 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 42% [55 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 2% [3 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 169
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59