Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Medyczna osobowość
Medyczna osobowość
- Może zrobiłoby to na mnie trochę większe wrażenie, gdyby nie powtarzała tego już osiemdziesiąt razy - powiedział Harry, gdy już zaczerpnęli świeżego powietrza na podeście pod klasą profesor Trelawney. - Ale gdybym padał martwy za każdym razem, kiedy mi to przepowiada, byłbym już medyczną osobliwością.
Sprawy niewyjaśnione
Piszę ten artykuł, bo chciałbym złożyć w jedną całość wszystko to, czego Rowling po 7-mym tomie nam nie wyjaśniła i ruszyć głową w szukaniu odpowiedzi.


UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!

Myślę, że ważną sprawą jest pojawienie się mówiących patronusów, o których wcześniej nie było mowy. Jest to jakieś urozmaicenie, ale ciekawi mnie fakt, jak rzuca się takie zaklęcie i jak szybko może przebyć on długie dystanse.
Popatrzmy na ślub Billa i Fleur: Kingsley wysłał im wiadomość. Faktem jest, że Kingsley to potężny czarodziej, ale przebywał on prawdopodobnie w Ministerstwie Magii, a patronus tak po prostu przebiegł przez cały Londyn? To właśnie jest dziwne i nie daje mi spokoju. Może mugole nie widzieli patronusów? Możemy się tylko domyślać.

Zainteresowała mnie także sprawa teleportacji z Ministerstwa, kiedy to Harry, Ron i Hermiona uciekali przed Yaxleyem.

- Dlaczego jesteśmy tutaj? Myślałem, że mieliśmy wracać na Grimmauld Place?
Hermiona wzięła głęboki oddech. Wyglądała, jakby zaraz się miała rozpłakać.
- Harry, myślę, że nie będziemy już mogli tam wrócić.
- O czym ty...?
- Kiedy się deportowaliśmy, Yaxley uchwycił się mnie, a ja nie mogłam go odepchnąć, bo był za silny! Ciągle się trzymał, kiedy dotarliśmy na Grimmauld Place i wtedy - no, sądzę, że musiał zobaczyć drzwi i pomyślał, że tam się będziemy zatrzymywać, więc rozluźnił uścisk, a ja zdołałam go z siebie strząsnąć. No i, zamiast tam, skierowałam nas tutaj.
- W takim razie, gdzie on się podział? Zaczekaj... Nie chcesz chyba powiedzieć, że jest na Grimmauld Place? Nie mógłby się tam dostać?!
Oczy dziewczyny zamigotały od powstrzymywanych łez, kiedy przytakiwała.
- Harry, chyba jednak mógł. Ja... ja Zaklęciem Odrazy zmusiłam go, żeby się odczepił, ale już po tym, jak wpuściłam go w zasięg ochrony Fideliusa. Od śmierci
Dumbledore'a my jesteśmy Strażnikami Tajemnicy, więc w ten sposób zdradziłam Yaxleyowi adres. Prawda?


Jak dotąd było jasno powiedziane, że Strażnicy Tajemnicy musieli powiedzieć o ów tajemnicy komuś, żeby zdradzić sekret. Ale mniejsza o to. Zauważcie, że kiedy Harry teleportował się z miasta, kiedy koczował pod budką telefoniczną zawsze aportował się pod drzwi Grimmauld Place, a nie bezpośrednio do środka, gdzie działała ochrona. Przed drzwiami bowiem widział go jakiś śmierciożerca, kiedy to zsunęła mu się pelerynka z ramion. Bo gdyby tak nie było, nie musiałby tego robić w niej, prawda?

Przedziwnym zjawiskiem był portret Ariany. Czy to, że jej portret był tunelem było zaplanowane przez Dumbledore'a? Może w taki sposób komunikował się ze swoim bratem. Jednak dlaczego wyjście było w Pokoju Życzeń? Przecież Neville nie wymawiał regułki, że chce znaleźć tutaj ów tunel. Może było ukryte? Tego pewnie się nie dowiemy...



