Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Biuro Filcha
Biuro Filcha
Harry jeszcze nigdy nie był w biurze Filcha; tego miejsca unikali wszyscy uczniowie. Pokój był obskurny, pozbawiony okien, oświetlony jedną oliwną lampką zwisającą z niskiego sufitu. Czuć było smażoną rybą. Wzdłuż ścian ciągnęły się drewniane półki z szufladkami; z treści nalepek wynikało, że jest to coś w rodzaju kartoteki ukaranych przez Filcha uczniów.
Jo znów rozwiewa wątpliwości fanów
Joanne Kathleen RowlingJ.K.Rowling po raz kolejny odpowiedziała na pytania fanów na twitterze. Tym razem Jo poruszyła temat sztuki Harry Potter i Przeklęte Dziecko i patronusa Hagrida oraz zdradziła, która z fanowskich teorii jest jej ulubioną.

Jestem pewna, że przeklętym dzieckiem jest Tom! Jest przeklęty przez miłość, której nigdy nie poczuje z powodu swojej matki i oszukańczej miłości. Czyż nie tak?
J.K.R.: Dobra teoria, bo myślę, że Tom był przeklęty tak jak sugerujesz, ale nie, to nie o niego chodzi.

Czy przeklęte dziecko to bohater, którego już poznaliśmy, czy ktoś zupełnie nowy?
J.K.R.: Za dużo bym zdardziła, odpowiadając na to pytanie. Cytując Chrisa Cornella "Znacie moje imię".

Jaką formę przybierał patronus Hagrda?
J.K.R.: Hagrid nie potrafił wyczarować patronusa. To bardzo trudne zaklęcie.

Jaka jest twoja ulubiona teoria fanowska?
J.K.R.: Dumbledore jako śmierć. To piękna teoria i wszystko pasuje.

Jo najprawdopodobniej chodzi o teorię, w której Harry, Snape i Voldemort reprezentują trzech braci, a Dumbledore Śmierć z Opowieści o trzech braciach. Dumbledore powitał Harry'ego na King's Cross i stał za śmiercią Snape'a i Voldemorta. Źródło: klik.

Kim według Was jest przeklęte dziecko? Macie swoje teorie?

Zródło: mugglenet.com
Komentarze
~Anna Potter F
Dodano dnia 23 August 2015 19:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 482
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 02.04.14
Medale:
Brak
Co do Hagrida to wiedziałam od początku, że on nie umie wyczarować patronusa, bo czarodziej z niego raczej marny. A ta teoria fanowska jest dla mnie trochę nie zrozumiała.
`Czarodziejka F
Dodano dnia 23 August 2015 19:41
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11090
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 464
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal Medal Medal
Zgadzam się, co do Hagrida. Myślę, że nawet jeśliby skończył Hogwart, to i tak nie z najlepszymi wynikami. Pewnie bardziej obchodziłyby go i tak magiczne stworzenia.

Co do teorii fanowskiej, to jak się nad tym zastanowić... to to ma trochę sensu. Lord Voldemotr = Czarna Różdżka, Snape = Kamień Wskrzeszenia, Harry = Peleryna-niewidka.
Ale teoria, że niby Dumbledore stał za śmiercią Severusa i Voldemorta, jest głupia. Raczej nie mógł wiedzieć, że Czarny Pan zabije Snape'a tylko po to, żeby zdobyć panowanie nad różdżką.
Owszem, zniszczył jednego Horkruksa, ale Harry, Ron, Hermiona i Neville też zniszczyli po jednym. A tak naprawdę Voldemort sam się zniszczył.
~Densho F
Dodano dnia 23 August 2015 20:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 37745
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 614
Data rejestracji: 02.08.11
Medale:
Medal Medal Medal
Ale teoria, że niby Dumbledore stał za śmiercią Severusa i Voldemorta, jest głupia. Raczej nie mógł wiedzieć, że Czarny Pan zabije Snape'a tylko po to, żeby zdobyć panowanie nad różdżką.

