Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Śmierć
Śmierć
Śmierć będzie ostatnim wrogiem, który zostanie zniszczony
Dudley Dursley

Aktor wcielający się w Dudley'a to Harry Melling


Dudley Dursley urodził się 22 czerwca 1980. Jest jedynakiem, a jego rodzice to Vernon i Petunia Dursley. Jego kuzynem jest Harry Potter. Dudley to wysoki, otyły chłopiec z blond włosami. Chłopak już od dzieciństwa był bardzo rozpieszczany, gdyż dostawał bardzo dużo prezentów pod choinkę i na urodziny, a nigdy nie był zadowolony z ich ilości. On, tak samo jak reszta jego rodziny, nie lubi Harry'ego. Gdy Vernon zadecydował, że Potter zamieszka w drugiej sypialni Dudleya, ten dostał napadu. Dudley budzi postrach wśród okolicznych dzieciaków, a sama Minerwa McGonagall czuje do niego wstręt, gdyż mały Dursley kopie matkę, gdy ta nie chce mu dać cukierków.

Gdy wspólnik jego ojca przychodzi na kolację, Dudley udaje grzecznego i ułożonego chłopca. Razem z Harrym chodził do szkoły w Surrey, gdzie Dudley i jego gang łobuzów rządzili szkołą, a ich ulubioną rozrywką było 'polowanie na Harry'ego'. Przez jedynaka nie lubiano Pottera w szkole, gdyż uczniowie woleli się nie zadawać z wrogiem bandy Wielkiego D. W jednej z książek Potter przedstawia go jako 'świnię w peruce', a w CO zauważa, że Dudley "osiągnął wysokość i wagę młodej orki". Kiedy Harry rozpoczął naukę w Hogwarcie, Dursley został zapisany do starej szkoły jego ojca, a mianowicie do Smeltinga. Szkoła ta jest przedstawiana jako prywatna szkoła snobistyczna z absurdalnymi tradycjami.

W wieku piętnastu lat Dursley zainteresował się boksem i stał się jeszcze silniejszy. Jego banda to Piers Polkiss, Dennis, Gordon i Malcolm. Regularnie bitym chłopcem jest mały Mark Evans. Kiedy Harry mówi, że Dudley bije młodszych ten odpowiada "prosił o to... stawiał się mi".

Dudley przez całą serię książek jest raczej pechową postacią. W 'HP i KF' podczas wycieczki do ZOO, gdy Dursley i Piers opierają się o szybę, ta znika. Wąż uciekający z terrarium żartobliwie podszczypuje Dursleya w piętę, lecz ten opowiada, że gad prawie odgryzł mu nogę. Natomiast w trakcie odwiedzin Hagrida, Dudley 'otrzymuje' świński ogon, który trzeba usunąć w lecznicy w Londynie.

W Czarze Ognia Dudley jest grubszy niż wyższy, więc dla chłopca brakuje rozmiaru mundurka. Szkolna higienista zaczyna działać i zaleca dziecku dietę składającą się z samych warzyw i owoców. W okresie wakacji kiedy rodzina Weasleyów przyjeżdża po Harry'ego na Quidditch, Dursley w obawie o swój zadek trzyma się blisko ścian. Fred i George Weasley korzystając z okazji 'przypadkowo' gubią gigantojęzyczne toffi, które powiększa język Dudleya. W końcu Petunia daje się przekonać i pozwala panu Weasleyowi zmniejszyć język dziecka.

W Zakonie Feniksa kiedy Harry i Dudziaczek wracają wieczorem do domu, atakują ich dementorzy. Dudley pada na ziemię a Potter używa zaklęcia Patronusa, które przepędza Dementorów. Gdy chłopcy są już w domu, Dudley mówi, że to Harry wyczarował strażników Azkabanu (mugole ich nie widzą). Po starciu Harry zastanawia się jakie złe wspomnienia mógł przypomnieć sobie taki rozpieszczony bachor jak jego kuzyn.

W szóstej części dom przy Privet Drive odwiedza Albus Dumbledore, który współczuje Dudleyowi.
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!

W Harry Potter and the Deathly Hallows, Dudley jako jedyny Dursley akceptuje Harry'ego: uściśnie mu dłoń i 'podziękuje mu' za uratowanie życia w Zakonie Feniksa. Harry, Vernon i Petunia są zaskoczeni reakcją młodego Dursleya. Chłopak zostawia filiżankę herbaty pod drzwiami Harry'ego i tym samym okazuje jakąś troskę o niego. Pożegnanie chłopców okazało się być bardzo ludzkie
- Nie wiem- mruknął Dudley- Do zobaczenia Harry
- Ta... - powiedział Harry potrząsając ręką Dudleya- Może. Uważaj na siebie Wielki De.
To jest może oznaczać że kuzyni w przyszłości się spotkają. W ostatniej książce Dudley jest przedstawiony jako umięśniony chłopak, a nie otyły.
________________________________________


Dudley to albo ktoś skrajnie nudny i męczący, albo początkujący hazardzista.




