Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Pobudka
Pobudka
[Harry] Sięgnął po podręcznik i zaczął go gorączkowo wertować w poszukiwaniu właściwej strony. W końcu ją znalazł i odczytał słowo zapisane maczkiem pod formułą zaklęcia. Modląc się, by było to przeciwzaklęcie, krzyknął w myślach "Liberacorpus!"
Znowu błysnęło i Ron bezwładnie zwalił się na łóżko. - Przepraszam - wymamrotał Harry, podczas gdy Dean i Seamus wciąż ryczeli ze śmiechu.
- Jutro - powiedział Ron stłumionym głosem - nastaw po prostu budzik.

Duchy
Duchy to zbłąkane dusze zmarłych, które z różnych powodów nie mogą przedostać się na tamten świat. Jedna z hipotez dotyczących tego zjawiska głosi, że kiedy człowiek przed śmiercią nie dokończył swych ziemskich spraw, może wrócić i załatwić je jako zmarły. Inna mówi z kolei, że duchy to potępione istnienia, które tułać się będą po świecie w wiecznych mękach, nie mogąc zaznać spokoju. Prawie Bezgłowy Nick powiedział, że duchem stać można się wtedy, kiedy bardzo lęka się śmierci i nie chce się definitywnie zakończyć stąpania po świecie żywych.



Dusze zmarłych można podzielić na kilka grup, czyli duchy:

- dobre, które za życia pomagały innym, a teraz powróciły, by czynić to samo po śmierci. Ostrzegają one przed niebezpieczeństwem, wspomagają fizycznie i psychicznie.

- odbywające karę, które za życia popełniły jakiś straszliwy czyn i teraz muszą go odpokutować.

- poltergeisty, to z reguły niewidzialne duchy, o których obecności świadczą przesuwające się przedmioty, rozbijanie naczyń i duży hałas.

- najgorsze, zesłane przez szatana. Stworzono je po to, aby straszyły ludzi, wydając przerażające jęki, wykonując dziwne telefony i sprawiając, by spotykały nas nieszczęścia. Tę grupę nazywamy demonami.

Czasem duchom zdarza się ukazać swoją tożsamość i nawiązać kontakt z żywymi. Kiedy jednak stają się zbyt uciążliwe, odprawia się egzorcyzmy, mające na celu usunięcie ich stamtąd, gdzie sprawiają problemy.

Nauka nie potwierdziła istnienia duchów, ale wiele osób mocno w nie wierzy. Niektórzy ludzie uważają, że sami przeżyli spotkanie z duchem. Ukazuje to wiele programów telewizyjnych, w których obejrzeć możemy walkę słabego człowieka z silną mocą pozaziemską. Są też przypadki, że osoba bardzo przywiązana do zmarłego odczuwa wciąż jego obecność, czuje charakterystyczny dla niego zapach itd.

Duchy, które poznajemy w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart:


zdjęcie przedstawiające jednego z duchów Hogwartu, Jęczącą Martę.


- Prawie Bezgłowy Nick, a właściwie sir Nicolas de Mimsy- Porpington to rezydent Gryffindoru, jeden z najbardziej lubianych duchów, który wciąż ubolewa nad tym, że nie może brać udziału w Polowaniu Bez Głów. Wszystko przez to, że niewprawnie zadano mu 45 ciosów toporem, a jego głowa wciąż trzyma się na jednym ścięgnie i skrawku skóry. Uwielbia on straszyć pierwszoroczniaków prezentując "spektakl opadającej głowy". Darzył swego rodzaju przyjaźnią jednego z uczniów Hogwartu, Harry`ego Pottera.

- Jęcząca Marta to dziewczyna, która w 1943 roku została zabita przez Bazyliszka, który skierował na nią swój wzrok. Straszy w damskiej toalecie na drugim piętrze, bo właśnie w niej rozegrał się wyżej wymieniony dramat. Prawdopodobnie zakochała się w Harrym Potterze, któremu wielokrotnie pomogła. Poznała także sekrety Dracona Malfoya, gdy ten w wieku 16 lat zwierzał się jej ze swoich problemów.

- Krwawy Baron, to prawdopodobnie najstraszniejszy i najmniej miły duch w Hogwarcie, który rezyduje w Slytherinie. Jego szaty są umazane srebrzystą krwią, ponieważ w młodości zabił Helenę Ravenclaw, którą kochał, a następnie sam popełnił samobójstwo. Nosi łańcuchy, co podkreśla jego pokutowanie na ziemi. Tylko on ma względną władzę nad Irytkiem.