Dziękuję Czarodziejko. Ja również uważam tak jak ty^^
~Anna Potter F
Dodano dnia 23 August 2015 21:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 482
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 02.04.14
Medale:
Brak
No i tego właśnie nie rozumiem. Nie wydaję mi się żeby Dumbledore spowodował śmierć Snape'a. Przynajmniej nie celowo. Co do Voldemorta, tu się zgodzę Dumbledore miał duży udział w doprowadzeniu do jego śmierci informując o horkruksach Harr'ego i dwójkę jego przyjaciół. Bez niego nic by się nie udało. Gdyby nie wiedza Albus'a Tom Riddle z pewnością by jeszcze żył. I biorąc pod uwagę kolejność śmierci bohaterów bajki ,,Opowieść o trzech braciach'' to raczej Snape = Czarna Różdżka, Lord = Kamień Wskrzeszenia, Potter = peleryna-niewidka. Tylko że Severus nie był prawdziwym panem Czarnej Różdżki, mimo że w zamyśle Albus'a Dumbledore'a miał się nim stać. To jest ta luka w planie, o której wspominał na King's Cross. Nie wszystko poszło zgodnie z planem i panem Berła Śmierci został Draco. No i w tej bajce Śmierć dawała czarodziejom te dary, a Kamień Wskrzeszenia Marvolo znalazł sam, a nie dostał od Dumbledore'a i nawet nie wiedział czym on jest, myślał że to tylko pierścień rodowy. Jedynie z Harry'm się zgadza, bo Potter dostał pelerynę od dyrektora Hogwartu i powitał go po swojej ,,śmierci'' jak starego przyjaciela. Nawet motyw ze ściąganiem niewidki, w której jeden z braci się chował przed Śmiercią się zgadza, bo zanim Harry ukazał się Lordowi Voldemortowi idąc do niego na pewną śmierć ściągnął pelerynę-niewidkę. A Rowling pisze, że wszystko pasuje, a właśnie nie bardzo pasuje. Może zbyt na poważnie do tej bajki porównuje, a tu miała chodzić o luźne skojarzenia ale nie wszystko pasuje, na pewno nie wszystko, część się zgodzę ale na pewno nie wszystko. I przede wszystkim ta teoria ze Snape'm jest bardzo kontrowersyjna. To była oczywiście odpowiedź na komentarz Czarodziejki ale pisałam tak długo, że w między czasie odpowiedział Densho.
A co wy na to żeby Dudley był przeklętym dzieckiem. Harry mógł o nim myśleć ten przeklęty drań, bo mu dokuczał w dzieciństwie. I był przeklęty też w takim sensie, że wbrew pozorom jego rodzice się dobrze nim nie opiekowali, bo rozpieszczanie swoich dzieci to nie jest dobra metoda wychowawcza, co nawet Dumbledore zauważył mówiąc rodzicom Dudley'a, że najbardziej skrzywdzili swojego syna. Tak Dumbek to potrafił czasem zaszokować mówiąc w prostych słowach coś zaskakującego.
`Czarodziejka F
Dodano dnia 23 August 2015 21:48
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11090
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 464
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal Medal Medal
Anno Potter, porównując trzech braci do Harry'ego, Voldemorta i Snape'a, kierowałam się nie tym, co otrzymali (lub ukradli), ale co byłoby dla nich najcenniejsze. Voldemort miał Kamień Wskrzeszenia, ale gdyby nie to, że nawiązywał do rodu Gnautów. Inaczej nawet by się nim nie zainteresował. Snape pewnie nawet nie wiedział o istnieniu Kamienia, ale tak sobie myślę, że gdyby mógł kogoś wezwać zza grobu, to byłaby to Lily Potter. Na pewno chciałby jeszcze raz z nią porozmawiać, wytłumaczyć, dlaczego ich zdradził...
Czarna Różdżka też byłaby jakąś pokusą, ale bardziej dla Sama-Wiesz-Kogo. Bo to o czym najbardziej marzył była władza i potęga, którą zapewniała Czarna Różdżka.

Jakoś nie widzę Dudleya jako przeklęte dziecko. Był jaki był, ale mnóstwo jest takich dzieciaków, których rodzice rozpieszczają do granic możliwości, a potem są z tego problemy. Ja bym postawiła na kogoś z magicznego świata.
Może był nim Hagrid? Albo Lupin? Może to dziecko dorosło, ale przekleństwo nadal na nim ciąży?
~Anna Potter F
Dodano dnia 23 August 2015 22:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 482
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 02.04.14
Medale:
Brak
A ja się próbowałam kierować wszystkim tak żeby wszystko się zgadzało z tą bajką i tak się nie da. Właśnie dlatego, że do Voldemorta by pasowała Czarna Różdżka, ale biorąc pod uwagę kolejność ich śmierci Czarny Pan powinien być tym z Kamieniem Wskrzeszenia, bo najpierw umarł ten z Różdżką, a Snape przecież umarł pierwszy. Ale Lordowi Voldemortowi wiadomo, że na nikim nie zależało, więc Kamień Wskrzeszenia był mu zbędny i gdyby nie myślał, że to symbol Gauntów nigdy by go nie ukradł. To po prostu nigdy całkiem pasować nie będzie. Ale jak już pisałam to tylko chyba moje czepialstwo polegające na tym, że wszystko wyjątkowe dokładnie chce dopasować do bajki. Najpierw myślałam tak jak ty, a jak sprawdziłam kolejność ich śmierci stwierdziłam, że wychodzi na to, że posiadaczem Kamienia Wskrzeszenia był Tom, a Różdżki Przeznaczenia Severus.
Ta sztuka ma być o dzieciństwie Harr'ego i życiu jego rodziców w czasie wojny dlatego kombinowałam z Dudley'em. Typowałabym ewentualnie Neville'a. No bo chyba nie chodzi raczej o Harr'ego Pottera, bo to byłoby bez sensu, bo wtedy po podstawieniu pod przeklęte dziecko Pottera wyszłoby: ,,Harry Potter i Harry Potter''. Bezsens.
`Czarodziejka F
Dodano dnia 24 August 2015 21:29
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11090
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 464
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal Medal Medal
Zgadzam się, że przeklętym dzieckiem nie może być Harry. Ale może właśnie trafiłaś w sedno i jest nim Neville? Jak wiemy, przepowiednia z Departamentu Tajemnic mogła dotyczyć i jego. On też nie miał w życiu lekko. Ale pewnie się okaże, że będzie to postać, której nikt się nie spodziewałUśmiech
Oceny

