Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hermiona i Ron
Hermiona i Ron
– Wingardium Leviosa! - krzyczał raz po raz, wymachując ramionami jak wiatrak.
– Źle to wypowiadasz - prychnęła Hermiona. - Wing-gar-dium Levi-o-sa. „Gar” musi być melodyjne i długie.
- To zrób to sama, jak jesteś taka mądra – warknął Ron.
Hermiona podwinęła rękawy szaty, smagnęła różdżką i powiedziała:
- Wingardium Leviosa!
Piórko uniosło się i zawisło jakieś cztery stopy nad ich głowami.

Fleur Delacour


Fleur Isabelle Delacour (w bliskiej przyszłości Weasley) jest czarodziejką pochodzącą z Francji, córką Apolonii i monsieura Delacour, siostrą małej Gabrielle. W 1994 roku przybyła do Hogwartu w celu wzięcia udziału w Turnieju Trójmagicznym. Jak się później okazało, to ona została reprezentantką Akademii Magii Beauxbatons. Po raz pierwszy jej postać mamy okazję poznać w książce Harry Potter i Czara Ognia, w rozdziale Czara Ognia.

Wygląd zewnętrzny, charakter
Wnioskując z tego, że była ćwierć wilą, swoją urodą przyćmiewała ona wszystkich dookoła: Długie, srebrnoblond włosy spływały jej prawie do pasa. Miała duże ciemnoniebieskie oczy i bardzo białe, równe zęby [...] Kiedy dziewczyna szła przez salę, odwracały się za nią głowy wielu chłopców, a niektórzy sprawiali wrażenie, jakby ich zatkało. Po przybyciu do Hogwartu, Fleur nie wydawała się nikomu miła - była strasznie zadufana w sobie i wszystko nadmiernie krytykowała. Nie ukrywała swojego niezadowolenia z faktu, że to Harry został drugim reprezentantem swojej szkoły. Wszystko jednak diametralnie się w niej odmieniło, gdy właśnie Potter uratował jej młodszą siostrę w drugim zadaniu TT, o czym trochę dokładniej opowiem później. Po tym wydarzeniu stała się niezwykle uprzejma i miła, nabrała szacunku dla Harry'ego. Chętnie zaczęła udzielać pomocy innym.

Turniej Trójmagiczny
Mimo iż wiele osób uważa, że piękne osoby z reguły nie są inteligentne, reguła ta nie tyczyła się panny Delacour. Niejednokrotnie ukazała, że ma głowę na karku i Czara Ognia słusznie wybrała ją jednym z reprezentantów.

* Pierwsze Zadanie - jak pewnie pamiętacie pierwsze zadanie polegało na zdobyciu złotego jaja, którego bronił smok. Fleur oczywiście byłą na to wszystko doskonale przygotowana - jej dyrektorka zdążyła się wszystkiego dowiedzieć na ten temat. Reprezentantka Beauxbatons wylosowała walijskiego, zielonego smoka pospolitego. Sposobem panny Delacour na pokonanie go, było prawdopodobnie wprowadzenie smoka w trans, co jednak skończyło się na podpaleniu szaty młodej czarownicy (ale jajo zostało przez nią pochwycone).



* Bal Bożonarodzeniowy - na ten bal (o dziwo), Fleur wybrała się z uczniem Hogwartu - Rogerem Davisem - kapitanem drużyny Krukonów. Właśnie podczas tego wydarzenia najbardziej w znaki dało się odczuć jej ciągłe narzekanie. Oczywiście z balu wróciła w dobrym humorze, co mogło być skutkiem upojnych chwil spędzonych z Krukonem, przy krzakach róż.

* Drugie Zadanie - jak się okazało tym czego najbardziej brak była jej młodsza siostra Gabrielle. Jak się okazuje w późniejszych tomach, siostry Delacour były sobie naprawdę bliskie i nierozłączne. Fleur podczas zanurzenia w jeziorze użyła zaklęcia Bąblogłowy (podobnie jak Digorry), jednak po drodze została zaatakowana przez druzgotki, co uniemożliwiło jej zakończenie wyzwania. Jej siostrę uratował (choć tak naprawdę nic jej nie groziło) Harry Potter. To właśnie po tym zadaniu ma miejsce wielka przemiana egoistki, w osobę skromną i miłą.



* Trzecie Zadanie - z powodu najmniejszej ilości punktów spośród reprezentantów to ona weszła do labiryntu jako ostatnia. Jej droga do pucharu nie trwałą jednak zbyt długo - została ona oszołomiona przez Barty'ego Crouch'a Jr.

