Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Severus
Severus
- Szpiegowałem dla ciebie, kłamałem dla ciebie, narażałem dla ciebie życie, a wszystko to robiłem, by zapewnić bezpieczeństwo synowi Lily. A teraz mi mówisz, że hodowałeś go jak prosiaka na rzeź...
Dom Bathlidy Bagshot
Dolina Godryka to jedna z najpopularniejszych wiosek zamieszkałych przez czarodziejów. Wielu z nich znalazło tutaj swój własny raj. Jedną z takich osób była Bathilda Bagshot, znana autorka Dziejów Magii i ciotka jednego z największych czarnoksiężników wszechczasów, Gellerta Grindewalda.

Kilkanaście domów dzieliło jej mieszkanie od sławnego domu Potterów. Tego, w którym kiedyś rozegrał się straszliwy dramat kochającej się rodziny.
Wchodząc przez bramkę można było wywnioskować, że nikt dawno nie zajmował się ani ogrodem, ani ratowaniem podupadającego budynku. Kiedy przechodziło się zarośniętą ścieżką, po bokach widniały pokrzywione drzewa i krzewy oraz pełne chwastów grządki.
Wchodząc do środka czuło się wszechobecny zapach zgnilizny i stęchlizny. Zapewne dlatego, że przez kilka tygodni w jednym z pomieszczeń spoczywało rozkładające się ciało samej Bathildy. W każdym pokoju na podłodze leżała gruba warstwa kurzu. Nawet, gdy zapaliło się świece stojące na talerzykach prawie w każdym miejscu, dom sprawiał wrażenie ciemnego i mrocznego.

W kuchni znajdowało się kilka ładnych, drewnianych szafek i długi stół, nad którym wisiała lampa z kloszami wykonanymi ze szkła, a przy nim dwanaście krzeseł. Jednak jak całą resztę domu, pomieszczenie te zaniedbano.

Salon był zagracony. Na niepewnie stojących stoliczkach walały się stosy książek i zapleśniałe filiżanki. Pośrodku ściany mieścił się dosyć duży kominek. Wolną powierzchnię przyozdobiono licznymi obrazami i zdjęciami umieszczonymi w zdobionych ramkach. Teraz niestety w kilku z nich brakowało zawartości. W salonie stała także spora biblioteczka z wieloma interesującymi książkami.

Przechodząc stromymi, wąskimi schodami można było dojść na piętro. Tam skręcając w prawo, dochodziło się do sypialni. Pod oknem przysłoniętym ciężką, czarną kotarą stała zawalona rupieciami toaletka. Przy ścianie mieściło się piękne łoże z kolumienkami, teraz niestety zakurzone i zaniedbane. Nad nim zawieszono portret, przedstawiający najprawdopodobniej jakiegoś przodka pani Bagshot. W pokoju znajdowała się jeszcze duża szafa, drewniany żyrandol i lustro ze złotą zdobioną ramą.

Obok sypialni miejsce swoje miała łazienka. Tutaj nie było żadnych akcentów związanych z jakimkolwiek domem w Hogwarcie. Urządzono ją w biało- niebieskich kolorach. Ściany wyłożono płytkami. Na co czwartej, umieszczono motyw delfina. Wanna miała duże rozmiary, kran wykonano ze złota, podobnie jak jej nóżki. Nad umywalką zawieszono kunsztownie ozdobione lustro. Teraz niestety wszystko to pokryte było grubą warstwą kurzu i brudu.

Kiedy do pełni sił powrócił Voldemort, nakazał swemu wężowi zabić panią Baghot i przybrać jej postać. W ten sposób Czarny Pan chciał zwabić do Doliny Godryka Harry`ego Pottera i zabić go przy pomocy Nagini. Kiedy Chłopiec Który Przeżył przybył do swojej rodzinnej wioski i stanął przed swym domem, wąż w postaci Bathildy przywołał do siebie jego i jego przyjaciółkę, Hermionę. 'Bagshot' nie odezwała się wtedy ani słowem do pary, ponieważ nie chciała, by Granger zwęszyła intrygę.

Gdy Nagini pod postacią autorki dziejów magii zawołała Harry`ego do swej sypialni, zamieniła się w węża i zaatakowała go. Na szczęście Potterowi udało się po raz kolejny uratować i nie ponieść przy tym żadnych szkód.

Dawniej z pewnością dom ten zachwycał świetnością. Niestety kiedy sama Bathilda została zabita przez węża Czarnego Pana, Nagini, a jej ciało tygodniami leżało nietknięte, dom został zapuszczony. Doprowadzono go do stanu ruiny i z tego co mi wiadomo, do dzisiaj nikt go nie odbudował.




