Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Kamien Filozoficz...
Kamien Filozoficzny /Petunia Dursley
Wiedzieliście, wiedzieliście! Oczywiście, że wiedzieliśmy! A niby jak mógłbyś nim nie być, skoro moja przeklęta siostra była tym, kim był? Ona też kiedyś dostała taki list i zniknęła, żeby pójść do tego... do tej szkoły... i wracała w każde wakacje do domu z kieszeniami pełnymi żabiego skrzeku, zamieniając filiżanki w szczury. I tylko ja wiedziałam, kim ona jest naprawdę! A była potworem! Ale moja matka i mój ojciec... nic, tylko Lily to, Lily tamto... Oni byli po prostu dumni, że mają w rodzinie czarownicę!
Quidditch od kuchni
Słowo wstępu Oczko Wiem, że nie każdy ma niestety dostęp do takich książek jak "Quidditch przez wieki", dlatego pomyślałam, że umieszczę kilka ciekawych (tym razem dosyć podstawowych) informacji dotyczących Quidditcha, zawartych właśnie w tej magicznej książeczce Oczko Życzę miłego czytania Oczko

Ogólne przepisy Quidditcha:

1. Nie ma ograniczenia dotyczącego wysokości, na jaką gracze mogą wznieść się podczas trwania meczu, ale nie wolno im wylecieć poza granice boiska. Jeśli zawodnik przeleci poza linię boiska, jego drużyna musi oddać kafla przeciwnikom.
2. Kapitan drużyny może zażądać "czasu", czyli krótkiej przerwy w meczu, sygnalizując to sędziemu. Wyłącznie wtedy stopy graczy mogą dotknąć ziemi. Przerwa w grze może trwać maksymalnie dwie godziny, jeśli mecz trwał już ponad dwanaście godzin. Jeśli drużyna nie wróci na boisko po upływie tych dwóch godzin, zostanie natychmiastowo zdyskwalifikowana.
3. Sędzia może zarządzać rzuty karne. Ścigający wykonujący rzut karny, leci znad koła środkowego w stronę pola bramkowego przeciwnika. W polu bramkowym zostaje tylko obrońca. Reszta graczy musi opuścić to pole.
4. Można odbierać kafla przeciwnikowi, ale w żadnym przypadku nie wolno chwytać go za jakąkolwiek część ciała. Złamanie tej zasady równoznaczne jest z faulem i sędzia może odgwizdać rzut karny.
5. W przypadku kontuzji któregoś z graczy nie wolno dokonać żadnej zmiany. Drużyna musi grać dalej bez kontuzjowanego gracza.
6. Na pole gry można wnieść różdżkę, ale nie wolno jej użyć przeciw członkom drużyny przeciwnika, przeciw ich miotłom, przeciw sędziemu, przeciw piłkom lub przeciw któremukolwiek z widzów.
7. Mecz Quidditcha kończy się po złapaniu złotego znicza lub po porozumieniu kapitanów obydwu drużyn.

Gracze:

ŚCIGAJĄCY: najstarsza pozycja w quidditchu, istniała od samego początku tej gry. Zadanie ścigających praktycznie nie zmieniło się od tamtych czasów. Muszą oni zdobywać gole, podając sobie piłkę zwaną kaflem.

OBROŃCA: ta pozycja pojawiła się nieco póĄniej, a na dodatek rola obrońcy zmieniła się trochę na przestrzeni wieków. Z dawnych zapisków Zachariasza Mumpsa (specjalisty od quidditcha w tamtych czasach) wynika, że obrońca na początku grał podobnie jak ścigający, tyle że musiał dodatkowo bronić bramek własnej drużyny. Niedługo potem jednak obrońcy zaczęli grać tak jak dzisiaj: nie opuszczali już okolic swych bramek.

