Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Irytek
Irytek
Jak gdzieś jest raban, to o każdej porze
Wezwij Irytka, będzie jeszcze gorzej!

Przez ścianę z Potterem - wywiad z Marią Pudłowską
Oto wywiad z Marią Pudłowską, asystentką Sławomira Idziaka, autora zdjęć do filmu "Harry'ego Pottera i Zakonu Feniksa". Wywiad ten pochodzi z portalu Onet.pl.

*W jaki sposób trafiłaś do ekipy filmu "Harry Pottera i Zakon Feniksa"?

Przez przypadek. Napisałam e-maila do pana Idziaka, ponieważ usłyszałam, że będzie w Londynie i chciałam się z nim spotkać. Poznałam go podczas warsztatów na festiwalu Camerimage, bardzo cenię jego pracę. Napisałam z myślą, że może uda mi się wpaść na plan na jeden dzień, że będę mogła zobaczyć jak pracuje przy filmie. Ku mojemu zaskoczeniu pan Idziak napisał, że na jeden dzień nie może mnie zaprosić na plan, ale mogę przyjść i pracować z nim przez cały rok. Akurat potrzebował asystenta, więc poszłam na rozmowę wstępną i się udało.

*Jak wygląda praca przy takim filmie?

Jest bardzo intensywna. Trochę jak w fabryce. Zaczynaliśmy bardzo wcześnie rano. W studiu byłam już zazwyczaj o szóstej rano. Pracowaliśmy po dwanaście, czternaście godzin dziennie. Czasem nie było czasu odetchnąć. Było ciężko, ale było warto.

*Odpowiadałaś za kolorystykę filmu. Co to oznacza?

W tej chwili kolory w filmie można zmieniać na bieżąco. Codziennie rano przychodziliśmy i mogliśmy całkowicie zmieniać kolorystykę filmu. Ja wymyślałam różne wersje kolorystyczne poszczególnych scen. Jeśli spodobało się to reżyserowi i operatorowi, trafiało to potem do filmu. Codziennie rano pan Idziak wybierał swój kolor, to co mu najbardziej odpowiadało do danej sceny. Żeby film miał charakter. Chciał, żeby kolory wpływały na charakter i odbiór filmu.

*Które ze scen były najtrudniejsze do sfilmowania?

Kilka scen było skomplikowanych, ale do najtrudniejszych należała ta w Pokoju Życzeń. Było to pomieszczenie, w którym wszystkie ściany były pokryte lustrami i cały czas widać było odbicie kamery. Na prawdę ciężko było znaleźć pozycję, w której kamera by się nie odbijała w lustrach.

*Jak wyglądało kręcenie sceny w Sali Przepowiedni? Czy wszystko dobywało się przed zielonym ekranem?

Tak, scenografia, która została zbudowana do tej sceny nie odpowiadała reżyserowi i operatorowi. Źle wyglądała podczas testów kamerowych. Postanowiono więc, że najłatwiej i najtaniej będzie to zrobić na zielonym tle. Za to następna scena w Departamencie Tajemnic, w której umiera Syriusz Black, była zbudowana i praktycznie wyglądała tak, jak w filmie. Bardzo niewiele się tam zmieniło.

*Twoja pracownia była obok garderoby Daniela Radcliffe'a. Czy miałaś okazję się z nim zaprzyjaźnić? Jak spędzał wolny czas?

Z Danem bardzo łatwo się zaprzyjaźnić, bo jest przemiłym chłopakiem. Kolegował się ze wszystkimi na planie. A dzięki temu, że byłam przez ścianę z Potterem, mogliśmy w przerwach obiadowych grac razem w ping- ponga, rozmawiać. Oni mają w pokojach różne konsole do gier, nawet stół do bilardu, więc przerwy były bardzo interesujące. Ciekawie było mieszkać, bo ja tam prawie mieszkałam jak Harry Potter w pokoiku pod schodami, przez ścianę z Danielem Radcliffem.

*Czy myślisz o dalszej współpracy przy "Harrym Potterze", a może tylko z Sławomirem Idziakiem?

Przy następnym "Potterze", do którego zdjęcia ruszają już na jesieni, nie będę pracować. Wracam na studia filmowe w Londynie, chcę skończyć tę szkołę. A z panem Idziakiem przygotowujemy stronę internetową z warsztatami filmowymi Film Spring Open (www.filmspringopen.eu). Strona już działa i zapraszamy wszystkich filmowców i miłośników kina, którzy chcieliby tworzyć filmy w internecie.




Nadesłane przez: Lady de Milen
Dodane: lipiec 16 2007 08:21:55
Komentarze
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 February 2014 15:44
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Nie ma czym się szczycić. Zakon Feniksa to tak żałosna ekranizacja, że włosy wypadają. Jeden z najgorszych filmów jakie kiedykolwiek widziałem, obrzydliwy nawet. Pod względem scen rzecz jasna ;p - starta czasu, pierwsze 3 ekranizacje na plus, następne to badziewie do kwadratu - nikomu nie polecę filmu, bleee - a wywiad nijaki i 'szary'
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 0% [Brak oceny]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 100% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 161
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59