Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Zagadka
Zagadka
Groza czyha za wami, a szczęście przed wami,
Dwie z nas wam pomogą, żadna nie omami,
Jedna z siedmiu pozwoli pójść dalej przed siebie,
Inna pozwoli wrócić temu, który jest w potrzebie,
Dwie z nas kryją zacne wino pokrzywowe,
Trzy truciznę wsączą w serce oraz w głowę.
Wybieraj, jeśli nie chcesz cierpieć tutaj wiecznie,
Oto cztery wskazówki, jak przeżyć bezpiecznie:
Pierwsza: jakkolwiek chytrze trucizna się skrywa,
Jest zawsze z lewej strony tego, co dała pokrzywa;
Druga: różną mają zawartość butelki ostatnie,
Lecz jeśli chcesz iść naprzód, nie pij płynu z żadnej;
Trzecia: różne mają flaszki kształty i wymiary,
Lecz najmniejsza i największa kryją dobre czary;
Czwarta: obie drugie od końca smak podobny mają,
Choć wyglądem całkiem się nie przypominają.

Harry Potter i Insygnia Śmierci część 2 - recenzja
Dzień premiery drugiej części Harry'ego Pottera i Insygniów Śmierci. Smutek czy radość? W końcu zobaczymy tę naprawdę ostatnią adaptację przygód młodego czarodzieja. Ale to już koniec, po wyjściu z sali kinowej nie pomyślimy już, jak zekranizują kolejną część. Nie będziemy już wyczekiwać z utęsknieniem na kolejny tom książki czy film...
Pierwszy szok: Hogwart, zawsze wspaniały, majestatyczny, tętniący życiem, teraz przypominał mi opuszczone zamczysko. Reżyser wspaniale ukazał zmiany jakie zaszły przy opanowywaniu świata przez Voldemorta. Zbliżenie na twarz Severusa Snape'a również mnie zachwyciło. Osoba, która nie czytała 7 części Pottera, faktycznie mogłaby pomyśleć, że jest dumny z bycia sługą Voldemorta. Wspaniała gra aktorska Alana Rickmana.
Kolejne sceny potoczyły się bardzo szybko. Rozmowa z goblinem, z Ollivanderem, aż w końcu to na co czekaliśmy: napad na bank Gringotta. W tych scenach wspaniale zagrała Helena Bonham Carter, która musiała z charakteru i zachowania przypominać Hermionę Granger. (widać, że Hermiona nie potrafiła poruszać się na obcasach Uśmiech) - ogromne brawa dla odtwórczyni Bellatriks Lestrange. Samo zdobycie pucharu nie było zbytnio zaskakujące, wszystko działo się mniej więcej podobnie jak w książce. Ucieczka na smoku, skok do jeziora, tu również obyło się bez zmian. No i w końcu - Hogwart.




Jedyne, czego mi zabrakło po teleportacji do Hogsmeade, to dementorzy i dyskusja brata Dumbledore'a ze śmierciożercami. Kolejne sceny były całkiem dobre, bardzo podobała mi się postać Aberfortha granego przez Ciarána Hindsa, który wyglądał dokładnie tak, jak go sobie wyobraziłam. Nie ukrywam, że nieco zawiódł mnie portret Ariany, nie wiedzieć czemu zawsze myślałam o niej jako o małej słodkiej blondyneczce z nieco nieprzytomnym spojrzeniem i uśmiechem na ustach, a tu ukazało mi się jej zupełne przeciwieństwo. Po pierwsze, wyglądała mniej więcej na 16 lat, a po drugie, w jej twarzy nie było kompletnie nic, co przypominałoby mi Dumbledore'a. Uważam, że mogliby troszkę lepiej dopracować ten obraz, gdyż grał bardzo wielką rolę w tym filmie.
Kolejny przystanek: Hogwart, wspaniale odegrany entuzjazm uczniów na widok Trójcy. Widać jak bardzo są zdeterminowani i jak bardzo chcą położyć temu wszystkiemu kres. Ogromne brawa dla Matthewa Lewisa - czyli dla naszego filmowego Neville'a Longbottoma. W pierwszych tomach nie za bardzo go lubiłam, ale w 7 części naprawdę wykazał się odwagą i poświęceniem.
Następne sceny miały miejsce w Wielkiej Sali, gdzie rozegrał się wspaniały pojedynek między profesorem Severusem Snape'em a Minerwą McGonagall. Bardzo ciekawie pokazali reakcje uczniów i nauczycieli na dźwięk głosu Lorda Voldemorta, który jakby przenikał przez ściany zamku. Wydawałoby się nawet, że sprawia im on fizyczny ból. Rozmowa z Szarą Damą ani mnie nie zachwyciła, ani nie zniechęciła. Kolejne sceny miały miejsce w Pokoju Życzeń. Jedyne co mnie uraziło to to, że diadem nie powinien być w żadnej skrzynce tylko na głowie kamiennego popiersia. Ale przymknijmy oko na ten nic nie warty szczegół. Po zniszczeniu diademu i wizji Harry'ego mówiącej, że Voldemort jest w... no właśnie. W książce była to Wrzeszcząca Chata, mi bardziej przypominało to hangar na łodzie, który był widoczny w grze Harry Potter i Zakon Feniksa. Rozmowa Snape'a z Voldemortem i śmierć mistrza eliksirów również wyglądały podobnie jak w książce. Nie mam zastrzeżeń co do tych scen. Bardzo podobał mi się taki jakby... odruch Harry'ego, który podbiegł do Severusa i mimo wszystko próbował jakoś zatamować dłonią krwotok Snape'a. W książce natomiast nie było mowy o tym, że mistrz eliksirów się rozpłakał, ale nie przeszkadzało mi to.