Napisane przez: Pchelka
Dodane: październik 02 2007 16:26:12
Komentarze
~Harry_Potter F
Dodano dnia 27 August 2008 15:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Nie przepadam za Dudleyem głupi Harry czemu nie dał dementorom oddać swój pocałunek?! Nie wim... sumienie i dobre serce Harrego mu zabroniło daję Powyżej oczekiwań
778
Dodano dnia 16 October 2008 20:42
Nie przepadam za tym Dudaskiem xD. Dobrze że przynajmniej zreflektował się w ostatnim tomie. Artykuł świetnie napisany. Oczywiście nic innego jak "P".
~Peepsyble F
Dodano dnia 20 October 2008 11:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Hehe. Fajnie wyszedł na tym zdjęciu ; p Troche jest podobny do Neville'a. Ale ładnie. Dobre zdjęcie, ładne - plus. Treść - dobrze napisane, stylistycznie, bez błędów... spodobało mi się. I spojler jest... cudeńko!
!Fantazja F
Dodano dnia 27 December 2008 20:38
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9813
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 304
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Dudley... Hmm, ciepłych uczuć to on nie wzbudza. Rozpieszczony do granic możliwości, nieprzyjemny, uważający się za nie wiadomo co bachor, którego ulubionym zajęciem jest bicie słabszych... Nie, nie jest to osoba, którą można polubić. Jednakże spójrzmy prawdzie w oczy - toć to nie jego wina, ale rodziców. Poza tym w siódmej części okazuje się, że Dudley nie jest aż tak zepsuty, jakby się mogło wydawać. Sprzeciwił się rodzicom, okazując sympatię Harry'emu. A to jest tylko kolejny dowód na to, że to Dursleyowie źle go wychowali, a nie on sam był zły.

Jeśli chodzi o artykuł... Cóż, nie spodobał mi się w ogóle. Niby wszystko jest, ale jednak sposób, w jaki to przedstawiono zupełnie mi nie odpowiada. Wszystko jest chaotyczne, nieskładne, jakby poszatkowane i posklejane z powrotem, tyle że w nieprawidłowej kolejności. Gdzieś tam czasy się zmieniły, gdzieś innej zabrakło BBCode'u, jeszcze gdzieś mignął mi jakiś błąd. Jednakże byłabym w stanie wybaczyć to wszystko, gdyby nadrobiono to stylem. Ale niestety, styl kulał. Tekst czytało mi się ciężko, brnęłam przez nań jak przez półmetrową zaspę śniegu. Niestety, ale nie postawię wysokiej oceny, gdyż ten artykuł jest dosyć Nędzny.
~emilie F
Dodano dnia 19 January 2009 22:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 30.12.08
Medale:
Brak
Nie podobała mi sie ta postać w Harrym Potterze jednak nasza droga autorka musiała przecież stworzyć jakieś negatywne postaci. Był on zdecydowanym przeciwieństwem Harrego który mimo to był poniżany przez swoich opiekunów. Artykuł bardzo dobry. Podoba mi się.
~siostra F
Dodano dnia 27 January 2009 14:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 206
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
strasznie podobało mi się to co powiedział Dudley: "wcale nie uwazam że jesteś nikim" w ostatniej częsći pokazuje trochę ludzkich odczuć... w przeciwieństwie do jego ojca... przez pierwsze 6 części Dudley nie był zbyt fajny... znęcał się nad harrym i wogóle ale w 7....
~PieTraS F
Dodano dnia 30 April 2009 17:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
bandy Wielkiego D

Wielkiego DE ;]

mały Mark Evans

O! Nazwisko Lily Uśmiech

. Szkolna higienista

literóweczka "cmok, cmok" ;p

zmniejszyć język dziecka.

dziecka ;p Jakze wyrosnietego dziecka Rozbawiony

DOBREEE. co tu duzo mowic, daje W
~Lady Malfoy-shine F
Dodano dnia 05 September 2009 13:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 554
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 42
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Brak
Eeeeeeee ja powiem że jak go widzę to mi się aż coś dzieje no nie wiem a jak popatrzyłam na zdjęcie to wydawało mi się że widzę młodego Nevilla Longbottoma ale nie to dud artykuł fajny ale troszkę błędów było ale ja nie jestem czepialska.
!leea F
Dodano dnia 08 February 2010 10:48
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Dudley przez całą serię książek jest raczej pechową postacią.
Podsumowując;Kto tu był pechowy? Wredny

