Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Poczta
Poczta
- Przynieś pocztę, Dudley - powiedział wuj Vernon znad gazety.
- Niech Harry przyniesie.
- Przynieś pocztę, Harry.
- Niech Dudley przyniesie.
- Dudley, przyłóż mu smeltingiem.

Nimfadora Tonks
Nimfadora Tonks przyszła na świat prawdopodobnie w roku 1973. Jej rodzicami byli Ted Tonks, czarodziej urodzony w rodzinie mugoli, oraz Andromeda Black, czarownica czystej krwi. Nimfadora spokrewniona była między innymi z Bellatrix Lestrange oraz Narcyzą Malfoy.



Tonks posiadała rzadki dar metamorfomagii, czyli przemiany wyglądu zewnętrznego siłą woli, bez potrzeby użycia eliksiru lub wypowiedzenia zaklęcia. Pomimo tej cechy, nie zmieniała za często swojego wizerunku. Wyjątkiem były włosy - raz krótko ostrzyżone i różowe jak guma do żucia, raz długie do pasa, ognistoczerwone. W tomie VI dowiadujemy się, że kiedy nasza bohaterka przeżywała depresję jej włosy były mysie, oklapnięte. Tonks miała bladą, trójkątną twarz oraz błyszczące, ciemnego koloru oczy.



W oczach przyjaciół oraz znajomych Tonks uchodziła za osobę niezdarną, gdyż często potykała się i upadała, przy okazji tłukąc, niszcząc i przewracając to, co miało nieszczęście znaleźć się w jej pobliżu.

- ... O mały włos nie oblałam kradzieży i śledzenia. Trochę ze mnie niezdara... Słyszałeś jak rozbiłam na dole ten talerz, jak wylądowaliśmy?
[...]
ŁUBUDUBU.
- Tonks! - zawołała pani Weasley ze złością, odwracając głowę.
- Przepraszam! - jęknęła Tonks, rozciągnięta na podłodze. - To przez ten kretyński stojak na parasole, potykam się o niego już drugi raz...


Zwykle jednak tryskała energią i optymizmem. Na pierwszy rzut oka Tonks wydawała się być lekkoduchem, jednak w obliczu niebezpieczeństwa emanowała rozwagą, potrafiła zachować zimną krew.
Tonks zawsze miała trudności z zaklęciami gospodarstwa domowego. Nie przepadała też za zbyt "czystymi mieszkaniami" - wolała te mniej uporządkowane.

- To dziwny dom - stwierdziła. - Trochę za czysty... Chyba rozumiesz, co mam na myśli? Troszkę nienaturalny. Och, tu jest lepiej! - dodała, gdy Harry zapalił światło w swej sypialni. W jego pokoju na pewno nie było czysto.

W piątym tomie książki, możemy się dowiedzieć, że Nimfadora bardzo nie lubi swojego imienia. Woli jak nazywa się ją po nazwisku.

- A to jest Nimfadora...
- Nie nazywaj mnie Nimfadorą, Remusie - przerwała mu młoda czarownica wzdrygając się lekko. - Jestem Tonks.
- Nimfadora Tonks, która woli, by się do niej zwracano po nazwisku - skończył Lupin.
- Ty też byś wolał, gdyby twoja głupia matka nazwała cię Nimfadorą - mruknęła Tonks.


Nimfadora w wieku jedenastu lat, jak każdy czarodziej i czarownica mieszkający w Anglii, została przyjęta do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Tiara Przydziału umieściła ją w Hufflepuffie. Nigdy nie została prefektem, ponieważ - jak powiedział opiekun jej domu - "brak jej było pewnych kwalifikacji".



W piątej klasie zdecydowała się na karierę aurora. Szkołę ukończyła w 1991 roku, a przez kolejne trzy lata przechodziła kursy potrzebne do osiągnięcia rangi aurora. Najlepiej poszło jej maskowanie się - przyczyniła się do tego jej niezwykła umiejętność metamorfomagii.

- Potrafię zmieniać swój wygląd jak tylko zechcę. Taka się już urodziłam. Podczas kursu aurorów miałam najwyższe oceny z maskowania się, choć wcale się tego nie uczyłam. Ale mi zazdrościli!