Wspomnienia Snape'a - był to jeden z dwóch momentów, w którym, nie ukrywam, że zakręciła mi się łza w oku. Sceny, w których mały Severus poznał Lily były cudowne. Ta rozpacz malująca się na jego twarzy, kiedy przytulał martwą Lily i obojętność wobec Jamesa, którego mijał na schodach idealnie odzwierciedlały jego charakter. Te sceny są to jedne z moich ulubionych. Mogłabym włączać film od początku tylko i wyłącznie przez wzgląd na nie. Pożegnanie Harry'ego z Hermioną również mi się podobało. Zadziwił mnie jednak fakt, że Ron nie powiedział nic przyjacielowi, nawet nie pożegnał się, przecież teoretycznie widział go po raz ostatni w życiu. Użycie jednego z Insygniów, oraz śmierć Harry'ego nie zaskoczyła mnie. Podobnie jak rozmowa z byłym dyrektorem Hogwartu - Albusem Dumbledorem. Do tych scen nie mam zastrzeżeń.
Kolejny fragment filmu z wniesieniem Harry'ego na dziedziniec troszkę mnie zawiódł. Nie podobała mi się tu odtwórczyni roli Ginny Weasley, która, gdy tylko ujrzała Pottera, zaczęła krzyczeć. Rozumiem jej ból, ale moim zdaniem zabrzmiało to nieco sztucznie. Była to chyba jedyna scena z Bonnie Wright, która mi się nie podobała. Kolejny fragment filmu był drugim, który mnie wzruszył. Te słowa Neville'a: Serce Harry'ego biło dla nas! dla wszystkich! naprawdę mną wstrząsnęły. Pokazały mi jak Gryfoni są z Potterem związani i jak bardzo pragną porażki Voldemorta. Kolejne sceny również bardzo szybko minęły. Czas zwolnił nieco kiedy Harry i Czarny Pan wylądowali na dziedzińcu. No i w końcu: Śmierć Sami-Wiecie-Kogo, a raczej Lorda Voldemorta, gdyż jak przekonała się pani profesor od transmutacji nie wolno bać się tego imienia. Przy śmierci czarnoksiężnika zabrakło mi... ludzi. W książce były tam tłumy. Natomiast w filmie tylko cichy pojedynek. Zabrakło mi tej wrzawy, radości, szczęścia.




I sławny rozdział - 19 lat później. Chciało mi się śmiać (i myślę, że nie tylko mi) kiedy zobaczyłam bohaterów. Bardzo podobała mi się ta scena. Rozmowa z małym Albusem również wypadła pozytywnie.




