Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry zaprasza Ch...
Harry zaprasza Cho na bal
Słowa same wyleciały Harry`emu z gardła, zanim zdołał uporządkować je językiem.
-Chcesziśćzemnąnabal?
- Słucham?
- Czy ch-chiałabyś iść ze mną n abl?- zapytał
Dlaczego się zaczerwienił. Dlaczego?
-Och!- Cho też się zaczerwieniła

Ucieczka Księcia - moja interpretacja
Nadszedł czas na analizę kolejnego rozdziału ''Harry'ego Pottera i Księcia Półkrwi'' - r. dwudziesty siódmy ''Ucieczka Księcia''.

(...) ''Musi dotrzeć do Dumbledore'a... i musi dopaść Snape'a... Oba te cele w jakiś sposób były połączone... Wydawało mu się, mógłby odwrócić bieg wydarzeń, gdyby znalazł ich obu razem...''

I tu w pewnym sensie Harry ma rację. Oczywiście nie przywróci dyrektorowi życia, ale gdyby w innych okolicznościach dopadł Snape'a, to zapewne ten bardzo wiele mógłby mu wyjaśnić. Oczywiście tym swoim jadowitym, nienawistnym tonem. O ile Dumbledore upoważnił go do rozmowy z Harrym. Być może intryga Albusa sięga aż tutaj, i na jej mocy, tak samo jak Harry, nie może powiedzieć nikomu o swojej misji, tak Snape ma zostać uznany przez magiczną społeczność za stuprocentowego śmierciożercę.

(...) ''Już po wszystkim, uciekamy!''

Co mu pozostało do zrobienia? Tylko ucieczka. Ucieczka Księcia. Wypełnił cele postawione mu zarówno przez Dumbledore'a, jak i przez Voldemorta. I tak miał wiele szczęścia, że nikt z walczących nie miał sposobności dostrzec, że Snape jakoś dziwnie się nie udziela. Ale, zauważcie, Severus ani teraz, ani później nie atakuje nikogo z Zakonu ani z GD. Wynika to z tego, że Snape działa na polecenie Dumbledore'a. Nie atakuje śmierciożerców aby się przed nimi nie ujawnić, to oczywiste, ale też nie atakuje nikogo innego, bo jest agentem dyrektora. Nie piszę że jest dobry, bo taki całkiem dobry to on nie jest...

(...) ''-Harry... Snape i Malfoy... b-biegli tędy...''

Hmm... zastanawia mnie, dlaczego Neville to powiedział. Czyżby już wcześniej podejrzewał Snape'a? Nigdy nie odniosłem wrażenia żeby on był do tego stopnia domyślny. A może wiedział o podejrzeniach Harry'ego. Czy też słyszał, jak Snape krzyczał ''uciekamy'' do śmierciożerców. To jest bardzo interesujące. Nie ma większego znaczenia, ale osobiście dziwi mnie, że on to powiedział. Raczej nie zdziwiłbym się, gdyby to zdanie padło z ust Rona lub Hermiony.

(...) ''-Impedimenta! - wrzasnął, przetaczając się na bok i przywierając do ziemi.

Cudem udało mu się trafić.''

Tutaj chciałbym zwrócić wam uwagę na coś tylko pośrednio związanego z tym cytatem. Harry rozbraja kolejnego śmierciożercę. W czasie swej drogi z wieży astronomicznej do Snape'a na błoniach Harry zwycięża pięciu dorosłych śmierciożerców, zmuszając ich do ucieczki. W tym rozdziale Rowling ukazuje nam, że mocą Harry'ego jest nie tylko miłość - jest on też wyjątkowo utalentowanym czarodziejem. Myślę, że Harry musiał tutaj odnieść parę zwycięstw, bo w jaskini z Dumbledorem Harry wydawał nam się tylko chłopaczkiem do pomocy, przy dyrektorze wypadał bardzo blado, więc autorka musiała to tutaj zrównoważyć. Zauważcie także styl walki Harry'ego - ani razu nie użył tarczy, stosował tylko czary ofensywne i uniki. Harry stosuje tutaj tylko te lekkie czary, a pomyślcie jaką rzeź zrobiłby, używając Avady Kedavry. Mielibyśmy o pięciu śmierciożerców mniej.

