Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Ludo Bagman
Ludo Bagman
Ludo Bagman w ogóle niczym się nie przejmuje. Wałęsa się po całym kempingu, rozprawiając o tłuczkach i kaflach, a tak się przy tym wydziera, jakby nie wiedział o antymugolskich środkach bezpieczeństwa.
Snape - czy naprawdę nienawidził Harrego?
Już podczas pierwszego dnia w Hogwarcie, gdy Harry spojrzał na Snape'a, odniósł nieprzyjemne wrażenie, że ów nauczyciel go nie lubi. Z każdym kolejnym rokiem spędzonym w tej szkole, coraz bardziej utwierdzał się w tym przekonaniu. Chłopak był pewien, że nauczyciel eliksirów uwziął się na niego. Oskarżał go również o to, iż jest zwolennikiem Voldemorta. Nie mógł zrozumieć dlaczego Dumbledore tak bardzo go cenił i mu ufał.

Skupmy się w tej chwili na Snape'ie i jego uczuciu do Lily Evans. Od samego początku darzył ją szczególną sympatią. Po tym gdy trafili do Hogwartu: Lily do Gryffindoru, a Snape do Slytherinu, przyjaźnili się nadal mimo tego, że należeli do najbardziej wrogich w stosunku do siebie domów. W późniejszych latach Ślizgon zdobył jednak rywala - Jamesa, który również był zakochany w Lily. Zazdrość sprawiła, iż Snape poczuł do ojca Harry'ego nienawiść i odbiła się na jego przyjaźni z Gryfonką. Stał się oschły, zaczął ją nawet nazywać szlamą. Lily, bardzo tym dotknięta, zakończyła swoją przyjaźń z Severusem. Z czasem związała się z Jamesem, a po latach urodził się Harry.

Wydarzenia z przeszłości mogą być argumentem za tym, że profesor eliksirów nienawidził syna Potterów. Przypomnijmy sobie jednak moment z Kamienia Filozoficzneg, gdy Quirrel chciał zrzucić Harry'ego z miotły podczas meczu quidditcha. Snape próbował go uratować. Czy naprawdę zrobił to tylko dlatego, że miał dług u Jamesa?

W ten sposób nawiązujemy do VII części, w której podczas projekcji wspomnień Snape'a widzimy jego rozmowę z Dumbledorem. Obiecał w niej chronić Harry'ego przed Voldemortem. Prawdą jest, iż zrobił to dla Lily, jednak czy za każdym razem, gdy patrzył temu chłopcu w oczy nie przypominał sobie jej twarzy?

Snape często mówił, że Harry jest podobny do Jamesa. Chciał go w ten sposób upokorzyć, udowodnić, że jest tak samo arogancki jak ojciec. Moim zdaniem zdawał sobie sprawę z tego, iż z charakteru jest bardziej podobny do matki. Nie chciał się do tego przyznać nawet przed samym sobą.

W chwili śmierci Snape'a następuje jego oczyszczenie. Severus zapomina o tym co złe, skupiając się na tym, co dobre. Właśnie ta scena jest najlepszym argumentem na to, że nie był on pełen nienawiści w stosunku do Harry'ego.

Bez względu jednak na to czy była to nienawiść, trzeba przyznać, że miłość do Lily doprowadziła do jego odkupienia.
Komentarze
~Bou F
Dodano dnia 13 January 2013 13:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2195
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 27.04.10
Medale:
Brak
Strasznie was przepraszam, ale w ostatnim zdaniu jest taki głupi błąd. Zamiast napisać " miłość do Lily doprowadziła do jej odkupienia" powinno być do " jego odkupienia". Nie wiem jak ja to zrobiłam. xD

