Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Ostatni tępak
Ostatni tępak
Był tylko jeden sposób, żeby dostać książkę z tego działu: trzeba było mieć specjalne pozwolenie od któregoś z profesorów z jego własnoręcznym podpisem.
- A jak wytłumaczymy, po co nam właściwie ta książka? - zapytał Ron. - Przecież to będzie jasne, że chcemy sporządzić jakiś eliksir...
- Myślę, że zabrzmi całkiem przekonująco, jak powiemy, że interesujemy się teorią... W każdym razie warto spróbować...
- Daj spokój! - prychnął Ron. - Żaden nauczyciel nie kupi takiego kitu. Musiałby być ostatnim tępakiem...

Zielarstwo
Serdecznie witam wszystkich na pierwszej lekcji zielarstwa w nowym roku szkolnym! Jak wiecie, siódma klasa to nie przelewki! Na lekce uczęszczają tylko najlepsi. A teraz na początek, by sprawdzić wasze umiejętności zrobimy mały teścik. Na napisanie macie 30 minut. Wskazówki są na kartkach! Trzy, dwa, jeden, start!

Harry nerwowo zaczął gryźć końcówkę pióra. Myślami powrócił do pierwszej klasy...

Diabelskie sidła: Jest to rzadko spotykana roślina magiczna. Ma bardzo długie i bardzo giętkie łodygi zakończone czymś w rodzaju wąsów. Jest wielkim zagrożeniem dla człowieka. Swoimi mackami oplata jego ciało i zaczyna dusić ofiarę. Pod wpływem światła rozluźnia więzy.

Harry spojrzał na kartkę Hermiony, lecz ta zasłoniła ją rękawem szaty i zaczęła pisać coś jeszcze bardziej zawzięcie. Zrezygnowany chłopiec rozejrzał się po sali, by szukać natchnienie i...

Mandragora: Mandragora jest rośliną, która nie nadaje się do hodowli w domu. Ma długie, szarobure liście, które widać nad powierzchnią ziemi. Pod spodem nie jest już taka ładna. Gdy wyciągniemy ją, zamiast zwykłej roślinki zobaczymy korzeń podobny do małego niemowlaka. Ale niekiedy jego wygląd jest mylący. Swoim płaczem i wrzaskiem powoduje omdlenia, a gdy jest starsza nawet śmierć. Stosowana jest przy sporządzaniu eliksiru potrzebnego do przywrócenia 'do stanu używalności' ludzi, którzy zostali spetryfikowani.

Uf... Potter cieszył się, że napisał tyle o znienawidzonej roślinie. Lecz znowu zabrakło mu weny. Rozejrzał się po klasie. Jego wzrok skrzyżował się z bezradnym spojrzeniem Rona. Harry powoli zajrzał do podręcznika, który wystawał z jego torby...

Abisyńskie figi: Są one soczystymi owocami. W środku mają one kolor czerwony. Są bardzo pospolite, przez niektórych czarodziejskich ogrodników nazywane nawet chwastami. Przy obieraniu skórka trudno z nich schodzi, można też zabrudzic przy tym ręce. Ich sok wykorzystywany jest w przyrządzaniu eliksiru zmniejszającego.

Harry niepewnym wzrokiem rozejrzał się po sali. Czuł, że źle robi, ale nie miał innego wyjścia. Zaczął wertować kartki w poszukiwaniu odpowiedniego rozdziału.

Pykopstrąki: Są one bardzo uporczywymi roślinami. Gdy próbujesz je wycisnąć, wyskakują ci z ręki. Kiedy jednak uda ci się je wycisnąć za pierwszym razem wydzielą niezbyt przyjemną woń zapoczątkowaną głośnym pyknięciem.

Harry spojrzał na zegarek. Jeszcze 20 minut. Chyba się wyrobię - pomyślał i szeleszcząc kartkami zabrał się do pisania.

Czyrakobulwa: Jest to roślina, której bardzo nie lubię. Ale jak mus, to mus. Trzeba ją opisac. Ma czarny kolor i wygląda jak wyłażący spod ziemi ślimak. Są na niej bąble, w których znajduje się żółtawa i brązowawa gęsta ropa. Wykorzystuje się ją do wielu eliksirów. Najlepiej rozwijają się w szklarni. A zbierać je najlepiej trzeba ok. 6 tygodni po zasadzeniu.