(...) ''Nie rzucisz żadnych Niewybaczalnych Zaklęć, Potter! (...) - brakuje ci zimnej krwi i umiejętności.''

Spójrzmy - pierwsza uwaga - wygląda tak jakby Snape troszczył się o to, aby Harry nie złamał prawa. Druga część jest zwykłym kłamstwem, jednym z docinków Severusa, bo Harry'emu nie brak umiejętności i Snape dobrze o tym wie.

(...) ''ugodził go straszliwy ból. (...) Takiego bólu nie wytrzyma, umrze z bólu, oszaleje(...)

- Nie! - krzyknął Snape i ból natychmiast zanikł. (...) - zapomniałeś jakie mamy rozkazy? Potter należy do Czarnego Pana... mamy go zostawić! Idziemy! Idziemy!''

Snape w pewnym sensie ratuje Harry'ego przed zamęczeniem na śmierć. Można to oczywiście wytłumaczyć tak, jak zrobił to on sam, rozkazem Voldemorta, ale jednego nie rozumiem. Skoro ''Potter należy do Czarnego Pana'', dlaczego nie porwali go? Stoją sobie dwaj mężczyźni nad bezbronnym chłopcem 'należącym' do ich Pana, i zostawiają go samemu sobie i pozwalają na dalszą walkę. Przynajmniej Snape pozwala, bo ten śmierciożerca zapewne nie ma zbyt wiele do powiedzenia.

(...) ''-Śmiesz używać przeciw mnie moich własnych zaklęć, Potter? To ja je wymyśliłem... ja, Książę Półkrwi!''

Nieco efekciarski zabieg Rowling. No bo przecież musiała w końcu gdzieś zaznaczyć, kto jest tym Księciem. Tyle, że chwalenie się jakimś tam przezwiskiem trochę nie pasuje do Snape'a i do kontekstu sytuacji. Dumbledore nie żyje, ludzie walczą o życie, trupy leżą na korytarzu, tymczasem Snape chwali się przed swoim uczniem przezwiskiem z młodości. Wygląda, jakby ten fragment Rowling dodała nieco na siłę. Można to wytłumaczyć tym, że wątek Księcia został przeniesiony z tomu drugiego do szóstego, więc autorka musiała dodać nowe elementy do już obmyślonych scen.

(...) ''NIE NAZYWAJ MNIE TCHÓRZEM!!! - ryknął Snape, a jego twarz stała się nagle twarzą szaleńca, jakby targał nim ból tak nieludzki, jak wyjącym, skomlącym psem uwięzionym w płonącym domu za nimi.''

Ostatecznie Severusowi puszczają nerwy. Przystał na plan Dumbledore'a, zgodził się go zabić, mimo że wiedział, że zostanie uznany za zabójcę, a teraz jest nazywany tchórzem przez ucznia, który nie ma o niczym pojęcia. Przez ucznia, którego nienawidzi z całego serca. Przez syna swego największego wroga- a jednocześnie człowieka, któremu zawdzięcza życie. I mimo pełnej nieświadomości Harry'ego Pottera, są po jednej stronie barykady. Potter poprzysięga mu zemstę, choć mają wspólnego wroga. Snape wie, że Harry zabije Czarnego Pana,

albo z jego ręki zginie, bo to on podsłuchał przepowiednię, o czym dowiadujemy się prawie bezpośrednio przed wydarzeniami w wieży astronomicznej - czy przypadkowo dopiero teraz?