F: Poprawione Uśmiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 15 January 2013 02:02
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Muszę się odnieść do artykułu - dotyczy przecież mojego ulubionego bohatera Uśmiech Co do nazywania Lilly szlamą, to zrobił to tylko raz - podczas okropnego upokorzenia jakiego doznał od Jamesa Pottera - i stąd ta nienawiść - to przyszły ojciec Harrego na okrągło uprzykrzał życie Severusowi ; poniżał go i ośmieszał przy każdej nadarzającej się okazji...a sam Harry miał bardzo dużo w sobie z charakteru ojca - dlatego Severus nie darzył go sympatią, ale raczej nie nienawidził - jak słusznie zauważyłaś chronił chłopca, który przeżył - ale w ten sposób, że nikt nigdy o tym nie wiedział... Za pracę jak najbardziej Wybitny.
~Katherina_McGonagall F
Dodano dnia 19 January 2013 14:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 103
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 01.11.12
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Widzę kilka błędów, ale ogólnie daję PO
~xFleur_Delacourx F
Dodano dnia 21 January 2013 16:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Gryffindoru
Punktów: 426
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 19.12.12
Medale:
Brak
Tak,to prawda co tu jest napisane ale,spodziewałam się bardziej głębszych argumentów na to czy Snape lubi Harry'ego.Wiedziałam już to co tu jest napisane, i szczerze móiąc sama troche prowadziałam śledztwo.Powyżej oczekiwań.
~Nerozie Luto F
Dodano dnia 27 January 2013 09:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 17
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 27.01.13
Medale:
Brak
Artykuł z pewnością zasługuje na uznanie. Jest dosyć ciekawy aczkolwiek spodziewałam się głębszej argumentacji. Według mnie Severus nie mógł się pogodzić z tym, że Lily- miłość jego życia urodziła syna jego wroga. Z pewnością było to dla niego bardzo bolesne, a jednak jestem pewna, że w pewien sposób kochał Harry'ego jak własnego syna ale nie potrafił się do tego przyznać sam przed sobą.
~MaFaRa10 F
Dodano dnia 27 January 2013 21:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1030
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 29.04.12
Medale:
Brak
Daję W. Artykuł bardzo mi się spodobał, nie zauważyłam błędów. Argumentacja teź świetna.
~Magkropka F
Dodano dnia 29 January 2013 12:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 124
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 29.01.13
Medale:
Brak
Bardzo mi się podoba ten artykuł, a odpowiadając na pytanie zadane w tytule, to moim zdaniem Snape, tak naprawde opiekował się Harrym, i chyba lepiej że na lekcjach i w ogóle go tak poniżał, bo tym bardziej mógł mu zaufać później Voldemort, co miało bardzo duże znaczenie, zwłaszcza w 6 i 7 części Uśmiech
~Luna Loony Lovegood F
Dodano dnia 29 January 2013 14:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 28.01.13
Medale:
Brak
Artykuł ciekawy. Osobiście uwaażam że Severus był jedna z ciekawszych postaci całego cyklu. To on był znienawidzonym nauczycielem Harrego I jego przyjaciół.. Domysły Harrego iż służył LV paradosalnie nie sprawdziły się, bo robił to tylko I wyłacznie na polecenie Albusa. Musiał zabić AD by udowodnić LV że jest mu bezgranicznie wierny. Świetnie udawał przed LV jednak w oczach GD I ZF któży nie byli wtajemniczeni w plan AD mógł wydawać się zdrajca.. Poświęcił się dal większego dobra ironiczne nawiazanie do hasła Grindenwalda .. Jest cel owe . Gdy Harry był uwielbiany przez wszystkich przeciwnych LV, jego obrzucano gównem.. Naszczęście Harry nie Żyje do Konca w niewiedzy.. Poznaje wspomnienia Severusa dotyczace jego matki I ojca .. Severus jednocześnie bronił HP że wzgledu na Lily I nienawidził go bo bardzo przypominał mu Jamesa..
~Stella123123 F
Dodano dnia 03 February 2013 15:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 03.02.13
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Widać, że się był przy nim trochę pracy... Uśmiech
~Delacour_1900 F
Dodano dnia 03 February 2013 16:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 03.02.13
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Podoba mi sie Uśmiech
~Dagamara18 F
