Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Trenowanie
Trenowanie
Tylko żebyś mi się wziął ostro za trenowanie, Potter, bo mogę jeszcze zastanowić się nad karą za ten wybryk.
Kolejny wywiad z J.K.Rowling
Pytanie: Co zobaczyłaby Hermiona, gdyby spojrzała w Zwierciadło Ain Eingarp?
Joanne Kathleen Rowling: Dobrze... (śmiech, a potem aplauz) Jak wszyscy wiemy, w tym momencie, Harry, Ron i Hermiona właśnie skończyli swój przedostatni rok nauki w Hogwarcie. Ron i Hermiona powiedzieli Harry'emu, że pójdą z nim na jego niebezpieczną misję, zatem myślę, że Hermiona zobaczyłaby siebie i dwójkę przyjaciół całych i zdrowych i Voldemorta unicestwionego. Ale myślę, że Hermiona zobaczyłaby siebie, przytuloną do innej... osoby.

Pyt: Do kogo?
JKR: Myślę, że dałbyś radę domyślić się, do kogo. Dziękuję - to bardzo dobre pytanie; jeszcze nigdy nie byłam o to pytana.

Pyt: Czy mugole mogłyby warzyć eliksiry, gdyby im podano wszystkie ingrediencje i napisano sposób przygotowania?
JKR: Nie. Musiałabym powiedzieć 'nie', bo zawsze, ale to zawsze tylko czarodzieje mogą warzyć eliksiry. Jest pewien magiczny komponent - nie mówię tu o składnikach, ale zawsze przy warzeniu eliksiru trzeba użyć różdżki. Byłam zapytana, co by się stało, gdyby mugol znalazł magiczną różdżkę w moim świecie, a odpowiedź brzmiałaby zapewne, że stałoby się coś przypadkowego, może agresywnego, ponieważ różdżka w moim książkowym świecie jest symbolem czegoś, co tkwi w naszym wnętrzu. Istnieje ścisły związek, zresztą jak sama wiesz, z której różdżki korzysta każdy czarodziej, ale o tym będzie więcej w siódmej części. A z tymi mugolami... w tym przypadku trzeba posiadać umiejętność robienia eliksirów, jak należy. Ale masz rację, to interesujący punkt - na pierwszy rzut oka, eliksiry są najbardziej przyjaznym przedmiotem dla mugoli. Ale zawsze jest punkt, w którym jest napisane, że musisz zrobić coś więcej, niż tylko mieszać.

Pyt: Powiedziała pani w poprzednim wywiadzie, że Snape...
JKR: Snape!
Pyt: Ekhm... tak sobie myślę, że Snape jest kimś w rodzaju zbawcy, ale... Czy jest jakaś szansa, że Draco Malfoy będzie mógł odkupić swoje winy?
JKR: Dziewczyny i Draco Malfoy! Musicie trochę spojrzeć w przeszłość. Jednakże, uważam, że każdy jest w stanie zbawić samego siebie. Jednakże, w niektórych przypadkach może być inaczej, jak wiemy z rzeczywistości... Mam na myśli, że gdyby Voldemort, mówię poważnie, jeśli zespół psychologów z nim porozmawiał, gdyby Voldemort odłożył różdżkę, usiadł i odpowiadał na pytania, to pewnie by go sklasyfikowano jako psychopatę. Zatem są ludzie, dla których zbawienia, czy odkupienia win nie ma, z powodu jakkolwiek byś go nazwała; zaburzenie osobowości lub choroba. To rzadkość, ale czasem tak jest. Więc, jeśli miałabym mówić o moich bohaterach, to na ogół, dla wszystkich jest możliwość odkupienia win. Jeśli chodzi o Draco, to myślę, że byłam troszkę sadystyczna. W opinii Harry'ego, nawet Draco, gdyby miał nieograniczony czas, nigdy nie zabiłby człowieka. Przypuszczam, że wszyscy przeczytaliście moje dotychczasowe książki. Będę słyszała ten ten udręczony płacz pewnego dziecka, które jest pięć stron od tego zdarzenia. Po prostu powiedzmy, nawet hipotetycznie, że Harry sobie wierzy, i że ja myślę, że Draco nie zabiłby nikogo. Co to oznacza dla jego przyszłości? Musimy cierpliwie poczekać.

Pyt: W świecie czarodziejów jest wielu wytwórców różdżek, Ollivander był jednym z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych wśród nich. Jak doszło do tego, że Ollivander wybrał trzy magiczne rdzenie do różdżek - pióra feniksa, włosy jednorożca i serce smoka - i to się stało, że to są trzy najpotężniejsze rdzenie, pomijając te inne, jak na przykład włosy wili?
JKR: Dobre pytanie. Cóż, prawda jest taka, że jest kilku wytwórców różdżek. W swoich notatkach mam zapisanych wiele różnych
rdzeni. W gruncie rzeczy, postanowiłam, że Ollivander będzie używał trzech moich ulubionych. Więc Ollivander zdecydował, że to są trzy najpotężniejsze rdzenie różdżek. Inny wytwórca mógłby wybierać rzeczy, które są charakterystyczne dla jego kraju, bo te kraje, jak sama wiesz, mają własne, szczególne, magiczne gatunki, tak jak na przykład włosy wili są oczywiste dla różdżki Fleur.

