Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
List Syriusza do ...
List Syriusza do Harry'ego
Natychmiast lecę na północ. Wiadomość o twojej bliźnie jest ostatnią z całej serii dziwnych pogłosek, które tu do mnie dotarły. Jeśli rozboli Cię znowu, idź prosto do Dumbledore'a - mówią, że ściągnął z emerytury Szalonookiego, a to oznacza, że trafnie odczytuje różne znaki, choć poza nim nikt nie zwraca na nie uwagi.
Wkrótce nawiążę z tobą kontakt. Pozdrowienia dla Rona i Hermiony. Miej oczy szeroko otwarte, Harry.
Syriusz

Nimfadora Tonks
Nimfadora Tonks przyszła na świat prawdopodobnie w roku 1973. Jej rodzicami byli Ted Tonks, czarodziej urodzony w rodzinie mugoli, oraz Andromeda Black, czarownica czystej krwi. Nimfadora spokrewniona była między innymi z Bellatrix Lestrange oraz Narcyzą Malfoy.



Tonks posiadała rzadki dar metamorfomagii, czyli przemiany wyglądu zewnętrznego siłą woli, bez potrzeby użycia eliksiru lub wypowiedzenia zaklęcia. Pomimo tej cechy, nie zmieniała za często swojego wizerunku. Wyjątkiem były włosy - raz krótko ostrzyżone i różowe jak guma do żucia, raz długie do pasa, ognistoczerwone. W tomie VI dowiadujemy się, że kiedy nasza bohaterka przeżywała depresję jej włosy były mysie, oklapnięte. Tonks miała bladą, trójkątną twarz oraz błyszczące, ciemnego koloru oczy.



W oczach przyjaciół oraz znajomych Tonks uchodziła za osobę niezdarną, gdyż często potykała się i upadała, przy okazji tłukąc, niszcząc i przewracając to, co miało nieszczęście znaleźć się w jej pobliżu.

- ... O mały włos nie oblałam kradzieży i śledzenia. Trochę ze mnie niezdara... Słyszałeś jak rozbiłam na dole ten talerz, jak wylądowaliśmy?
[...]
ŁUBUDUBU.
- Tonks! - zawołała pani Weasley ze złością, odwracając głowę.
- Przepraszam! - jęknęła Tonks, rozciągnięta na podłodze. - To przez ten kretyński stojak na parasole, potykam się o niego już drugi raz...


Zwykle jednak tryskała energią i optymizmem. Na pierwszy rzut oka Tonks wydawała się być lekkoduchem, jednak w obliczu niebezpieczeństwa emanowała rozwagą, potrafiła zachować zimną krew.
Tonks zawsze miała trudności z zaklęciami gospodarstwa domowego. Nie przepadała też za zbyt "czystymi mieszkaniami" - wolała te mniej uporządkowane.

- To dziwny dom - stwierdziła. - Trochę za czysty... Chyba rozumiesz, co mam na myśli? Troszkę nienaturalny. Och, tu jest lepiej! - dodała, gdy Harry zapalił światło w swej sypialni. W jego pokoju na pewno nie było czysto.

W piątym tomie książki, możemy się dowiedzieć, że Nimfadora bardzo nie lubi swojego imienia. Woli jak nazywa się ją po nazwisku.

- A to jest Nimfadora...
- Nie nazywaj mnie Nimfadorą, Remusie - przerwała mu młoda czarownica wzdrygając się lekko. - Jestem Tonks.
- Nimfadora Tonks, która woli, by się do niej zwracano po nazwisku - skończył Lupin.
- Ty też byś wolał, gdyby twoja głupia matka nazwała cię Nimfadorą - mruknęła Tonks.


Nimfadora w wieku jedenastu lat, jak każdy czarodziej i czarownica mieszkający w Anglii, została przyjęta do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Tiara Przydziału umieściła ją w Hufflepuffie. Nigdy nie została prefektem, ponieważ - jak powiedział opiekun jej domu - "brak jej było pewnych kwalifikacji".



