Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Mgliste kształty
Mgliste kształty
- Czy ktoś by chciał, żebym mu pomogła zinterpretować mgliste kształty wewnątrz kuli? - zapytała, podzwaniając bransoletkami.
- Ja nie potrzebuję żadnej pomocy - szepnął Ron. - Przecież to jasne. Wieczorem będzie bardzo mglisto.

Cierpienie samotnego chłopca
Jedną z moich ulubionych postaci w książkach o HP jest Draco Malfoy. Mimo, iż sama ostatnio napisałam art, który kończy się dość tragicznie dla tego bohatera, postanowiłam napisać, kim tak naprawdę jest ten chłopak i jaką rolę odegrał w serii powieści o Harrym Potterze.

Chciałabym zacząć od tego, że Draco nie jest postacią całkowicie negatywną i złą. Przez większość znienawidzoną, nietolerowaną (i jak już wcześniej pisałam w arcie "Tragiczny koniec Dracona") tragiczną...

Draco nigdy nie miał tak naprawdę prawdziwych przyjaciół. Crabbe i Goyle są jego "niby" kumplami tylko dlatego, że ich ojcowie się znają. Grają właściwie tylko role jego goryli, którzy oprócz prężenia muskuł niczym nie mogą się poszczycić. Kolejna postać, jaka znajduje się w bliskim otoczeniu Dracona to Pansy, która znana jest jako jego dziewczyna. Sama szczerze wątpię by on mógł cokolwiek do niej czuć. Nie ma miedzy nimi żadnych przejawów jakichkolwiek uczuć czy choćby śladów sympatii. Na bal w czwartej klasie zabrał ją tylko z jednego powodu; by nie zrobić z siebie głupka.

Jednak najważniejszą rolę odegrali rodzice Dracona, którzy nie potrafili mu dać tego, co powinni dać synowi. Ojciec odnosi się do chłopaka w zimny sposób; obraza go i poniża(u Borgina w drugiej części). Jedynie matka pokazuje, że zależy jej na życiu jedynego dziecka i chce go chronić. Ciągłe poniżanie, przez Dracona innych osób, wywyższanie się w szkole – to właśnie skutki nieszczęśliwego dzieciństwa. Harry mimo wszystko poznał smak miłości, spotkał w szkole przyjaciół oraz zdobył sławę i popularność,której Draco nigdy nie miał a dążył do niej, chcąc czuć władzę nad innymi.

W szóstym tomie na początku cieszy się z powierzonego mu, przez Czarnego Pana, zadania. Wie, że jeśli mu się powiedzie to zdobędzie upragnioną sławę i uznanie. Jednak misja nie wiedzie się młodemu Malfoyowi jak planował. To właśnie wtedy Rowling ukazuje dopiero ludzką stronę Dracona. Chłopak załamuje się i szuka pomocy u Jęczącej Marty-ducha zmarłej dziewczynki z ubikacji na czwartym piętrze.

Kiedy w końcu staje twarzą w twarz ze swoja ofiarą, Albusem Dumbledorem, nie potrafi go zabić. Włada nim wielki strach o życie rodziny i własne. Na końcu opuszcza różdżkę, jednak zadanie wykonuje za niego Snape.

Chciałabym byście zrozumieli,że Draco to mimo wszystko człowiek. Ukrywa on wiele pozytywnych uczuć i myśli. Jego zachowanie zawsze było chamskie i godne pogardy, ale nie oznacza to, że trzeba raz na zawsze kogoś takiego skreślić.

Uważam jednak,że Draco nie będzie wiódł szczęśliwego życia. Nawet gdyby moja wcześniejsza hipoteza się nie sprawdziła, nie zazna on szczęścia. Będą go dręczyły wyrzuty sumienia (to no przyczynił się do śmierci Albusa D.).




Nadesłane przez: Darcy
Dodane: grudzień 01 2006 14:50:03
Komentarze
~Ginewra Potter__Weasley F
Dodano dnia 09 October 2009 16:34
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -39
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 34
Data rejestracji: 02.10.09
Medale:
Brak
Spodobał mi się ten artykuł. Nie jestem pewna, czy Draco jest zły. Jak dla mnie, to on jest w połowie zły(rodzina), a w połowie dobry. Na razie nie zauważyłam tego typu artykułów i cieszę się, że one jednak powstają.
Powyżej oczekiwań.
Pozdrawiam
~baranek22 F
Dodano dnia 14 April 2010 21:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 102
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 16.02.10
Medale:
Brak
Jego zachowanie zawsze było chamskie i godne pogardy


No tak Oczko To jest przede wszystkim wina jego rodziców ( a w szczególności ojca, bo matka dość się o syna troszczyła). Oni nastawili go na taką drogę Oczko