Hmm... jeszcze tylko to! Ostatnia roślinka i koniec. I nawet mam wierszyk: Książkę znajduję, spisuję i W ocenę otrzymuję! - uśmiechając się do siebie młody Potter wziął się za pisanie.

Zębate geranium: Jest to roślinka przypominająca naszą rosiczkę. Ma ok. półtora metra wzrostu. I wygląda na zwykłą, ładną roślinkę. Ale pozory mylą! Jej kwiaty chociaż piękne, są trudne do zerwania. Gdy człowiek zbliża do rośliny, ta potajemnie wyciąga zęby i gryzie go po rękach. By zerwać kwiaty należy założyć specjalne rękawice ze skóry rogogona węgierskiego. Kwiaty wykorzystywane są przy robieniu różnych eliksirów.

Już! Kończymy, proszę oddać mi kartki i pozostać na sali by dowiedzieć się, jaką ocenę się dostało! No już, do ławek!

Harry uśmiechnął się pod nosem. Ten rok zapowiada się ciekawie. Gdy tak rozmyślał, profesor Sprout sprawdziła już wszystkie prace. Dobrze, a teraz czytam oceny.

Granger, W. Malfoy, N. Weasley, O. A teraz Potter... T!

Ale jaak to? Tak to! A wiesz, daj mi na chwilę tą książkę, która miałeś na kolanach, bo muszę coś sprawdzić...




Nadesłane przez: Keyra
Dodane: listopad 05 2007 20:48:06
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 15:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
m zdaniem artykuł całkiem niezły.
Oryginalnie napisany, a nie jedno wielkie sklepisko informacji które i tak za 10 minut sie zapomni.
Dam 'PO'
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 21:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Fajnie. Zawsze można sie czegoś dowiedziec. Pomysł dobry, ale trochę mnie wkurza to przedstawienie tematu. Zgadzam się tez z Druellą, że za kilka minut się o tym zapomni, ale zawsze mogę tu looknąć, no nie?
Nie wiem jaką mam wystawić ocenę... ''PO'' to moim zdaniem za dużo, ale Zadowalający... chyba aż tak źle nie jeste z tym artem. No nie wiem. Ale jestem dziś niezdecydowana... No to dam... dam... A niech to! Wstrzymam się od oceny.
778
Dodano dnia 19 September 2008 13:41
Bardzo dobry artykuł. Można się wiele z niego dowiedzieć.
Zgadzam się tez z Druellą, że za kilka minut się o tym zapomni
Ale Durella napisała że właśnie to nie jest taki artykuł, który się zapomni po 10 minutach. W każdym razie ja daję P.
~Yennefer F
Dodano dnia 21 September 2008 13:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Mnie się podoba, jakoś szczególnie mnie to nie zachwyciło, więc dam Powyżej Oczekiwań. Aha i myślę, że Harry nigdy nie dopuściłby się takiego oszustwa, ale pominę to bo było bardzo fajnie opisane i dodało do arcika humoru.
~Villemo F
Dodano dnia 25 October 2008 14:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Oryginalny artykuł. Świetnie napisany, zawiera wiele informacji i fajnie się go czyta. Daje Wybitny, za staranną prace i wspaniały efekt ;]
~ollogollo F
Dodano dnia 27 December 2008 22:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 83
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 13.09.08
Medale:
Brak
Cooobardzo faj jak dla mnie bomba, no wiesz trzeba czasu, żeby wpaść na taki fajny pomysł, no nie wiem jak u Ciebie z Twoja fantazją, ale po tym artykule możemy powiedzieć z czystym sumienie, że nie jest ta żle, to mało powiedziała bym, że nawet nie masz z nia zadnych problemów.Dowcipniś, no więc daje POWYŻEJ OCZEKIWAŃ, bo ja osobiście jestem taką osobą, która woli, jak to ujeła Durella ''sklepisko informacji'', ale i tak podziwiam pomysł, uważam, że można było by umieścić w tym artykule więcej informacj, ale nadaj zachować komim sytuacji.
~FeltonLover F
Dodano dnia 03 January 2009 19:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 272
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Oryginalne ale nie podoba mi się że Harry dostał T Uśmiech
Ale Malfoy ma niezły za co wielgaśny + dla ciebie.
Dam ci W, bo jest ciekawy i wciągający Uśmiech
~mia_64 F
Dodano dnia 03 January 2009 20:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.12.08
Medale:
Brak
Informacje są interesujące, nie powiem... Ale mało ich!! Ogólnie fajny pomysł. na pewno lepiej się czyta w takiej formie niż z nudnego podręcznika Oczko daję PO
~Hermi__ F
Dodano dnia 20 January 2009 18:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 29.12.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Brawo oczywiście dam Wybitny ponieważ : oryginalnie napisany, dużo treści, dużo informacji, ciekawy temacik Oczko bo na powyżej oczekiwań to on jest za dobry.POZDROWIONKA
~Ressuscitee F
Dodano dnia 30 July 2009 21:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 248
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 30.07.09
Medale:
Brak
Fakt, za parę minut się o tym zapomni, ale informację są dosyć ciekawe... Czyta się lekko i szybko. Cieszę się, że Draco Malfoy napisał lepiej od Weasley'a, za to duży + dla Ciebie Uśmiech. A Potter jak zwykle pokazał, jaki z niego oszust, spisując wszystko z podręcznika. Tylko dlaczego dostał Trolla?
~darksev F
Dodano dnia 06 August 2009 10:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2736
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 07.06.09
Medale:
Brak
Art świetny. Dobre przeplatanie się między definicjami a czynnościami Harry'ego. To sprawiło że aż chciało się to czytać.
Tylko dlaczego dostał Trolla?