W piątej klasie zdecydowała się na karierę aurora. Szkołę ukończyła w 1991 roku, a przez kolejne trzy lata przechodziła kursy potrzebne do osiągnięcia rangi aurora. Najlepiej poszło jej maskowanie się - przyczyniła się do tego jej niezwykła umiejętność metamorfomagii.

- Potrafię zmieniać swój wygląd jak tylko zechcę. Taka się już urodziłam. Podczas kursu aurorów miałam najwyższe oceny z maskowania się, choć wcale się tego nie uczyłam. Ale mi zazdrościli!

W pełni wykwalifikowanym aurorem została w 1994 roku.
Kiedy powstał Zakon Feniksa Nimfadora była za młoda, żeby do niego wstąpić.
Została przyjęta jednak po jego reaktywacji w czerwcu 1995. Jedną z jej pierwszych misji było sprowadzenie (razem z innymi członkami) Harry'ego Pottera do Kwatery Głównej Zakonu.
Przez cały rok wykonywała różne, ważne zadania dotyczące jej działalności aurora. Pod koniec roku szkolnego zginął jej kuzyn - Syriusz Black. Tonks bardzo to przeżyła, dodatkowo została odrzucona przez Remusa Lupina, co sprawiło, że popadła w lekką depresję. Możemy się tego dowiedzieć z VI tomu - nie była już wesoła i pełna życia, stała się cicha i przygnębiona. Miała problemy z metamorfomagią, dodatkowo jej patronus zmienił swoją postać. Właśnie w tej części poznajemy szczegóły jej perypetii miłosnych z Remusem Lupinem. W końcu postanowili się pobrać, ale przedtem Tonks zrobiła ukochanemu awanturę - Bill, który miał się ożenić z Fleur Delacour też został pogryziony przez wilkołaka, jednak młoda para nie zrezygnowała ze swoich planów. To nieco przekonało Remusa, który niechętnie zgodził się na ten związek.

Latem 1997 roku Nimfadora poślubiła Remusa Lupina. W kwietniu następnego roku urodził się im synek - Ted Lupin. Pomimo obaw Remusa nie stał się wilkołakiem, tylko odziedziczył cechy po matce - tak jak ona był metamorfomagiem.
Parę tygodni później rozpoczęła się Druga Bitwa o Hogwart, gdzie 2 maja oboje - Nimfadora i Remus - zginęli, osierocając synka, którym zajęła się matka Tonks, Andromeda oraz ojciec chrzestny Teddy'ego, Harry Potter. Nimfadorę zamordowała jej ciotka - Bellatriks Lestrange; Remus zginął z różdżki Dołohowa, jednego ze śmierciożerców.



Postać Nimfadory Tonks w V oraz w VI (prawdopodobnie również i w VII) odegrała Natalia Tena. Aktorka dobrze wcieliła się w rolę, postarała się pokazać Tonks taką jaką została przedstawiona w książce.
Komentarze
^Lady Holmes F
Dodano dnia 03 December 2009 20:40
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Bardzo mi brakowało jakiegoś artykułu o Tonks na Hogs (aż mi się zrymowałoOczko). Nie zauważyłam błędów orograficznych ani stylistycznych (chyba dlatego, że siedzę 4 godzinę przy kompie). Daję Wybitny.
~Madwoman F
Dodano dnia 03 December 2009 22:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 482
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 26.11.09
Medale:
Brak
Mi również artykuł bardzo się spodobał. Są zdjęcia za co duży grubiutki plus. Treść ciekawie napisana. Zwięźle, na temat, ale nie krótko.Oczko Błędów ortograficznych nie zauważyłam (choć w tej kwestii na mnie raczej nie można polegać). Jak dla mnie art jest jak najbardziej WYBITNY.
!niewesolypagorek F
Dodano dnia 04 December 2009 11:24
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 10408
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 397
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal Medal Medal
Ogólnie rzecz biorąc, artykuł nie jest zły. Brakowało mi jednak wielu informacji takich jak: postać patronusa Tonks (napisałaś, że się zmienił, ale nie wiadomo w co); jej relacji z Potterem, Hermioną, Dumbledorem i innymi dość ważnymi postaciami; okoliczności w jakich poznała Lupina; czym zajmowała się konkretnie w zakonie Feniksa; jaką miała miotłę...
Mogłabym dalej wymieniać. To są pierwsze informacje, jakie w ogóle przyszły mi do głowy, bez szukania w różnych źródłach. Myślę, że artykuł nie jest dość obszerny, a na temat Nimfadory można było napisać o wiele więcej. (Tym bardziej, że sporo zajmują cytaty.)