Nigdy nie lubiłam Dudleya, i ucieszyłam się wyobrażając sobie świński ogonek xD ( bo pocałunek dementora to chyba byłoby za dużo, nawet dla niego ). Chociaż w 7cz. , pozytywnie mnie zdziwił, swoim odmiennym postępowaniem wobec Harrego.
Artykuł, świetnie napisany, ze zdjęciem ( Harry ( ! ) Melling ) , wygodnie podzielony na akapity; W
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 08 February 2010 10:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Nie ma to jak Dudziaczek ... gdyby nie wychowanie rodziców mógłby być dobrym, grzecznym chłopcem. Niestety rodziców sobie nie wybrał, a rozpieszczanie go doprowaziły do takich, a nie innych skutków. W insygniach Dudley się jednak zmienił. Artykuł jest miejscami chaotyczny, mimo to podobał mi się. Oceniam na PO.
~olaXD F
Dodano dnia 17 April 2010 18:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Dudley Dursley urodził się 22 czerwca 1980. Jest jedynakiem, a jego rodzice to Vernon i Petunia Dursley. Jego kuzynem jest Harry Potter. Dudley to wysoki, otyły chłopiec z blond włosami. Chłopak już od dzieciństwa był bardzo rozpieszczany, gdyż dostawał bardzo dużo prezentów pod choinkę i na urodziny, a nigdy nie był zadowolony z ich ilości. On, tak samo jak reszta jego rodziny, nie lubi Harry'ego. Gdy Vernon zadecydował, że Potter zamieszka w drugiej sypialni Dudleya, ten dostał napadu. Dudley budzi postrach wśród okolicznych dzieciaków, a sama Minerwa McGonagall czuje do niego wstręt, gdyż mały Dursley kopie matkę, gdy ta nie chce mu dać cukierków.

Ten opis jak najbardziej pasuje do Dudleya. Nie lubię tego dzieciaka cały czas by ino jadł! A artykuł jest fajny! Oczywiście dam W.
~Ginny_Ruda F
Dodano dnia 13 July 2010 10:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1034
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 110
Data rejestracji: 19.06.10
Medale:
Brak
Dudziaczek, ah te Dudziaczek, omg ; DD Trudno się wysłowić na jego temat x ddd Skąd Rowling wzięła w ogóle natchnienie na pomysł do stworzenia Dudleya ?x DDD Otóż jest i nurtujące mnie pytanie x ) Fajny artykuł.. Jest O.K ; ) Dostajesz W.
~Hermii F
Dodano dnia 27 August 2010 12:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -134
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 25.08.10
Medale:
Brak
nie nawidze go ;p
~BonnieVolturi F
Dodano dnia 16 November 2010 16:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 247
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 12.11.10
Medale:
Brak
Dudziaczek ..Wielki De .. OMG .. Nie przepadam za nim .... Bardzo mnie w ogóle zdziwił swoim zachowaniem w Hp i Insygniach śmierci .. .. !Ale i t5ak to nie zmienia mojego nastawienia do niego ... I jak można przeliczać prezenty ..?? Ja się cieszę jeśli w ogóle coś dostanę ..Ech .. Tak szczerze to mi go szkoda .. Dobry artykuł .. Daję wybitny ..
~Hermiona_13 F
Dodano dnia 26 March 2011 10:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 116
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 03.11.10
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Nie zauważyłam błędów. Szkoda, że nie ma zdjęcia Dadley'a z filmu. Od początku nie lubiłam Wielkiego DE, ale w ostatnim tomie okazał się nie taki najgorszy. Tak naprawdę to ja nie rozumiem jego zachowania. Na przykład jego histeria w pierwszym tomie, dlatego że dostał trzydzieści siedem prezentów czyli o jeden mniej niż w poprzednim roku. Ja bym się cieszyła gdybym dostała co najmniej pięć fajnych prezentów, a nie aż trzydzieści siedem i to jakich fajnych... Za artykuł oczywiście Wybitny!
~aneczka00402 F
Dodano dnia 18 November 2011 09:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 497
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 06.11.11
Medale:
Brak
Jest trochę błędów i żle zformułowanych zdań, ale tak oprócz tego to jest całkiem spoko...
!!!WYBITNY!!!
~Elvira F
Dodano dnia 08 July 2012 14:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 58
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 07.07.12
Medale:
Brak
Szczerze mówiąc na tym zdjęciu wygląda jak Neville, a artykuł bardzo dobry.
~marihermiona F
Dodano dnia 09 July 2012 13:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1058
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 06.07.12
Medale:
Brak
Dudley hmmm rozpieszczony do granic możliwości no nie? ale art. jest nie złyUśmiech
~Armistra F
Dodano dnia 18 October 2012 22:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 74
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 14.10.12
Medale:
Brak
Nie lubie Dudley'a ale rozbawił mnie tekst ciotki Petunii

Gdzie mój Dudziaczek? Gdzie moje pimbi-bimbi?
~Lili_Rose F
Dodano dnia 01 December 2012 17:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 54
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 18.11.12
Medale:
Brak
Hehe. Wielki D. To dosyć dziwna postać, nie? Przez tyle lat nie znosił Harrego ( ze wzajemnością) A w 7 części jakby mu coś odbiło. Taki się miły dla Harrego zrobił, ciekawe... Może dementorzy zrobili mu pranie mózgu Zmieszany. Jak czytałam 7 część to zaczęłam się o niego martwić ( jak ciotka Petunia ) Język . Fajny artykuł ....
images3.wikia.nocookie.net/__cb20101211092356/harrypotter/pl/images/1/1e/Dudley102.jpg Mój mały Dudziaczek Uśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 50% [8 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 31% [5 głosów]
Zadowalający Zadowalający 13% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 6% [1 głos]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 273
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59