Nie będę dłużej przynudzał. Wolę napisać o sprawach, które mnie najbardziej interesują, niż pisać nieskończenie wiele o wszystkich niewyjaśnionych sprawach, których jest bardzo dużo. Zapraszam jednak do komentowania i waszych domysłów dotyczących wyżej wymienionych spraw.





Nadesłane przez: Slyth
Dodane: wrzesień 09 2007 11Kotecek0Kotecek3
Komentarze
~Liryczna F
Dodano dnia 25 September 2008 23:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 25.09.08
Medale:
Brak
Mogłeś rozwinąć. Uśmiech
A portret był pewnie sekretem, ale dokładnie nie wiem.
I co do Grimmuald Place to, Hermiona wciągnęła Yaxleya poza obręb zaklęcia Fideliusa, więc mimowolnie wciągnęła do w obręb domu, tak jakby za jego granicę Uśmiech
PO
~Bellatrix__Lestrange F
Dodano dnia 12 October 2008 13:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 12.10.08
Medale:
Brak
Świetny art. Uśmiech
Mogłeś napisać więcej. Ja wiele razy zastanawiałam się nad wydarzeniami bez wytłumaczenia.
Ja uważam, że patronusy zwykle są tylko małymi obłokami światła, a gdy są już blisko osoby, do której np dążą to wtedy przybierają określoną postać. To może dlatego tak szybko docierają na miejsce?
778
Dodano dnia 20 October 2008 10:53
Bardzo dobry artykuł. Przyznam szczerze że raczej nie zastanawiałem się nad tymi sprawami niewyjaśnionymi. Szkoda że nie napisałeś troszeczkę więcej. Zbyt wielu błędów się nie dopatrzyłem. Uważam że zasługujesz na "Powyżej Oczekiwań". Pozdrawiam.
~Kropek F
Dodano dnia 26 October 2008 16:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 132
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 22.10.08
Medale:
Brak
Mnie to też zastanawia... Tak naprawde ta książka jest odpowiedzią na wiele pytań ale zadaje mnóstwo kolejnych na które już pewnie nie znajdziemy odpowiedzi...
Co do patronusów to od początku były one zagadka... najpierw poprostu służyły do obrony przed Dementorami, potem zaczęto przesyłać sobie wiadomości poprzez nie, no ale była też ta akcja z Łanią i mieczem...

Obraz jest sam w sobie dziwny... Od początku wiedzieliśmy że potstacie na nich namalowane mogą się odwiedzać, a tu nagle natrafiamyna obraz do którego możemy wejść i znaleźć się w pokoju życzeń który przecież jest ukryty...

A co do tego zaklęcia Fideliusa, to ja się w to nie zagłebiam bo i tak ciężko mi to zrozumieć.. Jeszcze w 3 tomie skuamałam o co chodzi... Ale po 7 czuje że nie wiem już totalnie nic... xDD

Fajnie że napisałeś taki artykuł - Daje PO
~_HermioneGranger F
Dodano dnia 11 November 2008 20:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 125
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 11.11.08
Medale:
Brak
Hm... nawet całkiem fajnie, ale mogłeś znacznie rozwinąć ten art.
Szczerze? to mnie tez zastanawiają te niewyjaśnione sprawy i mam mnóstwo pytań bez odpowiedzi...
Daję PO.
~atrammarta F
Dodano dnia 06 December 2008 07:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
Och, nareszcie ktoś pisze sensownie, a nie wymyśla nowe problemy!Tak, te uwagi są trafne. Jak się rzuca to zaklęcie? Czemu się teleportowali do środka? Podejrzewam, że albo się tdwoiemy z wywiadu, nowej książki, albo wogóle się nie dowiemy.

Pozdrawiam!
;*
W!
~potterfanka F
Dodano dnia 22 December 2008 13:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 514
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Nie może nie widzieli tylko na pewno.Zresztą było to powiedziane w 5 części podczas przesłuchania w Wizengamocie.Kont powiedział i tu cytat:

-Przecież mugole ich nie widzą!


