Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Wizytacja Umbrigd...
Wizytacja Umbrigde na zajęciach Grubbly - Plank
- Odnoszę wrażenie, że przynajmniej PANI wydaje się wiedzieć, na czym polega opieka nad magicznymi stworzeniami - pochwaliła ją profesor Umbridge, stawiając na pergaminie znaczek, który niewątpliwie był plusem.
Harry`emu nie podobał się nacisk położony na słowie "pani", a jeszcze mniej pytanie, które Umbridge zadała teraz Goyle`owi.
- Słyszałam, że dochodziło tu do zranień, czy to prawda?
Goyle uśmiechnął się głupkowato. Z odpowiedzią pospieszył Malfoy.
- To ja zostałem poraniony. Przez hipogryfa.
- Przez hipogryfa? - powiedziała profesor Umbridge, notując gorączkowo.
- Ale tylko dlatego, że był za głupi, żeby słuchać Hagrida -powiedział ze złością Harry.
Ron i Hermiona jęknęli. Profesor Umbridge powoli odwróciła głowę w stronę Harry`ego.
- Chyba spędzisz jeszcze jeden wieczór w moim gabinecie - powiedziała cicho. - No cóż, bardzo pani dziękuję, pani profesor Grubbly - Plank, myślę, że to mi wystarczy. Rezultaty wizytacji otrzyma pani w ciągu dziesięciu dni.
- Wspaniale - skwitowała to profesor Grubbly - Plank, a profesor Umbridge ruszyła przez błonia w kierunku zamku.

Niezrozumiałe wątki Deathly Hallows - Rowling wyjaśnia
Pozornie niekończące się wątki niemal wszystkich bohaterów, zawiłości i pomysłowe słowa pojawiające się we wszystkich siedmiu tomach powieści o Harrym Potterze sprawiają, że nawet najbardziej uważny fan Pottera może mieć kłopot ze zrozumieniem kilku wątków pojawiających się w Harry Potter and the Deathly Hallows. „Kto lepiej mógłby pomóc pozbyć się wątpliwości, od kobiety, która wymyśliła tą historię?”

W ekskluzywnym wywiadzie dla 'Today' Meredith Vieira pyta J. K. Rowling o te wszystkie niezrozumiałe wątki, których wytłumaczenia szukają czytelnicy, którzy lekturę ostatniego tomu Pottera mają już za sobą.

Rowling odpowiada na pytania:

Dlaczego Draco był prawdziwym właścicielem Elder Wand?
Voldemort był przekonany, że stanie się prawowitym właścicielem Elder Wand, gdy wykradnie ją z grobu Dumbledore’a, jednak w konsekwencji dowiadujemy się, że jej prawdziwym właścicielem okazał się Draco Malfoy, aż do czasu, gdy Harry go pokonał i władza nad różdżką przeszła na niego. Jak Draco stał się właścicielem Elder Wand?

By w rzeczywistości zostać właścicielem tej różdżki, a więc w pełni korzystać z jej mocy konieczne jest pokonanie jej poprzedniego właściciela – wyjaśnia Rowling. – Pod koniec szóstego tomu Księcia Półkrwi Draco rozbroił Dumbledore’a zanim Snape go zabił. Jest to równoznaczne z tym, że Draco pokonał dyrektora, choć Dumbledore był wówczas bardzo osłabiony, bardzo chory. Był wówczas w momencie załamania. Nie chciał stracić różdżki, jednak Draco go rozbroił. Oznaczało to, że choć Draco nigdy o tym nie wiedział i nigdy nie skorzystał z mocy różdżki w tym momencie stał się jej prawowitym właścicielem. Z chwilą, w której różdżka przeszła w posiadanie Draco, nie mogła dobrze działać dla kogoś innego.

Gdy w posiadłości Malfoyów Harry zdobył zwykłą różdżkę Draco, tym samym nabył także prawa do Elder Wand (różdżki skrytej wówczas w grobowcu Dumbledore’a).

Rowling powiedziała, iż jej amerykański edytor zasugerował, że moment, w którym Harry przejmuje różdżkę Dracona, powinien być bardziej dramatyczny.

”Ale nie. Naprawdę, całkowicie świadomie chciałam, by losy czarodziejskiego świata zależały od tego momentu, w którym dwaj nastoletni chłopcy walczą ze sobą fizycznie, nie myśląc nawet o użyciu magii” – stwierdziła Rowling.

Zaistniała sytuacja kładzie kres wszystkim wzniosłym planom Dumbledore’a i Voldemorta, czyż nie? Tylko nie jest się w stanie dobrze zaplanować czegoś z tak wielkim wyprzedzeniem. Zawsze coś może pójść nie po myśli… i tak właśnie się stało. Plan legł w gruzach, bo Harry zabrał różdżkę Draco wprost z jego ręki.

W jaki sposób Neville zdobył miecz Gryffindora?
W „Deathly Hallows” goblin Gryfek mówi, że Godryk Gryffindor wykradł miecz goblinom wiele lat temu. Odpłacając tym samym Gryfek kradnie miecz Harry’emu, Ronowi i Hermionie w Banku Gringotta. W takim razie w jaki sposób Neville'owi udaje się wyciągnąć miecz z Tiary Przydziału podczas bitwy o Hogwart?