Po zakończeniu magicznej edukacji
Fleur krótki czas po skończeniu szkoły wyjechała do Anglii, aby rozpocząć pracę w Banku Gringotta. Właśnie tam jeszcze bardziej pogłębiły się jej stosunki z Billem Weasley'em, który podobno zaczął udzielać jej korepetycji z angielskiego (wcześniej miała go okazję poznać podczas jego krótkich wizyt u Harry'ego). 1 sierpnia 1997 roku wyszła za niego za mąż. Postać panny Delacour pojawia się również na początku książki Harry Potter i Książę Półkrwi, w Norze, gdzie spędzała swoje wakacje w celu zawarcie bliższych kontaktów z rodziną, wtedy swojego narzeczonego. Oczywiście jej obecność nie przypadła do gustu trzem damom, które również miały okazję przebywać w tym domu razem z nią: Molly Weasley, Hermionie Granger oraz Ginny Weasley. Jednak już pod koniec tej części książki ich stosunki diametralnie się ocieplają (miało to miejsce tuż po zaatakowaniu Billa, przez wilkołaka Greybacka - Fleur oznajmiła, że nadal zamierza za niego wyjść). Ponieważ była ona członkinią Zakonu Feniksa, zjawiła się na pogrzebie Dumbledore'a, również głęboko to przeżywając. To właśnie ona i Bill byli świadkami śmierci Szalonookiego, podczas przenosin Harry'ego do Nory w 7 tomie. Podczas jej wesela miał miejsce atak śmierciożerców na rodzinny dom jej małżonka.



Inne informacje
* Jej różdżka posiadała rdzeń z włosem z głowy wili, dokładniej jej babci (9 i 1/2 cala, drzewo różane, niezbyt giętka, włos z głowy wili)



* W filmową Fleur wcieliła się Clémence Poésy
* Potrafi ona rzucać uroki na mężczyzn, podobnie jak każda wila
* W drugą rocznicę II Bitwy o Hogwart urodziła córkę - Victoire (imię na cześć zwycięstwa nad Voldemortem)
* W późniejszych czasach ma troje dzieci: wyżej już wspomnianą Victoire, Louisa i Dominique
Komentarze
~Mademoiselle_Riddle F
Dodano dnia 02 September 2011 16:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Animag Kruk
Punktów: 541
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 237
Data rejestracji: 18.07.11
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Jestem ciekawa skąd wiesz, że miała troje dzieci - było to może napisane w książce? Jeśli tak to proszę o informacje. Wybitny oczywiście Rozbawiony
~aniutek96 F
Dodano dnia 02 September 2011 17:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2703
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 73
Data rejestracji: 14.10.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Zawarte są w nim ważne i ciekawe informacje. Fajnie się czyta i są zdjęcia, co pomaga przy czytaniu. Znalazł tam się też jakiś cytat co jeszcze bardziej przybliża jej postać. Artykuł ogólnie bardzo dobry, treść przemyślana i bez jakichś szczególnych błędów. Daję Wybitny.
~Sigyn F
Dodano dnia 02 September 2011 19:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2207
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 29.08.11
Medale:
Medal
Świetny artykuł. Bardzo szczegółowy i można się z niego dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy o pannie Delacour. Zastanawia mnie jednak skąd wziąłeś, że Fleur ma 3 dzieci... Było to w książce? Rozbawiony