Nadesłane przez: Crayon
Dodane: marzec 08 2008 12:17:40
Komentarze
~dzulia F
Dodano dnia 06 September 2008 17:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Bardzo szczegółowy opis domu Bathildy. Współczuje jej :/ Nie chciałabym w takim mieszkać. Myśle że ten Art zasłużył na W.
~Peepsyble F
Dodano dnia 05 October 2008 18:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
O Jezu, ja bym się tego nie podjęła. Nie mam talentu do rozpisywania się na tematy o których bylo bardzo mało powiedziane. Za to jest ogromny plus. Bardzo mi sie spodobało i za sam fakt, że tyle tego napisąłaś postawię W. Blędów, nie ma ; p
~Luna772 F
Dodano dnia 23 April 2009 15:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
Ciekawy temat wybrałaś! Ja nigdy bym na niego nie wpadła. Z początku myślałam że zawsze jak jest jakiś fajny temat to ktoś go zepsuje treścią ale tym razem to czuję się jak po wizycie w aqaparku szczęśliwa, zadowolona i masz gwarancję na moje W.
!leea F
Dodano dnia 06 February 2010 16:10
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Chciałabym skomentować twój Art jeszcze raz, tymczasem bardziej szczegółowo. Po pierwsze, otwierając go, od razu widać wkład pracy jaki włożyłeś w jego napisanie jak i poświęcony na to czas. Na pewno długo siedziałeś nad książką, aby tak dokładnie oddać opis tego domu. Szafki, zdjęcia, stoły jak i dokładne rozmieszczenie poszczególnych pomieszczeń, opisane niezwykle skrupulatnie sprawiły, że pomogłeś mi wyraźniej wyobrazić sobie ten widok, zagraconych korytarzy jak i brudnych półek. Swoją drogą trzeba było mieć bardzo dużo chęci i cierpliwości na napisanie takiego tekstu.
Podsumowując, artykuł napisany poprawnie, nie znalazłam jakichkolwiek błędów czy znaczących odstępstw od książki. Napisany łatwym, prostym językiem i zrozumiałym językiem a moja ocena to W.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 21 February 2010 17:38
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Na niepewnie stojących stoliczkach walały się stosy książek i zapleśniałe filiżanki.

Jakim cudem filiżanki mogą być zapleśniałe?
Na co czwartej, umieszczono motyw delfina.

Niepotrzebny przecinek.
Kiedy Chłopiec, Który Przeżył przybył do swojej rodzinnej wioski i stanął przed swym domem, wąż w postaci Bathildy przywołał do siebie jego i jego przyjaciółkę, Hermionę.

Zgubiony przecinek.
Niestety, kiedy sama Bathilda została zabita przez węża Czarnego Pana, Nagini, a jej ciało tygodniami leżało nietknięte, dom został zapuszczony.

Zgubiony przecinek.
Stylistycznie ładnie, tylko błędziki interpunkcyjne.
Temat ciekawy - mało było o nim książce, ale żeby go aż tak rozbudować, to trzeba umieć dobrze pisać.
Daję Wybitny.
~JaneVolturi F
Dodano dnia 28 May 2010 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.05.10
Medale:
Brak
Bardzo Dobry, dokładny opis domu. Nie widzę błędów. Tylu szczególików nie wiedziałam. Podziw dla ciebie że chciało ci się szukać. Daję W.
~Larinne F
Dodano dnia 24 August 2010 20:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Podziwiam Cię za napisanie tego artykułu. Ja sama nie jestem pewna czy umiałabym o tym napisać Oczko Dlatego daję Ci W, nie ma nad czym tu się zastanawiać i wyjaśniać ;]]
~Libby F
Dodano dnia 17 July 2011 12:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 339
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 03.07.11
Medale:
Brak
Bardzo, ale to bardzo ciekawy artykuł. Moim zdaniem bardzo trudno napisać jest cokolwiek o temacie , o którym mało było mowy.A tu proszę, tyle informacji i wszystko napisane tak, że dobrze i przyjemnie się to czyta. Bardzo mi się podoba! Uśmiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 05 January 2013 19:46
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Mówiąc krótko Autor stanął na wysokości zadania - takie artykuły są prawdziwą "osłodą" portalu Hogsmede, daję W i pozdrawiam Uśmiech
~Alexandra F
Dodano dnia 08 April 2013 10:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 217
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 18.10.12
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Kiedy czytałam, tak samo tu, jak i w książce, ciary mnie przechodziły. Jakoś okropnie ten dom mnie przeraża... Dokładny opis domu, super. Daję W.
~Harry__Weasley F
Dodano dnia 26 May 2013 21:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 88
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 26.02.13
Medale:
Brak
Ciekawy wstęp, duuuuuuuuuuuży + za to, że wyszukałeś te wszystkie informacje Oczko Daje W
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 92% [11 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 8% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 231
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59