Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Halucynacje
Halucynacje
Harry nie chciał zdradzić innym, że on i Luna mają takie same halucynacje, bo na to wyglądało, więc nie powiedział już nic kiedy usiadł i zatrzasnął za sobą drzwiczki powozu. Nie mógł jednak powstrzymać się od patrzenia przez okienko na poruszające się sylwetki koni.
Z kwiatka na kwiatek - Lily Evans...
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!

Lily Evans (a właściwie Potter), urodzona 30 stycznia 1960 roku w Anglii, była chudą dziewczyną o smukłej budowie i długich, zgrabnych nogach.

Jej najbardziej charakterystyczną cechą były półdługie, wściekło-rude włosy i wielkie zielone oczy. Była bardzo upartą i dumną osóbką potrafiącą poradzić sobie z takimi nachalnymi typami jak Potter. Zdolna i utalentowana prymuska i prefekt Gryffindoru.

Jej ulubionym przedmiotem były eliksiry i należała do Klubu Ślimaka profesora Horacego Slughorna. Dziewczyna mugolskiego pochodzenia, młodsza siostra Petunii Dursley, z którą żyła w nieustannej wojnie.

Przyczyną siostrzanej nienawiści była zazdrość Petunii. Kiedy Lily dostała list z Hogwartu rodzice, których nazwiska są nieznane, promienieli z dumy nad swoją córką, która miała zostać czarownicą.

Zanim jednak do tego doszło siostry były nierozłączne i kochały się nad życie.

Wszystko zaczęło się kiedy Lily miała dziesięć lat i jej magiczne moce zaczęły się już uwydatniać. Pewnego słonecznego dnia bawiły się na placu zabaw niedaleko swojego miejsca zamieszkania i już wtedy Lily wyraźnie dawała znać o swojej 'nienormalności'... zmuszając kwiatki do zamykania i rozchylania swoich płatków jakby chciała, by śmiały się razem z nią.

Z daleka obserwował ją Severus Snape, który od urodzenia wiedział o świecie do którego naprawdę należeli. Ich głęboka przyjaźń zaczęła się właśnie wtedy kiedy Severus uświadomił jej, że jest czarownicą i spędzał z nią długie chwile opowiadając o szkole, magii i prawach rządzących "tym innym światem".

Raz Petunia podsłuchała ich rozmowę o Azkabanie. Kiedy się zorientowali o jej obecności Snape sprawił, by jedna z gałęzi drzewa pod którym stali uderzyła ją mocno w głowę.

Wtedy to Petunia na zawsze odwróciła się od siostry i znienawidziła magię. Kiedy Lily dostała list Petunia próbowała jeszcze ratować swoją sytuację wysyłając prośbę do dyrektora Hogwartu: Albusa Dumbledore'a, by przyjął ją do szkoły, jednak ten wyraźnie zaznaczył, że nie ma potrzebnych umiejętności.
Lily oferowała Petunii, że gdy tylko dotrze do szkoły poprosi dyrektora, by przemyślał jeszcze sprawę, ale wtedy siostra kategorycznie zakończyła dyskusję oznajmiając, że nie chce chodzić do szkoły dla dziwolągów i nie chce mieć z nią nic wspólnego.

W czasie pierwszej podróży do Hogwartu Lily siedziała ze swoim przyjacielem rozmawiając o domach w szkole, a Severus wyjawił jej swoje pragnienie, by dostała się do Slytherinu razem z nim.

W czasie tej rozmowy Lily poznała swoją przyszłą miłość - Jamesa Pottera, który siedział naprzeciwko niej razem z niejakim Syriuszem Blackiem szydząc ze Snape'a.

W Hogwarcie Lily wraz z Jamesem, Syriuszem, Remusem i Peterem trafiła do Gryffindoru - nie znamy imion jej najbliższych przyjaciółek jednak w siódmym tomie pojawia się wzmianka o Mary Macdonald chociaż nie jest wyraźnie napisane, że się przyjaźniły.

Od tej pory Lily nienawidziła Jamesa za jego chęć zwrócenia na siebie uwagi, pychę i arogancję. Jednak on jak na złość postawił sobie za punkt honoru, by się z nią umówić. Uganiał się za nią przez wszystkie szkolne lata tocząc bitwę na śmierć i życie z Severusem, który również zakochał się w Lily.

W piątej klasie rzeczy się pozmieniały. Jak wiemy z piątego tomu, Lily próbowała powstrzymać Jamesa od zrobienia Smarkerusowi krzywdy, a w podzięce otrzymała jedno słowo: "szlama".

Ich drogi się rozeszły; Snape odrzucony przez ukochaną kobietę pomimo przeprosin trafił pod skrzydła Lorda Voldemorta i został Śmierciożercą, Lily natomiast zaczęła chodzić z Jamesem pod koniec siódmej klasy, kiedy to wydoroślał.

Wyszła za mąż i przyjęła nazwisko Potter. Wstąpiła do Zakonu Feniksa podobnie jak cała czwórka Huncwotów. Kiedy urodziła swojego synka - Harry'ego nagle stała się celem Voldemorta.

