Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Draco do Harry&am...
Draco do Harry'ego w "Esach i Floresach"
- Słynny Harry Potter - powiedział Malfoy. - Nie może wejść nawet do księgarni, żeby nie trafić na pierwszą stronę.
Moda czarodziejów
Witam serdecznie wszystkich czarodziejów i czarownice! W dzisiejszym wydaniu Proroka Codziennego będziemy dyskutowali o modzie w naszym czarodziejskim świecie.
Zaczniemy od wizyty u naszej specjalistki, Madame Malkin.
Teleportowaliśmy się na ulicę Pokątną. Naprzeciwko mnie stał sklep z przechylonym szyldem, na którym pisało: "Madame Malkin - szaty na wszystkie okazje''.
- To chyba tutaj - mruknęłam do fotografa i weszliśmy do środka. Rozejrzałam się wokoło i usłyszałam kobiecy głos. Nagle zza parawanu wyjrzała głowa. Po chwili postać, widząc nas, wyszła zza parawanu i uśmiechnęła się. Była to właścicielka sklepu. Kobieta była przysadzistą czarownicą ubraną na pomarańczowo.
- Państwo pewnie z Proroka, tak? - zapytała.
- Tak. Nazywam się Claire Lethal, a to mój fotograf, Mike. Celem naszego artykułu jest uświadomienie czarodziejskiej społeczności, jak ważny jest wygląd i co jest teraz na topie.
- Tak. Eeee.. przygotowałam kilka kreacji i pogrupowałam je.
- To będzie ciekawe
- rzekłam z uznaniem.
- Zacznijmy od Hogwartu. Młodzi uczniowie noszą, choć o tym nie wiedzą, modne stroje. Czerń jest w modzie, peleryny, ponczo również. Mam tu dwa zdjęcia, które możecie wkleić do gazety:

Dziewczyna:



i chłopak:



Jak zapewne widzicie: u chłopców możecie zobaczyć krawaty, które dodają elegancji. Kolory są specjalnie neutralne i pasują do wszystkiego. Tkanina nie za ciepła, nie za zimna. Planujemy zrobić nowy krój na wiosnę, żeby uczniowie się aż tak bardzo nie pocili. Może krótsza spódnica, po kolana, a może rybaczki? Wszystko musi zaakceptować dyrektor. Chłopcy natomiast prawdopodobnie będą mieli koszule z lnu z krótkim rękawkiem i krótkie spodnie do tego.
- To zapowiada się ciekawie, choć czy ja wiem, czy nie lepsze byłyby spodnie od spódnic?
- Ja wolę się trzymać tradycji i będę sugerowała spódnice. Przejdźmy do stroju codziennego czarodzieja. Jest to długa szata w różnych odcieniach, wykonana z mocnego materiału. Na ogół przewiewna. Czasem są też spodnie, marynarka i często możemy pomylić mugola z czarodziejem ( tragedia!). Kobiety najczęściej noszą zwiewne sukienki, wszystko zależy od wieku, charakteru i upodobania. Natomiast stroje wieczorowe.. tu już trochę większy problem. Trzeba się w nich czuć swobodnie i jednocześnie uroczyście. Czasem się zdarza, że mamy bardzo wybrednego klienta. Niektórych czarodziei nie stać na ostatni krzyk mody i kupuję staroświeckie stroje z muchami i falbanami. Mam tu zdjęcie jednego z czarodziei, którzy u mnie kupowali taki strój:



Natomiast kobiety zwracają dużą uwagę na wygląd i wszystkie dodatki mają dopracowane. Zdjęcie jednej z sukien, które szyłam:



-Dziękuję za rozmowę. Życzę miłego dnia!
- Ja również dziękuję

Teraz udajmy się do Dziurawego Kotła.
- Tom, Tom, idziesz?
- Idź, ja Cię dogonię. Szukam tiary. Dogonię Cię!

