Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Potężna miłość
Potężna miłość
"- Twoja matka oddała za ciebie życie. Jedyną rzeczą, której Voldemort nie potrafi zrozumieć, jest miłość. Nie wiedział, że tak wielka miłość pozostawia wieczny ślad. Nie bliznę, nie znak widzialny... Jeśli ktoś kocha nas aż tak bardzo, to nawet jak odejdzie na zawsze, jego miłość będzie nas zawsze chronić. Ta miłość jest w twojej skórze. Quirrell, pełen nienawiści, żądzy i ambicji, dzielący ciało i duszę z Voldemortem, nie mógł ciebie dotknąć właśnie dlatego. Mękę sprawiało mu samo dotknięcie kogoś naznaczonego czymś tak dobrym."

Percy Weasley - inne spojrzenie
Percy Ignatius Weasley to postać powszechnie uważana za negatywną ze względu na to, że w "Czarze Ognia" odwrócił się od swojej rodziny i stanął po stronie Ministerstwa Magii. Jednak... czy na pewno tak jest? Czy jego zachowania nie można w żaden sposób wytłumaczyć?

Przypomnę teraz kim jest Percy. Urodził się on 22 sierpnia 1976 jako jeden z siódemki rodzeństwa. Jego rodzice - Molly i Artur - to biedni czarodzieje. Według ludzi pokroju Lucjusza Malfoya, ta rodzina ośmiesza czarodziejów "czystej krwi", ponieważ zadaje się ze szlamami. Rodzice Percy'ego byli członkami Zakonu Feniksa. Mimo "super grzecznego" zachowania bliźniaków w szkole, Dumbledore miał zaufanie do państwa Weasleyów.

Percy jest najgrzeczniejszy z całego rodzeństwa. Pracowitość, odpowiedzialność i ambitność to cechy, dzięki którym został prefektem Gryffindoru, kiedy był na piątym roku nauki w Hogwarcie. Ten chłopak jest bardzo zasadniczy i poważny, przez co nie był zbytnio lubiany. Percy mógłby się na pierwszy rzut oka wydawać (cyt.) "nadętym kujonem" - tak sądzi duża część czytelników serii "Harry Potter" - jednak moim zdaniem, w głębi duszy, kryje się w nim wspaniały człowiek.

- Ginny... co właściwie robił Percy, kiedy go zobaczyłaś, a później nie chciałaś tego nikomu powiedzieć?
- Ach, to - powiedziała Ginny chichocząc. - Bo... wiecie, Percy ma dziewczynę.
Fred upuścił stertę książek na głowę George'a.
- Co?
- Prefekt Krukonów, Penelopa Clearwater - oznajmiła Ginny. - To do niej pisał przez całe ubiegłe lato. A w szkole spotykał się z nią w tajemnicy. Wlazłam na nich, jak całowali się w pustej klasie. Był taki zrozpaczony, kiedy została... no wiecie... zaatakowana. Ale nie będziecie się z niego śmiać, co? - dodała z niepokojem.
- Nawet o tym nie marz - powiedziała Fred, który miał minę, jakby zbliżały się jego urodziny.
- Absolutnie - dodał George i zarechotał.


Po tym fragmencie II tomu można jasno stwierdzić: jest zamknięty w sobie, skryty i tajemniczy. Nic nie wiemy też o jego przyjaciołach. Wątpię, żeby dzielił się swoimi problemami z rodzicami. Jego młodsi bracia często wyśmiewali się z Percy'ego.

"Percy (..) nie zauważył, że Fred zaczarował mu odznakę, tak, że teraz zamiast słowa "Prefekt" widniał na niej napis: "Pierdek" (...).

- To była próbka nawozu z Norwegii! - oburzył się Percy, oblewając się rumieńcem. - To nie był żaden dowcip!
- Był - szepnął Fred do Harry'ego, kiedy wstawali od stołu. - My mu to posłaliśmy.


