Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Przepowiednia Syb...
Przepowiednia Sybilli
- (...) I jeden z nich musi zginąć z ręki drugiego, bo żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje (...)
[SPOILER] Horkruksy
Horkruksem nazywamy obiekt, w którym czarodziej umieścił część swojej duszy, co czyni go w pewien sposób nieśmiertelnym. Jeśli jego ciało zostanie zaatakowane, to i tak ukryta część jego duszy pozostanie nienaruszona, więc nie może umrzeć, jednak "...niewielu jest takich, którzy by tego pragnęli, (...), naprawdę niewielu. Już lepsza jest śmierć."
Człowiek po egzystencji staje się "czymś mniej niż duch, czymś mniej niż najmarniejsze widmo".
Gdy wszytskie horkruksy zostaną zniszczone, czarnoksiężnik umiera normalnie, śmiercią naturalną lub z innych, nieznanych, przyczyn.
Pojęcie horkruks najprawdopodobniej pochodzi od łacińskich słów horrendus (okropny, przeraźliwy) i cruor (zabójstwo, rozlew krwi).
Jest to jeden z najbardziej czarnomagicznych przedmiotów, jaki można sobie wyobrazić, dlatego tak mało o nich wiadomo. Nawet w bibliotece Hogwartu, w dziale Ksiąg Zakazanych, nie ma nic na ich temat. Dopiero w 7 tomie dowiadujemy się, że Dumbledore ukrył wszystkie księgi o horkruksach w swoim gabinecie. Najprawdopodobniej zrobił to jednak dopiero, gdy został dyrektorem, dlatego młody Tom Riddle mógł się z nich dowiedzieć wszystkiego na temat tych przeklętych przedmiotów. Wiadomo też, że próbował wypytywać prof. Slughorna o parę spraw związanych z rozdzieraniem duszy, co mu się niestety udało, odpowiednio zwracając się do nauczyciela i chwaląc jego mądrość, zdobył od niego wszystkie potrzebne informacje, a profesor, gdy zrozumiał, że niepotrzebnie dzielił się swoja wiedzą z młodym Voldemortem, wyraźnie wstydził się swoich wspomnień, przez co je nieco zmodyfikował. Jednak ostatecznie to dzięki niemu potwierdziły się podejrzenia Dumbledore'a co do nieśmiertelności Czarnego Pana.
Horkruksa tworzy się przez akt największego zła, czyli zbrodnię na człowieku. Przez to jego dusza zostaje rozdarta i można ją wtedy, za pomocą potężnego zaklęcia, zamknąć w dowolnym przedmiocie, bądź żywej istocie.
Istnieje także możliwość naumyślnego stworzenia horkruksa, jednak tego jedynym przykładem był Voldemort, którego dusza, okaleczona już tak bardzo, rozpadła się na części po zamordowaniu Potterów, zamykając się w ciele Harry'ego, w momencie odbicia się od niego Zabójczej Klątwy.
Nie ma żadnego naturalnego ograniczenia, co do ilości tworzonych horkruksów, jednak ktoś, kto tak bardzo rozszczepia swą duszę staje się coraz mniej ludzki.
Voldemort był jedynym czarodziejem w dziejach, któremu udało się stworzyć więcej niż jednego horkruksa, bowiem chciał rozszczepić swą duszę na 7 części (ta ostatnia wciąż pozostawała w jego ciele), gdyż 7 jest najpotężniejszą liczbą magiczną. Jednak potem okazało się, że mimowolnie stworzył ich 7, czyli podzielił swą dusze na 8 części. Mówił sam o sobie "Ja, który zaszedłem dalej niż ktokolwiek inny na drodze do nieśmiertelności".
Dumbledore był pewny, że zdanie to odnosi się właśnie do horkruksów. Dla innych ludzi niemożliwe było nawet pomyśleć o stworzeniu takiej ilości "zabezpieczeń" przed śmiercią, gdyż jak ostrzega książka "Sekrety Najciemniejszych Sztuk": "reszta twojej duszy po rozerwaniu jej i to tylko po jednym horkruksie staje się niestabilna".
Jest tylko jeden sposób na połączenie swej duszy z powrotem, a mianowicie żal.
"Masz naprawdę poczuć, co zrobiłeś. Jest przypis. Najwidoczniej ból tego może cię zabić"
Horkruksa można zniszczyć tylko za pomocą czegoś, co sprawi, że nie zdoła się on sam odtworzyć, ani magicznie naprawić. Takimi przedmiotami są na przykład kły bazyliszka, zawierające jego jad, na który jedynym antidotum są łzy feniksa. Można także użyć Przeklętego ognia (Fiendfyre), albo Miecza Gryffindora. Hermiona tłumaczyła Ronowi, że horkruks jest całkowitym przeciwieństwem istoty ludzkiej.
"Posłuchaj, jeżeli teraz wezmę miecz, Ron, i przebiję cię nim, twoja dusza w ogóle nie ucierpi (...) chodzi mi o to, że cokolwiek staje się z twoim ciałem, twoja dusza przeżyje, nietknięta, - powiedziała Hermiona.
- Ale inaczej jest z Horkruksem. Fragment duszy wewnątrz zależy od pojemnika, w którym się znajduje. Nie może przetrwać bez niego."
Ukryta cząstka duszy może także opętać osobę, która przywiążę się do niego emocjonalnie i żyć dalej w jej ciele, jak to się stało z Ginny w "Komnacie Tajemnic".