W Dziurawym Kotle spotkałam właściwą osobę, której chciałam zadać pytanie. Osobą tą był jak zawsze w szczerym, miłym uśmiechu, barman Tom.
- Witaj, Tom. Mogę Ci zadać jedno pytanie?
- Ależ oczywiście. Mam chwilę wolnego czasu, więc mogę z Tobą porozmawiać.
- Czemu zawsze widzimy Cię w czarnych barwach? Nie lubisz innych kolorów?
- Wiesz, po pierwsze, w pracy nakazywane jest noszenie ubrań ciemnych, więc muszę się podporządkować, bo przecież inaczej człowiek nie przeżyje w brutalnym świecie.. a poza tym, ja, człowiek daleko po czterdziestce, nie mogę się ubierać inaczej. To nie wypada, żebym chodził w jasnych odcieniach.
- Czy ja wiem.. mi się wydaje, że powinieneś ubierać się w jasne odcienie, bo przecież one rozjaśniają twarz...
- Ale czarny wyszczupla! Gdybyś zobaczyła mój brzuch, to.. lepiej nie mówić, a kolor czarny wyszczupla.
- Widzę, że nie przekonam Cię do jasnych kolorów. No cóż, życzę miłego dnia!
- Poczekaj! Może napijesz się piwa kremowego?
- Nie dziś Tom, nie dziś. Poza tym jestem w pracy i to nie wypada.
W tej chwili do pubu wszedł Mike uśmiechnięty od ucha do ucha, trzymając w ręku nowiuteńki kapelusz.
- Trochę się spóźniłeś. - burknęłam- Zrób zdjęcie Tomowi...
- Już, już, moment

PSTRYK!
- I jak, może być?- pokazuje mi zdjęcie. Sami oceńcie:



Po zrobieniu zdjęcia pożegnaliśmy się i wyszliśmy z pubu. Kolejną osobą, którą zamierzamy odwiedzić jest również specjalistka od mody, Fleur Delacour, która zgodziła się z nami spotkać na ul. Pokątnej w lodziarni.
- Cześć, Fleur. Jestem z Proroka i miałyśmy się spotkać. Poznaj Toma, fotografa, a ja jestem Claire Lethal.
- Ach, 'iło mi!
- Podobno jesteś spokrewniona z wilami, czy to prawda?
- 'oja babka być wila.
- Rozumiem. Bardzo ładnie wyglądasz. Czy mogłabyś polecić coś naszym czytelniczkom i czytelnikom odnośnie ubioru?
- Oczywiście. 'arodzieje powinni czuć się 'wobodnie w swoich strojach. Sądzę, że każdej 'sobie pasuje dany 'olor w zależności od 'arnacji i o'loru włosów, np. Ja być blondynka i ubierać się na 'łękit.
- Dziękuję Ci za rozmowę. Mike, zrób Fleur zdjęcie, jakbyś mógł.



Niestety, nasz artykuł dobiega końca. Mam nadzieję, że przybliżyłam Wam, drodzy czarodzieje, najnowsze trendy. Do zobaczenia wkrótce!





Nadesłane przez: Claire Lethal
Dodane: grudzień 11 2007 21Kotecek5Kotecek3
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 12 September 2008 00:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Takie sobie.
Lubię ciuchy i myslałam, że będzie to ciekawsze. Ale widzi mi się ten tekst:

Ale czarny wyszczupla! Gdybyś zobaczyła mój brzuch, to.. lepiej nie mówić, a kolor czarny wyszczupla.

Co racja to racja ; P
~atrammarta F
Dodano dnia 15 December 2008 19:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
PO.

Szczerze mówiąc uważam, że takie artykuły nie pojawiają się w gazecie. Nie mówię teraz o temacie, ale całości.

"Mam tu dwa zdjęcia, które możecie wkleić do gazety"

Na przykład to. Tego nie byłoby w artykule. Tak mi się wydaje.
Pomimo tego bardzo fajnie się czyta.
~Sashka13 F
Dodano dnia 03 February 2009 20:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Nie podoba mi się.
Popieram zdanie atrammarta, że coś takiego nigdy nie ukaże się w Proroku. I na pewno w żadnej innej gazecie.
Myliłaś imię fotografa. Najpierw nazwałaś go Mike, potem Tom (możliwe, że pomieszało Ci się z barmanem, ale to chyba niedopuszczalne).
Kilka powtórek, najbardziej nie spodobało mi się zdanie z podwójnym "czarne wyszczupla".
Mimo to, co nie co jest o modzie w Twoim artykule. Daję Zadowalający.
~Gloomy Fli F
Dodano dnia 05 February 2009 20:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 28.12.08
Medale:
Brak
Artykuł mniej więcej składny. Ciekawy, oraz interesujący opis.
Co prawda było kilka zdań które mi się niepodobały...
Podam jakiś przykład.


Nagle zza parawanu wyjrzała głowa.


Wyjrzała głowa? Nie rozumiem, znaczy, że głowa nie miała ciała ;p?
Mnie bardziej pasowałoby, Nagle zza parawanu, wyjrzała głowa nieznajomej postaci.

