Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Słowa Syriusz
Słowa Syriusz
Świat nie dzieli się na dobrych ludzi i śmierciożerców.
Dekrety Edukacyjne
Jak każdy wie, istnieją Dekrety Edukacyjne. Są to jakby postawione zasady przez Ministerstwo Magii, szkole Magii i Czarodziejstwa, Hogwart. Dzięki byłemu Inkwizytorowi szkoły udało nam się poznać jedynie 7 takich dekretów, choć przypuszczam, że jest ich o wiele wiele więcej.


Dekret Edukacyjny nr. 22

Na jego podstawie Ministerstwo Magii znajduje na własną rękę jakiegoś z nauczycieli szkoły.

Jeżeli aktualny dyrektor szkoły nie jest w stanie znaleźć kandydata na nauczyciela, Ministerstwo może samo wybrać odpowiednią osobę- Harry Potter i Zakon Feniksa.

Dekret Edukacyjny nr. 23

Dokładna treść jest niestety niznana nam, ale wiemy, że na jego podstawie został mianowany Inkwizytor Hogwartu.

Dekret Edukacyjny nr. 24

Dekret, który rozwiązuje wszystkie grupy, bez wyjątku. Uczniowie, jeżeli im zależało na swojej drużynie, musieli się specjalnie pofatygować do "wielkiej' Dolores Umbringe i prosić (choćby na kolanach) o przywrócenie organizacji.

Niniejszym rozwiązuje się wszystkie uczniowskie organizacje, stowarzyszenia, drużyny, grupy i kluby.
Za organizację, stowarzyszenie, drużynę, grupę lub klub uważa się regularne spotkania trojga lub większej liczby uczniów.
O pozwolenia na założenie nowej organizacji, stowarzyszenia, drużyny, grupy lub klubu można się starać u Wielkiego Inkwizytora Hogwartu (Profesor Umbridge).
Żadna uczniowska organizacja, stowarzyszenie, drużyna, grupa lub klub nie mogą istnieć bez wiedzy i zezwolenia Wielkiego Inkwizytora.
Każdy uczeń, który samowolnie utworzy organizację, stowarzyszenie, drużynę, grupę czy klub lub wstąpi do jakiejś organizacji, stowarzyszenia, drużyny, grupy czy klubu, nie posiadających zezwolenia Wielkiego Inkwizytora, zostanie wydalony ze szkoły.
- Harry Potter i Zakon Feniksa.

Dekret Edukacyjny nr. 25

Ten dekret pozbawił Pottera i dwójki Weasley'ów grania w quidditcha, dożywotnio. Oczywiście każdy wie, że jak Umbridge zniknęła ze szkoły anulowano tę zasadę. Weasley'owie opuścili szkołę, więc nie mieli okazji już zagrać przeciwko np. Ślizgonom.

Wielki Inkwizytor będzie miał odtąd prawo podejmowania decyzji w zakresie wymierzania kar, nakładania sankcji i pozbawiania przywilejów uczniów Hogwartu, a także dokonywania zmian w decyzjach innych członków ciała pedagogicznego w zakresie wymierzania kar, nakładania sankcji i pozbawiania przywilejów uczniów Hogwartu. - Harry Potter i Zakon Feniksa.

Dekret Edukacyjny nr. 26

Nie do końca rozumiem treść tego dekretu. Wydaję mi się, że Inkwizytor zabroniła nauczycielom podawać informacji dotyczących lekcji (?), które prowadzą z uczniami. Zresztą sami zobaczcie:

Zakazuje się nauczycielom udzielania uczniom jakichkolwiek informacji, które nie są ściśle związane z przedmiotami, za których nauczanie pobierają wynagrodzenie. - Harry Potter i Zakon Feniksa.

Dekret Edukacyjny nr. 27

Dolores po znalezieniu gazety "Żongler", była wściekła, że Harry wyjawił prawdę, w którą ona i Minister nie wierzyli, i chcieli to samo wmówić ludziom. Umbringe chyba nie wiedziała, co robi, bo jak wydała ten dekret, to uczniowie chcieli wiedzieć dlaczego? Oczywiście wszyscy uznali zasadę "owoc zakazany- kusi" i od razu 'poszybowali' by kupić, przemycić ten numer i przeczytać co w nim jest takiego, co denerwuje Inkwizytora.

Każdy uczeń przyłapany na posiadaniu magazynu "Żongler" zostanie wydalony ze szkoły. - Harry Potter i Zakon Feniksa.

Dekret Edukacyjny nr. 28

Jest to już ostatni dekret, który udało nam się poznać. Podpisał go sam Minister po ucieczne Dumbledora. Znaczyło to, że Dolores Jane Umbringe zastąpiła Albusa na funkcji dyrektora. Oczywiście gdy czarodziej wrócił, znowu został ulubionym przez wielu uczniów 'dyrkiem'

Dolores Jane Umbridge (Wielki Inkwizytor) zastąpiła Albusa Dumbledore'a na stanowisku Dyrektora Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.- Harry Potter i Zakon Feniksa.

