Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Wściekła Minerwa ...
Wściekła Minerwa McGonagall
Nie waż się mi mówić, co mogę, a czego nie mogę, Potter. A teraz marsz do łóżek. Wszyscy. Jeszcze nigdy mieszkańcy Gryffindoru nie zrobili mi takiego wstydu.
Czarodziejskie klany
Prawie wszędzie znajdą się jakieś osoby, które mają obsesję na punkcie czystości krwi. U J. K. Rowling to też nie jest wyjątkiem.

W świecie czarodziejów istnieje takowa elita - czystokrwiści. Przedstawiciele tych rodzin koligacą się ze sobą, nie łamiąc swej zasady, która mówi, że czystość krwi musi zostać zachowana. Niemal wszystkie rody są spokrewnione.
A genealogia? Cóż, coś takiego przyprawiłoby was o zawrót głowy...

Zazwyczaj małżeństwa są zawierane między członkami tych rodów ze względu na korzyści, które obie strony mogą odnieść. Rzadko się zdarza, aby strony z obu rodzin pobrały się z miłości.

Obecnie niektóre czystej krwi rody już wyginęły (patrz niżej) inne zaś trzymają się znakomicie. Interesuje cię genealogia czarodziejów? A więc poczytaj co nieco o owych wielkich klanach i ich udziale w walce z Lordem Voldemortem.

Abbottowie
Hanna Abbott uczyła się na tym samym roku, co Harry Potter, trafiła jednakże do Hufflepuffu.

Korzenie jej rodziny sięgają aż do czasów Godryka Gryffindora i jego doliny, gdzie żyli przez wiele pokoleń. Zdaje się, że później zmienili miejsce zamieszkania.

Z tego, co nam wiadomo, z tego rodu żyje jedynie Hanna - jej krewni sprzeciwili się Lordowi Voldemortowi, przez co ich wymordowano.

Bonesowie
Ród teraz niemal wyginął - o ile Susan Bones przetrwała bitwę o Hogwart (czego niestety nie wiemy).
Jej ciotka, Amelia (działała w Wizengamocie) została uśmiercona przez Lorda Voldemorta osobiście.

Edgar Bones, brat Amelii, został wraz ze swoją żoną i dziećmi zamordowany przez śmierciożerców. Działał w Zakonie Feniksa w latach 70.

Rodzina ta nigdy nie opowiedziała się za Czarnym Panem.

Blackowie
Ród ten wygasł w trakcie wojny z Lordem Voldemortem. Ostatni członek w linii męskiej - Syriusz Black - poległ w Departamencie Tajemnic. Obecnie z tej rodziny (aczkolwiek zmieniły nazwiska, co przyczyniło się do wygaśnięcia rodu) pozostały dwie siostry - Narcyza Malfoy i Andromeda Tonks.

Niemal wszyscy z owego klanu sympatyzowali z Czarnym Panem, jednak jedynym człowiekiem, który walczył z Lordem Voldemortem, był właśnie Syriusz.

Crabbe'owie
W trakcie wojny zginął Vincent Crabbe (podpaliwszy Pokój Życzeń).
Jego ojciec prawdopodobnie odsiaduje karę więzienia w Azkabanie.
Nic więcej na temat tej rodziny nie możemy, niestety, powiedzieć.

Wiadomo także, że Irma Crabbe była babką Syriusza Blacka.

Klan ten opowiedział się za Lordem Voldemortem.

Crouchowie
Ród ten wygasł po (nie)śmierci Bartemiusza juniora. Jego ojciec walczył z czarną magią i zwolennikami Lorda Voldemorta, lecz syn Barty'ego starszego przyłączył się do Czarnego Pana, co go zgubiło.

Bartemiusz Crouch młodszy został pocałowany przez dementora w czerwcu 1995 roku. W zasadzie można to uznać za śmierć - gdyż dusza owego mężczyzny została całkowicie unicestwiona.

Dumbledore'owie
Jeden z najstarszych rodów, który swe korzenie ma w Dolinie Godryka. Obecnie ostatnim żyjącym członkiem tej rodziny jest Aberforth, który nadal pracuje w swoim pubie "Pod Świńskim Łbem".