Ale artykół świetny Oczko

Daję oczywiście W Oczko
~Laufey F
Dodano dnia 15 May 2010 15:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Portret w gabinecie dyrektora
Punktów: 5205
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 100
Data rejestracji: 15.05.10
Medale:
Brak
Tak , zgadzam się z tym że Draco poniżał innych z powodu tego , że sam nigdy w dzieciństwie nie otrzymał wsparcia czy zrozumienia . Co do Pansy , też tak myślę , w ogóle jak można ją lubić ? Zachowanie Dracona w szóstym tomie jest udowodnieniem tego , że i taka osoba jak Malfoy , też coś czuje . Mimo tego, że wiele razy poniżał Harrego i szlamy (sorry za określenie ) należy mu się chociaż cień zrozumienia , bo to z powodu nieszczęśliwego dzieciństwa i choćby jego ojca . Też wątpię żeby kogoś naprawdę w przyszłości pokochał .
~Lori_Lemonberry F
Dodano dnia 08 June 2010 20:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1217
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 283
Data rejestracji: 29.03.10
Medale:
Brak
Hmm... ten artykuł dał mi trochę do myślenia, ponieważ murem stoję za Harrym i nigdy nie zastanawiałam się nad przyczyną złego zachowania Dracona. Zawsze myślałam, że jest zły do szpiku kości, ale może myliłam się. Może Draco czuje się opuszczony i samotny. Może zazdrości Harry'emu przyjaciół?

Ocena: powyżej oczekiwań.
~Croce F
Dodano dnia 23 July 2010 11:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 356
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 22.07.10
Medale:
Brak
Draco Malfoy mimo wszystko też ma uczucia. Ten artykuł umacnia mnie w fakcie, iż Draco nie był tylko wrednym czarodziejem, który wywyższa się nie wiadomo po co. Zgadzam się, iż Lucjusz Malfoy często pogardzał synem i pewnie dlatego Draco tak się zachowuje. Potrafię zrozumieć jak to jest, więc nie uważam Malfoya za całkowitego egoistę. A jednak... Artykuł jak dla mnie wybitny, jeden z ulubionych. Gratuluję.
~Amelia_Bones F
Dodano dnia 28 November 2010 10:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -140
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 16.11.10
Medale:
Brak
ten artykuł dał mi trochę do myślenia, ponieważ murem stoję za Harrym i nigdy nie zastanawiałam się nad przyczyną złego zachowania Dracona. Zawsze myślałam, że jest zły do szpiku kości, ale może myliłam się. Może Draco czuje się opuszczony i samotny. Może zazdrości Harry'emu przyjaciół?
~Wasp F
Dodano dnia 28 December 2010 16:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 672
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 17.12.10
Medale:
Brak
Fajny artykuł, ale przydałyby się jakieś zdjęcia.Ja sama nie wiem,co sądzić o Draco-na początku stoi murem za Czarnym Panem , a potem wymięka.Hmm...na jego zachowanie wpłynął na pewno Lucjusz,bo za dużo od niego wymagał.Daje zadowalający
~dark shadow F
Dodano dnia 04 March 2011 19:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
Krótkie ,ale dam W.
Myślę że on nie jest zły czy jakiekolwiek z użytych przez ciebie określeń.To człowiek jak każdy inny(czarodziej) ,a jego specyficzne zachowanie jest spowodowane brakiem prawdziwego dzieciństwa i miłości ze strony ojca.
Jest jedna z moich ulubionych postaci właśnie dlatego ,że mimo jego zła były u niego przejawy uczuć.
W końcu gdyby nie doprowadził do śmierci Albusa zginąłby wraz z rodziną. Ma szczęście ,że zadanie to za niego wykonał Snape.
~Bellatrix Lestrange Black F
Dodano dnia 03 April 2011 13:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Slytherinu
Punktów: 439
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 18.02.11
Medale:
Brak
Uwielbiam Draco, ponieważ był tak samotny i jego postać mnie okropnie wzrusza. Nie zgadzam się jednak z tym że jego życie nie było szczęśliwe. Może nie było całkiem normalne, ale on przecież miał żonę i syna, którego starał się dobrze na swój sposób wychowywać. Draco odegrał bardzo ważną rolę w HP. Oczywiście za artykuł daję W.
~Bellatrix11227 F
Dodano dnia 18 June 2011 13:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 658
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 12.02.11
Medale:
Brak
Nigdy za specjalnie za nim nie przepadałam. Wredny, oschły, może to jest wina jego rodziców, ale jakoś trudno mi się do niego przestawić. Art bardzo ciekawy W.
~GabixdHP F
Dodano dnia 25 June 2011 13:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -13
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 65
Data rejestracji: 17.04.11
Medale:
Brak
Nigdy nie lubiłam Drocona; budził we mnie w pewien sposób odrazę.
Ale po tym artykule nie jestem już taka pewna czy on jest zły do szpiku kości...
Szczerze mówiąc zastanawiam się czy zasłużył na moje potępienie ...
Uważałam go za zło wcielone(oczywiście mniejsze niż sam Lord Voldemort)...
Ale w sumie zaczynam go lubić...a to wszystko dzięki Tobie Darcy...!
Za to pozdrawiam serdecznie Ciebie, i wszystkich którzy czytali i komentowali ten artykuł..!