Czytając książki "Harry Potter" możemy wywnioskować, że Percy praktycznie nigdy nie sprzeciwiał się woli rodziców, w przeciwieństwie do Rona, Freda i George'a, którzy dokonali wielu "zabronionych czynów" np. zabrali samochód pana Weasleya i polecieli uwolnić od Harry'ego ("Komnata Tajemnic"). Pewnie dlatego rodzice byli tak zdziwieni wyraźnym i zdecydowanym sprzeciwem Percy'ego w IV części. Dotychczas grzeczny i poukładany nagle dokonał wyboru niezgodnego z wolą rodziców.

Po ukończeniu szkoły Percy zaczął pracować w Ministerstwie Magii jako asystent szefa Departamentu Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów, a potem zastępował Barty'ego Croucha. W obliczu odrodzenia Lorda Voldemorta Korneliusz Knot zareagował nagannie: stwierdził, że Potter, jedyny świadek, wymyślił sobie całą historię. MM nie reagował na prośby Dumbledore'a o interwencję aurorów i uświadomienie społeczeństwa czarodziejów. Wszyscy pracownicy Ministerstwa musieli się z tym zgadzać. Moim zdaniem, gdyby ktoś się sprzeciwił i głośno wyrażał swoje zdanie, straciłby pracę. W "Zakonie Feniksa" Percy Weasley awansował na młodszego Podsekretarza Ministra Magii, Korneliusza Knota. Z powodu tego stanowiska odwrócił się od swojej rodziny. Według mnie musiał to zrobić, inaczej straciłby pracę.

Dla większości z nas jest to oczywiste - rodzina ponad pracą. Mimo wszystko po części rozumiem Percy'ego: nie chciał on stracić swojej posady, którą z trudem zdobył. Jego rodzina była bardzo biedna: młodsi "donosili" ubrania po starszych, Artur Weasley musiał nieźle się namęczyć, aby pod koniec wakacji wyposażyć dzieci w książki czy inne niezbędne przybory szkolne. Myślę, że Percy chciał wspomóc finansowo swoich rodziców, by po prostu było im łatwiej w "wykarmieniu licznej rodziny". Percy kochał swoją rodzinę i chciał dla niej jak najlepiej. Utrata pracy pogrzebałaby jego piękne marzenia.

Moja teoria ukazuje Percy'ego w zupełnie innym świetle i mam nadzieję, że przynajmniej niektórych z was skłoni ona do refleksji. Jako epizodyczna postać nie odegrał on jakiejś większej roli, mimo tego wzbudził kontrowersyjne zdania wśród czytelników serii "Harry Potter".