- Szara Dama, to zmarła córka jednej z założycielek Hogwartu, Roweny Ravenclaw, w której domu rezyduje. Podczas życia uległa pokusie mądrości i porwała diadem stworzony przez własną matkę. Uciekła z nim do Albanii i ukryła w pniu starego drzewa. Na tej czynności przyłapał ją pewien młodzieniec, wysłany na poszukiwania przez jej mamę. Kiedy Helena nie chciała wrócić z nim do domu, w napadzie szału zabił ją zadając cios nożem w pierś.

Przez wiele lat nikt nie znał położenia Diademu Roweny. Niestety Szara Dama wyznała prawdę uczniowi Hogwartu, Tomowi Riddle`owi, który w późniejszych latach zamienił ten przedmiot w jeden ze swych horkruksów. Ponownie zwierzyła się z tej tajemnicy w roku 1998 innemu adeptowi szkoły magii, Harry`emu Potterowi. Dzięki temu przyczyniła się do jego zwycięstwa nad Czarnym Panem.

- Irytek, to duch-poltergeist. Uwielbia hałasować i robić na złość wszystkim, począwszy od uczniów, poprzez inne duchy i na nauczycielach kończąc. Nie jest perłowo- biały jak inne duchy, tylko kolorowy. Prócz Krwawego Barona nie słucha się nikogo.

- Gruby Mnich to duch-rezydent Hufflepuffu. Znany jest ze swojego poczucia humoru, dobrotliwości i ogromnej tuszy, z jaką za życia przyszło mu się zmagać.

Jak widać duchy to wcale nie potwory, za jakie przez wielu są uważane. Wszystko zależy od tego, z jakim ich typem się spotkamy...




Nadesłane przez: Crayon
Dodane: marzec 10 2008 14:29:01
Komentarze
~tyska17 F
Dodano dnia 23 April 2009 11:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 133
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
"Nauka nie potwierdziła istnienia duchów, ale wiele osób mocno w nie wierzy. Niektórzy ludzie uważają, że sami przeżyli spotkanie z duchem. Ukazuje to wiele programów telewizyjnych, w których obejrzeć możemy walkę słabego człowieka z silną mocą pozaziemską. Są też przypadki, że osoba bardzo przywiązana do zmarłego odczuwa wciąż jego obecność, czuje charakterystyczny dla niego zapach itd."


W mojej rodzinie są takie osoby jakby medium co czuły obecność lub nawet w przypadku mojej mamy widziały ducha.
Brat mojego dziadka to wzywał nawet egzorcystę aby ten wyprawił ducha który robił dużo hałasu i jęczał w nocy.
Wracajac do artykułu to bardzo ciekawy daję W.
Milva: Funkcja quote się kłania.
~Ospina11 F
Dodano dnia 24 May 2009 21:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 265
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 61
Data rejestracji: 18.05.09
Medale:
Brak
Nie no jak dla mnie wszystko OK Uśmiech
Fajnie,że duchy zostały wymienione Uśmiech
POzdrawiam Uśmiech
Ach! Artykuł dobry i daję W!!
~Bonny_Wright1997 F
Dodano dnia 01 July 2009 11:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -6
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 28.06.09
Medale:
Brak
Artkuł dość ciekawy. Zgadzam się z niektórymi, powinnaś dołączyć zdjęcie do każdego z duchów. Brak błedów. Powyżej oczekiwań.
~Hermiona Granger 777 F
Dodano dnia 03 July 2009 20:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 03.07.09
Medale:
Brak
Przed napisaniem tego artykułu, musiałaś pewnie to wszystko dokładnie przemyślećOczko Daję W !! artykuł bardzo ciekawy, fajnie napisany, chociaż ja sama nie wierzę w duchy. Oczywiście czasem niektórym osobom zdarza się widzieć zmarłych.
, odbierać jakieś sygnały/ wiadomości od nich, ale ja sądzę, że to są nasi krewni/ bliscy, którzy od czasu do czasu chcą zobaczyć co się tu dzieje, lub zostawili jakąś rzecz nie dokończoną itp. teraz wychodzi na to, że wierzę w duchy;p ale tak nie jest. Artykuł świetny ( powtarzam się) xD Rowling też ma extra wyobraźnię, każdej osobie /duchowi itd, musiała wymyśleć osobowość itd. Tak czy inaczej daję W Oczko)
~moly14 F
Dodano dnia 22 July 2009 16:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Ten artykuł jest napisy w bardzo fajny sposób.Wszystko ładnie rozpisane, pogrupowane, bardzo estetyczne, szybkie mimo ze dość długie,czego przy czytaniu się nie odczuwa, no i napisane w sposób lekki i bardzo zrozumiały.Za zdjęcia wielki plus i plus za powyżej wymienione cechy tekstu.Nie zauważyłam błędów więc daję W. Pozdrawiam wszystkich z Hogs.
~MademoiselleMalfoy F
Dodano dnia 08 August 2009 13:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 07.08.09
Medale:
Brak
Ciekawe informacje .
Najbardziej chyba sympatią darze irytka. nie był taki znowu straszny. Uśmiech
~Diamond F
Dodano dnia 09 August 2009 10:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 903
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 06.08.09
Medale:
Brak
Dośc obszerny artykuł, bardzo mi sie podobał.
No tak mamy troche tych duchów w Hogwarcie, Jęcząca Marta jest niezła ;D