Dodano dnia 08 February 2013 07:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Moja ulubiona tematyka Uśmiech Artykuł prosty . mógłby być bardziej rozbudowany Uśmiech
~Blasco F
Dodano dnia 13 February 2013 15:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 279
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 13.02.13
Medale:
Brak
Oj... Nie zgodziłbym się ze stwierdzeniem "zaczął ją nazywać szlamą". Nazwał ją tak raz i to pod wpływem emocji płynących z upokorzenia go przez Jamesa przed ukochaną. Poza tym, artykuł bardzo ciekawy. Kochał Lily do końca (Always). Aktem tej pięknej miłości, była ostatnia prośba snape wobec Harrego - chciał zobaczyć oczy Lily, był gotowy Za nie i dla nich umrzeć. No.. Ciekawy Artykuł... Daje PO.
~Perenelle Flamel F
Dodano dnia 13 February 2013 18:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 369
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 13.02.13
Medale:
Brak
Warto się głębiej zastanawiać nad treścią, gdyż w tej plecionce słów w powieściach o Harrym Potterze łatwo jest opacznie zrozumieć pewne sprawy, gdyż nic tu nie jednoznaczne. Mnie się wydaje, że za "kotarą" kogoś wrednego krył się w nim wrażliwy, głęboko zraniony człowiek, który wiele w życiu przeżył i stracił. Snape to postać na prawdę nie banalna i ludzka, czyli ktoś taki jak on może mieć odzwierciedlenie w materialnej rzeczywistości. Jednak mimo tego całego ukrytego dobra...Mam za złe autorce, że uczyniła Snape'a mordercą.
~Solitude483 F
Dodano dnia 15 February 2013 14:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 110
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 15.02.13
Medale:
Brak
Artykuł dotyczy jednego z moich ulubionych bohaterów, więc jak mogłam go nie przeczytać? Szkoda tylko, że szybko się kończy; swoją drogą myślę, że Snape sam siebie próbował przekonać, że Harry jest taki sam jak James, że nic nie łączy go z Lily; myslę że było to dla niego łatwiejsze, choć tak naprawdę w głębi duszy dotrzegał więcej podobieństwa do Lily niż sądził.
~Malwinka F
Dodano dnia 22 February 2013 10:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 22.02.13
Medale:
Brak
Artykuł bardzo fajny i miło się czytałoOczko)
~hermionao F
Dodano dnia 22 February 2013 22:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 164
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 74
Data rejestracji: 04.02.11
Medale:
Brak
Snape ma bardzo pokręcony charakter. To wiadomo. Jest wredny-dla wszystkich. Ale w odniesieniu do postaci Harry'ego nie ma co się mu dziwić. Pewnie odczuwał dziwne uczucia w stosunku do niego. Z jednej strony Harry miał pare cech (niewiele- np. oczy) Lily i z tego powodu traktował go poważnie (syn osoby, którą naprawdę szczerze kochał). Ale z drugiej strony był to syn Jamesa Pottera, którego wręcz nienawidził ze względu na to jak James go potępiał, ciągle upokarzał i był do niego bardzo podobny.
Myślę, ze w takiej sytuacji Snape zachowywał się odpowiednio, zgodnie ze swoim sumieniem. Tak!

Za artykuł PO.
~hermione180 F
Dodano dnia 24 February 2013 19:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 22.02.13
Medale:
Brak
Podoba mi się Uśmiech Daję PO
~harry57 F
Dodano dnia 04 March 2013 10:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 165
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 02.03.13
Medale:
Brak
Artykuł dobry. Tylko kilka błędów widziałem ale tak jest dobry. Daję Powyżej Oczekiwań.Uśmiech
~Mrs Riddle F
Dodano dnia 04 March 2013 22:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 03.03.13
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł, mam podobne zdanie co do Severusa.
~Daniel Zabini F
Dodano dnia 08 March 2013 16:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 15
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 08.03.13
Medale:
Brak
Artykuł mi, osobiście, bardzo się podoba. Porusza oryginalną tematykę, podaje argumenty, zawiera ciekawe podsumowanie, jest krótki i zwięzły. Miło się go czyta. Czego chcieć więcej?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 34% [24 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 54% [38 głosów]
Zadowalający Zadowalający 11% [8 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 271
» Użytkowników online: 1

~agrohimmtl

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59