Horkruksy Voldemorta:
1. Dziennik Toma Marvolo Riddle'a - był dowodem na to, że Czarny Pan jest potomkiem Slytherina, Harry zniszczył go kłem bazyliszka.
2. Pierścień Marvolo Gaunta - pamiątka rodzinna, Voldemort tworząc z niego horkruksa nie wiedział, że kamień, który się w nim znajdował jest jedną z Insygni Śmierci. Został zniszczony przez Dumbledore'a mieczem Gryffindora.
3. Medalion Slytherina - przedmiot pochodzący od jednego z założycieli Hogwartu, zniszczony przez Rona mieczem Gryffindora.
4. Czarka Helgi Hufflepuff - kolejny przedmiot należący to założyciela Hogwartu, zniszczona kłem bazyliszka w Komnacie Tajemnic.
5. Diadem Roweny Ravenclaw - ostatni przedmiot, który pozostał po założycielach Hogwartu, a Voldemortowi zależało, by jego horkruksy były czymś cennym. Zniszczony przypadkowo zaklęciem Fiendfyre (przeklęty ogień) rzuconym przez przyjaciela Malfoya - Vincenta Crabba.
6. Wąż Nagini - podkreślała jego pokrewieństwo ze Slytherinem, zabita przez Neville'a Longbottoma mieczem Gryffindora.
7. Harry Potter - naumyślnie stworzona część duszy Lorda Voldemorta, zniszczył ją sam Czarny Pan, próbując go zabić, by wypełnić przepowiednię.


Przy pisaniu artykułu korzystałam z Wikipedii, Księcia Półkrwi i Insygni Śmierci.




Nadesłane przez: Madame Black
Dodano: sierpień 21 2007 08:45:06
Komentarze
~maruuus F
Dodano dnia 30 November 2009 19:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -22
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 15.11.09
Medale:
Brak
Chyba już pisałem, tu komentarz ale usunięto czy co : ) , Super artykuł, naprawde wszystko co najważniejsze zawarte w artykule... Historia, sposób otrzymania, sposób poskładania duszy na miejsce i fragmenty tekstu ( cytaty)... nie mam się do czego przyczepić ale gdzieś obiło mi się o uczy lub przeczytałem w Harrym Potterze i Księciu Półkrwi, że już kiedyś jakiś nieznany czarnoksiężnik stworzył 4 horkruksy, a Voldemort go pobił stwarzając 7 ... Daję W widzę, że ktoś się napracował : )
~LilyPotter F
Dodano dnia 19 October 2010 14:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Horkruks
Punktów: 7311
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 276
Data rejestracji: 21.05.10
Medale:
Medal Medal Medal Medal Medal Medal Medal Medal Medal
Zaczęłam znowy przeglądać artykuły. Tak sbie, dla rozrywki. Tn całkiem mi się podobał, d momentu wymienienia Horkruksów. Było ich 6. Zajrzyjcie do cytatów, pod tom szósty, "Ile horkruksów stworzył Voldemort" czy coś takiego.
Ale art fajny, dopracowany.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 January 2013 00:20
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo dobrze i szczegółowo opisane właściwości tych najbardziej mrocznych z czarnomagicznych przedmiotów - ale zgodzę się, z Harrym, który twierdził, że dziennik nie jest niczym zwyczajnym - mi nie pasuje tu wąż Nagini i dziennik właśnie - ale Czarny Pan miał swoje powody, tworząc takie horkruksy...
~juliahermiona F
Dodano dnia 25 April 2013 12:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
artykuł długi ciekawy i zawierający wszystkie informacje o tych strasznych czarnomagicznych przedmiotach - horkruksach. nie dziwię się, że Dumbledore pochowal wszystkie książki o nich w swoim gabinecie, po tym jak mlody Tom Riddle je przeczytal. i tak najbardziej mnie dziwi Horkruks w Harrym, byl on niezamierzony i na cale szczęście tylko przez niego Harry nie umarł jak Voldemort trafił go morderczym zaklęciem, nie umarl, bo Czarny Pan zabil tą cząstkę duszy a nie Harrego. no to tyle ode mnie, a za artykul daję wybitny
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 71% [5 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 14% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 230
» Użytkowników online: 1

~Alextnc

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59