Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Rozmowa Harry&...
Rozmowa Harry'ego z Hagridem
- To się chyba zaczęło od... od takiego gościa... ale naprawdę, trudno mi uwierzyć, że ty nie znasz jego imienia, każdy w naszym świecie je zna...
- Kogo?
- No... Nie lubię wypowiadać tego imienia, jak nie muszę. Nikt tego nie lubi.
- Dlaczego?
- Garbate gargulce, Harry, ludzie wciąż maja pietra. Cholibka, nie jest lekko. No więc był jeden czarodziej, który... no... zeźlił się. Znaczy się, zrobił się zły jak diabli. Gorszy. Gorszy niż gorszy. Nazywał się...
Hagrid przełknął ślinę, ale nie wypowiedział żadnego słowa.
- Może napiszesz? - podsunął Harry.
- A czy ja wiem, jak to się pisze? No dobra... Voldemort.

Śmiertelne Relikwie, cz. 2.1
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!


Pierwszą regalią bądź relikwią jest różdżka, Elder Wand. W tłumaczeniu może to być zarówno Starsza Różdżka, jak i różdżka z bzowa, ponieważ jest wykonana z czrnego bzu. Ma niesamowitą moc. Jest niesamowicie potężna, używana przez swojego mistrza, niezwyciężona w pojedynkach. Aby stać się pełnoprawnym właścicielem, a nie tylko posiadaczem Różdżki Przeznaczenia, należy rozbroić, ogłuszyć lub zabić poprzedniego władcę. Może się to stać podczas pojedynku, chociaż szanse są bardzo małe i zdążało się to bardzo rzadko, gdyż Elder Wand jest potężna; albo w niemagiczny sposób jak np. strzał z mugolskiego pistoletu.

Niestety pycha najstarszego brata sprawiła, że Śmierć spotkał ponownie, ale tym razem już jej się nie wymknął. Później słuch o niej zaginął. Pojawia się znowu wiele lat później u twórcy różdżek Gregorovicza. Ukradł ją mu Gellert Grindelwald, którego następnie pokonał w pojedynku Albus Dumbledore, stając się mistrzem Różdżki Przeznaczenia.

Po jego śmierci właścicielem stał sie nie kto inny jak Draco Malfoy, gdyż to on rozbroił dyrektora, zanim jeszcze pojawił się Severus Snape. I to przeoczył Voldemort planując przejęcie władzy nad nią. Niepotrzebnie zabił Snape'a chcąc posiąść Elder Wand, gdyż to nie on był jej właścicielem. różniej Harry rozbroił Draco. Nie jest ważne, że to nie była ta różdżka, że nigdy jej nie mil w rękach, nie widział, nie wiedział nawet że jest jego i jest jej panem. W momencie odebrania JAKIEJKOLWIEK różdżki właścicielowi Elder Wand, ta "automatycznie" staje sie posłuszna zwycięzcy.


W końcowym pojedynku Avada Kedavra rzucona, co jak co, różdżką Pottera, która rozpoznaje swojego prawowitego właściciela i "nie chce" działać przeciw niemu. Klątwa rykoszetuje i uderza w samego Voldemorta.

Harry za pomocą Różdżki Przeznaczenia naprawił swoją, wykonaną z ostrokrzewu i pióra feniksa, po czym złożył ją z powrotem w grobowcu Dumbledore'a w wierze, że gdy sam umrze naturalną śmiercią ona straci moc i umrze razem z nim.





Nadesłane przez: levandi
Dodane: sierpień 13 2007 05:40:17
Komentarze
778
Dodano dnia 03 November 2008 11:27
Świetny artykuł. Nie dopatrzyłem się żadnego błędu. Ostatnio wszystkie artykuły które czytam są świetne Uśmiech. Czyta się naprawdę łatwo i przyjemnie. Bo po niektórych artach chce się spać xD. A ten to naprawdę kawał porządnej roboty Uśmiech. Nie mogę dać nic innego jak tylko "Wybitny".
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 20 February 2010 13:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Fajnie, wszystkie informacje o różdżce zostały zawarte w tym artykule ... pojawiła się jedna literówka, chodzi o ten czarny bez. W końcówce artykułu pojawiło się parę błędów stylistycznych. Ogólnie można powiedzieć, że styl nie był rewelacyjny. Artykuł oceniam na Powyżej Oczekiwań. To tyle ode mnie.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 27 February 2010 15:56
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
W tłumaczeniu może to być zarówno Starsza Różdżka, jak i różdżka z bzowa, ponieważ jest wykonana z czrnego bzu.

Z bzu i czarnego.
Niestety, pycha najstarszego brata sprawiła, że Śmierć spotkał ponownie, ale tym razem już jej się nie wymknął.

Zgubiony przecinek.
Po jego śmierci właścicielem stał sie nie kto inny, jak Draco Malfoy, gdyż to on rozbroił dyrektora, zanim jeszcze pojawił się Severus Snape.

Literówka i zgubiony przecinek.
Niepotrzebnie zabił Snape'a, chcąc posiąść Elder Wand, gdyż to nie on był jej właścicielem. różniej Harry rozbroił Draco. Nie jest ważne, że to nie była ta różdżka, że nigdy jej nie mil w rękach, nie widział, nie wiedział nawet że jest jego i jest jej panem. W momencie odebrania JAKIEJKOLWIEK różdżki właścicielowi Elder Wand, ta "automatycznie" staje sie posłuszna zwycięzcy.

Błąd na błędzie.
***
Końcówka strasznie zagmatwana. I właśnie ona zepsuła moją dobrą opinię o tym arcie.
Daję Zadowalający.
~Annalisa Louis F
Dodano dnia 04 July 2011 17:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1391
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 29.06.11
Medale:
Brak
Art jest ciekawy, ale ponieważ jest w nim dużo błędów nie pozostaje mi nie innego jak dać Zadowalający
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 January 2013 00:28
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Taką różdżkę mieć, to dopiero coś... wówczas czarodziej czuje się niepokonany i tym samym nabiera pewności siebie...ale warunek jeden - musi sama wybrać sobie, kogo chce słuchać - jednak problem z głowy - Harry ją zniszczył, jakby nie mógłby mi jej podarować na urodziny...Oczko
~juliahermiona F
Dodano dnia 25 April 2013 12:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
no świetny artykuł, wreszcie natknęłam się na artykuł, w którym jest napisane, o tym, że Harry Potter był właścicielem Czarnej Różdżki. a co do całego artykułu to jest on napisany bardzo poprawnie, zawiera samą prawdziwą prawdę , jest długi, wyczerpujący i na temat. za artykuł daję wybitny. och, ale bym chciała posiadać taką czarną różdżkę , chociaż zważając na to, że jestem zwykłym mugolem, to absolutnie wystarczyłaby mi jakakolwiek różdżka.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 42% [5 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 33% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 17% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 8% [1 głos]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 354
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59