Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Pobudka
Pobudka
[Harry] Sięgnął po podręcznik i zaczął go gorączkowo wertować w poszukiwaniu właściwej strony. W końcu ją znalazł i odczytał słowo zapisane maczkiem pod formułą zaklęcia. Modląc się, by było to przeciwzaklęcie, krzyknął w myślach "Liberacorpus!"
Znowu błysnęło i Ron bezwładnie zwalił się na łóżko. - Przepraszam - wymamrotał Harry, podczas gdy Dean i Seamus wciąż ryczeli ze śmiechu.
- Jutro - powiedział Ron stłumionym głosem - nastaw po prostu budzik.

Bellatriks Lestrange - ewolucja postaci
Postać Bellatriks Lestrange jest wyjątkowa pod wieloma względami. Jest to kobieta niewątpliwie okrutna. Jej pojawienie się w czwartym tomie nie sugeruje, że odegra ona jeszcze większą rolę ponad to, czego dowiadujemy się o niej w "Czarze Ognia". Staje się jednak jedną z wielu postaci mających ogromny wpływ na przebieg dalszych wydarzeń, pośrednio przyczyniając się do odnalezienia jednego horkruksów.


Bellatriks Lestrange pojawia się po raz pierwszy w naszej świadomości, gdy podczas czytania "Czary Ognia" razem z Harrym za pomocą myślodsiewni zaglądamy do wspomnień Dumbledore'a. Widzimy tam młodą kobietę, która jest najprawdopodobniej piękna - ciężkie powieki, grube, ciemne włosy. Jest sądzona wraz z trojgiem mężczyzn za to, że należy do Śmierciożerców. Po klęsce Lorda Voldemorta stara się go odnaleźć, by pomóc przywrócić mu dawną potęgę. W tym celu torturuje wraz ze swoim mężem, szwagrem i Bartym Crouchem Juniorem Alicję i Franka Longbottomów, doprowadzając ich do utraty zmysłów. Nie próbuje się bronić, jest dumna z tego, że próbowała odnaleźć swojego Pana i oświadcza, że gdy on wróci, ona i jej towarzysze będą wynagrodzeni ponad wszystko. Zarówno Harry jak i czytelnik jest zszokowany jej postawą, jej zachowanie uzmysławia nam potęgę nie tylko samego Czarnego Pana, ale także jego zwolenników, gotowych na wszystko, co on im rozkaże.
W tym tomie jej postać pojawia się tylko jeszcze raz - po odrodzeniu Voldemort wspomina o niej, stojąc wśród kręgu Śmierciożerców. Zamierza ją wynagrodzić ponad jej wszelkie oczekiwania. Możemy tylko przypuszczać, jak bardzo Bellatriks ucieszyła się, gdy w jednej z mrocznych cel Azkabanu poczuła, że pali ją Mroczny Znak. Wiedziała, że wolność jest już bliska...