Co najdziwniejsze, Kendra Dumbledore (matka Albusa i Aberfortha, a także Ariany) była zwolenniczką czystości krwi, jednak sama nie pochodziła z czarodziejskiej rodziny. Jak powiedziała o niej Muriel Weasley:
-Matka Dumbledore'a była okropną kobietą. Po prostu przerażającą! Urodziła się w mugolskiej rodzinie... Chociaż słyszałam, że się do tego nie przyznawała...

Jej synowie, w przeciwieństwie do niej, nie mieli takich poglądów. Albus Dumbledore na początku był zwolennikiem takiej idei, jednak zmienił osądy po śmierci siostry.

Albus Dumbledore założył Zakon Feniksa, walczył z Lordem Voldemortem. Umiera w czerwcu 1997 roku.
Obecnie jego ciało spoczywa w Hogwarcie, na błoniach zamku.

Gauntowie
Dawno wymarły klan, spokrewniony z Peverellami. Ostatnim żyjącym członkiem rodziny był Tom Marvolo Riddle, znany też jako Lord Voldemort, jednak nie przedłużył rodu. Morfin, wuj Czarnego Pana, również nie miał dzieci.

Greengrassowie
Niezbyt poważany ród, o niewielkim znaczeniu w świecie Pottera.
Daphne Greengrass chodziła z Draconem Malfoyem do jednej klasy, była przyjaciółką Pansy Parkinson.

Jej młodsza siostra, Astoria, jest małżonką Dracona, z którym doczekała się syna Scorpiusa.

O udziale Greengrassów w wojnie z Lordem Voldemortem nic nie wiadomo, prawdopodobnie wybrali neutralność.

Lestrange'owie
Najstarszy i najbardziej poważany ród, który (być może) wyginął. Rudolfus Lestrange prawdopodobnie zginął w lipcu 1997, a jego żona, Bellatriks (z domu Black) - 3 maja 1998 roku. Byli bezdzietni.
Brat Rudolfusa, Rabastan, prawdopodobnie także - jednak czy przetrwał bitwę o Hogwart? Tego niestety nie wiadomo.

Lestrange'owie opowiadali się za Lordem Voldemortem, niektórzy nawet zostali śmierciożercami.

Longbottomowie
Dziś z całego rodu zostały tylko dwie osoby - Neville i jego babcia, Augusta. Obydwoje uczestniczyli w bitwie o Hogwart, którą przeżyli.
Po wojnie Neville zajął się nauczaniem swego ukochanego przedmiotu - zielarstwa - w tymże zamku.

Jego rodzice, Frank i Alicja, działali w Zakonie Feniksa, byli aurorami.
Po upadku Czarnego Pana śmierciożercy mylnie sądzili, iż małżeństwo Longbottomów posiada informacje o pobycie Lorda Voldemorta.
Tortury, użyte wobec Franka i Alicji były tak silne, że oboje utracili zmysły.

Obecnie przebywają w szpitalu św. Munga, jednak wiadome jest, iż nigdy już nie odzyskają zdrowia.

Macmillanowie
Ernie Macmillan jest jednym z członków tej rodziny. Korzenie tego rodu też sięgają Doliny Godryka, jednak przenieśli się gdzie indziej.

Macmillanowie nigdy nie stanęli po stronie Czarnego Pana, walczyli z nim - Ernie działał w GD, brał udział w bitwie o Hogwart.

Malfoyowie
Równie stary i poważany ród, jak Lestrange'ów, spowinowacony z Blackami (poprzez Narcyzę). Obecnie zamieszkują Malfoy Manor, który mieści się w Wiltshire.

Lucjusz i Narcyza doczekali się syna, Dracona - ten z kolei ożenił się z Astorią Greengrass, która urodziła mu syna, Scorpiusa.

Lucjusz oraz Dracon byli śmierciożercami, jednak po upadku Czarnego Pana zostali uniewinnieni.

Peverellowie
Wymarły już dawno ród, zamieszkujący przez wiele lat Dolinę Godryka. Baśnie Barda Beedle'a mówią o trzech braciach, którzy pokonali śmierć - Antioch, Kadmus i Ignotus Peverellowie.

Ród ten był spokrewniony z Salazarem Slytherinem, a także z Gauntami i Potterami.