Bo Potter to wieczna ciamajda i nie powinno mu się wszystkiego ułatwiać, i myślę że autorka też miałą to na myśli.
~holka13 F
Dodano dnia 09 September 2009 18:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 43
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 05.09.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykułUśmiech
Ciekawy i oryginalny, nawet zabawnyJęzyk
Uważam tak ponieważ Harry dostał trolla za ściąganie jak niektórzy uważają dobrze mu tak;p ja rez tak uważam, bo wkurzające jest to, że wszystko mu się udaje... Za artykuł daje WOczko
~pepes93 F
Dodano dnia 11 December 2009 22:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 108
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 05.11.09
Medale:
Brak
świeny artykuł! Bardzo oryginalny! Fajny pomysł z tą perspektywą Harry'ego przez co artykuł nie jest nudny ;d
Daje W oczywiście za treść i przekaz Uśmiech
~Hermiona12345 F
Dodano dnia 30 January 2010 18:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 29.01.10
Medale:
Brak
Bardzo mi się podoba nie jest nudy chce się go czytać nie takie nudy
Można się dużo dowiedzieć przy tym nie męcząc się
Mi się podoba. Oczko
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 09 February 2010 16:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Artykuł jest bardzo ciekawy ... zabrakło mi w nim informacji o paru magicznych roślinach - np. ogłuszaniu mandragory i konieczności zakładania nauszników. Wydaję mi się, że tych roślinek także było nieco więcej. To jeśli chodzi o stronę merytoryczną. Stylistycznie było bardzo dobrze, a całość bardzo oryginalna. PO.
~maggie F
Dodano dnia 01 March 2010 18:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 424
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 23.02.10
Medale:
Brak
Świetny artykuł.
Wszystko ładnie i ciekawie opiasane. Szybko i przyjemnie się go czyta, nie jest nudny.
Nie zauważyłam dużych błędów.
Moim zdaniem ten art zasługuję na najwyższą ocenę czyli W.

PozdrawiamUśmiech
~patronus32 F
Dodano dnia 01 May 2010 22:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 26.04.10
Medale:
Brak
Wszystko ok tylko zapomnieli o tym że diabelskie sidła lubią ciemno i wilgoć a pokona je nie tylko światło ale i ogień Oczko

Daję ''POWYŻEJ OCZEKIWAŃ''.
~expecto hermiona F
Dodano dnia 17 May 2010 09:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Prefekt Gryffindoru
Punktów: 428
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 05.05.10
Medale:
Brak
Hahah. bardzo mi sie podobało ; D Harry zawsze się martwił, że dostanie T. : ) tak czy siak, fajnie to zrobiles z ostatnmim akapitem ; ). Pozdrawiam, daję W.
~mayii F
Dodano dnia 30 January 2011 14:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 252
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 21.01.11
Medale:
Brak
Fajny pomysł Oczko Tylko zastanawiają mnie ławki na zielarstwie ^ ^ PO
~Therion F
Dodano dnia 31 October 2011 19:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1016
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 76
Data rejestracji: 03.07.11
Medale:
Brak
Całkiem ok, było parę literówek, ale dało się czytac. Ciekawie napisane, fajne zakonczenie Oczko
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 42% [35 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 49% [41 głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [7 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 199
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59