W "Zakonie Feniksa" dowiadujemy się, że ziściło się jedno z największych marzeń pani Lestrange. Została uwolniona podczas masowej ucieczki Śmierciożerców z Azkabanu. Możemy tylko podejrzewać, jak wielką nagrodę wyznaczył jej Voldemort za jej niezwykłą wierność i przywiązanie. Wcześniej dowiadujemy się, że jest ona kuzynką Syriusza, co jest przykrym wstrząsem dla Harry'ego. Jest także siostrą Andromedy - matki Tonks i Narcyzy - matki Draco Malfoya.
Po raz kolejny spotykamy Bellatriks w Departamencie Tajemnic, gdzie jest jednym ze Śmierciożerców, mających zdobyć dla Czarnego Pana przepowiednię. Po raz pierwszy poznajemy wtedy wyjątkowe okrucieństwo Bellatriks - znęca się ona psychicznie nad nastolatkami, naśladując seplenienie dziecka i przypomina Neville'owi, że "miała przyjemność poznać jego rodziców". Podczas wydarzeń w Departamencie Tajemnic poznajemy głębiej charakter Bellatriks - jest ona niecierpliwa, za wszelką cenę chce zdobyć przepowiednię, w tym celu gotowa jest nawet na ryzyko. Jako jedyna spośród Śmierciożerców w Departamencie Tajemnic dyskutuje z przywódcą całej operacji, Lucjuszem Malfoyem na temat sposobu zdobycia przepowiedni, sprzecza się z nim, próbuje działać na własną rękę, nie czekając na rozkazy męża swojej siostry, co umożliwia Harry'emu wymyślenie szczątkowego planu o zbiciu półek z innymi przepowiedniami, co powoduje dalsze wydarzenia - walkę w Departamencie. Czas stracony na ściganie Harry'ego, Rona, Hermiony, Neville'a, Ginny i Luny pozwala przybyć aurorom z Zakonu Feniksa, z tego powodu walka kończy się klęską i ostateczną utratą przepowiedni przez jej rozbicie.
Podczas walki Bellatriks toczy pojedynek z Syriuszem Blackiem, swoim kuzynem. Według mnie jednak nie można winić jej całkowicie za śmierć Łapy - strzela ona w jego kierunku promieniem CZERWONEGO światła, nie zielonego. Gdyby wydarzenia nie działy się w Sali Śmierci, Syriusz mógłby żyć - zginął dlatego, że wpadł za tę nieszczęsną zasłonę. Przyznać jednak należy, że Bellatriks chełpiła się zabiciem Syriusza, co udowadnia, gdy szydzi z Harry'ego, który ją ściga po opuszczeniu przez nią Sali Śmierci.
Tylko w jednej scenie Bellatriks okazuje strach - gdy Harry mówi, że jej, że przepowiednia przepadła. Kobieta nie chce w to wierzyć. Gdy pojawia się Voldemort, natychmiast zaczyna go przepraszać, usprawiedliwiać się - tak gorąco, że aż łka.
Podczas spotkania Harry'ego i Bellatriks w artium dowiadujemy się, że Bellatriks ma potężne uzdolnienia magiczne, szczególnie w dziedzinie Czarnej Magii dzięki temu, że uczył ją sam Lord Voldemort. Tych dwoje musiała łączyć szczególna więź, skoro Czarny Pan uczył ją osobiście, mówił do niej zdrobniale "Bella", a nie po nazwisku jak do innych swoich zwolenników, a po walce w Ministerstwie Magii zabrał ją ze sobą, mimo że był na nią wściekły za poniesioną chwilę wcześniej klęskę.


W "Księciu Półkrwi" spotykamy się z Bellatriks już w drugim rozdziale. Jako jedyna z grona Śmierciożerców podejrzewa Snape'a o niewierność wobec Czarnego Pana, śmie nawet powiedzieć, że według niej Voldemort się myli, choć czyni to tylko w obecności swojej siostry. Podczas rozmowy Bellatriks, Narcyzy i Snape'a otwarcie okazuje temu ostatniemu swoją niechęć, wątpliwości co do jego wierności. Zadaje ona Snape'owi wiele pytań i choć one w większości zmyliły czytelników szóstego tomu, to Bellatriks do końca nie jest przekonana co do Snape'a. Jest zdumiona, gdy ten zgadza się na Wieczystą Przysięgę i prosi Bellatriks o zostanie ich Gwarantem.
Po raz kolejny spotykamy się także z jej niezwykłym oddaniem w stosunku do Voldemorta. Nie liczy się dla niej własny bratanek, jest z niego dumna tylko dlatego, że ma On spełnić misję dla jej Pana i cieszy się z tego. Oznajmia też, że gdyby sama miała synów, z radością oddałaby ich na służbę Czarnemu Panu.
Nigdy nie dowiemy się, czy Bellatriks przekonała się co do wierności Snape'a. Na pewno zazdrościła mu zaufania, jakim obdarzył go Voldemort, gdyż z tej rozmowy dowiadujemy się także, że straciła ona łaskę Voldemorta: "My... my ostatnio... Pytam Ciebie Snape!".