Razem z Jamesem przeprowadzili się do Doliny Godryka, gdzie użyli Zaklęcie Fideliusa w celu ochrony ich synka. Ojcem chrzestnym Harry'ego został Syriusz, a Strażnikiem Tajemnicy ich zamieszkania Peter, co okazało się straszliwym błędem.
Peter Pettigrew, bowiem pracował już wtedy dla Voldemorta i przekazał mu informację o ich kryjówce.

Potterowie zginęli 31 października 1981 roku w Noc Duchów. Lord Voldemort wyłamał drzwi zaklęciem i wszedł do domu. Byli bezbronni i nieprzygotowani na atak. Lily właśnie kładła Harry'ego spać, a James odpoczywał w salonie. Kiedy tylko usłyszeli hałas James wbiegł do przedpokoju bez różdżki krzycząc do Lily by zabrała Harry'ego i uciekała.

Zginął jako pierwszy, a potem czarnoksiężnik przekroczył jego ciało i skierował różdżkę na Lily, która zasłoniła kołyskę dziecka własnym ciałem.
Mogła się odsunąć, ale zdecydowała się zginąć chroniąc swojego syna i dzięki jej poświęceniu uratowała mu życie.

Wiele lat później jej imię otrzymała córeczka Harry'ego i Ginny Weasley.

Lily...




Nadesłane przez: Andromeda
Dodane: listopad 03 2007 08:54:59
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 02:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Świetnie opisany artykuł.
Ostatnio zaczęłam lubić Pannę Potter - Evans.
Chociaż nie za bardzo podobało mi sie jej zachowanie względem Severusa.
~Harry_Potter F
Dodano dnia 27 August 2008 15:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Nie lubię Lily jest taka nawet nie wim jak to ująć ale była wredna dla Severusa! Ale jak można się zakochać w osobie o takim charakterze jak ona... trudno ale mogła wybrać Severusa a nie Jamesa!
~Peepsyble F
Dodano dnia 11 October 2008 21:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ładnie. Bardzo ładnie. Szansa zobaczenia takiego arta jest jedną na milion co zdarza sie dziewięciu przypadkach na dziesięć xD Oczko

Noo. Ja ją lubię. Sever dał jej powody aby go nie nawidziała i dostał to co chiał. Jakby był odwazniejszy zapewne miałby ją dla siebie całe życie gdyby tylko nie ta głupia duma.

Ładnie. Dam w.
~Villemo F
Dodano dnia 27 October 2008 16:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
A ja tam nie lubię Lili. No bo ona taką kujonką była i w ogóle. I jeszcze te jej "towarzystwo".Znaczy się....jak można zadawać się z kimś takim jak Potter??? Nie lubię Pottera, a ni tego młodszego ani starszego. Wole Severusa.....A co do artykułu to strasznie długi, ale ciekawy. Daje PO.
~Andromeda F
Dodano dnia 21 November 2008 20:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 414
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Ładnie. Bardzo ładnie. Szansa zobaczenia takiego arta jest jedną na milion co zdarza sie dziewięciu przypadkach na dziesięć xD Oczko


Łohoho!!! Zaszalałam xD Tylko zastanawia mnie dlaczego autorzy artykułów dodanych ze starej strony Hogs nie mają w nowych profilach zaznaczonych artów które dodali zanim skasowano stronę;p
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 30 December 2008 18:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Artykuł przypadł mi do gustu. Są w nim wypisane wszystkie informacje o bohaterce, które są istotne. W dodatku spodobała mnie się końcówka artu.
Parę osób, którzy wymienili tutaj swoją opinię wcześniej, na temat opisanej tutaj bohaterki. Ja ją lubię za tę dumę. Chociaż i ona potrafi być zgubna...
Bezsprzecznie stawiam Wybitny.
~Innocence F
Dodano dnia 15 January 2009 21:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 105
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 14.01.09
Medale:
Brak
Swoją drogą to, że zasłoniła kołyskę Harrego własnym ciałem było dosyć logiczne. Skoro wiedziała, że tak czy siak nie przeżyje tej 'wizyty' Voldemorta, to już nie ważne co by zrobiła. I wybrała tą szlachetniejszą opcję. Takie moje zdanie ;D
A artykuł całkiem ładnie napisany i jak dla mnie wcale nie długi. Dam Powyżej Oczekiwań, o.
~Sashka13 F
Dodano dnia 02 February 2009 22:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Ładnie.
Wszystkie informacje o bohaterce, uporządkowane kolejno, dobre fakty, ciekawostki.
Jednak zauważyłam, że zbyt często zostało tu użyte samo imię "Lily". To powtórzenia, a przecież można zastąpić to wieloma innymi słowami.
Mimo wszystko daję W.
~Max Johnson F
Dodano dnia 01 June 2009 17:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 68
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 01.06.09
Medale:
Brak
Cóż... nie powiem, że nie lubiłem panny Evans (jak kto woli Potter). Była miła, ale nie podobało mi się jej początkowe podejście do Snape'a, ale później kiedy nazwał ją szlamą zrobiła bardzo dobrze. Przypuszczenie Harrego, że jego ojciec mógł rzucić na jego matkę Imperius było takie same jak ja na początku odniosłem.
Co do artykułu jest kompletny, nie wyłapałem raczej żadnych błędów. Tekst jest przejrzysty. Dobrze wymyślony temat (sam bym na to nie wpadł) Dowcipniś
Oczywiście zasłużone Wybitny
~magdula1206 F
Dodano dnia 24 June 2009 08:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 05.03.09
Medale:
Brak
Ładny ten art. Nawet lubię Lily, ale sposób w jaki potraktowała Seva jest niewybaczalny, chociaż on także nie jest bez winy. Nazwanie jej szlamą to nie był genialny pomysł.
Ale artykuł podoba mi się. Daję P. Uśmiech
~darksev F
Dodano dnia 27 June 2009 22:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2736
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 07.06.09
Medale:
Brak
Artykuł Świetny. Bardzo ładny styl. Zrozumiała treśćJęzyk
Mogła się odsunąć, ale zdecydowała się zginąć chroniąc swojego syna i dzięki jej poświęceniu uratowała mu życie.

