Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Wypracowanie o wi...
Wypracowanie o wilkołakach
Profesor Lupin uśmiechnął się na widok oburzenia na twarzach uczniów.
- Nie przejmujcie się. Pomówię z profesorem Snape'em. Nie musicie pisać tego wypracowania.
- Och, NIE! - jęknęła Hermiona, z bardzo zawiedzioną miną.-Ja już swoje skończyłam!

Centaury
Według mitologii centaury to istoty, które posiadają tors mężczyzny i tułów konia. Prawdopodobnie pochodzą z Grecji, ale informacja ta nie jest ustalona. Żyły w lasach i górach Elis, Arkadii i Thessalii, a według niektórych przybyły do Scytii ze stepów południowej Rosji, Ukrainy i Kazachstanu. Obecnie żyją na całym świecie.

Mają 2- 2,5 metra wzrostu. Cenatury płci żeńskiej są smukłe, mają piękną, błyszczącą sierść, jednak widuje się je bardzo rzadko. Można powiedzieć, że ten, kto widział w życiu choć raz kobietę centaura, miał niezwykłe szczęście. Zazwyczaj przebywają one w jaskiniach lub w lesie, wychowując źrebaki.
Mężczyźni są umięśnieni, mają ostre rysy twarzy, szerokie klatki piersiowe oraz potężne ramiona.
Centaury osiągają dojrzałość w wieku około trzynastu lat, a najdłuższa linia życia wynosi mniej więcej pięćdziesiąt pięć lat, jednak rzadko któremu udaje się dożyć do takiego wieku, ponieważ często giną podczas jednej z licznych potyczek.

Starają się być neutralne, ale nigdy nie staną po stronie zła. Niechętnie stosują przemoc, chyba że w obronie własnej. Są biegłe w sztuce strzelania z łuku. Z kolei o ich umiejętnościach walki bronią ręczną można dyskutować. Jedni sądzą, że świetnie sobie z tym radzą, drudzy, że w ogóle tego nie potrafią. Uważa się także, że znają tajemnice wróżb i gwiazd oraz sztukę lekarską. Wielbią trunki, dlatego też w Iliadzie określane są jako "bestie". Pod wpływem alkoholu zmieniają się w gwałtowników i lubieżników.

Prawdą jest, że często nie potrafią zrozumieć naszego sposobu myślenia, więc najlepiej dogadują się z elfami oraz innymi leśnymi istotami. Jeśli chodzi o rozróżnianie czarodziejów od mugoli, to wydaje się, że nie widzą między nimi żadnej różnicy.
Są bardzo inteligentne, a największym z nich był Hejron.

Opiekują się naturą, najbardziej ukochały lasy. Gardzą towarzystwem obcych i dlatego rzadko można je spotkać. Są dumne, skryte w sobie i dzikie. Mają silnego ducha walki, na każdym kroku przejawiają swą honorowość. Rzadko pomagają ludziom, ponieważ uważają się za lepszych od innych.

Żyją w stadach, których liczebność waha się od dziesięciu do pięćdziesięciu osobników. Dowódcą stada jest najsilniejszy osobnik. Jeśli się zestarzeje, lub przegra pojedynek z innym centaurem, zostaje usunięty ze stada.
Obyczaje pogrzebowe centaurów uznają, że grób przykryty stertą kamieni powinien mieścić się przy dębie.

Jeśli chodzi o klasyfikację Ministerstwa Magii, otrzymały klasyfikację XXXX, dlatego, że należy odnosić się do nich z wielkim szacunkiem. Na własne życzenie otrzymały status "zwierząt". Nie odpowiadał im fakt, że musiały dzielić status "istoty" z wiedźmami i wampirami.
W Ministerstwie jest Biuro Łączności z Centaurami, ale żaden centaur nigdy z niego nie skorzystał. Jest żartobliwe określenie "zostać odesłanym do Biura Centaurów", co oznacza, że ktoś zostanie wkrótce zwolniony.