W tym tomie po raz kolejny przekonujemy się o uzdolnieniach Bellatriks. Gdy Harry podsłuchuje rozmowę Draco Malfoya i Snape'a, dowiadujemy się, że Bellatriks potrafi posługiwać się oklumencją i uczy jej swojego siostrzeńca.

Nie ma informacji w powieści co do tego, czy Ballatriks brała udział w I Bitwie o Hogwart - nie mamy wspomnianego jej imienia, wymieni są tylko niektórzy ze Śmierciożerców z imienia i nazwiska. Jedyna kobieta wymieniona wtedy to Alecto Carrow.


W siódmym i ostatnim tomie także spotykamy się z Bellatriks na początku powieści. Jest ona zaszczycona tym, że Voldemort gości w jej rodzinnym domu. Jest także szykanowana przez Voldemorta z powodu małżeństwa zawartego pomiędzy jej siostrzenicą Tonks i wilkołakiem Remusem Lupinem. Zachęcona przez Voldemorta przysięgła zabić Nimfadorę Tonks, by odciąć "niegodne gałęzie rodziny". Z wypowiedzi Tonks dowiadujemy się, że Bellatriks bardzo zależało na tym, by ją zabić - ścigała ją, gdy transportowali Harry'ego do Nory przed siedemnastymi urodzinami.

Następnie spotykamy Bellatriks, gdy Harry wraz z Ronem i Hermioną dostaje się w ręce Szmalcowników. W dworze Malfoyów pani Lestrange przeżywa tryumf - mają Pottera. Kłóci się z Lucjuszem o to, kto ma wezwać Voldemorta, źle traktuje Draco. Nagle jednak spostrzega miecz Gryffindora. Staje się wtedy wystraszona i nadzwyczaj okrutna, zachowuje się jak histeryczka. W końcu postanawia torturować Hermionę w wyjątkowo okrutny sposób. Gdy goblin Gryfek okłamuje ją, że miecz jest podróbką, wtedy postanawia ostatecznie rozprawić się z Hermioną i wzywa Voldemorta. Wtedy rozpoczyna się walka, w wyniku której traci ona swoją różdżkę. Mimo to nadal próbuje walczyć - przystawia srebrny nóż do gardła Hermiony. Gdy Zgredek strąca żyrandol, wyzywa go, lecz pewnie tak samo zachowywałaby się, gdyby Zgredek był jej sługą. W ostatnim geście desperacji Bellatriks rzuca swój nóż w znikające postacie. Pewnie miała nadzieję, że zabije kogoś innego niż skrzata. Po przeczytaniu tej sceny nie dziwimy się Dumbledore'owi, że wolał zginąć z rąk Snape'a, niż Bellatriks, która "lubi bawić się ofiarą zanim ją pożre".
Dzięki histerycznemu zachowaniu Bellatriks, Harry domyśla się gdzie jest jeden z horkruksów. Okazuje się, że ma rację. Pani Lestrange, jako jedna z najwierniejszych sług, ma zaszczyt schowania czegoś cennego dla swojego Pana. Zapewne jednak nie wie, co skrywa w sobie ta niewinna czarka należąca do Helgi Hufflepuff.
Bellatriks walczy w bitwie o Hogwart. Zapewne to ona jest osobą, która zabiła Nimfadorę Tonks, wypełniając swoje zobowiązanie wobec Voldemorta. Jeśli rzeczywiście to uczyniła, musiała czuć niezwykłą radość. Warto wspomnieć, że to ona jest jednym ze Śmierciożerców, który przebywa wraz z Voldemortem w Zakazanym Lesie. Gdy Czarny Pan upada po "zabiciu" Pottera, wpada ona w histerię. Gdy się budzi, jest ona szczera. Można domniemywać, że Bellatriks musiała czuć do Voldemorta coś więcej, niż zwykłe przywiązanie. To była obsesja, a może nawet obsesyjna miłość.