Wybitny dla Ciebie Uśmiech
~Reveneged F
Dodano dnia 17 October 2009 14:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 16.10.09
Medale:
Brak
Spodobało mi się w tym artykule kilak rzeczy:
1) Przedstawienie duchów w Hogwarcie i w naszym świecie
2) Wymienienie duchów Hogwardzkich

Daję W.
~fred_george_weasley F
Dodano dnia 31 October 2009 22:55
Zbanowany
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -192
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 31.10.09
Medale:
Brak
to wszystko było super chociaż nie wiem o czym było to wszystko co powiedziałem że było super ale i tak jest super nawet jeśli jest super kuper extra głupi i tak jest super
~Arie Luna F
Dodano dnia 08 November 2009 12:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -20
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 08.11.09
Medale:
Brak
Wspaniale opisane, można sprawdzić czasami czy dobrze się pamięta wszystkie duchy z Hogwartu. Bardzo mi się podoba Oczko , też chciałam sobie przeczytać coś o Szarej Damie z mojego domu.
~Irytek F
Dodano dnia 01 January 2010 17:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 78
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Brak
Artykuł ciekawy. Fajnie podzieliłeś/aś duchy na grupy. Trzeba było też trochę poszperać, żeby to wszystko znaleźć. Dam ci wybitny za wkład w pracę.
~RaggaMuffin F
Dodano dnia 13 January 2010 15:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -66
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 12.01.10
Medale:
Brak
Ja tam w duchy nie wierzę ale art.ciekawy.. fajnie podzieliłeś/aś duchy na grupy.. nom dam PO bo jakichś super mega rewelacji nie ma..;d
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 06 February 2010 18:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Artykuł jest napisany bardzo dobrze. Jest w nim zawarte całe mnóstwo informacji (wiele jest bardzo ciekawych). Podzielenie duchów jest również niewątpliwą zaletą tego artykułu. Treść wygląda bardzo ładnie za sprawą zdjęć. Nie udało mi się znaleźć błędów - jestem zmuszony do wystawienie ''W''
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 21 March 2010 12:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Achh, jak ja "lubię" Jeczące Martę. Zszokowany xD
A artykuł bardzo fajny, podoba mi się. Daję W.
~Promitet F
Dodano dnia 23 March 2010 18:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Hmm ... Ciekawy artykuł Oczko Bardzo fajnie opisane duchy . Uśmiech
A zdjęcia są bombowe . Ja nie zwróciłam uwagi na błędy i
niedociągnięcia ale jest ok . Nie zobaczyłam . Nie było . Uśmiech
Daję W+
~ania0081 F
Dodano dnia 12 May 2010 16:49
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -28
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Zawsze mam dreszcze, gdy patrzę na Martę xD A ten artykuł.... Bardzo zgrabny, ma ręce i nogi. Podoba mi się. Nie wiem jaką ocenę wystawić. Myślę nad PO, ale bardziej nadaje się W. Taak. Wybitny... Idealnie pasuje do tego artykułu. Oby tak dalej ! Oczko
~Sebik5 F
Dodano dnia 14 May 2010 20:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 30.04.10
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł i obrazki. Fajnie są duchy w Harrym Potterze. Fajny jest bezgłowy Nick. Daje Ci ,,W''
~Laufey F
Dodano dnia 15 May 2010 15:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Portret w gabinecie dyrektora
Punktów: 5205
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 100
Data rejestracji: 15.05.10
Medale:
Brak
Dobrze napisane , nie ma błędów , ale przydały by się zdjęcia duchów , np. Prawie Bezgłowego Nicka czy Szarej Damy . Ale i tak jest dobrze , brawo za klasyfikację duchów . Oczywiście daję : Wybitny
~Loonatyk F
Dodano dnia 04 June 2010 12:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 67
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Ale fajny art! Naprawdę swojski! Ja tam nie wiem, jak można tak dlugo siedzieć przed kompem, pisząc jakiś artykuł.Tooth
Napisane chyba bez błędów, ciekawie. Daję W.Dowcipniś
~Sammaria F
Dodano dnia 05 July 2010 14:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 03.07.10
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł.Wszystko opisane wyczerpująco,ale mogło być więcej zdjęć.Poza tym fajnie napisany bez żadnych błędów ortograficznych.O interpunkcje się nie czepiam bo się na tym nie znam.Za artykuł i zdjęcia daje Wybitny.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 79% [89 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 19% [21 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 233
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59