Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
"Nadwyrę...
"Nadwyrężenia"
- Co się stało?
– Pęknięcie czaszki - odpowiedziała pani Pomfrey, podchodząc do jego [Harry 'ego] łóżka i popychając go na poduszki. - Żadne zmartwienie, od razu to zlikwidowałam, ale zostaniesz tu do rana. Przez kilka godzin nie wolno ci się nadwyrężać.
– Nie chcę zostać tu na noc! – krzyknął ze złością Harry, siadając i odrzucając koce – Chcę odnaleźć McLaggena i zabić go.
– Obawiam się, że to podpada pod kategorię "nadwyrężenia" - oświadczyła pani Pomfrey, wpychając go stanowczo do łóżka i grożąc mu różdżką.

Zielarstwo
Serdecznie witam wszystkich na pierwszej lekcji zielarstwa w nowym roku szkolnym! Jak wiecie, siódma klasa to nie przelewki! Na lekce uczęszczają tylko najlepsi. A teraz na początek, by sprawdzić wasze umiejętności zrobimy mały teścik. Na napisanie macie 30 minut. Wskazówki są na kartkach! Trzy, dwa, jeden, start!

Harry nerwowo zaczął gryźć końcówkę pióra. Myślami powrócił do pierwszej klasy...

Diabelskie sidła: Jest to rzadko spotykana roślina magiczna. Ma bardzo długie i bardzo giętkie łodygi zakończone czymś w rodzaju wąsów. Jest wielkim zagrożeniem dla człowieka. Swoimi mackami oplata jego ciało i zaczyna dusić ofiarę. Pod wpływem światła rozluźnia więzy.

Harry spojrzał na kartkę Hermiony, lecz ta zasłoniła ją rękawem szaty i zaczęła pisać coś jeszcze bardziej zawzięcie. Zrezygnowany chłopiec rozejrzał się po sali, by szukać natchnienie i...

Mandragora: Mandragora jest rośliną, która nie nadaje się do hodowli w domu. Ma długie, szarobure liście, które widać nad powierzchnią ziemi. Pod spodem nie jest już taka ładna. Gdy wyciągniemy ją, zamiast zwykłej roślinki zobaczymy korzeń podobny do małego niemowlaka. Ale niekiedy jego wygląd jest mylący. Swoim płaczem i wrzaskiem powoduje omdlenia, a gdy jest starsza nawet śmierć. Stosowana jest przy sporządzaniu eliksiru potrzebnego do przywrócenia 'do stanu używalności' ludzi, którzy zostali spetryfikowani.

Uf... Potter cieszył się, że napisał tyle o znienawidzonej roślinie. Lecz znowu zabrakło mu weny. Rozejrzał się po klasie. Jego wzrok skrzyżował się z bezradnym spojrzeniem Rona. Harry powoli zajrzał do podręcznika, który wystawał z jego torby...

Abisyńskie figi: Są one soczystymi owocami. W środku mają one kolor czerwony. Są bardzo pospolite, przez niektórych czarodziejskich ogrodników nazywane nawet chwastami. Przy obieraniu skórka trudno z nich schodzi, można też zabrudzic przy tym ręce. Ich sok wykorzystywany jest w przyrządzaniu eliksiru zmniejszającego.

Harry niepewnym wzrokiem rozejrzał się po sali. Czuł, że źle robi, ale nie miał innego wyjścia. Zaczął wertować kartki w poszukiwaniu odpowiedniego rozdziału.

Pykopstrąki: Są one bardzo uporczywymi roślinami. Gdy próbujesz je wycisnąć, wyskakują ci z ręki. Kiedy jednak uda ci się je wycisnąć za pierwszym razem wydzielą niezbyt przyjemną woń zapoczątkowaną głośnym pyknięciem.

Harry spojrzał na zegarek. Jeszcze 20 minut. Chyba się wyrobię - pomyślał i szeleszcząc kartkami zabrał się do pisania.

Czyrakobulwa: Jest to roślina, której bardzo nie lubię. Ale jak mus, to mus. Trzeba ją opisac. Ma czarny kolor i wygląda jak wyłażący spod ziemi ślimak. Są na niej bąble, w których znajduje się żółtawa i brązowawa gęsta ropa. Wykorzystuje się ją do wielu eliksirów. Najlepiej rozwijają się w szklarni. A zbierać je najlepiej trzeba ok. 6 tygodni po zasadzeniu.