(...) ''Do Czarnego Pana... ''

Harry wiedział tylko jedno - to nie jest horkruks. I miał rację. Dumbledore na darmo wypił ten straszliwy eliksir, a tymczasem do zamku wtargnęli śmierciożercy. A wszystko przez jeden, podrobiony horkruks Lorda Voldemorta. Dobrze, to nie jest horkruks, ale gdzie jest oryginał? R.A.B. napisał, że postanowił go zniszczyć, więc w chwili pisania owej notki medalion jeszcze istniał. Ale czy R.A.B. zdążył zniszczyć horkruksa, czy też dosięgła go najpierw śmierć? Dowiemy się już wkrótce...






Nadesłane przez: Corvus
Dodano: lipiec 16 2007 08:07:53
Komentarze
~Yennefer F
Dodano dnia 28 August 2008 22:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Całkiem niezły artykuł, a ta końcówka jest taka tajemnicza, co mi się bardzo podoba. (Mimo, że już wszystko wiadomo)
Jednak według mnie moment, w którym Snape "chali się", że jest Księciem Półkrwi jest ok. Zasłużone PO.
~sweetybunny F
Dodano dnia 05 September 2008 21:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 376
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 75
Data rejestracji: 02.09.08
Medale:
Brak
Snape chwali się że jest Księciem Półkrwi, poniważ już wcześniej musiał się domyśleć, że Harry ma jego książkę od eliksirów, jak Harry rzucił na Malfoya sectusemprę. Bardzo mi się podobał artykulik, Daję W.
~LordCyrus F
Dodano dnia 31 December 2008 17:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 25.11.08
Medale:
Brak
Dość dobry art, dlatego wystawiam W. W stu procentach zgadzam się z "sweetybunny" ponieważ, już w tym momencie gdy Harry użył zaklęcia Sectumsempra Snape mógł wysnuć hipotezę iż, młody Potter ma książkę do eliksirów "Księcia". A poza tym gratuluje pomysłowości i znakomitej interpretacji! Dowcipniś
~Rewolucja F
Dodano dnia 03 January 2009 20:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł! Naprawdę świetny!
Jeden z niewielu, w których nie roi się od literówek i braku przecinków, niejasności i błędów rzeczowych.
Moim zdaniem bardzo ciekawa i trafna interpretacja ucieczki Księcia.
Gratuluję.
~Nicolette F
Dodano dnia 16 January 2009 23:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1467
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 15.12.08
Medale:
Brak
Snape nie jest głupi, musiał domyślić się, że Harry wie o jego podręczniku, wtedy gdy użył Sectusempry wobec Dracona. Poza tym jest przecież dobry z legilimencji i kiedyś musiał mu powiedzieć o tym, iż on jest Księciem Półkrwi. No, ale faktycznie nie wybrał najlepszego momentu na takie wyznania...;/ Rzeczywiście, nieco na siłę ten fragment "Ja jestem Księciem Półkrwi".
Ogólnie całkiem, całkiem. Nie mam więcej zastrzeżeń. Daje PO.
~Szczena Evans F
Dodano dnia 27 January 2009 21:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
Super artykuł. Uśmiech Chociaż ja też myślę, że moment w którym Snape chwali się, że jest Księciem Półkrwi jest ok, a co do Nevilla jest on strasznie mądry, zrozumiał dokładnie pokój życzeń i był odważny. Ja go osobiście bardzo lubię. I faktycznie dziwne jest to, że nie porwali Pottera może im się nie chciało męczyć.
~Gini F
Dodano dnia 18 June 2009 20:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -84
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 18.06.09
Medale:
Brak
Te fragmenty bardzo dobrze opisują Severusa. Bardzo mi się to podoba bo to mój ulubiony bohater... Wiem, wiem jest strasznie złośliwy i faworyzuje Ślizgonów, ale trzeba mu to wybaczyć. ;]
~Nicolac Black F
Dodano dnia 01 October 2009 18:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 68
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 04.07.09
Medale:
Brak
('-Śmiesz używać przeciw mnie moich własnych zaklęć, Potter? To ja je wymyśliłem... ja, Książę Półkrwi!''