Ciekawe, czy jeszcze kiedyś poznamy jakiś 'Dekret Edukacyjny', miejmy nadzieję, że nie, bo te wprowadzone zasady zawsze owocowały czymś złym. Artukuł pisała aleksandrusza. Skorzystałam z książki Harry Potter i Zakon Feniksa.




Nadesłane przez: aleksandrusza
Dodane: kwiecień 23 2008 12:09:27
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 18:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Dobry pomysł. Teraz każdy z nas ma liźnięte prawo w świecie czarodziejów. Zawojujmy ich sądy, co Wy na to? Będzie śmiesznie. Dam za to Wybitny, bo wymagało to trochę pracy i szukania informacji a to się ceni. Szacun, szacun.
I zgadzam się z Shantie, Umbridge to faktycznie okropna ropucha.
~Temeraire F
Dodano dnia 11 October 2008 14:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Niby nieźle, ale mam jedno pytanie - czemu ten artykuł miał służyć? Poznaniu wszystkich dekretów i ich znaczeń? Wybacz, ale to moim zdaniem zupełnie niepotrzebne, bo chyba każdy prawdziwy fan cyklu zna te dekrety - może nie dokładnie ich treść, lecz znaczenie na pewno.
Ale skoro artykuł jest już umieszczony, a ja go przeczytałam, to proszę, skomentuję.
No więc, jak już mówiłam - niby nieźle. Styl masz taki sobie, ujdzie. Zawarłeś/aś tu dużo informacji, lecz z ubraniem tego w słowa poszł
o Ci trochę gorzej. Ponadto, zauważyłam mnóstwo literówek, gdzieniegdzie brak kropki czy przecinka, choć za ortografię trzeba Cię pochwalić.
Po pierwsze:

Znaczyło to, że Dolores Jane Umbringe

Proszę...
Dolores Jane Umbridge, nie Umbringe. To nie literówka, powtarza się wiele razy.

Oczywiście każdy wie, że jak Umbridge zniknęła ze szkoły anulowano tę zasadę

Styl. W artykule, ani w ogóle w piśmie nie używamy zwrotu " (...), że jak Umbridge(...)", lecz " (...), że gdy Umbridge(...)"

To tylko dwa z licznych błędów i literówek. Artykuł średnich lotów, dam Zadowalający.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 20 December 2008 20:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Dobry pomysł. Nie czytałam wszystkiego, jednak daję W. Aha, po co pisałaś "Harry Potter i Zakon Feniksa" skoro tylko w tej części były napisane dekrety? Oczko
!Delirantka F
Dodano dnia 06 February 2009 18:21
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mistrz Eliksirów
Punktów: 2914
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 125
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Dzięki byłemu Inkwizytorowi szkoły udało nam się poznać jedynie 7 takich dekretów, choć przypuszczam, że jest ich o wiele wiele więcej.

To, że istnieje więcej dekretów, to zwykła logika: skoro pierwszy, który poznaliśmy ma nr 22, to logiczne jest, że mamy jeszcze 21 wcześniejszych dekretów.
I taka mała dygresja:
nr. 22

Po "nr" NIE STAWIAMY kropki!!!

Artykuł słaby. Bardzo słaby.
Pomijam już literówki, źle postawione (tudzież niepostawione w ogóle) przecinki i braki kropek, ale szyk zdań i styl nadaje się tylko do zmiany. Już pierwsze i drugie zdanie mnie osłabiły:
Są to jakby postawione zasady przez Ministerstwo Magii, szkole Magii i Czarodziejstwa, Hogwart.

Jakieś niepopolskie to-to, szyk zupełnie z księżyca i sens także zaburzony.
specjalnie pofatygować do "wielkiej' Dolores Umbringe i prosić (choćby na kolanach) o przywrócenie organizacji.

Nie. Artykuły, o ile jest to możliwe, powinny być w miarę obiektywne. Szyderę zachowaj sobie na posty na forum, gdzie możesz się wypowiadać tak subiektywnie, jak tylko chcesz.
Ten dekret pozbawił Pottera i dwójki Weasley'ów grania w quidditcha, dożywotnio.

Pozbawił możliwości grania.
Nie do końca rozumiem treść tego dekretu. Wydaję mi się, że Inkwizytor zabroniła nauczycielom podawać informacji dotyczących lekcji (?), które prowadzą z uczniami.

Czy Ty w ogóle myślałaś, co piszesz? "Podawać informacji dotyczących lekcji, które prowadzą z uczniami"? To jest kompletnie bezsensowne. To po co w ogóle takie lekcje organizować? Czy to w ogóle można nadal nazywać lekcjami, skoro nie można prowadzić zajęć? ;o Nie, zupełnie nie zrozumiałaś tego dekretu.