A teraz, niczym rzep psiego ogona...

oraz Andromeda Tonks, czarownica czystej krwi, z domu Black.

Nie lepiej byłoby: Andromeda Black, czarownica czystej krwi? Wyglądałoby mniej dziwnie. ^^


Pomimo tej cechy, nie zmieniała za często swojego wizerunku.

Dałabym tu różowy przecinek. Głowy nie dam, że to błąd interpunkcyjny, to nie jest moja mocna strona.

Nawiasem mówiąc, mniemam, iż chociażby 'spektaklu podczas kolacji' w Kwaterze Głównej nie liczyłaś? Bo razem z tym, wychodzi, że dość często zabawiała siebie i innych za pomocą tej umiejętności.

Zawsze jednak tryskała energią i optymizmem.

w tomie VI dowiadujemy się, że kiedy nasza bohaterka przeżywała depresję...

Tonks bardzo to przeżyła, dodatkowo została odrzucona przez Remusa, co sprawiło, że popadła w lekką depresję.

Czyli jednak nie zawsze tryskała energią i optymizmem, a zazwyczaj.
Można by się przyczepić jeszcze, że dwa razy piszesz o tym samym, ale nie bądźmy drobiazgowi... ;P


W końcu postanowili się pobrać, jednak przedtem Tonks zrobiła ukochanemu awanturę - Bill, który miał się ożenić z Fleur Delacour też został pogryziony przez wilkołaka, jednak młoda para jednak nie zrezygnowała ze swoich planów. To nieco przekonało Remusa, który niechętnie zgodził się na ten związek.

Oj, pogmatwałaś nieźle. Po głębszej analizie (i znaniu treści książki) wiadomo o co chodzi, ale wg mnie powinnaś się bardziej rozpisać na ten temat. Wyjaśnić dokładnie jakie obawy miał Remus i dlaczego nie chciał wyjść za Tonks, oraz czego dotyczyła kłótnia po pokąsaniu Billa.

którym zajęła się matka Tonks - Andromeda oraz ojciec chrzestny

Myślnik bardziej by mi pasował, ale pewności nie mam. : D

Postać Nimfadory Tonks w V oraz w VI (prawdopodobnie również i w VII) odegrała Natalia Tena.

Przypuszczenie odnośnie przyszłości + czas przeszły, niezbyt dobrze się prezentują. Według mnie, powinnaś inaczej to ująć. Tak, żeby się nie gryzło.

Tiara przydziału umieściła ją w Hufflepuffie.

Hm, skąd wzięłaś tę informację?
Nie przypominam sobie tego, ale jeśli to moja nieuwaga podczas czytania, to przepraszam. :}

Dam Z.
~Peepsyble F
Dodano dnia 04 December 2009 14:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Brakowało mi jednak wielu informacji takich jak: postać patronusa Tonks (napisałaś, że się zmienił, ale nie wiadomo w co); jej relacji z Potterem, Hermioną, Dumbledorem i innymi dość ważnymi postaciami; okoliczności w jakich poznała Lupina; czym zajmowała się konkretnie w zakonie Feniksa; jaką miała miotłę...

