Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry i Ron jako ...
Harry i Ron jako śmierciożercy
- Nie wszyscy śmierciożercy musza być czystej krwi, nie ma już tylu czystej krwi czarodziejów - upierała się Hermiona. - Wcale bym się nie zdziwila, gdyby większość z nich była mieszańcami udającymi czarodziejów czystej krwi. Oni nienawidzą tylko tych, którzy się urodzili w mugolskich rodzinach, ciebie i i Rona chętnie by przyjęli.
- Na pewno nie! - zdenerwował się Ron; wymachiwał w stronę Hermiony widelcem tak gwałtownie, że tkwiący na nim kawałek kiełbaski wyleciał w powietrze i ugodził Erniego MacMillana prosto w głowę. - Moja cała rodzina to zdrajcy krwi! Dla śmierciożerców to po prostu mugolaki!
- A mnie przyjęliby z otwartymi ramionami! - powiedział z ironią Harry. - Bylibyśmy najlepszymi kumplami, gdyby wciąż nie próbowali mnie wykończyć.

Pokój Życzeń
Ostatnio mnożą się artykuły o R.A.B.ie, znaczeniu tytuł i o Snapie.
Ja zajmę się tematem, który mam nadzieję nie był poruszany, a chyba też nie jest przez wielu wart uwagi.

Pokój życzeń.
Dowiadujemy sie o nim, podczas czwartego tomu - bal bożonarodzeniowy. Opowiada o nim anegdotkę Harry'emu, Percemu i Bartemiuszowi Crouchowi.
Według mnie tylko udaje zaskoczenie, a tak naprawdę doskonale wie, do czego ów pokój służy. Mówi o nim w ten sposób na pewno nie po to, aby okłamywać Harry'ego, możliwe nawet, że zwraca mu uwagę na to - w końcu Albus nigdy nie powstrzymywał go od działania - z wyjątkiem szóstego tomu, ale możliwe,że tylko dlatego, bo Harry zrobiłby wszystko, żeby Albus przeżył...w końcu to dla niego najbliższa osoba, obok Rona, Hermiony i Ginny.
Druga wzmianka o pokoju znajduje się w piątym tomie - wspomina o nim Zgredek.
Już wtedy zgadłem, czytając ten fragment, że te dwa pokoje to jedno.
z tego wiemy, że pokój może stać się absolutnie wszystkim: zbiornikiem nocników xD.gif' alt='xD' style='vertical-align: middle;' />, sypialnią dla skrzata, komórką na miotły...tajną grupą GD...
W piątym tomie ważny punkt dotyczący tego pokoju, to scena, w której Harry usilnie poszukuje gwizdka, myśli o nim i sekundę później znajduje go na szafce - z tego wniosek, że pokój działa na nasze życzenia również kiedy znajdujemy się w nim.
W szóstym tomie działa w dwa sposoby - pierwszy: staje się skrytką Dracona
drugi: staje się skrytką Harry'ego dla podręcznika.
Teraz pytanie...czy na pewno te dwie skrytki są dwoma skrytkami.
Być może to był jeden pokój, ale służył dla dwóch osób.
W końcu Harry pomyślal wtedy tylko:
Potrzebuję MIEJSCA, DO UKRYCIA książki.
W pomieszczeniu znajdowało się tak wiele rzeczy i złota i chyba nawet jest tam znikająca kabina.
Nawet JK wspomina, że są tam rzeczy pochowane przez uczniów.
Możliwe, że Harry nie mógł znaleźć Pokoju Życzeń, gdy śledził Malfoya, gdyż ten użył formułki:
"Chcę mieć miejsce, gdzie mogę TO ukryć i gdzie mnie NIKT nie znajdzie, nawet gdyby próbował".

Jeśli ta teoria jest prawdziwa, to oznacza, że ten pokój, gdzie można coś ukryć był nie tylko używany przez Harry'ego i Dracona, ale przez kilka innych osób, co może mieć większe znaczenie dla siódmego tomu, niż nam się zdaje.

Osobiście myślę, że Harry wróci do Hogwartu, nie jako uczeń, tylko dlatego, że ma coś tam do załatwienia.
Być może nie jesteśmy tego świadomi, ale w stercie złota i śmieci, znajdujących się w tym Pokoju, może znaleźć się co najmniej jeden zaginiony horkruks Voldemorta.
W końcu Voldemort mógł zostawić coś po sobie w Hogwarcie, kiedy Albus odmówił mu stanowiska nauczyciela obrony przed czarną magią.

Na angielskiej okładce widzimy masę złota pod głónymi bohaterami. Może się mylę, a może jest to aluzja do tych wszystkixch bogactw znajdujących się w Pokoju Życzeń?





Nadesłane przez: Rutlawski o
Dodano: maj 25 2007 16:22Kotecek1
Komentarze
~Rewolucja F
Dodano dnia 04 January 2009 15:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Opowiada o nim anegdotkę Harry'emu, Percemu i Bartemiuszowi Crouchowi.

To zdanie jest trochę niejasne. Kto opowiada tę anegdotkę?
Percy'emu *
tajną grupą GD

Chyba kwaterą główną GD. Tajną grupą się nie stanie.. ;d
Być może to był jeden pokój, ale służył dla dwóch osób.

Phie!
Ten pokój był skrytką dla setek osób, które przez lata przewijały się przez Hogwart! Wszyscy mieli takie samo życzenie "Znaleźć miejsce, w którym można schować coś tak, aby nikt tego nie znalazł".
Nawet sam Harry, będąc w pokoju, zdziwił się, że w nim jest aż tyle starych rupieci, eliksirów, czy przedmiotów.
Może się mylę, a może jest to aluzja do tych wszystkixch bogactw znajdujących się w Pokoju Życzeń?

Gdy pierwszy raz zobaczyłam tę okładkę, pomyślałam o Gringocie. ;d
~~~
Artykuł dość dobry pod względem ortograficznym, czy interpunkcyjnym, ale wydaje mi się z lekka bez sensu. To chyba jasne, że Dracon, Harry i Trelawney korzystali z tego samego pokoju. Harry nawet natknął się na szafkę zniknięć "w której w zeszłym roku zginął Montangue". To jasne, że było to to samo życzenie, ten sam pokój.
~~~
Twoje przypuszczenie, że Voldemort ukrył tam horkruksa, jest całkiem słuszne.
~~~
Gratuluję pomysłowości, umeijętności wykorzystania chłodnej logiki, a także wena życzę i sukcesów. Oczko
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 15 January 2013 22:01
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Był bardzo przydatny profesor Trelawney - tyle butelek z kuchenną sherry - okazał się także niezwykle pomocny dla Draco Malfoya, no i w końcu samego Harrego, który ukrył tam książkę do eliksirów autorstwa Księcia Półkrwi - a także miał gdzie nauczać OPCM członków GD... ciekawy artykuł.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 67% [2 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 33% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 187
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59