Oczywiście daję wybitny Uśmiech
~Lils F
Dodano dnia 03 September 2011 11:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 01.09.11
Medale:
Brak
Fakt, że Fleur miała 3 dzieci wyjawia sama Rowling w którymś z wywiadów. Polecam znalezienie gdzieś drzewa genealogicznego Weasleyów (kiedyś znalazłam takie naprawdę fajne z wszystkimi relacjami po zakończeniu serii). Artykuł bardzo dobry, daję W Uśmiech
~Gryf5r F
Dodano dnia 03 September 2011 16:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 673
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Artykuł nawet, nawet. Mogło być trochę więcej informacji, chociaż są dodatkowe, o których nie miałam pojęcia. Po przeczytaniu 6 części przestałam lubić Fleur, choć tak naprawdę nigdy za nią nie przepadałam Rozbawiony Artykuł jednak jak najbardziej mi odpowiada. Daję WYBITNY ! Uśmiech
~Nicole Grandger F
Dodano dnia 03 September 2011 22:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 29.08.11
Medale:
Brak
Artykuł bardzo ciekawy - czytam wszystkie artykuły i każdy z nich bardzo sie miło czyta - proszę o więcej takich Uśmiech
~al_kaida F
Dodano dnia 04 September 2011 01:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2217
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 15.10.08
Medale:
Brak
Zwięźle, na temat, przemyślana kompozycja... Nie ma do czego się przyczepić. A no i wiele informacji.
Wybitny Uśmiech
~Wasp F
Dodano dnia 08 September 2011 17:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 672
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 17.12.10
Medale:
Brak
Świetny artykuł- czytelny, są zdjęcia, nie zauważyłam żadnych błędów. Jest bardzo dużo informacji. Daję Wybitny.
~lilypotter12 F
Dodano dnia 14 September 2011 15:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 184
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 06.09.11
Medale:
Brak
Fleur była super. A przecież te dzieci miała z Billem Weasleyem!
~Roxelle F
Dodano dnia 18 September 2011 21:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 17.09.11
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł, jedyne do czego się przyczepię to trochę nie ładnie wyglądają te zdjęcia. Tzn. ja bym je wyśrodkowała. Miło się czyta, nie ma błędów.

POWYŻEJ OCZEKIWAŃ
~CeCe F
Dodano dnia 28 September 2011 10:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Animag Kruk
Punktów: 562
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 09.08.11
Medale:
Brak
Mnie się podoba ten twój artykuł. Widać że włożyłeś Dziedzicu kochany w niego trochę serca ^^
~Ginny Molly Potter F
Dodano dnia 28 September 2011 18:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 96
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 04.08.11
Medale:
Brak
Wszystkie informacje w jednym artykule. Brawo ! Fleur to ciekawa postać mimo wszystko . Trochę była wredna na początku ale jak się zmieniła i przestała komentować wszystko i wszystkich to była pozytywną postacią.
Wybitny oczywiście !
~Morsmordre F
Dodano dnia 29 September 2011 19:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 59
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.09.11
Medale:
Brak
Nie przepadam za Fleur, ale artykuł bardzo mnie zainteresował. Można dowiedzieć się wielu ciekawych informacji. Fajnie, że są zdjęcia, bo tak jak napisała aniutek96, pomagają w czytaniu. Daję W!
~Dagamara18 F
Dodano dnia 07 October 2011 14:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Artykuł bardzo czytelny i przyjaznyUśmiechale coś mi w nim brakowało sama nawet nie wiem co ale daję wybitnyJęzyk
~dewhoo F
Dodano dnia 10 October 2011 17:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 882
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 62
Data rejestracji: 08.10.11
Medale:
Brak
Ponoć sukienkę, którą w filmie miała na balu zerżnęli od Valentino czy kogoś tam xD.
Co do aktorki, okropna, wcale nie taka ładna, jak być powinna.
Postać jak najbardziej spoko.
~LarsA F
Dodano dnia 27 October 2011 11:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 26.10.11
Medale:
Brak
Artykuł napisany zwięźle, posiadający niezbędne informacje na temat postaci, którą przedstawiasz. Ciekawy pomysł na przeplatanie opisu zdjęciami. Plus za to, że stanowią one spójną kompozycje wraz z tekstem.

Wybitny.
~Expelliarmus F
Dodano dnia 29 October 2011 18:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 18.10.11
Medale:
Brak
Ładnie napisane, ale nie uwzględniłeś że jej dzieci były w 1/8 willami ale to tylko drobny szczegół.
~lady552 F
Dodano dnia 15 November 2011 19:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sześcioroczniak
Punktów: 590
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 88
Data rejestracji: 15.11.11
Medale:
Brak
jest fajna wszyszczy sa fajni { w harrym potterze}Jupi!
~aneczka00402 F
Dodano dnia 18 November 2011 09:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 497
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 06.11.11
Medale:
Brak
Artykuł zawierajający wiele niezbędnych informacji na temat bohaterki.
Bardzo podobają mi się zdjęcia, które zostały dopasowane to fragmentów tekstu wprost idealnie.

!!!WYBITNY!!!
~ewelina F
Dodano dnia 25 November 2011 11:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -68
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 07.11.11
Medale:
Brak
Artykuł musiał zająć sporo czasuUśmiech Jest swietnyUśmiechJupi!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 88% [38 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 9% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 2% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 271
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59