Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry i Jęcząca M...
Harry i Jęcząca Marta
"(...) - Żyjesz - bąknęła do Harrego.
- Nie widzę powodu do rozczarowania - odpowiedział ponuro, wycierając plamy krwi i śluzu z okularów.
- Och... Ja tylko... tak sobie myślałam... że jeśli umrzesz, to... będziesz mile widziany w mojej toalecie - powiedziała Marta, rumieniąc się na srebrno."

Nargle
Witajcie, drodzy czytelnicy!
Dziś, w waszym ulubionym dziale "Z różdżką wśród rzadkich zwierząt" porozmawiamy o tajemniczych stworzeniach zwanych narglami.
Wielu wybitnych czarodziejów próbowało je znaleźć i zobaczyć, lecz udało sie tylko jednemu. Mnie. W przerwach miedzy badaniami nad chrapakiem krętorogim zajmowałam się obserwacją tych fascynujących stworzonek.
Czym właściwie są nargle? Jeśli wierzyć wszelkim dostępnym źródłom, to bliscy kuzyni chochlików kornwalijskich. Najchętniej gnieżdżą sie w jemiole, są więc świadkami licznych całusów. Istnieje plotka, że pewne stadko nargli z Hogwartu była świadkiem pierwszego pocałunku sławnego Harry'ego Pottera i Cho Chang, nie jest to jednak potwierdzone.
Nie są jednak tak milutkie, jakby mogło sie wydawać. Starożytny mag Baleus odnotował w swoich księgach, że nargle mogą przenosić niezwykle rzadka i groźną Klątwę Drapacza, powodującą dotkliwe swędzenie... sami wiecie gdzie.
Aby jej uniknąć, zalecam talizman z prasowanej skórki ropuchy łaciatej (do nabycia w sprzedaży wysyłkowej na stronie 45).
Co do charakteru nargli... Są one wredne i przewrotne. Często przeszkadzają osobom korzystającym z miejsca pod ich legowiskiem, ciągając je za włosy, gryząc drobnymi, ale ostrymi ząbkami lub fruwając dookoła głowy i rozpraszając uwagę.
Żywią się larwami moradników (więcej o nich w poprzednim numerze), z którymi dzielą jemiołę. Miedzy tymi dwoma gatunkami dochodzi do licznym kłótni i wojen, podczas których stworzonka walczą między sobą o miejsce. Lepiej nie znajdywać się w pobliżu jemioły, kiedy taka wojna trwa, bowiem kiedy nargle są rozjuszone, Klątwa Drapacza roznosi się szybciej.
Jedyny pożytek, jaki z nich mamy, to śpiew. W pełnię co czwartego miesiąca zwierzątka zbierają się, siadają w krąg i śpiewają całą noc. Niestety, wszelkie próby nagrania owego śpiewu kończyły sie całkowitym zniszczeniem magicznej taśmy. Tego po prostu trzeba posłuchać samemu.

Drodzy czytelnicy! Życzę wam powodzenia w poszukiwaniu nargli. Jest to bardzo trudne i długie, jednak ich śpiew rekompensuje wszystko.
A w następnym numerze dowiecie się, dlaczego indyjskie muszki tęczoskrzydłe rozmnażają sie tylko w czwartki i jaki ma to związek z ględatkiem niepospolitym.

Luna Lovegood-Thomas

Żongler, nr 7/2001




Nadesłane przez: Too-tiki
Dodane: luty 08 2008 11:16:00
Komentarze
~dzulia F
Dodano dnia 06 September 2008 16:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Podobał mi sie ten artykuł. Nie jest za długi, szybko sie go czyta i można sie dowiedzieć wielu istotnych rzeczy na temat tych magicznych stworzeń. Moja ocena PO.
~Lunka_07 F
Dodano dnia 19 February 2009 15:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 17.02.09
Medale:
Brak
Ale fajny artykuł! Mam nadzieję, że napisałaś/eś takich więcej... rany, ty masz chyba wielką wyobraźnię. I się tak miło czyta. Masz bardzo fajny styl pisania. Wiem o czym mówię, w życiu przeczytałam już dość dużo artykułów, żeby móc to ocenić tak, jak trzeba. No nic, ode mnie masz W. Tylko napisz coś więcej z "Żonglera"...
~Rewolucja F
Dodano dnia 10 March 2009 21:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Mnie.