To tylko przykłady tego, czego można by uczepić się w Twoim artykule. A jest tego mnóstwo. Najbardziej razi mnie styl i szyk zdań. No i bezsensowności, które zdarzało Ci się pisać.
Nie, nie podobało mi się wcale i w ogóle.
N.
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 19 March 2010 22:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Mam mieszane uczucia co do tego artykułu. Przede wszystkim rzucały mi się w oczy problemy ze składnią zdań. W niektórych wypadkach zastanawiałem się co autor-autorka ma na myśli ... choćby w tym zdaniu.

Umbringe chyba nie wiedziała, co robi, bo jak wydała ten dekret, to uczniowie chcieli wiedzieć dlaczego?


Zdanie jest napisane w jakimś innym języku, bo na polski to mi nie wygląda ... Rozbawiony No i literówka ( nie jedyna zresztą )

Styl także bardzo przeciętny, pojawiły się opinie twórczyni wewnątrz ''rozwinięcia'' tematu co również jest irytujące. Takie wtręty, jeśli są już konieczne, powinny się pojawiać w podsumowaniu.
~JaneVolturi F
Dodano dnia 05 June 2010 22:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.05.10
Medale:
Brak
Niby nieźle, ale mam jedno pytanie - czemu ten artykuł miał służyć? Poznaniu wszystkich dekretów i ich znaczeń? Wybacz, ale to moim zdaniem zupełnie niepotrzebne, bo chyba każdy prawdziwy fan cyklu zna te dekrety - może nie dokładnie ich treść, lecz znaczenie na pewno.
Ale skoro artykuł jest już umieszczony, a ja go przeczytałam, to proszę, skomentuję.
PO.
~Wasp F
Dodano dnia 18 January 2011 16:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 672
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 17.12.10
Medale:
Brak
Fajne,że jest taki artykuł,bo teraz te osoby,które mają słabą pamięć będą mogły sobie te Dekrety przypomnieć.Ale jeden Dekret jest dziwny,ten,w którym mowa,że nauczyciele nie mogą uczniom udzielać informacji nie związanych ściśle z jego przedmiotem,ze które pobiera wynagrodzenie...No bo przecież jak jakiś uczeń będzie się chciał zapytać,np.kto im robi jedzenie(chociaż wiadomo,że gotują skrzaty)to się tego dowie tylko z książek.Wiem to głupi przykład,ale...
Daje PO
~Julia_Granger F
Dodano dnia 10 December 2011 22:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 204
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.08.11
Medale:
Brak
Fajny artykuł, lecz sporo błędów składniowych. Nawet ciekawie, nawet miło, ale daję tylko Z.
~juliahermiona F
Dodano dnia 13 June 2013 14:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
Nie wiem co jest takiego niezrozumiałego dla ciebie w dekrecie edukacyjnym nr. 26 :Zakazuje się nauczycielom udzielania uczniom jakichkolwiek informacji, które nie są ściśle związane z przedmiotami, za których nauczanie pobierają wynagrodzenie. , to chyba jasne, że Dolores nie chce, żeby nauczyciele mówili uczniom, o tym co jest prawdą, że Voldemort powrócił, albo, żeby nie dawali im żadnych wskazówek, jak postępować, aby uniknąć zagrożenia, którego rzekomo nie ma. Chciałą, żeby nauczyciele mówili tylko to, co wchodzi w skład lekcji i nic więcej. Dopatrzyłam się też kilku literówek, a sam artykuł nie jest jakiś nie wiadomo jak super.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 14 November 2013 22:59
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Te dekrety bardzo przypominają mi obecnie nasze udręczone absurdalnymi przepisami państwo. Tak już jest jak rządzą w nim urzędnicy, którzy utrudniają życie zamiast obywateli. Zakazy, nakazy, PITY, CITY, ZUSY, KRUSY, Podatki za to i za tamto ; drzewo ścięte, śmieci nieposegregowane, pies ma za krótki łańcuch, kura dziób ma milimetr poza klatką, ogórek za krzywy...PARANOJA ! Hogwart za rządów Umbridge, to dzisiejsza Unia Europejska z jej wszystkimi wariackimi przepisami.
~medinheld F
Dodano dnia 13 November 2022 19:39
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
<a href=https://clomid.mom/>clomid ovulation calculator</a> Harry Connick Jr s supermodel wife Jill Goodacre, 53, reveals five year battle with breast cancer as she admits struggling with weight gain from drug regimen
~Neloseela F
Dodano dnia 26 January 2023 18:14
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
<a href=http://lasix.mom>what does lasix do to the body</a> Cardiovascular disease and the aging women overcoming barriers to lifestyle changes
~Hizewly F
Dodano dnia 20 February 2023 12:41
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
<a href=http://zithromax.mom>zithromax 250mg singapore</a> Cletus, USA 2022 06 17 10 00 55
~bruilla F
Dodano dnia 23 February 2023 16:32
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
It takes approx imately 90 to 108 day s to a sperm to be ejaculated from the day of its production <a href=http://buycialis.hair>cialis generic</a> Obesity Black women have the highest obesity rates in the United States
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 33% [5 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 13% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 20% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 33% [5 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 278
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59