Ooo, i za to ją podziwiamUśmiech
Według mnie dobrze Że Wybrała Jamesa a nie Severusa.
~Lily Evans F
Dodano dnia 25 July 2009 18:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 286
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 01.06.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł.Lily jest moją ulubioną bohaterką.Jeżeli chodzi o Severusa to jej się nie dziwie.Był jej przyjacielem a jak chciała go obronić to usłyszała ''szlama''.To było podłe z jego strony.Uważam że dobrze zrobiła wybierając Jamesa.Oczywiście daję W.
~Kamate F
Dodano dnia 01 August 2009 16:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 477
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 29.07.09
Medale:
Brak
Bardzo fajnie napisany artykuł. Przyjemnie się czyta i nie jest zbyt długi. Ode mnie masz W.
Co do charkteru Lily to sądzę, że była osobą dumną, ale też słabą. Lubiła Severusa, ale ja także nie wybaczyłabym mu takiej obrazy majestatu.
~Bellatrix Lestrange 666 F
Dodano dnia 30 August 2009 22:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 28.07.09
Medale:
Brak
A w książce miała nie wściekło-rude włosy, leczy ciemno rude.
Drobiazg.
Ja nie przepadam za Lily, według mnie jest zbyt sztywna. Kujonka ;D
!leea F
Dodano dnia 11 February 2010 22:28
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Bardzo ładnie napisany Artykuł, zmieniłam trochę zdanie na temat Lily, o której miałam częściowo nieprzychylne zdanie, po tym kiedy odtrąciła Severusa.
Była bardzo upartą i dumną osóbką potrafiącą poradzić sobie z takimi nachalnymi typami jak Potter. Zdolna i utalentowana prymuska i prefekt Gryffindoru. Jej ulubionym przedmiotem były eliksiry i należała do Klubu Ślimaka profesora Horacego Slughorna(...)

już ją sobie wyobrażam ;d, trochę to denerwujące xD

darksev:
Według mnie dobrze Że Wybrała Jamesa a nie Severusa.
Też tak uważam, ale jednak po tych wszystkich latach, przeprosin, mogła w końcu wybaczyć i znowu być przyjaciółmi. Rozumiem ,że Severus nazwał ją "szlamą" tylko dlatego, iż chciała go bronić ,ale mogła przecież go zrozumieć.

Wracając do tematu: nie znalazłam błędów, podoba mi się bardzo styl w którym napisałaś ten artykuł, wszelkie informacje podane prostym językiem, czyta się z dużą przyjemnością i z takim samym odczuciem daję W.
~Kropkowana F
Dodano dnia 29 April 2010 20:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 27
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 28.04.10
Medale:
Brak
Ja tam lubię Lily. Myślę, że dobrze zrobiła ze Snapem, choć mogli nadal zostać przyjaciółmi. Weźcie też pod uwagę to, że tylko dla niej był miły, fajny itp. itd. Chcielibyście z kimś takim chodzić? Ja nie. Snape nie był bez winy, ale ona też nie. Zresztą pomyślcie jaki mógłby być Harry, gdyby Snape był jego ojcem ;P
~Lillyanne F
Dodano dnia 05 August 2011 14:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 82
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 02.08.11
Medale:
Brak
Ahhh...uwielbiam ten artykuł! przeczytałam go z 10 razy i naprawdę jest moim ulubionym. Lily górą Jupi!
~Ginny Molly Potter F
Dodano dnia 24 August 2011 17:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 96
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 04.08.11
Medale:
Brak
Świetnie ! Ostatnio postanowiłam trochę się o Lily dowiedzieć i ty mi w tym pomogłaś ...Dziękuje i oczywiście W.
~Narcyza Gryfindor F
Dodano dnia 20 December 2011 16:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 107
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 01.12.11
Medale:
Brak
bardzo dobry artykuł daje W
~Paulina Riddle F
Dodano dnia 02 July 2012 17:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 9
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 30.06.12
Medale:
Brak
[i]Świetny Artykuł! Masz talent! Oczko[/i]
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 59% [17 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 31% [9 głosów]
Zadowalający Zadowalający 7% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 3% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 171
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59