Bellatriks toczy ostatni pojedynek w powieści z Molly Weasley, która jest wściekła o to, że ta prawie zabiła jej córkę. Wszyscy obserwują tę walkę. Żona Artura Weasleya walczy dzielnie, wyśpiewywana przez Bellatriks, co przypomina pojedynek z piątego tomu między nią, a Syriuszem. I tutaj według mnie pojawia się problem. W powieści mamy napisane, że Molly Weasley posłała w jej kierunku zaklęcie, które trafiło ją w pierś. Nie mamy podanego koloru promienia. Czy jednak była zdolna do posłania klątwy Avada Kedavra? Nie wydaje mi się - członkowie Zakonu Feniksa rzadko kogoś zabijali, chyba że musieli. Tu wystarczyło jej unieszkodliwienie. Myślę, że samo oszołomienie Bellatriks mogłoby doprowadzić Voldemorta do wściekłości - jego największa zwolenniczka została niezdolna do dalszej walki. Jakie mogą być dalsze losy Bellatriks? Według mnie mogła przeżyć, po czym resztę życia spędziła w Azkabanie. Jeśli by się tak stało, uważam, że resztę życia czekałaby na Czarnego Pana, który mógłby się odrodzić drugi raz i ponownie ją uratować... Świadomość, że zginął naprawdę, mogłaby do Niej nigdy nie dotrzeć...
Komentarze
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 22 September 2013 15:11
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Hmmm...No raczej Bellatriks nie dowiedziała się prawdy o Severusie. Zginęła przed tym jak Potter wyjawił Czarnemu Panu prawdę o Mistrzu Eliksirów. Voldemort nazywał ją Bellą, ale co z tego ? Jak mówił do innych ? "Draco", "Severusie", "Lucjuszu"...Strach okazała także wtedy, gdy właśnie spostrzegła miecz Gryffindora ( nie tylko w Zakonie Feniksa ).