Teraz można ujawnić, że Gryfek kłamał. – powiedziała Rowling. – Godryk nigdy nie ukradł miecza i rzeczywiście był jego właścicielem. Miecz od zawsze należał do godnych swojego miana Gryfonów i można było go wyciągnąć w chwili, gdy był potrzebny. Tak też było w chwili, gdy Neville go potrzebował.

Snape jest dobry czy zły?
Po siedmiu latach Hogwartu dowiadujemy się wreszcie, że Severus Snape, choć nieco niechętnie, ale od zawsze starał się chronić Harry’ego. Jednak czy naprawdę jest dobrą postacią?

„Naprawdę nie widzę w nim bohatera” – powiedziała Rowling. „To nie jest jednoznacznie dobra postać. To skomplikowany człowiek”

Wedle słów Rowling Snape jest zgorzkniałym i złośliwym, brutalnym człowiekiem, choć jest także heroicznie wprost odważny i zdolny do miłości.

„Z epilogu jasno wynika, że Harry odkrywa w Snapie dobrą stronę jego charakteru. Możemy traktować to jak odkupienie. Chciałam, żeby w epilogu było miejsce na wybaczenie. Harry wybaczył, choć miał świadomość tego, że Snape do samego końca niesłusznie go nienawidził”.

Dlaczego 19 lat później?
Każdy moment w dalszym życiu Harry’ego byłby odpowiedni, by stać się epilogiem. Dlaczego 19 lat później?

„Chciałam uniknąć sytuacji, w której pewni bohaterowie mieliby zbyt młode dzieci, bo sądzę, że nie jest to dobre.” – Powiedziała Rowling. „19 lat to czas w sam raz, by następne pokolenie była w tym wieku, w którym chciałam je zobaczyć – w chwili, gdy Ekspres do Hogwartu po raz kolejny odjeżdża z Peronu 9 i 3/4

Dziewiętnastka nie ma więc w tej sytuacji żadnego ukrytego magicznego znaczenia. W trakcie bitwy o Hogwart Ron i Hermiona mają po 18 lat, a Harry jeszcze 17. Rowling powiedziała, że chciała, by minęło kilka spokojnych lat, zanim jej bohaterowie zdecydują się na posiadanie dzieci.

„Nie chcę zachęcać do nastoletnich ciąż” – śmieje się Rowling. „To nie powinno mieć miejsca wcześniej niż przed dziewiętnastym rokiem życia”.


Męczyłam... eee... znaczy... Tłumaczyłam sama (uff).




Nadesłane przez: Lady Snape
Dodane: wrzesień 17 2007 15:18Kotecek3
Komentarze
~malfoj_sam_segz F
Dodano dnia 15 July 2010 11:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9603
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 456
Data rejestracji: 27.07.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł, a że tak dawno nie czytałam IŚ, to parę wątków mi się przypomniało i wszystko się wyjaśniło. Również padło parę odpowiedzi, na których pytań raczej nie szukałam, czyli chociażby dlaczego 19 lat później. Co nie zmienia faktu, że miło przeczytać takie małe wyjaśnienie.
Myślę, że spokojnie mogę dać Wybitny, bo tłumaczenie jest zrozumiałe i trzyma się kupy.
~Annee F
Dodano dnia 07 December 2011 15:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 984
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 58
Data rejestracji: 04.12.11
Medale:
Brak
dla mnie bardzo ciekawy i wciągający wywiad Uśmiech
~@Severus Snape F
Dodano dnia 13 March 2012 18:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 364
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 10.03.12
Medale:
Brak
Fajny wywiad, fajny. ; )
Chociaż nie dowiedziałam się z niego niczego czego bym nie wiedziała, to podziwiam sam fakt, że chciało ci się tłumaczyć.
~kossa00 F
Dodano dnia 23 March 2013 16:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 22.03.13
Medale:
Brak
fajny wywiad i bardzo dobre tłumaczenie Uśmiech W
~Ania0 F
Dodano dnia 19 August 2013 20:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 123
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 12.03.13
Medale:
Brak
Gratki za tłumaczenie Uśmiech No i wywiad rozjaśnił mi trochę rzeczy xD Daję W
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 February 2014 19:54
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
A co ona rozumie poprzez pojęcie 'nastoletnie ciąże' ...Tu to już się po prostu zbłaźniła. Niech lepiej czekają kobiety do 35 - jak już nie powinny mieć...Nie wiem, jakoś średnie to całe tłumaczenie z tą 19, i wywiad do kitu w zasadzie - tak jakby na siłę przeprowadzony, nic konkretnego, same pomyje i głupoty nieistotne jakieś.
~Iterutt F
Dodano dnia 10 September 2021 13:21
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>Propecia</a>
~Neurontine F
Dodano dnia 04 October 2021 22:51
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 99
Data rejestracji: 30.09.21
Medale:
Brak
take cialis and viagra together
~Evibous F
Dodano dnia 31 October 2021 11:13
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 04:02
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="http://ocialisshop.com/ ">generic cialis online</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 88% [7 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 13% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 232
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59