PAŁKARZE: po raz pierwszy pojawili się, jak możemy wnioskować z pamiętnika Gertie Keddle, już na samym początku. Przez tysiąc lat ich zadanie praktycznie nie zmieniło się ani trochę - do dziś muszą po prostu odbijać tłuczki pałkami, by ochronić swoich zawodników i ewentualnie przeszkodzić rywalom.

SZUKAJĄCY: pozycja wprowadzona najpóźniej, bo dopiero po pojawieniu się złotego znicza. Zadaniem szukającego było zawsze tylko i wyłącznie złapanie znicza.


Piłki:

KAFEL: czerwona piłka, zawsze robiona ze skóry. Niegdyś miała uchwyty lub wglębienia na palce, ale od czasu, gdy wynaleziono zaklęcie przylegające, stała się gładka i sama trzyma się dłoni ścigającego. Czerwoną barwę nadano kaflowi po tym, gdy w 1711 roku po meczu nie można go było znaleĄć w gęstym błocie. Niegdyś też kafel spadał z normalną prędkością, ale ponieważ denerwowało to ścigających, dziś jest zaczarowany tak, by spadał wolniej.

TŁUCZKI: dwie piłki, starające się trafić graczy i zrzucić z miotły. Potrafią lecieć z dużą prędkością i mocno uderzać. Jak pamiętamy, pierwszymi tłuczkami były kamienie, próbowano póĄniej używać tłuczków z metalu, a dziś są one zrobione z żelaza, mają dziesięć cali średnicy. Są zaczarowane tak, aby ścigały najbliższego gracza.

ZNICZ: jego historię opisałem już wcześniej, dodam tylko, iż jeden raz zdarzyło się, że znicz nie został złapany, kiedy to kilkaset lat temu obydwaj kapitanowie po ok. dwóch miesiącach gry zgodzili się na zakończenie meczu.

P.S
Na czym polega Quidditch NIE napisałam, ponieważ taki artykuł JUŻ jest na Hogsmeade. Pozdro Oczko




Nadesłane przez: Evangeline
Dodane: październik 22 2007 18:01Kotecek8

Bibliografia:
`Quidditch przez wieki`
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 12 September 2008 20:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Zgadzam się z Druellą! Bardzo fajne. Ja tam o tym Quidditchu czytam oczywiście w książkach o Harrym Potterze, ale jakoś mnie ta gra nigdy nie interesowała ; P Ale po tym artykule, muszę przyznać, ta gra stała się dla mnie ciekawsza.
Choć nie wiem czy moim marzeniem byłoby zarobić z tłuczka x D
No a jak ocenię artykuł? Hmm... Właściwie ładnie wszystko jest opisane. Jeżyk też jest dobry i ładnie przedstawienie od strony estetycznej. No to myślę, ze ''PO'' dam : )

Dodano dnia 12 wrzesień 2008 20:57
Pardąsik miało być ''Język'', a nie ''Jeżyk''. Raaaaaany, ale ja jestem dziś rozkojarzona x D
~Peepsyble F
Dodano dnia 15 September 2008 21:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No ładnie. Bez będow itd, itp. et cetera, itp. itd. dalej ni będę pisac bo nie wiem co. napisałam się już ; p

Ale nie na serio to naprawde super, posiadłam książkę o Quidditchu, kocham go i wgl. Wiesz mam teraz szajbę, więc nie martw się ja tylko tak teraz. Odala mi. No i zeszłam z tmatu. No ale fajnie. W. dam\/
~Hermi__ F
Dodano dnia 24 January 2009 10:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 29.12.08
Medale:
Brak
Świetny art. Muszę się zaopatrzyć w tą książkę.Dam W. W przyszłości gdy naukowcy zrobiliby miotły do Quidditch. Chętnie bym zagrała... Ciekawe jak by mi poszło?
~Sashka13 F
Dodano dnia 04 February 2009 11:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł, prawie idealny (prawie nie robi żadnej różnicy, po prostu nikt, ani nic, nie jest idealny). Nie mam żadnej książki specjalizowanej w Quidditchu, ale czytałam o tym w powieściach Rowling. Właściwie nie mogę sobie przypomnieć, żeby tam była jakaś większa wzmianka o Quidditchu, po prostu każdy wie, co to jest^^. Ale takie wypisanie zasad i opis wszystkiego, niekoniecznie w książce, jest wart przeczytania, oczywiście. Daję Wybitny.
~Rojeek F
Dodano dnia 07 February 2009 13:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 470
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 24.01.09
Medale:
Brak
Niezły artykuł ; ) Opisane ładnie. Jest dużo informacji.