Czy to wszystko wyjaśnia? ;D
znajdywać

tu; znajdować.

Tego po prostu trzeba posłuchać samemu.

Rozumiem. ;D
~~
Artykuł bardzo ciekawy, pomyśleć, że tylu ważnych rzeczy nie wiedziałam o tych jakże miłych stworzonkach. Tekst napisany z humorem, ładnie, czyta się z przyjemnością, łatwo i lekko. Gratuluję pomysłu, wena życzę i sukcesów. <:
~Marcela F
Dodano dnia 12 October 2009 13:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 362
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 10.10.09
Medale:
Brak
Wielu wybitnych czarodziejów próbowało je znaleźć i zobaczyć, lecz udało sie tylko jednemu. Mnie.
Cóż za skromność! Naprawdę! Rozbawiony

W przerwach miedzy badaniami nad chrapakiem krętorogim zajmowałam się obserwacją tych fascynujących stworzonek.
I ta podzielność uwagi! Pozazdrościć, normalnie!

Najchętniej gnieżdżą sie w jemiole, są więc świadkami licznych całusów. Istnieje plotka, że pewne stadko nargli z Hogwartu byłO(!) świadkiem pierwszego pocałunku sławnego Harry'ego Pottera i Cho Chang, nie jest to jednak potwierdzone.
O nieładne podglądacze! (stadko to trzecia osoba liczby pojedynczej).

Starożytny mag Baleus odnotował w swoich księgach, że nargle mogą przenosić niezwykle rzadka i groźną Klątwę Drapacza, powodującą dotkliwe swędzenie... sami wiecie gdzie.
Zszokowany Śmiech Aż mnie zaswędziała... głowa! xD

A w następnym numerze dowiecie się, dlaczego indyjskie muszki tęczoskrzydłe rozmnażają sie tylko w czwartki i jaki ma to związek z ględatkiem niepospolitym.
Ja chcę następny numer! *wywija rękami i nogami jak dziecko*

Ale na poważnie. Artykuł śmieszny, co zauważyli już poprzedni użytkownicy. Poza tym naprawdę ciekawy, chociaż nie kojarzę takich stworzeń. Ale wróć! Przecież napisała to Luna. Uff! Czyli jednak nic nie stało się ze mną.
Pozdrowionka!
~xDNatixD F
Dodano dnia 08 May 2010 17:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 84
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 07.05.10
Medale:
Brak
Niesamowity artykuł.! Zgadzam się z resztą-artykuł jest naprawdę zabawny.! xD
Bardzo miło się go czyta ,ode mnie masz W.! Rozbawiony
~_Loony_ F
Dodano dnia 28 June 2012 20:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 82
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 28.06.12
Medale:
Brak
Dobra robota. Ten artykuł jest niesamowity. Zasługujesz na W.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 January 2013 17:25
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
och, te "stworzonka" chyba naprawdę nie istniały - z prostego powodu - były wymysłem Luny Lovegood - a jak wiemy ta Krukonka z bujną wyobraźnią potrafiła doprawdy stwarzać najmniej prawdopodobne teorie dotyczące różnych stworzeń Uśmiech Ale czemu akurat miałyby mieszkać w jemiole ?...
~DJfunkyGIRLS F
Dodano dnia 08 July 2013 09:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 708
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 06.07.13
Medale:
Brak
dzięki przydało mi się akurat tego szukałam Język
~Lawinia White F
Dodano dnia 14 August 2015 17:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 69
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 20.07.15
Medale:
Brak
Super artykuł ............. zostawiam w ..................Skąd ty wiesz te wszystkie rzeczy .............Wiedźma...............naprawdę miło się to czyta ...............Wiedźma.............pisz więcej takich artykułów..............dobrze że jest taki krótki przez to lepiej się go czyta......................
~Iterutt F
Dodano dnia 06 September 2021 13:34
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>should i take propecia</a>
~Evibous F
Dodano dnia 02 November 2021 08:06
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~MorrisDooke F
Dodano dnia 29 December 2022 05:57
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
aralen 500mg <a href="https://hydroxychloroquinex.com/">aralen 500mg</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 60% [6 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 40% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 150
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59