I jeszcze sprawa.Neville wcale ni musiał wypowiedzieć:Chcę aby znalazło się też tam przejście za portretem Ariany do domu brata Dumbledora.Wydaje mi się,że pokój dawał odpowiedzi na najskrytsze pragnienia duszy których naprawdę rozpaczliwie się potrzebowało, coś jak ustro Ein EingrapOczko
Reszta okej ale...czasem może lepiej samemu pomyśleć, bo swoją drogą rozwiązywanie tajemnic to dobra zabawa...
~Miss_Elfe F
Dodano dnia 02 January 2009 19:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Co do patronusów to juz wcześniej Tonks wysłała taka wiadomość chyba do Hagrida w szóstej części kiedy Harry próbował podsłuchać Mafoya w pociągu, ale odebrał ją Snape. A żeby przekazać komuś adres wcale nie trzeba mu go powiedzieć. Przecież Moody dał Harremu kartkę do przeczytania. Co do portretu Ariany zgadzam się z potterfanką.
~aneta_zyleta F
Dodano dnia 02 January 2009 21:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 123
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 27.12.08
Medale:
Brak
Co do Hermiony i Fideliusa to co innego mnie zastanawia, skoro Yaxley z taka łatwością dostał się do domu zaciągnięty przez Hermionę, to dlaczego śmierciożercy obserwujący dom, widząc jak Harry'emu spadła peleryna nie stali od tej pory w tym miejscu co go widzieli czekając aż go złapią a on zaciągnie ich do kryjówki...?
~ewcia F
Dodano dnia 06 February 2009 23:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 59
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 06.02.09
Medale:
Brak
Co do zaklęcia Fideliusa też mam pewne wątpliwości ponieważ sama Rowling jakoś niejasno opisuje jego działanie. Ale w przypadku gdy Hermiona zdradziła tę tajemnice Yaxleyowi nie deportowała się z nim do wnętrza domu wystarczyło że przekroczyli bariere ochronną. Bardzo interesujący artykuł daje POUśmiech
~marbob16 F
Dodano dnia 10 February 2009 18:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 04.02.09
Medale:
Brak
No tak kilka spraw pozostało niewyjaśnionych i zostało nam tylko snuc domysły Uśmiech
ciekawy artykuł wymagający dokładnego przeczytania HP Uśmiech daję P
~Mia-amor F
Dodano dnia 23 March 2009 17:59
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -278
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 22.03.09
Medale:
Brak
Myślę,że patronusy mogą robić coś w rodzaju teleportacji. Nie biegną tylko od razu pojawiają się w miejscu, do którego są wysyłane.
Co do przekazania tajemnicy Grimmauld Place to myślę, że nie trzeba o niej mówić, by ją wyjawić. W końcu Harry dowiedział sie o tym miejscu z kawałku pergaminu.
A jeśli chodzi o portret to może to jeden z domysłów Dumbledorea. Przecież mógł się domyślać, że taki tunel może być w Hogwarcie potrzebny.
~PieTraS F
Dodano dnia 24 March 2009 15:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
Calkiem fajny art. Jednak jeszcze nie zaczailem co to bylo.Chodzi mi o takie brzydkie dziecko ktore Harry zobaczyl po tym jak Voldemort rzucil w niego zaklecie Avada Kedavra. Wie ktos cos o tym?
a tak w ogole to daje W.
~Karmelkowa_muszka F
Dodano dnia 15 April 2009 18:34
Zbanowany
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -101
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 13.04.09
Medale:
Brak
Wydaje mi się, że Harry nie mógł sie aportować wprost do domu na Grimuald Place, bo zaklęcie chyba powinno "rozpoznać", że to on. A jeżeli Yexley złapał Hermione za rękaw kiedy deportowali to "zaprowadzili" Yexleya i już wprowadzili za ochronną tarczę Fideliusa. Czyli sami mu to zdradzili. Przecież Harry'emu Dumbledore też nie zdradził sam tajemnicy tylko napisał mu na kawałku papieru. Więc nie wiem...