Szkoda, że żadnej foteczki nie ma Język

Ahh, bym sobie polatał na miotle i pograł w quidditcha Oczko mmm

Daje Wybitny.
~jad F
Dodano dnia 01 March 2009 17:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 11.11.08
Medale:
Brak
"1. Nie ma ograniczenia dotyczącego wysokości, na jaką gracze mogą wznieść się podczas trwania meczu, ale nie wolno im wylecieć poza granice boiska. Jeśli zawodnik przeleci poza linię boiska, jego drużyna musi oddać kafla przeciwnikom."
A jak Harry i Malfoy lecieli przez trybuny?
Ale ogólnie OK.
~Elfka F
Dodano dnia 02 May 2009 16:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 702
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 02.05.09
Medale:
Brak
Fajne, serio fajne. Jest tu wszystko czego potrzebuje ktoś kto nie czytał Quidditch przez wieki. Na przykład ja he he... Gdyby tak już były latające miotły to bym na nie oszczędzała całeżycie a potem razem z mężem i czwórką dzieci zagralibyśmy w mini-Quidditcha w ogrodzie. A sąsiedzi mugole? Nic mnie nie obchodzą. Co do artykułu daje zasłużone W!!!
~Lapa F
Dodano dnia 06 May 2009 18:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Jest tu wszystko czego potrzebuje ktoś kto nie czytał Quidditch przez wieki


zgadzam się w 100 %! Też nie czytałem książki a na Hogsmeade.pl jest już kilka art'ów związanych z pobocznymi dodatkami ("Quiddich przez wieki", "Fantastyczne..." albo baśnie)
Świetny art. Dobrze przemyślany. Trafia do czytelnika... Jest po prostu cool. DajeW
~ferret F
Dodano dnia 22 May 2009 14:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 127
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Zaciekawił mnie tytuł ^^.
Co do artykułu, ciekawy, czytelny, podoba mi się. Bez żadnych wyrzutów sumienia mogę dać W.
~mario2129 F
Dodano dnia 13 October 2009 20:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -74
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 08.10.09
Medale:
Brak
Czy ja Wiem nie zgodzę się z tobą 2. Kapitan drużyny może zażądać "czasu", czyli krótkiej przerwy w meczu, sygnalizując to sędziemu. Wyłącznie wtedy stopy graczy mogą dotknąć ziemi. Przerwa w grze może trwać maksymalnie dwie godziny, jeśli mecz trwał już ponad dwanaście godzin. Jeśli drużyna nie wróci na boisko po upływie tych dwóch godzin, zostanie natychmiastowo zdyskwalifikowana.
~arturmiki F
Dodano dnia 07 November 2009 21:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 19.10.09
Medale:
Brak
Ta art niezły tylko daje o sobie znać fakt że jest to słowo w słowo przepisane z Quidditch przez wieki ;D

A co do wzmianki że Malfoy i Harry lecieli przez trybuny co oczywiście sprzecza się z jedną z Zasad Quidditcha uchwalonych przez Departament Magicznych Gier i Sportów która mówi, że "Nie ma ograniczenia dotyczącego wysokości, na jaką gracze mogą wznieść się podczas trwania meczu, ale nie wolno im wylecieć poza granice boiska. Jeśli zawodnik przeleci poza linię boiska, jego drużyna musi oddać kafla przeciwnikom" to są 4 opcje:

1)Albo granice boiska liczy się dopiero za trybunami.
2)Kolejną możliwością jest to, że najprawdopodobniej zasady rozgrywek szkolnych są nieco zmienione(trochę uproszczone) ;P
3)Następną opcją której nie możemy wykluczyć jest błąd autorki. Rozbawiony
4)A w końcu ostatnią możliwością jest to że przepis który był wyżej wspomniany ^^ dotyczy tylko ścigających, którzy nie mogą rozgrywać kafla poza boiskiem. Uważam że te dwie ostatnie są najbardziej prawdopodobne. B-)

Art niezły ale jak już pisałem nie widzę tu twojej inicjatywy w ten artykuł (nie licząc otworzenia książki i wbicia tego na klawiaturę xD), więc moim zdaniem ten art zasługuje na Z. Byłbym skłonny nawet postawić P, lecz zauważyłem że zasady które opisałeś nie są kompletne.
^N F
Dodano dnia 19 January 2010 21:22
Administrator
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -16000
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 133
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Medal Medal Medal Medal Medal
A ja czytałam i posiadam książkę Quidditch przez wieki. Artykuł bardzo ciekawy. Dam W. Uwielbiam wszystko co związane z Quidditchem, mam nadzieję, że kiedyś będzie można zagrać w tę grę Tooth
~Rogacz F
Dodano dnia 25 January 2010 17:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -84
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 13.01.10
Medale:
Brak
Świetny artykulik. Uśmiech
Dużo informacji.
I tak jak Letty mam nadzieję, że kiedyś będzie można zagrać w tę grę. Rozbawiony
W
~catalina F
Dodano dnia 07 April 2010 12:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 03.04.10
Medale:
Brak
super jedyna rzecza dla, ktorej chcialabym byc choc przez moment czlonkiem swiata rowling to ta gra. Chcialabym zobaczyc mecz a nawet sprobowac zagrac ach te marzenia heheRozbawiony
~patronus32 F
Dodano dnia 28 April 2010 18:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 26.04.10
Medale:
Brak
Lubię Quidditcha i na pewno jest fajny ale też niebezpieczny ale chciałbym w niego grać,może i bym wygrał?

Daję ''POWYŻEJ OCZEKIWAŃ''.

Ps.Podobno już budują jakieś stadiony ale ciekawe jak będą latać na miotłach.
~Lilka Potter F
Dodano dnia 15 May 2010 18:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 416
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 13.05.10
Medale:
Brak
Nie wiedziałam,że tak wyglądał Quidditch kiedyś.Są wielkie zmiany.Twój art łatwo i przyjemnie się czyta,jest "lekki w użyciu".Ciekawe co jeszcze wymyślą?Może latające pętle?W się należy.
~Lils F
Dodano dnia 04 September 2011 11:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 01.09.11
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł, nie zauważyłam błędów (może dlatego, że ich specjalnie nie szukałam Język). Nie miałam pojęcia o tych zasadach quidditcha, dużo się dowiedziałam, daję W. Uśmiech
~DJfunkyGIRLS F
Dodano dnia 09 July 2013 12:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 708
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 06.07.13
Medale:
Brak
przydatny i dosyć długi.
1. Nie ma ograniczenia dotyczącego wysokości, na jaką gracze mogą wznieść się podczas trwania meczu, ale nie wolno im wylecieć poza granice boiska. Jeśli zawodnik przeleci poza linię boiska, jego drużyna musi oddać kafla przeciwnikom. : Harry i Malfoy wylecieli za boisko,nikt się nie czepiał ani nic Język.Ale i tak daję W
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 12 August 2014 19:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Nie czytałam "Quidditch przez wieki" i nie interesuję się za bardzo sportem, ale ten artykuł bardzo mi się spodobał Oczko Przydatny, nie za długi, nie za krótki, w sam raz Rozbawiony O wielu zasadach nawet nie wiedziałam Oczko Daję Wybitny
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 67% [20 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 27% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 7% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 293
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59