Pyt: Kiedy pani wie, że należy przestać pisać i poprawiać?
JKR: Kiedy wiem, że trzeba przestać?
Pyt: Kiedy pani wie, że trzeba przestać?
JKR: Myślę, że z powodu kilku recenzji "Zakonu Feniksa" wskazało, że nie wiem, kiedy się zatrzymać. Więc, zdecydowałam, jak wiesz, szesnaście lat temu, dokąd zajdę. I dużo by tu wyjaśniać. Naprawdę, nie zdawałam sobie sprawy... Dużo jest do dowiedzenia się i do znalezienia. I prawdopodobnie zostawię kilka wątków, dzięki którym będziesz mogła powiedzieć "O, w książce ósmej, ona wyjaśni, dlaczego." 'Wspomniałaś o ropusze!' To nie jest istotne, tak a propos, przejrzeć samej 500 listów. 'Wspomniałaś o ropusze!' Tak, zrobiłam tak, ale wiem, co robię, naprawdę wiem. Naprawdę zatęsknię za pisaniem "Harry'ego Pottera"; opuszczę go z wielkim żalem. 'Dwudziesty siódmy rozdział... Jakieś pomysły co do dwudziestego siódmego?' Tak nie jest. Mam swoją fabułę i wiem, jak wszystko się potoczy.

Pyt: Jest pani jedną z pierwszych pisarek, którzy zostali sławni w erze Internetu; jak pani szła komunikacja online z fanami i jak to wpłynęło na pani doświadczenia bycia pisarką?
JKR: W pisarstwie musisz być odporna, bo kiedy masz swoje ukryte idee, wchodzisz na Amazon i czytasz złe opinie. To trochę masochistyczne. Ciągle słyszysz miłe opinie na swój temat i twojej książki, aż tu nagle spotykasz opinię "Przestań pisać". Na takie sprawy trzeba być odpornym. Muszę przyznać, że nie zaglądałam na strony fanów. Ludzie nawykli do pytania mnie, "Czy kiedykolwiek zaglądałaś do sieci, do
fan-sitów, żeby zobaczyć, co ludzie piszą online?" Byłam szczera - odpowiadałam, że nie. Jednego nudnego popołudnia, spojrzałam przez Google na Harry'ego Pottera. O Boże. Co to jest? Jakaś wojna? Dla ludzi powyżej osiemnastki, którzy mogliby nie wiedzieć o co chodzi - ja na pewno nie wiedziałam - to był jakiś rodzaj cybernetycznej wojny gangów! Ludzie, którzy chcą, żeby Harry był na koniec z Hermioną... Wciąż tam są! Z drugiej strony ludzie, którzy chcą, żeby Ron był z Hermioną... Różne są teorie i inne sprawy, ale nie zagłębiajmy się w to.

Ktoś z widowni: Harry i Voldemort!
JKR: Tak, właśnie. Wyobrażam sobie, że Jane Austen (pisarka - przyp.tłum.) miałaby nieco inne reakcje na ten temat. Myślę, że to ekscytująca rzecz. Myślę, że czytelnicy mogliby dzielić na sieci cybernetyczne książki. To interesująca, ekscytująca sprawa, pod warunkiem, że poprawnie używana.

Komentarz (ojciec): Pamiętam, jak w 1998 moja córka uczyła się czytać i uświadamiała sobie, jaki jest świat wokół niej, że całe kulturalne zjawisko ogarniające Amerykę, które sprawiało, że młodzież szalała, to było Spice Girls i Żółwie Ninja. Wtedy pojawił się Harry Potter i całe pokolenie, wliczając w to moją córkę, nauczyło się lubić czytać, kochać książkowych bohaterów, które pani stworzyła, i dzieci nauczyły się robić dobry pożytek z wyobraźni, oraz doceniły dobrą literaturę. Podsunęła panipotężny wzór w Hermionie - inteligencja, pilność, humanitarność i współczucie. Więc za tych wszystkich bohaterów i za cechy, które prezentują, jesteśmy - ja i wszyscy inni rodzice - winni pani wielkie podziękowania. Jako jeden z takich rodziców, chciałbym serdecznie pani podziękować (owacja).