ODPOWIADAM NA PYTANIE PieTraS
Okaleczona dziecko, które Harry zobaczył na "stacji King's Cross" było właśnie okaleczonym fragmentem duszy Voldemorta, która siedziała w Harry'm. Tak powiedziała Rowling w jednym ze swoich wywiadów po premierze siódmego tomu.
~SusanneLestrange F
Dodano dnia 15 July 2009 20:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 15.07.09
Medale:
Brak
Z tymi patronusami to naprawdę ciekawe.
Może to niedopatrzenie Rowling?
Mnie zastanawia jak i czy w ogóle mówiącego patronusa ukażą w filmie.
Co do Ariany,myślę,że to Dumbledore wymyślił ten tunel.
Może nawet już podczas 1 wojny czarodziejów?
~Hermiona F
Dodano dnia 21 July 2009 21:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 99
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Jakoś nie wiem czemu ale te sprawy mnie wcale nie dziwią...

Patronus - co w tym dziwnego że one mówią?? Skoro można go wyczarować to jakim problemem jest sprawienie żeby przekazywał wiadomości??

Co do Grimmauld Place to myślę, że bariera jest na schodach więc skoro Yaxley postawił tam choćby stopę, to został jakby wtajemniczony więc nie pojmuję Twojego rozumowania...

Według mnie artykuł trochę bez sensowny azagadnienia zbyt wyszukane... nie obraź się Oczko

N
~Cho_Black_S F
Dodano dnia 27 July 2009 20:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 156
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 36
Data rejestracji: 18.11.08
Medale:
Brak
Masz rację... Zauważyłaś/eś kilka błędów z tej oto szanownej i nudnej i przygłupiej niedociągniętej książki. mnie te sytuacje ciągle zastanawiały i nie dawały spokoju nawet po nocach. Art dobry ale krótki. Stanowczo za krótki na W. Konkretny i Zwięzły. Ten tylko zwięzły, ale mało konkretny. Z albo Po
~prince_eileen F
Dodano dnia 17 August 2009 15:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 41
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 31.07.09
Medale:
Brak
Widzę, że się potteromaniacy rozpisali i w gruncie udzielili odpowiedzi na wszystkie wątpliwości. Mnie też się podoba. Nie jest to bezsensowne czepianie się tylko rzeczywiście tajemnice.
~BellaLestrange F
Dodano dnia 03 September 2009 21:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 01.09.09
Medale:
Brak
A może ktoś z was zwrócił uwagę na fakt, że tylko CZŁONKOWIE ZAKONU FENIKSA umieli wyczarować mówiące Patronusy. Myślę, że dochodziły one tylko i wyłącznie do innych członków, inaczej możliwość przechwycenia wiadomości przez śmierciożerców byłaby zbyt duża.

Portrety w magicznym świecie są niezwykłe - skoro potrafią mówić i przemieszczać się poza ramy, to dlaczego nie miałyby być tunelami?

A sprawa teleportacji również została wyżej wyjaśniona - Hermiona, jak sama powiedziała, mimowolnie wyjawiła Yaxleyowi tajemnice, ponieważ, jako Strażnik, mogła ją przekazać komukolwiek. Co ciekawe, mógł to zrobić każdy, komu Dumbledore ją wyjawił, ponieważ po jego śmierci, nie było już strażnika. Dlaczego więc zaklęcie nie zniknęło? Skoro w chwili śmierci czarodzieja, wszystkie zaklęcia, które zostały przez niego rzucone i są aktywne, przestają działać, co w przypadku czaru Fideliusa, również powinno się sprawdzić. To jest tajemnica z tajemnicy, której nie rozumiem Oczko
~AlecRiddle F
Dodano dnia 05 December 2009 16:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 04.12.09
Medale:
Brak
Co do Fideliusa... Kiedy oni się deportowali pod drzwi do Grimound Place, Deportowali się pod same drzwi czyli tym samym Hermiona rzeczywiście wyjawiła ten sekret Yaxleyowi, chociaż ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Skoro wszedł do środka musiało spotkać go:
-Severus Sanpe?
I duch Dumbledora... Ale co duch z nim zrobił??? Daje PO.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 26% [12 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 52% [24 głosów]
Zadowalający Zadowalający 17% [8 głosów]
Nędzny Nędzny 2% [1 głos]
Okropny Okropny 2% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 218
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59