Film oceniam 9/10 za wspaniałe chwile radości, zabawy i smutku.
Komentarze
~emma wtson F
Dodano dnia 18 January 2012 08:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 105
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 04.01.12
Medale:
Brak
Ciekawie to opisałaś. Ja prawie wszędzie się z tobą zgadzam. Mi z 7 części nie podobało się jedynie ostatni rozdział (19 lat później) Daję W.Uśmiech
~Expelliarmus F
Dodano dnia 18 January 2012 10:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 18.10.11
Medale:
Brak
9/10? Przecież ocena tego filmu po prostu nie mieści się w skali, tam powinno być 200/10. Przecież ten film jest wspaniały, nie tak piękny jak książka, ale jeszcze jeden rozdział jest sławny: wspomnienie księcia , przecież to było piękne, to jest wyciskacz łez i cytuje : J.K. Rowling napisała lepszą opowieść miłosną w jednym rozdziale niż Stephanie Meyer w czterech książkach
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 18 January 2012 15:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
A ja uważam, iż Laurel oceniła sprawiedliwie - było paręnaście niedociągnięć. Ja i tak sądzę, iż Więzień Azkabanu był najlepszy.
Recenzja bardzo ciekawa, uwzględniłaś najważniejsze fakty, dodałaś własną ocenę. Nie no, pięknie!
ExPeliarmus, to nie Stefany Mayer, tylko Stephenie Meyer Oczko
~JamesSyriusz F
Dodano dnia 28 January 2012 21:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 79
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 27.01.12
Medale:
Brak
Według mnie to dobrze zrobiony film. Kilka sytuacji rozwiązano inaczej niż w książce. 19 lat później to ogromy plus. W wielu ekranizacjach wielu książek podobne rozdziały są pomijane. Daję zdecydowane i w pełni zasłużone W.
~Kasella F
Dodano dnia 11 February 2012 10:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 302
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 10.11.11
Medale:
Brak
Nie za bardzo zgadzam się z ExPelliarmusem...ale gdybym miała powiedzieć coś o tym filmie to:
Koniec doprowadził mnie do płaczu a moje serce zadrżało...
I to wszystko. Po mimo tego film był bardzo fajny i miał świetne efekty specjalne Uśmiech
Gratulacje dla pani J.K Rowling i dla autorki tego artykułu lauren123!
Świetnie się czytało po mimo tego daję PO :>
~Dementor666 F
Dodano dnia 13 February 2012 18:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 77
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.02.12
Medale:
Brak
Film jako film bardzo mi się podobał, lecz w porównaniu do książki uważam, iż jest zbyt dużo pozmieniane w scenariuszu. Scena w pokoju życzeń była bardzo fajna lecz scena zniszczenia Lorda Voldemorta była niepotrzebnie zmieniona. Dzieląc ostatnią część Harry'ego Pottera na dwie części można było odwzorować dokładnie książkę na ekranie. Za arta daję W za świetne przedstawienie ostatniej części HP Oczko
~Half_Blood_Princess F
Dodano dnia 14 February 2012 20:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 308
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 15.08.11
Medale:
Brak
Film był świetny! Jednak najbardziej denerwuje mnie walka między Harrym a Voldkiem! Tam powinny być tłumy (tak jak napisano to w artykule) a oni po prostu się szamotali co wydawało mi się zabawne. Poza tym nie pokazali całej tej przemowy do Voldzia, by okazał skruchę itd... ale mniejsza o szczegóły... Świetny artykuł!
~luna97 F
Dodano dnia 26 March 2012 20:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 672
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 26.01.12
Medale:
Brak
Film tak jak każdy z całej sagi bardzo mi się podobał. Zgadzam się z tobą całkowicie. Najbardziej mnie rozczarowała scena z Szara Damą i właśnie brakowało mi tego pożegnania Rona z Harrym. Świetny artykuł! Uśmiech
Ocena: Wybitny
~Luna Pomyluna F
Dodano dnia 05 April 2012 15:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -66
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 01.04.12
Medale:
Brak
Bardzo mi się podoba jak to napisałaś. Jednak ja bym dała temu filmowi 10/10. To jednak drobne potknięcie reszta była w porządku.
Ocena: Wybitny
~Wikka1001 F
Dodano dnia 06 April 2012 12:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 312
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 14.03.12
Medale:
Brak
Cały film był wybitny. Był kulminacją sześciu części. Jedynie ostatni rozdział 19 lat później, przyprawiał mnie o śmiech i zarówno płacz, chcialo mi sie śmiac i płakaćJęzyk
Ocena: Wybitny
Za sam fakt powstania tego artykułu.
~EllMalfoy F
Dodano dnia 14 April 2012 15:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 95
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 23.03.12
Medale:
Brak
Zgadzam się z tobą. Brakowało ludzi przy walce Harry'ego z Voldemortem.
Tylko wydaje mi się, że ostatni rozdział książki był naprawdę świetnie napisany i byłoby dobrze, gdyby dokładnie to odwzorowali.
Zabrakło mi docinków Jamesa, Teddy'ego i jego wybranki, rozmowy Lily z Hugo, Rona i jego egzaminu na prawo jazdy.
Wydaje mi się też, iż Harry powinien wspomnieć, że on też miał trafić do Slytherinu. Tak było w książce.
Artykuł naprawdę świetny. Mamy bardzo podobne zdanie na temat tego filmu.
Pozostaje mi tylko: Wybitny.
~student191 F
Dodano dnia 17 April 2012 13:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 25
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 12.04.12
Medale:
Brak
A jako film to jestem wdzięczna pani J.K Rowling za to, że napisała jeszcze sześć części HP bo to dzięki niej i aktorów możemy oglądać lub raczej wracać do wspomnień o Harrym możemy oglądać na nowo każdą część i przede wszystkim wspominać uczucie towarzyszące nam jak pierwszy raz go czytaliśmy lub oglądaliśmy, ale co dobre szybko się kończy i niestety to koniec HP i na koniec chciałabym pozdrowić każdego fana Harrego Pottera.
~Tyci368 F
Dodano dnia 23 May 2012 22:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 23.05.12
Medale:
Brak
Bardzo mi się podoba ten artykuł, osobiście się popłakałam głównie na scenie, w której Harry użył Kamienia Wskrzeszenia ;] Natomiast zawiodłam się troszeczkę na zekranizowaniu rozdziału "King's Cross", ale to zależy od gustu. Oczko Daję W ;D
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 January 2013 21:02
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Nie tak dawno obejrzałem ten film na necie...to już nie jest "bajeczka dla grzecznych" dzieci ( w porównaniu z pierwszymi dwiema częściami ) - bardziej przypomina horror...najlepsza scena jak dla mnie, to oczywiście Opowieść Księcia - chociaż zabrakło tam moim zdaniem kilku istotnych scen ( ta z Georgiem, którego Severus celowo nie ranił )
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 75% [18 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 8% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 17% [4 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 463
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59