Pyt. (córka): Gdy pani zaczęła pisać i stanęła przed odrzuceniem, czy myślałaby pani o poddaniu się? A gdyby tak się stało, to co by pani teraz robiła?
JKR: Cóż, sporo razy przeżywałam owe odrzucenie, a na dodatek w krótkim odstępie czasu. Na drugiej próbie miałam ze sobą agenta, który jest naprawdę niezwykły, ale to było kilka lat przed tym, jak stanęłam naprzeciw wydawcy. To było kilka lat przed tym, jak zaakceptowano moją powieść i zaczęłam ją pisać na dobre. Czy w tamtym czasie myślałam o poddaniu się? Nie, bo szczerze mówiąc, wierzyłam w tą opowieść, kochałam ją. Zawsze wiedziałam, że pewien brytyjski pisarz kiedyś powiedział "Pisanie powieści jest trochę jak małżeństwo. Nigdy nie powinieneś brać pod uwagę czasu, kiedy nie będziesz mógł uwierzyć własnemu szczęściu." A wtedy właśnie nie mogłam uwierzyć we własne szczęście z powodu posiadania tego pomysłu. Byłam zdeterminowana i chciałam, żeby jak najszybciej poszedł do druku. Wtedy został odrzucony przez jednego wydawcę. Czy miałam wtedy przerwać pisanie? Z pewnością nie. Gdyby jednak ta powieść nigdy nie została opublikowana, wiesz, szesnaście lat pomiędzy posiadaniem pomysłu z Harrym, a teraz, myślę, że zaakceptowałabym to, po szesnastu latach... Czy wiemy coś o pisarzu, który coś napisał po szesnastu latach odrzucenia? Tak czy inaczej, i tak bym pisała, choć bym przestała wysyłać maszynopisy. Co bym robiła teraz? Uczyłabym w szkole. Oto, co bym robiła.




Nadesłane przez: Hermiona
Dodane: lipiec 21 2007 00:59:18
Komentarze
~Sebik5 F
Dodano dnia 19 May 2010 13:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 30.04.10
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł z pytaniami które mnie i wielu czytelników już od poczatku bardzo meczyły. Dzięki nim wiemy więcej rzeczy o tej pwoeści. Daje,,W''
~ta sama maggie F
Dodano dnia 13 June 2010 19:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2220
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 07.05.10
Medale:
Brak
No fajny artykuł mam takie same zdanie jak ~Sebik5 na niektóre z tych pytań też chciałam znać odpowiedź.
Artykuł krótki ale co mozna była napisac w końcu to wywiad nie...Rozbawiony

Daję WJęzyk
~effigoRit F
Dodano dnia 02 September 2022 11:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 148
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 31.08.22
Medale:
Brak
<a href=http://cialisfstdelvri.com/>tadalafil generic vs cialis</a> Percent of traditional and nontraditional users who exPerienced each adverse event while taking tramadol
~Ownedly F
Dodano dnia 07 September 2022 06:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 185
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 06.09.22
Medale:
Brak
1-fold increase in AUC following single-dose administration of 10 or 20 mg tadalafil <a href=http://cheapcialiss.com/>cialis for sale online</a>
~coiggen F
Dodano dnia 13 September 2022 06:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 147
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 12.09.22
Medale:
Brak
I couldn t stand the side effects so I bumped up to the full dose quickly to get it over with. <a href=http://tamoxifenolvadex.com/>clomid and nolvadex for pct</a>
~annetaWem F
Dodano dnia 09 October 2022 05:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 155
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 79
Data rejestracji: 06.10.22
Medale:
Brak
El varicocele es la causa mГЎs frecuente de infertilidad masculina corregible y el tratamiento estГЎndar es la varicocelectomГ­a <a href=http://buylasixon.com/>over the counter lasix</a> For the first time, a complete in vitro characterization of the metabolism of tamoxifen using fish microsomes is presented
~medinheld F
Dodano dnia 20 November 2022 15:32
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
If patient taking a prescription drug, the patient should ask a doctor or a pharmacist whether acid reducers can be taken concomitantly with it <a href=https://clomid.mom/>clomid calculator</a>
~Neloseela F
Dodano dnia 27 January 2023 01:00
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
Relative hypotension can promote renal sympathetic activation, leading to local renin release and direct and indirect stimulation of proximal tubular sodium reabsoprtion <a href=https://priligy.bond>can i buy priligy in usa</a> Those are just a few of many
~Aspeleshy F
Dodano dnia 13 February 2023 04:37
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 245
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 132
Data rejestracji: 09.02.23
Medale:
Brak
<a href=https://cialis.motorcycles>buy cialis online</a> Adjust dosage upward or downward according to response
~Hizewly F
Dodano dnia 22 February 2023 22:06
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
<a href=https://buycialis.lol>order cialis</a> Subjective poor sleep and white blood cell count in male Japanese workers
~bruilla F
Dodano dnia 24 February 2023 00:28
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
A list of members and their affiliations appears in the Supplementary Information <a href=https://buycialis.autos>legit cialis online</a> We have different points of views, she said
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 75% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 25% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 181
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59