GabixDHP

P.S. Ocena (oczywiście): W (++++++++++++++++).
~Huncwotki F
Dodano dnia 29 June 2011 15:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 29.06.11
Medale:
Brak
Delikatnym strzepnęła niewidzialny pyłek ze swojej szaty. Przejrzała się w lustrze wyraźnie niezadowolona z tego, co zobaczyła. Czerwień ust kontrastowała z zielenią szkolnej szaty.Hebanowa skóra nadawała jej niezwykle egzotyczny wygląd, a czarne oczy patrzyły z lekką wyższością. Angelique Zabini wydęła lekko usta.
~Julia_Granger F
Dodano dnia 03 August 2011 16:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 204
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.08.11
Medale:
Brak
Spodobał mi się ten artykuł. Ukazuje on normalną, "ludzką" twarz Dracona. Daję Wybitny.
~HogsMeade F
Dodano dnia 04 August 2012 23:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 102
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 01.08.12
Medale:
Brak
Popieram cię całkowicie. Potter to nie taki święty.. bo w "książę pół krwi" zamiast oddać książkę to to wykorzystał dla uznania.. porażka.. i gardził Draconem bo co? Bo Draco ma go w głębokim poważaniu? Poradnik na W
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 26 December 2012 22:32
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Draco nie jest ani zły ani dobry, źle wychowany i to wszystko, nie byłby w stanie zabić Albusa... jestem tego pewien, a wypadki z Katie i Ronem... no cóż z ryzykiem trzeba się liczyć - ale znalazł on się w sytuacji, o której nie mamy pojęcia, walczył o swoje i rodziców życie... miał zabić nauczyciela - dyrektora, którego nie lubił, wręcz gardził nim, a kochał rodziców... ciężka próba
~Maravengood F
Dodano dnia 01 March 2013 19:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 200
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 01.03.13
Medale:
Brak
Całkowicie cię popieram. Uważam że Draco w gruncie rzeczy jest dobry. Można chociażby przytoczyć scenę, w ktorej miał zabić Dumbeldora, ale nie zrobił tego chociaż miał szansę . Uważam, że to jaki jest to wina jego rodziców , gdyby np. wychowywał się w takich warunkach jak Ron to miałby większy szacunek do innych i uważał by się za najlepszego. To właśnie wina jego ojca, który marzył o tym żeby jego syn został śmierciożercą i jego matki, która za bardzo go rozpieszczała. Daję wybitny, ponieważ twój teks jest zapisem mojego stosunku do Dracona Oczko
~Perenelle Flamel F
Dodano dnia 18 March 2013 20:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 369
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 13.02.13
Medale:
Brak
Niestety rodzice, którzy też byli tak uczeni, wdrażali mu stereotypowe myślenie, że pochodzenie(tu: czysta i "brudna" krew) świadczy o człowieku. Nie byli oni wystarczająco silni psychicznie, by wypracować własne poglądy. I z tego właśnie powodu Draco cierpiał, że żadne z pokoleń rodziny Malfoyów ani Blacków (itp.) nie chciało zmienić myślenia. Sam Draco był na pewno dobry, ale on również nie umiał wytrzymać presji ze strony rodziców lub innych czarodziejów czystej krwi. Możliwe, że też bym nie wytrzymała ze względu na siłę oddziaływania takich poglądów. Bardzo dobry artykuł!! Ocena W
~Shh F
Dodano dnia 22 March 2013 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 22.07.10
Medale:
Brak
Artykuł na wysokim poziomie, całkiem dobrze napisany. Nie zgodzę się jedynie ze stwierdzeniem, iż Draco cieszy się z powierzonego mu zadania. Nie cieszył się z tego, od samego początku bał się tego, myślał, że nie podoła, że nie da rady sprostać takiemu wyzwaniu.

Mimo znalezieniu kilku błędów, daję PO.
~ChronNasSlytherin F
Dodano dnia 22 June 2013 21:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 31.05.13
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł . Dał mi duużo do myślenia wcześniej dostrzegałam go jako nie miłą osobe a po przeczytaniu już tak nie sądze. Nawet zrobiło mi się go żal Smutny Za atrykuł daje W !!!
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 31 May 2015 21:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Ten artykuł niespecjalnie mnie przekonał. Oczywiście, Draco nie był całkiem zły. Był tylko rozpuszczonym chłopcem, który sam nie wiedział czego tak naprawdę chce w swoim życiu. Bez zastrzeżeń przyjmował poglądy i powielał zachowania ojca. Źle się stało, że bardziej nie wzorował się na matce. Uważał, że skoro jego rodzina ma taką pozycję wśród czarodziejów czystej krwi, to może wszystkimi pogardzać. Szkoda, że Autorka nie rozbudowała, w książkach postaci Teodora Notta, który zajmował podobną pozycję, ale był samotnikiem. Tak przynajmniej wynika z późniejszych informacji. Próby rozbudowy tej postaci w filmach, skończyły się podobno na nakręceniu jednej sceny rozmowy, między nimi, która ostatecznie nie weszła do filmu. Wtedy, było by jakieś porównanie. Draco był zbyt słaby, i zbyt cenił wygodne życie, aby pójść własną drogą. Tak zrobili np. jego kuzyni, Syriusz i Andromeda Black .
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 46% [17 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 41% [15 głosów]
Zadowalający Zadowalający 11% [4 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 3% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 299
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59