Wiem. W sumie to owszem mogłam... Bardzo chciałam w końcu coś napisać (jest to mój pierwszy artykuł) miałam codziennie chwilkę czasu, ale przydałoby się więcej. Szukałam informacji, ale mam sklerozę i nie zabrałam się za takie szczegóły. Poza tym wiem, że ktoś jeszcze miał zamiar dodać artykuł o Nimfadorze, więc jeszcze bardziej się sprężyłam, bo zależało mi. Taki nieco wyścig z czasem. Myślę, że następnym razem będzie lepiej.

Co do błędów, to przykro mi, ale już za późno, poprawić się nie da. ; } Jednak zanotuję to sobie w pamięci i na pewno w mojej Wordowskiej wersji poprawię.
Tak, Nimfadora była w Hufflepuffie. Teraz dokładnie nie pamiętam skąd ja to wiem... Mam zaćmienie mózgowe, nie wiem. Być może było coś w książce... Ale na internecie, z różnych źródeł można wyszukać, że tak było.
Poza tym dziękuję za pozytywne oceny. ; } I dziękuję za początkową pomoc Cherry i wielkie, wielkie poprawki Lili Lee. ; }
~Trucce F
Dodano dnia 04 December 2009 17:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 245
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 21.10.09
Medale:
Brak
Ogółem podoba mi się twój artykuł. Nie ma za dużo niepotrzebnych informacji, choć nie ma też dużo istotnych.

W piątym tomie książki, możemy się dowiedzieć, że Nimfadora bardzo nie lubi swojego imienia. Woli jak nazywa się ją po nazwisku.


Niepotrzebny przecinek po ''książki''.

Więc tak.
Innych błędów nie widzę i wyszukiwać mi się nie chce.
Daję PO.
~Sayuki F
Dodano dnia 04 December 2009 19:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 390
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 09.09.08
Medale:
Brak
Ach ... Tonks. Bardzo fajna postać. Ja tam jakichś super błędów nie widziałam, ale to w sumie normalne. Zazwyczaj nie zwracam uwagi na takie rzeczy. Dam Ci Wybitny, bo kocham jak są cytaty uzasadniające podawane informacje i za zdjęcia też masz duży plus.
!Milka F
Dodano dnia 05 December 2009 12:18
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9487
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 583
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Nareszcie ktoś odebrał mój apel, że brak artykułu o Tonks, brawo Jupi!.
O samym artykule mogę powiedzieć, że jest dobry. 2 ostatnie cytaty są zupełnie zbędne, bo to, co w nich się znajduję, mamy dokładnie opisane w akapitach przed cytatami.

Przez cały rok wykonywała różne, ważne zadania dotyczące jej działalności aurora.

Nie wiem, po co tutaj te 'jej'. Ale bez tego wyrazu całe zdanie nie brzmi dobrze. Powinno być coś w stylu 'Przez cały rok jako auror wykonywała różne zadania dla Zakonu.' chociaż i ja tego pięknie nie napisałam.
Brak jakichkolwiek błędów ortograficznych tudzież interpunkcyjnych. Napisałaś dość dużo jak na postać, o której wiemy mało. W Wredny
~al_kaida F
Dodano dnia 05 December 2009 19:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2217
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 15.10.08
Medale:
Brak
Wydaje mi się, że przyuważyłam kilka inwersji, ale nie dam za to głowy. Sama mam z tym problemy Oczko
W każdym razie artykuł bardzo ciekawy i dosyć wyczerpująco opisany.
Oczywiście będzie W Uśmiech
~Alanette Vieira Malfoy F
Dodano dnia 06 December 2009 02:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 985
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 08.03.09
Medale:
Brak
Tonks jest ciekawą postacią, więc niewątpliwie się jej należał ten artykuł. Przejrzysty, ładny, ciekawy, zdjęcia uzupełniają tekst. Na pewno więc z czytania nie zrezygnowali ci, którzy czytać nie lubią. :-) Jednakże, parę błędów tam było. Ale cóż, człowiek nie jest nieomylny ;-). Niemniej, nie przedłużając, postawię Wybitny. W moim przekonaniu, jest to całkowicie zasłużona ocena.
Tiara przydziału umieściła ją w Hufflepuffie.