"Wyjątkowa" ? To chora psychicznie maniakalna morderczyni, która pozbawiona była uczuć tak samo jak Czarny Pan.
~Kamila2802 F
Dodano dnia 23 September 2013 14:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 194
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 08.08.13
Medale:
Brak
Artykuł jest przyzwoity, ale szkoda, że brakuje zdjęć.
~ceresxxx F
Dodano dnia 23 September 2013 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Kierowca Błędnego Rycerza
Punktów: 912
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 03.06.13
Medale:
Brak
Dość dobry artykuł, skrupulatnie zebrane informacje ze wszystkich tomów, ale jednak tak jak mojej poprzedniczce trochę brakuje mi zdjęcia, jednak biorąc pod uwagę całokształt nieźle.
~BlackSpirit F
Dodano dnia 24 September 2013 11:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1141
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.08.13
Medale:
Medal
Podpiszę się pod resztą i ponarzekam na brak zdjęć :-). Ogólnie niezły art, przyjemnie się czyta. Niektóre informacje są trochę niezgodne z prawdą, ale pomijając ten fakt, posłużę się potocznym slownictwem pisząc, iż jest git :-)
~Leanne F
Dodano dnia 28 September 2013 10:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sześcioroczniak
Punktów: 599
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 51
Data rejestracji: 22.10.08
Medale:
Brak
Moim zdaniem ta postać jest wyjątkowa, ponieważ jest po prostu inna, fascynująca, bardzo wiele informacji jest podanych niezbyt dokładnie, można się nad nią pozastanawiać...
Jestem ciekawa, co było niezgodne z prawdą w moim artykule. Przyznam się, że pisząc go nie zaglądałam do żadnej z książek, odwołałam się do swojej pamięci, więc coś mogło mi umknąć
~Elizabeth_Donovan F
Dodano dnia 29 September 2013 20:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 59
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 27.09.13
Medale:
Brak
Ohh... kto tu nie ma duszy... Co prawda, bardzo mi mnie przypomina, nie tylko z wyglądu. Tak samo sadystyczna, sarkastyczna, wredna, oschła, wyrachowana, paranoiczna... Taaak. Jest niewyżytą sadystką. Ale co z tego. I tak ją kocham. :>
~Blackdobby F
Dodano dnia 02 October 2013 20:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 614
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 20.09.13
Medale:
Brak
Fajny artykuł! Zgredek, ku pamięci! Jak mogła to zrobić? Ale ten szyderczy śmiech jest spoczko !Cool
~MikolajSDZ F
Dodano dnia 04 October 2013 18:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 04.10.13
Medale:
Brak
Bardzo dobry materiał! A co do końcówki to Molly Weasley nie użyła zaklęcia niewybaczalnego. Bellatrix zginęła od umocnionej Drętwoty, która trafiła w jej pierś powodując zatrzymanie akcji serca.
Pozdrawiam!
~Qualita F
Dodano dnia 18 November 2013 21:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 18.11.13
Medale:
Brak
Hmmm, sądzę, że dobrze został ujęty fragment "obsesyjna miłość" - to jest to, co według mnie czuła Bellatrix. Artykuł bardzo dobry, Wybitny. Przydałyby się zdjęcia. Może z jej dzieciństwa??
~Susan Breeze F
Dodano dnia 25 November 2013 20:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 24.11.13
Medale:
Brak
Bellatrix postać no może nie za bardzo przepadam za Slytherynem ale była bardzo ciekawa i energiczna(np.chodzenie po stole w wielkij sali kiedy śmierciożercy wkroczyli do zamku )
~Aleksandra Malfoy F
Dodano dnia 07 December 2013 15:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 07.12.13
Medale:
Brak
Uwielbiam ją,choć zabiła Zgredka Smutny Jak na ocenę to W Uśmiech
~Leanne F
Dodano dnia 13 December 2013 21:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sześcioroczniak
Punktów: 599
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 51
Data rejestracji: 22.10.08
Medale:
Brak
Dziękuję za miłe komentarze Uśmiech
Jest mi miło, że zadaliście sobie trud, by przezytać moje wypociny Uśmiech
~Ginny Zabini F
Dodano dnia 30 December 2013 22:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 417
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 29.12.13
Medale:
Brak
Całkiem spoko. Fajnie się czyta,dobrze oddałaś charakter Belli.Jest ciekawą postacią, i słusznie nie ufała Snape'owi .Miała słabość do Voldemorta, którą słusznie nazwałaś ,,obsesyjną miłością,,. Aczkolwiek trudno polubić Bellę ze względu na jej chore ambicje, i jej ulubione zajęcie
czyli torturowanie mugoli i szlam, ale też jej przeciwników.
~Gabcia50 F
Dodano dnia 01 January 2014 02:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 3
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 22.09.13
Medale:
Brak
cool, uwielbiam bellatriks, więc fajnie było to czytaćCool
~hubbcioloffciabellatrix F
Dodano dnia 01 January 2014 18:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 01.01.14
Medale:
Brak
KOcham Ją bo jest fajna Kurysia
~AnQa23 F
Dodano dnia 05 January 2014 13:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 15.10.13
Medale:
Brak
Artykuł spoko. Ja akurat nie przepadam za Bellą z powodu jej pasji jak już ktoś powiedział - torturowania mugoli, szlam i często czarodziejeów.
~Andi Miller F
Dodano dnia 12 June 2016 11:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 11.06.16
Medale:
Brak
Artykuł jest wyczerpujący. Wszystkie informacje są w nim ładnie opisane. Masz ciekawy zasób słownictwa i sposób pisania Oczko Osobiście nie lubię Bellatrix, ale tekst jest naprawdę godny pochwały. Pisz dalej, bo jakbyś nie pisała, to byś się marnowała Oczko Spojnie mogę dać ci ,,Wybitny''.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 20% [2 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 30% [3 głosów]
Zadowalający Zadowalający 50% [5 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 265
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59