Wybitny Wybitny 0% [Brak oceny]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 100% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Bella Muerte F 09-03-2025 21:16

Nie, ale chciałabym chcieć to przeczytać.
~Grande Rodent F 09-03-2025 21:10

Ja na to nie czekam niestety :/ Oscary oglądnięte, obecnie czytam Wołanie Kukułki. To też w sumie Rowling. Czytał ktoś?
~Bella Muerte F 08-03-2025 17:32

HP taki awangardowy teraz, coś Rowling nie poszło bycie Szekspirem na miarę 21wiec może to się sprawdzi... Anyway, joke for today : ship name Musk Trump= Tusk
~Bartholomew F 07-03-2025 20:13

zrobia ze Snape ofiare rasizmu, czarny uczen gnojony przez elitarnych bialych uczniow szkoly magii i rasizmu w hogwarcie, z ojcem glownego bohatera na czele
^raven F 05-03-2025 23:04

No mnie przeszkadza nawet to, ze obsada nie bedzie angielska, wiec nie jestem jakos szczegolnie euforycznie nastawiona do tego projektu. Sie oceni, jak juz powstanie Zmieszany
^raven F 05-03-2025 23:01

Bella Muerte, ale to juz chyba oficjalne, ze Dumbledore'em bedzie John Lithgow, co nie? Ninja Czarny to ma byc Snape...
`RazorBMW F 04-03-2025 23:56

I nie, odcien skory to jest najmniejszy problem iksde. Potter jest martwy jako franczyza i HBO nie musi sie wysilac wiec wleci "kolejny serialik w przerwie na VoD"
`RazorBMW F 04-03-2025 23:54

Ja nie wiem czy ktos na ten badziew czeka na serio, HBO najlepsze czasy ma daaaaaaaaaawno za soba (True Detective faaaaaaaaantastycz
ny sezon 1, drugi okay, trzeci troche lepszy, reszta fuj)
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:39

Widzę, że robię sztuczny tłum x6, no ładnie
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:37

Witaj wiosko! Kto czeka na czarnoskórego Dumbledore'a czy Snape'a w HBO max Uśmiech)?
#Ginny Evans F 03-03-2025 04:59

Też nie jestem ukontentowana, ale pojawiło się kilka lubianych twarzy podczas ceremonii. Dobranoc! Sowa
^raven F 03-03-2025 04:54

Voldi bez Oscara, Trenta w ogole zapomnieli zaprosic (a ja zapomnialam to wczesniej sprawdzic Omg ), chyba nie jestem ukontentowana. Dobranoc, Hogs! Czarodziej
^raven F 03-03-2025 02:22

Serce
#Ginny Evans F 03-03-2025 02:05

:hug:
^raven F 03-03-2025 01:28

Bez Trenta nie jest tak bardzo happy Płacze
#Ginny Evans F 03-03-2025 00:52

Hejka, hogs! Happy Oscars day!
^raven F 03-03-2025 00:12

Sowa }{
`RazorBMW F 12-01-2025 14:53

To nie tak ze labele maja 50% obnizki na albumy bandcampie xD
^N F 11-01-2025 23:24

Magicznego roku, niech pieniądze w portfelu się magicznie pojawiają! Czarodziej
~Grande Rodent F 01-01-2025 13:05

Hej, również dla was magicznego nowego roku! Ja słucham top 357 już 3 dzień jak co roku. W temacie fajerwerków, też nie przepadam, bo moje koty się boją.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 77,001
» Zbanowanych: 1,626
» Gości online: 1002
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44