Nieco efekciarski zabieg Rowling. No bo przecież musiała w końcu gdzieś zaznaczyć, kto jest tym Księciem. Tyle, że chwalenie się jakimś tam przezwiskiem trochę nie pasuje do Snape'a i do kontekstu sytuacji. Dumbledore nie żyje, ludzie walczą o życie, trupy leżą na korytarzu, tymczasem Snape chwali się przed swoim uczniem przezwiskiem z młodości. Wygląda, jakby ten fragment Rowling dodała nieco na siłę. Można to wytłumaczyć tym, że wątek Księcia został przeniesiony z tomu drugiego do szóstego, więc autorka musiała dodać nowe elementy do już obmyślonych scen.)

Zgadzam się z artykułem. To trochę głupio że Snape przechwala się wtedy kiedy wszyscy walczą o życie. Daje W bo artykuł jest Wspaniały Rozbawiony
~Ginewra Potter__Weasley F
Dodano dnia 02 October 2009 20:33
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -39
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 34
Data rejestracji: 02.10.09
Medale:
Brak
Wybitny. Artykuł jest świetnie napisany, ze wszystkim się zgadzam co napisał/a autor/ka, Snape oczywiście sie przechwala, ale Snape mógł się domyślić o książce po Balu Bożonarodzeniowym i po wydarzeniach w łazience Jęczącej Marty, ale nie śmiał tego zgłosić, bo Dumbledore lub Slughorn rozpoznali jego pismo i byłby oskarżony o pozastawienie niebezpiecznych narzędi w ręku ucznia. Oczywiście daję W.
~Nessi F
Dodano dnia 03 January 2010 20:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 61
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 30.06.09
Medale:
Brak
świetny artykuł i daję W . Zgadzam się z ~sweetybunny Snape pewnie domyślił się ,że Harry wie coś o Księciu Półkrwi kiedy zobaczył Malfoya leżącego na podłodze i "pokrojonego " przez sectusemprę ale pewnie wiedział, że Harry nie wie kim on jest to go uświadomił bo przecież po to są nauczyciele aby nam wyjaśniać pewne informacje xD
~Lori F
Dodano dnia 27 January 2010 20:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 43
Data rejestracji: 17.01.10
Medale:
Brak
Za artykuł dam powyżej oczekiwań, ponieważ jest pomysłowy i ciekawie napisany. A co do słów Snape'a: "To ja jestem Księciem Półkrwi", to bardzo podobał mi się ten fragment w filmie, był po prostu super, ale w książce rzeczywiście wyglądał na "wciśnięty" na siłę.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 21 February 2010 19:06
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
(...) ''-Harry... Snape i Malfoy... b-biegli tędy...''
Hmm... zastanawia mnie, dlaczego Neville to powiedział. Czyżby już wcześniej podejrzewał Snape'a? Nigdy nie odniosłem wrażenia żeby on był do tego stopnia domyślny. A może wiedział o podejrzeniach Harry'ego. Czy też słyszał, jak Snape krzyczał ''uciekamy'' do śmierciożerców. To jest bardzo interesujące. Nie ma większego znaczenia, ale osobiście dziwi mnie, że on to powiedział. Raczej nie zdziwiłbym się, gdyby to zdanie padło z ust Rona lub Hermiony.

Tutaj bym się trochę zastanowiła. Jak Harry opuszczał szkołę, to (cytuję):
"Masz... - wcisnął Hermionie w ręce Mapę Huncwotów. Musicie go obserwować Snape`a. Wykorzystajcie każdego z GD, kogo uda się wam naprędce przekonać."
Neville wiedział o tych podejrzeniach.
Snape wie, że Harry zabije Czarnego Pana, albo z jego ręki zginie, bo to on podsłuchał przepowiednię, o czym dowiadujemy się prawie bezpośrednio przed wydarzeniami w wieży astronomicznej - czy przypadkowo dopiero teraz?