Potterowie
Spokrewnieni z Peverellami, a także Slytherinem (prawdopodobnie). Ostatnim żyjącym członkiem był Harry Potter, ożenił się z Ginevrą Weasley, z którą doczekał się trójki dzieci: Jamesa, Albusa Severusa i Lily.

Potterowie nigdy nie opowiedzieli się za Lordem Voldemortem, działali w Zakonie Feniksa.

Prewettowie
Ród ten niemal wygasł wraz ze śmiercią Gideona i Fabiana Prewettów. Ich siostra, Molly, wyszła za mąż za Artura Weasleya i zmieniła nazwisko, przyczyniając się do ostatecznego wymarcia tej rodziny - Gideon ani Fabian nie mieli dzieci.

Bracia owi zostali zamordowani przez Antonina Dołohowa oraz innych śmierciożerców, gdyż odmówili przyłączenia się do Lorda Voldemorta.

Weasleyowie
Najuboższy i najmniej szanowany ród, uznawany za zdrajców krwi. Niektórzy zapytają dlaczego? Ponieważ opowiedzieli się po stronie Dumbledore'a i walczyli przeciwko Lordowi Voldemortowi, a także działali w Zakonie Feniksa.

Weasleyowie spowinowaceni są w odległym stopniu z Blackami, a także Malfoyami (dzieci Artura i jego żony to kuzynowie w trzecim stopniu Dracona Malfoya).

Molly i Artur mają siedmioro dzieci - czy też raczej sześcioro, gdyż Fred, brat bliźniak George'a, poległ z rąk Augustusa Rookwooda podczas bitwy o Hogwart.
Wszyscy Weasleyowie (nawet Percy) brali udział w tym wydarzeniu.

To właśnie z ręki Molly Weasley poległa najwierniejsza zwolenniczka Lorda Voldemorta, Bellatriks Lestrange.
Jak widać, ród Weasleyów przyniósł światu czarodziejów wielkie zasługi.

Są to wszystkie znane nam rody czarodziejskie czystej krwi. Jak widać, wiele z nich zaczynało w Dolinie Godryka, lecz z czasem zaczęły zmieniać miejsca pobytu. Niektóre wymarły, inne zaś trzymają się w dobrej kondycji...