W pełni wykwalifikowanym aurorem została w 1994 roku.
Kiedy powstał Zakon Feniksa Nimfadora była za młoda, żeby do niego wstąpić.
Została przyjęta jednak po jego reaktywacji w czerwcu 1995. Jedną z jej pierwszych misji było sprowadzenie (razem z innymi członkami) Harry'ego Pottera do Kwatery Głównej Zakonu.
Przez cały rok wykonywała różne, ważne zadania dotyczące jej działalności aurora. Pod koniec roku szkolnego zginął jej kuzyn - Syriusz Black. Tonks bardzo to przeżyła, dodatkowo została odrzucona przez Remusa Lupina, co sprawiło, że popadła w lekką depresję. Możemy się tego dowiedzieć z VI tomu - nie była już wesoła i pełna życia, stała się cicha i przygnębiona. Miała problemy z metamorfomagią, dodatkowo jej patronus zmienił swoją postać. Właśnie w tej części poznajemy szczegóły jej perypetii miłosnych z Remusem Lupinem. W końcu postanowili się pobrać, ale przedtem Tonks zrobiła ukochanemu awanturę - Bill, który miał się ożenić z Fleur Delacour też został pogryziony przez wilkołaka, jednak młoda para nie zrezygnowała ze swoich planów. To nieco przekonało Remusa, który niechętnie zgodził się na ten związek.

Latem 1997 roku Nimfadora poślubiła Remusa Lupina. W kwietniu następnego roku urodził się im synek - Ted Lupin. Pomimo obaw Remusa nie stał się wilkołakiem, tylko odziedziczył cechy po matce - tak jak ona był metamorfomagiem.
Parę tygodni później rozpoczęła się Druga Bitwa o Hogwart, gdzie 2 maja oboje - Nimfadora i Remus - zginęli, osierocając synka, którym zajęła się matka Tonks, Andromeda oraz ojciec chrzestny Teddy'ego, Harry Potter. Nimfadorę zamordowała jej ciotka - Bellatriks Lestrange; Remus zginął z różdżki Dołohowa, jednego ze śmierciożerców.



Postać Nimfadory Tonks w V oraz w VI (prawdopodobnie również i w VII) odegrała Natalia Tena. Aktorka dobrze wcieliła się w rolę, postarała się pokazać Tonks taką jaką została przedstawiona w książce.
Komentarze
~Harry-Potter123 F
Dodano dnia 02 April 2010 21:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 223
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 06.12.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł !
Osobiście uważam, że Nimfadora Thonks była fascynującą postacią, tką odważną, i zabawną bo była straszną niezdarą Uśmiech
Aż szkoda, że w ostatniej części umieraa Płacze
~Syrius Black F
Dodano dnia 06 April 2010 18:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 111
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 20.06.09
Medale:
Brak
Nie sprawdzałem tego artyulu pod względem stylistycznym czytałem samą treść. Bardzo mi sie podobało daje W
~Hermiona Madra F
Dodano dnia 06 April 2010 19:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 06.04.10
Medale:
Brak
Sporo tych informacji. Tonks to jedna z moich ulubionych postaci. Podoba mi się ten artykuł pomimo kilku błędów mniejszych i większych, ale mogłaś dopisać, że Nimfadora była w Hufflepuffie.
Stawiam Z i czekam na kolejne artykuły o innych postaciach z książki (w niektórych miejscach bardziej uważając na błędy, potocznie byki),
mam nadzieję, że nie będe musiała długo czekać.
PS. Jeżeli w tym co piszę wystąpiły jakieś byłędy (chociaż sama ci wytykam) przepraszam to z pośpiechu.
~Ron555 F
Dodano dnia 10 April 2010 19:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 10.04.10
Medale:
Brak
Super fajowski artykuł .Wiele się dowiedziałem o tonks bo na początku nie wiedziałem że została przydzielona do Hufflupaff i to że w piątej klasie zdawała na aurora.Choć nie rozumiem Tonks,a to dlatego że ma talent zmieniania wyglądu to go za często nie nad używa.Gdyby to o mnie chodziło to bym często zmieniał wygląd.
~Ginny0004 F
Dodano dnia 10 April 2010 21:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1083
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 08.03.10
Medale:
Brak
Mnie artykuł bardzo się spodobał. Łatwo się czytało i oczywiście zdjęcia są dużym plusem. Dziękuje za podsumowanie tej postaci, ponieważ jest ona godna uwagi. Uśmiech
~theres nothing like harry F
Dodano dnia 16 April 2010 21:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 102
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 16.04.10
Medale:
Brak
artykuł bardzo fajny. Uśmiech
jest wiele ważnych informacji, ale także wielu zabrakło, np. (tak jak powiedziałą wiora) nie ma o tym jak się poznała z Lupinem. Mimo wszystko, uważam, że nie źle się napracowałaś więc moją oceną jest (tadadadada) :
POWYŻEJ OCZEKIWAŃ ;**
dałabym wybitny ale dręczy mnie to jej zapoznanie się z Remusem. ;/ Pozdrawiam ;>
~Bou F
Dodano dnia 28 April 2010 12:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2195
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 27.04.10
Medale:
Brak
Tak naprawdę to wcześniej nie zwracałam tak bardzo uwagi na Tonks,ale trzeba przyznac,że jest to postac ciekawa i godna uwagi.
Daję WUśmiech
~Eisblume F
Dodano dnia 05 May 2010 16:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1201
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 04.05.10
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł. Bardzo lubiłam Tonks jako postać. Szkoda, że J.K. Rowling zdecydowała się uśmiercić ją i Lupina Płacze
~ania0081 F
Dodano dnia 06 May 2010 15:47
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -28
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Bardzo podoba mi się ten artykuł. Informacje wyczerpujące. Tak.. i zdjęcia - to jest plus. Sama nie wiem jak je dodać do artykułu. Oczywiście - wybitny, nie ma innej możliwości Uśmiech Naprawdę świetny !
~Laufey F
Dodano dnia 15 May 2010 10:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Portret w gabinecie dyrektora
Punktów: 5205
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 100
Data rejestracji: 15.05.10
Medale:
Brak
Super to napisałaś . Nie zauważyłam błędów ortograficznych , ani niczego podobnego . Zgrabnie napisane , dużo informacji o niej . Dobrze też że wzbogaciłaś ten tekst cytatami o cechach Tonks . Nie mam nic do dodania , jak dla mnie WYBITNY .
~pomyluna00 F
Dodano dnia 05 June 2010 15:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 54
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 30.05.10
Medale:
Brak
Nie rozumiem, dlaczego ludzie tak się czepiaja każdego malutkiego błędu czy literówki. Ja mam 6 z języka polskiego i nawet mi do głowy nie przyszło poprawiać twojej pracy , Peepsyble ,
gdyż
zasługuje
na
W