Hmm... jeszcze tylko to! Ostatnia roślinka i koniec. I nawet mam wierszyk: Książkę znajduję, spisuję i W ocenę otrzymuję! - uśmiechając się do siebie młody Potter wziął się za pisanie.

Zębate geranium: Jest to roślinka przypominająca naszą rosiczkę. Ma ok. półtora metra wzrostu. I wygląda na zwykłą, ładną roślinkę. Ale pozory mylą! Jej kwiaty chociaż piękne, są trudne do zerwania. Gdy człowiek zbliża do rośliny, ta potajemnie wyciąga zęby i gryzie go po rękach. By zerwać kwiaty należy założyć specjalne rękawice ze skóry rogogona węgierskiego. Kwiaty wykorzystywane są przy robieniu różnych eliksirów.

Już! Kończymy, proszę oddać mi kartki i pozostać na sali by dowiedzieć się, jaką ocenę się dostało! No już, do ławek!

Harry uśmiechnął się pod nosem. Ten rok zapowiada się ciekawie. Gdy tak rozmyślał, profesor Sprout sprawdziła już wszystkie prace. Dobrze, a teraz czytam oceny.

Granger, W. Malfoy, N. Weasley, O. A teraz Potter... T!

Ale jaak to? Tak to! A wiesz, daj mi na chwilę tą książkę, która miałeś na kolanach, bo muszę coś sprawdzić...




Nadesłane przez: Keyra
Dodane: listopad 05 2007 20:48:06
Komentarze
~MrMosbie F
Dodano dnia 11 April 2012 23:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 08.04.12
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł.. Cały tekst mógłby nawet pojawić się w powieści, ale niestety akcja potoczyła się tak, że Harry, Ron i Hermiona nie ukończyli Hogwartu.. Naprawdę widzę, że trochę czasu poświęcono aby to napisać.. WYBITNY!!
~Temari_Heartfilia F
Dodano dnia 10 September 2012 18:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 64
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 05.09.12
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł, łatwy i lekki do czytania z interesującymi ciekawostkami. Daję... "W" - oby tak dalej Jupi!
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 27 December 2012 19:55
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
istny odpowiednik biologii w świecie mugoli - tak jak zresztą eliksiry równoznaczne z chemią Uśmiech Bardzo fajny przedmiot - no i z nauczycielką dało się żyć, Neville był tam bezapelacyjnie najlepszy, niektóre z roślin naprawdę robiły wrażenie. No cóż za artykuł daję Wybitny, bo jest naprawdę dobrze napisany.
~kossa00 F
Dodano dnia 22 March 2013 21:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 22.03.13
Medale:
Brak
Bardzo fajny i miły artykuł Uśmiech Nie wiem czy można tekst określić słowem "miły", ale taki się wydaje, łatwo się czyta Uśmiech przydatny i zabawny ;p
~DJ_Aswalt F
Dodano dnia 08 April 2014 19:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 92
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 10.09.13
Medale:
Brak
Daję PO myślę,że Harry nie dopuścił by się takiego oszustwa.

Myślę że nie myślę.

Pozdro dla drogi Gościu tak dla ciebie!
~Andi Miller F
Dodano dnia 11 June 2016 17:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 101
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 11.06.16
Medale:
Brak
Mi się podoba, czegoś się dowiedziałam. Harry pewnie by się nigdy nie dopuścił takiego oszustwa, ale co z tego. Liczy się to, że artykuł jest bardzo fajnie napisany. Odrobina humoru pod koniec to dobry pomysł. Daję W, a co tam! Język
~medinheld F
Dodano dnia 21 November 2022 13:39
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
Its presence was also associated with biologic measures of poor outcome, including larger tumor size, older age, and axillary lymph node positivity <a href=http://clomid.mom/>clomiphene ped</a> Nevertheless, in a proportion of patients, tumours are resistant to tamoxifen, or become so, with a subsequent relapse in the disease
~Neloseela F
Dodano dnia 04 February 2023 19:21
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
<a href=https://priligy.skin>buy priligy cheap</a> Validation of the pan Vegfa and Vegfa isoform specific primers has been described 20, 35
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 42% [35 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 49% [41 głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [7 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 221
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59