Nadesłane przez: Martyna
Dodane: lipiec 04 2008 17:57:54
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 19:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
He, he... W sumie Wesley'owie to chyba nie arystokracja, ale pomysł, aby wypisać te wszytskierody przypadł mi do gustu. Mamy tu w pewnym sensie drzewo genealogiczne. Kto wie jak się teraz rozwijają te rody? Może Potterowie połączą się z rodziną Malfoy'ów? No dobra, chyba trochę przesadzam.
Za arta dam "PO".
~Insygnium F
Dodano dnia 06 December 2008 11:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.12.08
Medale:
Brak
Mi się podobało. Podzileam zdanie Kei, że zdrajcy krwi nie pojawiliby się napewno w ksiażce "Szlachectwo naturalne czyli genealogia prawdziwych czarodziejów". Daje W
~polami F
Dodano dnia 21 December 2008 21:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 817
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 17.12.08
Medale:
Brak
Mam świetną teorię, w Dolinie Godryka, był taki mały Czarnobyl, jakieś, Promieniowanie, czy coś no i stąd mamy czarodziejów w Anglii. Jest to specyficzny rodzaj promieniowania, a "gen czarodziejski" jest genem recesywnym, sprzężonym z różnymi innymi genami. Mutacje zachodzą pod wpływem rzeczonego promieniowania (chciałoby się rzec oktarynowe), oraz innych czynników mutagennych (spożycie oktaryny?). He, he chyba rozwinę tą teorię
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 01 May 2010 23:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Bardzo ładnie napisany artykuł, nie miałbym wątpliwości co do oceny gdyby nie brak kilku ważnych według mnie informacji. Na przykład warto było napisać o tym, że Macmillanowie byli czystej krwi od 9 pokoleń (tak uważał sam Ernie). Myślę, że tego typu informacji sprawiłyby, że art byłby jeszcze bardziej rzeczowy. Tak przyznaję PO Oczko
~Helga1377 F
Dodano dnia 05 August 2010 21:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 31.07.10
Medale:
Brak
Świetny artykuł, wciągający,czytelny i ciekawy.
Daję W z czystym sumieniem. Uśmiech
~mayii F
Dodano dnia 30 January 2011 14:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 252
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 21.01.11
Medale:
Brak
Fajny art, miło się czyta i jasno opisane wszystko. PO
~dark shadow F
Dodano dnia 04 March 2011 19:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
daje W mi się podoba.
Wiecie co do Malfoyów. mam cicha nadzieje że Skorpius zrobi więcej dobrego niż jego przodkowie by nie być piętnowanym za zło i to że opowiadali się za czarnym panem. Morze nawet Chajtnie się z jakąś Weasley lub Potter? Cicha prawie niemożliwa nadzieja
~Therion F
Dodano dnia 06 July 2011 21:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1016
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 76
Data rejestracji: 03.07.11
Medale:
Brak
Bardzo fajny art. Dużo ciekawych informacji, szczegółów.
~Julia_Granger F
Dodano dnia 03 August 2011 20:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 204
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.08.11
Medale:
Brak
Nie wiedziałam o Greengrassowach. Daję W !!!Jupi!
~HogsMeade F
Dodano dnia 04 August 2012 23:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 102
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 01.08.12
Medale:
Brak
Zapomniałeś/aś o jednym z najważniejszym rodów filmie. (w każdym razie ja tak uważam) Prince. Severus Tobias Snape (dawniej Prince) i jego matka Elieen Prince Uśmiech
~Kerras F
Dodano dnia 17 October 2012 21:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 130
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 16.07.12
Medale:
Brak
Ciekawy pomysł, żeby podsumować tu wiadomości o wszystkich znanych rodach czarodziejskich. Rzetelny artykuł, z przyjemnością się go czyta. Dzisiaj mam dobry humor, tak więc dostajesz Wybitny. Oczko
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 26 December 2012 22:42
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
trudno byłoby mi skojarzyć Weasleyów z elitą.... UśmiechUśmiechUśmiech - ale artykuł bardzo fajny i ciekawy, te klany... no cóż jednym pewnie szkoda by było roztrwonić tyle pokoleń "czystości" dla jednego głupstwa, dlatego z manią dbali o nieskazitelność swoich rodów.
~anne snape F
Dodano dnia 24 July 2013 13:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 305
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 20.07.13
Medale:
Brak
bardzo ciekawie napisane.prawdziwa kwintesencja"czystokrwistych rodów"alfabetyczny i przejrzysty spis rodów czarodziejów"czystej krwi"bardzo ułatwia czytanie.długość artykułu w sam raz,stylistyka bardzo dobra i z tych powodów z czystym sumieniem daję ocenę:wybitny...hjehje...
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 02 June 2015 22:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Artykuł został napisany dawno temu i może częściowo dlatego, jest już mocno nieaktualny. Jeśli dobrze policzyłem, jest tu wymienione 16 czarodziejskich rodów "czystej krwi". Podczas gdy późniejszy "katalog" podaje, że było takich rodów 28. Od razu, rzucił mi się w oczy, brak rodu Nott, oraz wielu innych wymienianych już w pierwszych częściach ksiazki. Nawet mimo tej dezaktualizacji, styl którym został napisany, oceniam jako znakomity.
~Andi Miller F
Dodano dnia 12 June 2016 11:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 11.06.16
Medale:
Brak
Od razu wspomnę, że oceniłam artykuł jako Wybitny. Dowiedziałam sie kilku rzeczy. Tekst jest ciekawy i napisany bezbłędie. Jeżeli chodzi o pomysł na artykył - świetny. Dobrze, że napisałaś też o tych mniej wspominanych rodzinach.
~Iterutt F
Dodano dnia 06 September 2021 02:01
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>rogaine or propecia</a>
~Evibous F
Dodano dnia 30 October 2021 19:07
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=https://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Groobby F
Dodano dnia 09 December 2021 10:43
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="http://ocialisshop.com/ ">purchase cialis online cheap</a>
~MorrisDooke F
Dodano dnia 25 December 2022 10:52
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
plaquenil 200mg friends program <a href="http://www.hydroxychloroquinex.com/#">plaquenil 200mg friends program</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 71% [12 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 24% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 6% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 227
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59