!!!


Pozdrawiam Gorąco. Bardzo mi zaimponowałeś/wałaś ; >
~Bellatriks_xdd F
Dodano dnia 28 July 2010 20:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 30.05.10
Medale:
Brak
Uwielbiam Nimfadorę - ups.. To znaczy Tonks . x DD
Artykuł bardzo miło się czyta.
Dam Po. ; )
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 26 December 2012 01:05
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
zakręcona postać - może nie aż tak jak Luna, ale zawsze...(: - w VI tomie trochę męczy, ta jej "rozpaczliwe" wzdychanie do Remusa, no ale cóż miłość dotyka nawet takie osoby... Daję W i pozdrawiam serdecznie
~Eagle F
Dodano dnia 28 June 2014 20:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 54246
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 06.06.14
Medale:
Brak
Bardzo pozytywna postać Uśmiech Nimfodora została również bardzo dobrze ukazan w filmie. Daję W Oczko
~Iterutt F
Dodano dnia 30 August 2021 15:07
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=http://buypropeciaon.com/>how effective is propecia</a>
~Iterutt F
Dodano dnia 07 September 2021 22:59
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=http://buypropeciaon.com/>propecia online no prescription</a>
~Neurontine F
Dodano dnia 04 October 2021 14:45
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 99
Data rejestracji: 30.09.21
Medale:
Brak
Us Pharmacy Viagra Prices
~Evibous F
Dodano dnia 30 October 2021 04:38
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>viagra fast shipping</a>
~Evibous F
Dodano dnia 30 October 2021 09:25
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 16:41
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="https://ocialisshop.com/ ">buy cialis online safely</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 72% [83 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 21% [24 głosów]
Zadowalający Zadowalający 7% [8 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 17-05-2024 12:28

PS. Do bobów szczura w piwnicy, to forum naprawdę zdechło Płacze
~Grande Rodent F 17-05-2024 12:28

A co sądzicie o nowym serialu o HP dla HBO Max.
~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 134
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59