Nadesłane przez: Chichuana
Dodane: grudzień 05 2007 15:46:49
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 22:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Matko, ja go po prostu nie znoszę.
Zadufany w sobie, tępy bubek!
Ale artykuł o panie 'jestem od was wszystkich lepszy!'
jest całkiem spoko.
Dam 'PO'
~Bellatrix__Lestrange F
Dodano dnia 12 October 2008 17:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 12.10.08
Medale:
Brak
Artykuł daje wiele do myślenia.
Na początku Percy był mi obojętny, ale później już go nie lubiłam...
No musiałaś się dużo napracować i na pewno tak było Uśmiech
~Peepsyble F
Dodano dnia 19 October 2008 07:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ja tez go nie lubię. Ale spodobało mi sie to, że w VII części tomu się nawrócił ; p
Tępy, bufon.
Zdjęcie nie najlepszej jakości, ale okey. Ładna treść, zwięźle, dużo. Plus oczywiście za cytaty. Powyżej oczekiwań.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 18 January 2009 14:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Ogromny plus za twoją własna refleksję. To bardzo zmieniło artykuł i dodało mu własnego charakteru i zmusiło czytelników do myślenia. Gratulacje! Zdjęcie bardzo tu pasuje. Nie zostały wypisane niektóre, może niezbyt ważne zdarzenia z jego życia (chociażby zatrzymanie "Crabba i Goyla" w lochu). Ale naprawdę, bardzo ładnie. Stawiam Powyżej oczekiwań - bo to przewyższyło moje oczekiwania na ten temat Uśmiech
~aneczka00402 F
Dodano dnia 18 November 2011 11:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 497
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 06.11.11
Medale:
Brak
Ja uważam, że on to jest jednak kretynem.
Artykuł świetny - 'W'
~Dagamara18 F
Dodano dnia 26 December 2011 14:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Nie umiem ocenić Percego tak jak bym chciała ale dostrzegam w nim kilka pozytywnych cechUśmiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 03 January 2013 05:29
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Ten zarozumiały typek nigdy mi się nie podobał, sprawiał wrażenie "miłego" jeszcze w pierwszych tomach, ale potem... nawet w księciu "robił karierę" kosztem uczuć swojej matki, czy aż tak drastyczne wydarzenia musiały otworzyć mu oczy - za artykuł dam śmiało PO
~Iterutt F
Dodano dnia 29 August 2021 15:04
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=http://buypropeciaon.com/>topical propecia</a>
~Neurontine F
Dodano dnia 05 October 2021 14:15
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 99
Data rejestracji: 30.09.21
Medale:
Brak
Cialis J En Ai Pris
~Evibous F
Dodano dnia 29 October 2021 18:06
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=https://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Evibous F
Dodano dnia 20 November 2021 19:08
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
Genuine Cialis Brand From Europe <a href="https://buysildenshop.com/ ">generic viagra best online</a>
~Entiche F
Dodano dnia 03 September 2022 06:09
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 145
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 02.09.22
Medale:
Brak
PDE5 inhibitors, including tadalafil, and alpha adrenergic blocking agents are both vasodilators with blood-pressure-lowering effects <a href=http://buypriligyo.com/>buy priligy paypal</a> Check the label on the medicine for exact dosing instructions
~Entiche F
Dodano dnia 04 September 2022 09:22
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 145
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 02.09.22
Medale:
Brak
Where can you get liquid Cialis Tadalafil safely <a href=https://buypriligyo.com/>order priligy online</a> Since the anus doesn t self lubricate you re definitely going to want to invest in some good quality lube
~excaxia F
Dodano dnia 10 September 2022 04:14
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 09.09.22
Medale:
Brak
Depending on your age, you have about a 40 percent chance of getting pregnant within two months of having unprotected sex. <a href=http://clomida.com/>ovulation calculator for clomid</a>
~excaxia F
Dodano dnia 11 September 2022 06:22
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 09.09.22
Medale:
Brak
<a href=http://clomida.com/>clomid fertility drugs</a> The lack of a difference in clinical pregnancy rate between smokers and nonsmokers in the present study contradicts most earlier studies of the effect of smoking on IVF outcome, which demonstrated lower implantation and pregnancy rates in smokers cited in a recent meta-analysis by Waylen 5.
~Neloseela F
Dodano dnia 24 January 2023 21:30
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
levitra esomeprazole ec tablets 20 mg Samsung spent a lot of time benchmarking Sony, Toshiba and Panasonic, said Mark Newman, whospent six years in Samsung s global strategy group and is now anindustry analyst at Sanford C <a href=http://cialis.motorcycles>cheap cialis online pharmacy</a> Educational interventions that prioritize patients, physicians, and other medical team members may support better symptom management and ultimately adherence
~Aspeleshy F
Dodano dnia 10 February 2023 09:44
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 245
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 132
Data rejestracji: 09.02.23
Medale:
Brak
Reasons for this differential activity may include a distinct mechanism of action PK properties and or greater target inhibition for this mutation by elacestrant compared to fulvestrant <a href=https://lasix.beauty>torsemide to lasix conversion calculator</a>
~IssuepGes F
Dodano dnia 10 February 2023 15:56
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
<a href=https://propecia.bond>propecia results</a> Genital infections with Chlamydia trachomatis are most often implicated
~bruilla F
Dodano dnia 21 February 2023 07:23
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
<a href=https://buycialis.buzz>cialis 5 mg best price usa</a> The risk of these adverse reactions can be minimized by IV administration
~ordeque F
Dodano dnia 29 May 2023 14:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 51
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 23.05.23
Medale:
Brak
<a href=https://cials.cfd>buying cialis online safely</a> Releasing more than one egg in a cycle is called hyper- ovulation and is controlled by certain genes
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 10% [1 głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 90% [9 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 260
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59