ZNANE CENTAURY:
-Firenzo- poznajemy go w I tomie, kiedy to ratuje życie Harry'emu Potterowi. W piątym tomie wraz z Sybillą Trelawney uczy wróżbiarstwa. Za ten czyn zostaje potępiony i wygnany z lasu przez swoich współbraci.
-Ronan- centaur o rudych włosach, z którym spotykamy się w HP i KF. Uważa, że pomoc ludziom przynosi centaurom hańbę.
-Zakała- kolejny konserwatysta wśród tej rasy. Potępia działanie Firenza i każdego innego centaura, który staje po stronie ludzi.
-Magorian- nie zgadza się z innymi centaurami. Darzy ludzi swego rodzaju sympatią. Poznajemy go w V tomie.

W V tomie wdały się w poważną kłótnię z Hagridem i miały zamiar usunąć Graupa, jego brata z Zakazanego Lasu. Kiedy Hermiona wyznała im, że chciała, aby jej pomogły w uwolnieniu się od dyrektorki, obraziły się. Jednak gdy Dolores Umbridge nazwała je mieszańcami, wściekły się i porwały ją w głąb lasu, spełniając tym samym prośbę dziewczyny.

Natomiast w VI tomie uczestniczyły w pogrzebie Dumbledore'a. Oddały mu hołd, wysyłając w powietrze deszcz strzał.

W VII tomie brały udział w bitwie o Hogwart, stając po stronie obrońców. Kiedy Hagrid wynosił "martwego" Harry'ego z Zakazanego Lasu, przyglądały się pochodowi beznamiętnie.
Kiedy jednak Voldemort podpalił Tiarę Przydziału na głowie Neville'a, wdarły się do zamku i zaatakowały śmierciożerców. Starły się wówczas także z olbrzymami. Ci, którzy jako pierwsi zaatakowali, to Ronan, Zakała i Magorian.
Choć centaury występowały rzadko, miały ogromny wpływ na wydarzenia w Hogwarcie.




Nadesłane przez: Martyna
Dodane: marzec 09 2008 11:17:46
Komentarze
~Ownedly F
Dodano dnia 07 September 2022 06:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 185
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 06.09.22
Medale:
Brak
Another possible consequence of taking two ED drugs or doubling the dose of your ED drug is priapism an erection that lasts for several hours <a href=https://cheapcialiss.com/>real cialis online</a> Plasma concentrations are essentially proportional to dose, i
~Ownedly F
Dodano dnia 08 September 2022 01:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 185
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 06.09.22
Medale:
Brak
Because of this, the erectile dysfunction may be much worse <a href=https://cheapcialiss.com/>cialis 5mg best price</a>
~coiggen F
Dodano dnia 13 September 2022 06:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 147
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 12.09.22
Medale:
Brak
<a href=http://tamoxifenolvadex.com/>nolvadex bodybuilding</a> Why is my left ball bigger then my right.
~coiggen F
Dodano dnia 14 September 2022 01:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 147
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 12.09.22
Medale:
Brak
<a href=http://tamoxifenolvadex.com/>tamoxifen in men</a>
~medinheld F
Dodano dnia 22 November 2022 09:41
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
<a href=http://clomid.mom/>clomid prescription</a> Tremendous increase in vascularity as well
~Neloseela F
Dodano dnia 03 February 2023 11:34
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
Your Physique Needs A Certain Quantity Of Important Nutritional Vitamins And Minerals To Function Correctly What Occurs If You Eat Too Little Food Or When The Meals You Eat Isn T Sufficiently Nutritious NM Crisis Line 3 day ketogenic diet It Is Possible That Our Bodies Catch On And Reply By Increasing Hunger Ranges Dairy Merchandise Contain Various Amounts Of Lactose, Which Could Decelerate Weight Reduction When Over Consumed <a href=https://aviagra.best>homemade viagra</a>
~IssuepGes F
Dodano dnia 09 February 2023 04:01
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
However, NS1 and NS4B enhanced the inhibitory function of NS2B3 on the induction of several ISG s, including IFIT1, IFIT2, MX1, ISG15 and RIG I after SeV infection Figure 6b <a href=http://lasix.mom>comments buy lasix without prescription</a> Despite the persistence of bacteremia in naturally Bartonella infected cats, it is a subclinical infection, and a cause and effect relationship between infection and disease in cats has not been established
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 96% [25 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 4% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 383
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59