To był taki jeden błąd który mi się nie podobał. Hm... dobrze jest mniej więcej składnie, dałabym zadowalający ale plus, za opisanie tego jako histori
PO
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 16:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Wstęp bardzo ciekawy. Reszta w sumie tez. Szczerze mówiąc to jeżeli chodzi o mundurki szkolne są nawet nie złe. Jednak jak na mój gust większość dorosłych czarodziejów ubiera się fatalnie. Każdy oczywiście może mnieć własne zdanie.
Za artykuł stawiam powyżej oczekiwań
~PieTraS F
Dodano dnia 09 June 2009 18:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
Artykuł dobry, a nawet bardzo. Chyba nie na miejscu było zdjęcie Toma xD
Akurat wtedy proponował Harry'emu świeży chlebek ;p
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 22 March 2010 21:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Pomysł na artykuł bardzo dobry, niestety nie udało się pójść za tym. Owszem miło, że zdecydowałaś się na oryginalną formę artykułu, lecz zupełnie nie potrzebnie wspominałaś o tym, że prezentujesz świat czarodziejski. Przecież dla nich jest to normalny (albo prawie normalny świat). To tak jakbyś pisała o ludzkim świecie, na okrągło o tym powtarzając. Oprócz tego na minus oceniam kilka zdań, które zupełnie nie podeszło mi pod względem stylistycznym.
~kamfora F
Dodano dnia 10 May 2010 23:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 06.04.10
Medale:
Brak
Mogłabyś się zdecydować, czy fotograf ma na imię Mike, czy Tom...
a może było ich dwóch?
Szczerze mówiąc aktykuł nie podoba mi się. Jest taki... zbyt luźny.
~Julia S F
Dodano dnia 22 October 2010 18:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 172
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 09.10.10
Medale:
Brak
Myślę że artykuł zasługuję na Z.
Jeśli już robisz takie wywiady, to powinno być ich więcej, obszerniej. Po za tym mogłaś też sama powymyślać modne ubrania czarodziejów, skoro twój artykuł jest "luźny".
ale dobrze, dobrze, Z to pozytywna ocena, prawda? : )
~Chuck F
Dodano dnia 10 August 2012 18:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 830
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 29.07.12
Medale:
Brak
Takie... średnie. Nie podobało mi się tylko to, jak mówiła Fleur. Przecież ona nie mówiła np. "być wila". A kimże ona jest, Kalim?

PO.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 November 2013 07:05
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
A mi właśnie zdjęcie Toma najbardziej się podoba Uśmiech Przypomina mi wujka Festera z filmu "Rodzina Addamsów". Interesujący, poprawnie napisany artykuł. Czego chcieć więcej ? Podziwiam każdego za chęci.
~Exsay Brave F
Dodano dnia 26 August 2014 18:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 26.08.14
Medale:
Brak
Fajny artykuł Oczko nigdy nie sądziłam, że znajdę tu coś takiego Oczko ale ta końcówka z Fleur taka średniawa.... w języku francuskim nie ma litery "h" ani polskich znaków więc ona raczej by tak nie mówiła.... niepotrzebnie usuwasz pierwsze litery w słowach takich jak np swobodnie...
~CynaMona F
Dodano dnia 09 March 2015 21:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1850
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 02.01.14
Medale:
Medal Medal Medal Medal
Podoba mi się. Artykuł jako artykuł (jak to głupio brzmi...) do Proroka to fajny pomysł. Gratuluję!
Jednak jego treść niestety mnie nie zachwyciła. Nie dowiedziałam się niczego nowego... Ale i tak doceniam, że się postarałaś. Na pewno włożyłaś w niego dużo pracy Oczko
~medinheld F
Dodano dnia 17 November 2022 22:04
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
<a href=http://clomid.mom/>clomiphene citrate for women</a> IME, IMT, and IMET mice 0
~MorrisDooke F
Dodano dnia 25 December 2022 01:51
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
<a href="http://www.hydroxychloroquinex.com/">http://www.hydroxychloroquinex.com/</a>
~Neloseela F
Dodano dnia 02 February 2023 10:17
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
An elevated FSH level does not necessarily mean that the woman is entering menopause early, but that her reproductive potential may be reduced <a href=http://cialis.christmas>cialis generic name</a>
~IssuepGes F
Dodano dnia 09 February 2023 06:53
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
However, the molecule decomposed <a href=http://stromectol.skin>ivermec</a>
~Hizewly F
Dodano dnia 19 February 2023 21:06
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
Simply stated, acne is a multifactorial inflammatory disorder of the pilosebaceous unit <a href=http://buycialis.hair>buy cialis online united states</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 28% [7 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 44% [11 głosów]
Zadowalający Zadowalający 20% [5 głosów]
Nędzny Nędzny 8% [2 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 234
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59