Hm, skąd wzięłaś tę informację?

O ile nie przypominam sobie tej informacji w książce, o tyle na oficjalnej stronie Joanne Kathleen Rowling w dziale FAQ jest napisane, że Tonks była w Hufflepuffie. A co, jak co, ale Joannie wierzę na słowo. :-)
~Hermi1108 F
Dodano dnia 06 December 2009 09:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 419
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 10.05.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Dużo informacji, zgrabnie napisane. No i fajnie, że wreszcie jakiś artykuł o Tonks jest. Ona jest dość kontrowersyjną, lubianą prze ze mnie postacią. Jest co prawda kilka niedociągnięć, ale jak napisałaś w komentarzu, że jest to Twój pierwszy artykuł no to Ci je wybaczam ; ) No i oczywiście moja ocena to Wybitny ; )
~Doru Arabea F
Dodano dnia 07 December 2009 16:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 556
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 28.10.09
Medale:
Brak
Ogólnie rzecz biorąc to artykuł niezły. Nie będę Ci wypominać błędów tak jak np. wiora, bo to tego nie mam ani talentu, ani czasu. Ale sam tekst całkiem, całkiem Oczko Parę błędów rzucało się w oczy, ale przypadkowy czytelnik nie zwróciłby na nie uwagi, więc się nie boj! Ocenie na WYBITNY, bo to Twój(jak już wcześniej napisałaś) pierwszy artykuł Oczko
~Sachiko F
Dodano dnia 08 December 2009 19:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -15
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 07.12.09
Medale:
Brak
Postać Tonks zawsze mnie zastanawiała. Nie umiem do końca wyjaśnić dlaczego. Może dlatego, że mało o niej wiemy, jak już wspomniał ktoś na górzeRozbawiony Ale ogólnie, dobrze sobie poradziłaś. WybitnyOczko
~Weasleyy F
Dodano dnia 08 December 2009 21:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 153
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 08.12.09
Medale:
Brak
Nom Fajny Artykuł... Fajny...
Tonks była naprawdę ciekawą postacią.. grała świetnie..
Ale oczywiście... Potem w scenariuszu "Tonks Umiera" Smutny
Napisałaś o ciekawych informacjach.
Spox jest xD
!kdanielk3 F
Dodano dnia 09 December 2009 22:24
VIP
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dziedzic Gryffindora
Punktów: 5718
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 380
Data rejestracji: 11.09.08
Medale:
Brak
Nie sprawdzałem Cię pod względem stylistyki czy ortografii. Przeczytałem artykuł, czytało się go bardzo przyjemnie więc uważam go za bardzo dobry. Mimo niedociągnieć informacyjnych, naprawde mi sie podobał.
~Shaida F
Dodano dnia 11 December 2009 14:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 48
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 11.12.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Bez wielu literówek i przekręceń. Miło się go czyta. A co do Tonks to może i jestem nawet troche do niej podobna. Też nie lubie gdy mam czysto w mieszkaniu. No i nie chce mi się sprzątac. Jestem taki jakby troche leń. Ale też potrafię trzymac swoje uczucia na wodzy. Jak Tonks Uśmiech
~Cho_Diggory F
Dodano dnia 13 December 2009 15:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 67
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 04.06.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawe nie wiedziałam tyle o Tonks chociaż jest jedna z moich postaci,,
nie wiem skąd ty tyle wiesz i cieszę się że napisałaś ten artykuł dzięki któremu dowiedziałam się tyle o Nimfadorze Tonks,, UśmiechUśmiech
*mooll F
Dodano dnia 14 December 2009 09:20
Super Owadzik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 10619
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 28.09.09
Medale:
Brak
Przeczytałam. Czytało się całkiem miło. Tylko wióra ma trochę racji. Wiele rzeczy, które wydają się ważne, nie zastało zawartych. A szkoda. Co prawda, po przeczytaniu miałam tylko wrażenie, że czegoś mi tu brakuje. Ale sam artykuł mi się podoba. Tonks, to jedna z ulubionych moich postaci Oczko
!Lady Shadow F
Dodano dnia 14 December 2009 20:01
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Biorąc wszystko pod uwagę to artykuł przypadł mi do gustu, treść w miarę bogata, zamieściłaś chyba większość informacji tych najbardziej oczywistych. Ogólnie to mi się podoba ^^. Treść czyta się lekko i płynnie za co wielki plus i podzielenie na więcej paragrafów to również ogromny plus.
Podobają mi się także zdjęcia, które dodałaś, naprawdę ładne, no i urozmaicają twój artykuł.
!Guardian F
Dodano dnia 16 December 2009 17:41
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 20057
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 377
Data rejestracji: 02.08.08
Medale:
Medal
Może najpierw cytaty:

Nimfadora spokrewnioną była
Wydaje mi się, że lepiej by brzmiało spokrewniona. Nie mówię, że jest źle, ale ta forma jest chyba rzadko używana.

w tomie VI dowiadujemy się, że kiedy nasza bohaterka przeżywała depresję jej włosy były mysie, oklapnięte.
To powinno być w ogóle w nowym zdaniu.

Przyjaciele oraz znajomi wielokrotnie nazywali Tonks niezdarą,
Z tego co tu napisałaś wynika, że znajomi na widok Tonks mówili np. "O, ta niezdara idzie". Może W oczach przyjaciół oraz znajomych Tonks uchodziła za osobę niezdarną by było lepsze.

Tiara przydziału
Ort.

Kiedy powstał pierwszy Zakon Feniksa Nimfadora
Jaki pierwszy? Zakon Feniksa był jeden - tyle tylko, że zakończył swoją działalność, a po kilkunastu latach ja wznowił.

Tonks bardzo to przeżyła, dodatkowo została odrzucona przez Remusa, co sprawiło, że popadła
Uważam, że tutaj powinno być nazwisko Remusa, z racji, że jego postać pojawia się w artykule po raz pierwszy (za wyjątkiem przytoczonego przez Ciebie fragmentu).

Latem, między czerwcem a końcem lipca, 1997 roku
Wystarczyłoby latem. A nawet nie wiem czy to nie był tylko lipiec - ale tego nie jestem pewien.

Podsumowując, artykuł jest ok. Nie jest jakiś wykraczający poza poziom, ale nie jest też totalnie słaby. Szkoda, że był trochę chaotyczny (+ moje uwagi + uwagi wiory). Daję Z i mam nadzieję, że wkrótce napiszesz kolejny artykuł.

PS. Tonks była w Hufflepuffie - ta informacja pochodzi z książki (ale nie pamiętam, która to część).
~Peepsyble F
Dodano dnia 16 December 2009 20:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Poprawione. ; d

Wydaje mi się, że lepiej by brzmiało spokrewniona. Nie mówię, że jest źle, ale ta forma jest chyba rzadko używana.

Szczerze mówiąc napisałam tak z czystego przypadku. Owszem, lepiej brzmi z "a".

Uważam, że tutaj powinno być nazwisko Remusa, z racji, że jego postać pojawia się w artykule po raz pierwszy (za wyjątkiem przytoczonego przez Ciebie fragmentu).

Wiele razy zmieniałam, tu usuwałam wzmiankę o Remusie, tu dodawałam... I w końcu się zagalopowałam i zapomniałam dokładnie tej części sprawdzić.

Daję Z i mam nadzieję, że wkrótce napiszesz kolejny artykuł.

Dziękuję i też mam taka nadzieję. ; } Muszę znaleźć sobie jakiś odpowiedni wolny temat i być może jeszcze coś napiszę.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 72% [83 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 21% [24 głosów]
Zadowalający Zadowalający 7% [8 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 250
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59