Wielkie litery.
No cóż, ładnie zapisane, spodobało mi się, ot co. Przytoczyłeś odpowiednie fragmenty i wyraziłeś swoją opinię.
Daję Wybitny.
~Ginny0004 F
Dodano dnia 08 March 2010 18:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1083
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 08.03.10
Medale:
Brak
Snape, już wcześniej coś podejrzewał że Potter ma jego dawną książkę, ponieważ nauczyciel eliksirów chwalił się innym nauczycielom, że Harry stał się bardzo zdolnym uczniem. A u Snapa Harry nie uczył się tak dobrze. A to zaklęcię użyte przeciwko Draconowi tylko utwirdziło go w przekonaniu że Potter ma jego podręcznik do eliksirów. Daję POWYŻEJ OCZEKIWAŃ.
Ps. tutaj brakuje takiej oceny ja TROLL!!!
~Loonyy F
Dodano dnia 28 April 2010 21:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1752
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 18.03.10
Medale:
Brak
Moim zdaniem Snape nie chwalił się, że jest Księciem. Chciał po prostu uświadomić Harry'emu o co w tym wszystkim chodzi. Z resztą Harry chciał się dowiedzieć, kim jest ów Książę Półkrwi. Snape domyślał się, że Harry ma tę książkę, bo przecież sam prosił go, aby pokazał mu wszystkie swoje podręczniki. Zauważał to, jakich Harry używa zaklęć. Szczególnie po tym incydencie z Malfoy'em. W, bo na to zasługujesz.
~Vinar F
Dodano dnia 26 June 2010 21:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 26.06.10
Medale:
Brak
Art niezły ale mnie jedna rzecz irytuje
- Nie! - krzyknął Snape i ból natychmiast zanikł. (...) - zapomniałeś jakie mamy rozkazy? Potter należy do Czarnego Pana... mamy go zostawić! Idziemy! Idziemy!''
Czemu ma ratować Harry'ego z powodu rozkazu Voldemorta? Jeśli Snape chciał go zabić to miał go jak na talerzu.
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 30 January 2012 17:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
Kolejna genialna interpretacja. Strasznie mi się podobała. No i znowu nasze myśli się pokryły xD
~Aura F
Dodano dnia 18 December 2012 23:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 211
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 18.12.12
Medale:
Brak
W Uśmiech
Artykuł jest piękny. Lubię postać Severusa, jest inna niż wszystkie. Ma w sobie coś przepięknego i tajemniczego. Mimo, iż wiemy wszystko, to nadal mam wrażenie, że miał drugie dno, bardziej mroczne niż nam się wydaję.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 15 January 2013 02:52
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Teraz już wszyscy wiemy jak musiał czuć się Severus, gdy Potter nazywał go tchórzem - całe życie go chronił, wypełniał polecenia Albusa, nieszczęśliwie zakochany był w Lilly, która tragicznie zginęła, a syn jego największego wroga z lat szkolnych ośmiela się rzucać na niego jego własne zaklęcia, nazywając przy tym tchórzem... podziwiam Księcia za cierpliwość - kto inny na jego miejscu chyba by nie wytrzymał... wątpię czy miał drugie, mroczne dno - nic na to nie wskazuje...za to wiemy, że potrafił kochać jak nikt...
~juliahermiona F
Dodano dnia 20 April 2013 14:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
świetny i bardzo pomysłowy artykul, oczywiście zgadzam się w 100% z tym, że Snape się domyślił że Harry ma jego książkę, ale jak chodzi o śmierć Dumbledorea, to Harry w 7 części, gdy Snape zostaje zabity ,,łowi " jego wspomnienia , wrzuca je do myślodsiewni i dowiaduje się całej prawdy, że to był wielki plan ochrony Harrego i zwycięstwa nad Voldemortem , który ulożył Dumbledore, a snape go wypełnial
~DJfunkyGIRLS F
Dodano dnia 08 July 2013 12:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 708
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 06.07.13
Medale:
Brak
Super artykuł można dać W Uśmiech Jeszcze do 6 części myślałam że Severus naprawdę był zły i pracował dla Voldemorta,lecz w ostatniej części jak Severus umarł już tak nie twierdziłam,Snape cały czas pracował z Dumbledore'em Język
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 76% [28 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 19% [7 głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 3% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 366
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59