Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Cytat Albusa Dumb...
Cytat Albusa Dumbledore'a po śmierci Cedrika.
Chociaż to, że nasze myśli skierowane są ku czymś innemu, że rozmawiamy i porozumiewamy się różnymi językami, nasze serca biją jednym rytmem.
Bieda
Chciałabym poruszyć kwestię, która nurtowała mnie, od kiedy zaczęłam czytać książki o Harrym Potterze. Chodzi mianowicie o biedę rodziny Wesley. Jest ona mocno zaznaczona i akcentowana we wszystkich książkach cyklu.

Wesleyowie mieszkają w starym, zniszczonym domu o wiele mówiącej nazwie "Nora", noszą stare, niemodne, kupione w sklepach z używaną odzieżą szaty, korzystają z podniszczonych podręczników po starszych braciach. Pytanie, które bardzo mnie zastanawia, brzmi: dlaczego?
Dlaczego każda ich rzecz jest, jak mówi sam Ron, beznadziejna i nic nie warta? Przecież za pomocą transmutacji można zmienić każda rzecz w dowolny inny przedmiot, np. stare szaty zamienić w całkiem nowe. Dlaczego wiec oni tego nie zrobią? Czemu nie wyczarują sobie nowego domu (a da się to zrobić, czego przykładem byli czarodzieje, którzy przybyli na finał mistrzostw świata w quidditchu i wyczarowali sobie na polu namiotowym pałacyki z wieżyczkami i fontannami)?
Rozumiem, ze autorce mogło chodzić (i pewnie chodziło) o symboliczną przyjaźń miedzy sławnym i bogatym bohaterem świata magii (Harry), a z pozoru nic nieznaczącym biedakiem (Ron), jednak uważam, ze jest to sprzeczność. W świecie magii, w którym można otrzymać coć z niczego, nie ma prawa istnieć bieda i ubogie rodziny typu Weasleyowie (tym bardziej, ze wiedzy i zdolności magicznych im nie brakowało). Przecież oni byli mądrymi, lecz biednymi czarodziejami! A Bill był przecież Prefektem, wiec on na 100% mógł przetransmutowac stare rzeczy w nowe!
To troszkę dziwne. I nawet w tych pięciu tomach nie było mowy o innych biednych czarodziejach oprócz rodziny Weasleyów. Więc to jest znów niedopatrzenie Rowling, lub po prostu... coś innego.

Jakie jest Wasze zdanie?



Nadesłane przez: Keyra
Dodane: marzec 16 2007 20:25:01
Komentarze
~Innocence F
Dodano dnia 15 January 2009 22:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 105
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 14.01.09
Medale:
Brak
Czy w takim razie, szanowna Autorko, świat Magii miałby wyglądać jak serial 'Moda na sukces'? Gdyby czarodzieje wyznawali zasadę 'wszyscy mamy wszystko, nie ma nic, czego nie mamy i nie możemy mieć' [lol ;D], do czego byłaby ta cała magia? Do zaspokajania swoich materialnych potrzeb? Bez przesady.
Jo chciała, żeby Ron pochodził właśnie z takiej a nie innej rodziny - w pewnym stopniu zatem kontrastował on z Harrym, prawda? Weasley, owszem, miał rodzinę, dom [co prawda w tragicznym stanie, ale był] - czyli to, czego Potterowi było najbardziej brak. Bo co miał Chłopiec, który przeżył? Pieniądze, diabelne wujostwo, tłum swoich fanów, Lorda i Śmierciożerców na karku... Z charakterów też byli różni. Tak miało po prostu być, nie ma nad czym się zastanawiać ;D
~Bard F
Dodano dnia 21 January 2009 11:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -96
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 29.10.08
Medale:
Brak
No nie wiem, ciekawy artykuł choć bieda rodziny Rona jest trochę bezsensowna, no zobaczcie, że faktycznie mogliby sobie transmutować rzeczy.
Według mnie nie są tak biedni jak to opisuje Rowling, ponieważ mają pieniądze potrzebne do życia i co chyba najważniejsze są szczęśliwą rodziną.
Aha dam ci W
~Lilyannee F
Dodano dnia 22 January 2009 11:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 16
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Magia ma swoje granice. I popieram tutaj słowa innych... Jo zrobiła to specjalnie.. Zresztą Harry u ciotki tez chodził w starych ciuchach i był traktowany okropnie... A u Rona pomimo biedy starano się dawać dzieciom to co najlepsze i była w ich domu miłość... Czego Harremu zabrakło.. Jo chciała nam pokazać że mimo biedy można być szczęśliwym..
~Sashka13 F
Dodano dnia 03 February 2009 21:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Fajnie, że taki temat został poruszony.
Myślę, że Rowling chodziło właśnie o to, aby ukazać przyjaźń łączącą, tak jakby, dwa różne światy: ubogości i sławy, bogactwa. Jednak Molly i Arturowi to nie przeszkadzało, przecież kochali się, można by rzec, że byli idealnym małżeństwem. Problem tkwił w dzieciach, którzy byli wyśmiewani, to dlatego Ron mówił, że jest beznadziejnie.
Za artykuł dam Ci Powyżej oczekiwań.
~marta2093 F
Dodano dnia 04 February 2009 00:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 363
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Wydaje mi się, J.K. Rowling nie popełniła błędu czyniąc rodzinę Weasley'ów biedną. Wręcz przeciwnie, uczyniła to celowo. Co chciała przez to osiągnąć? Być może chciała pokazać, że w świecie czarodziejów, tak jak w normalnym, nie wszyscy maja pod dostatkiem pieniędzy. Zdarzają się też ludzie biedni, jak np. Weasley'owie. Moim zdaniem pisarka chciała także zaakcentować, że są rzeczy, których kupić się nie da. Należą do nich przede wszystkim uczucia :miłość, przyjaźń, zrozumienie. Zabrakło ich w domu Malfoyów, którzy przecież byli bardzo bogaci.
Artykuł daje dużo do myślenia. Daję P xD
~Rewolucja F
Dodano dnia 05 March 2009 21:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Moim zdaniem pieniądze są innym wyjątkiem od prawa Gampa dotyczących elementarnej transmutacji. to tak jak z jedzeniem. ;>
I myślę, że Rowling miała jakiś swój powód by zrobiż z rodziny Weasley'ów biedaków. Cóż, myślę, że nie mieli pieniędzy, bo nie mieli i już, a ich rodzina nie należała do najmniejszych. Gratuluję pomysłu, wena życzę i sukcesów. ;]
~johny black F
Dodano dnia 17 March 2009 18:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -230
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 17.03.09
Medale:
Brak
Bieda Wesley-ów jest symboliczna, chodzi o przyjaźni bogatego z biednym. Daje ZADOWALAJĄCY

PS. Nie da się wyczarować czegoś z niczego, mówił o tym któryś z nauczycieli, nie pamiętam który.
~Luna772 F
Dodano dnia 23 April 2009 14:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
A nie uważasz że to by było złamanie prawa? Gdyby można byloby machnąć różdżką i wyczarować sobie dom to po co chodzic do pracy! To z całą pewnością było yjatkiem od prawa Gampa dot. elementarnej transmutacji inaczej nie było by czegoś takiego jak galeony, sykle i knuty, nie byłoby złodzieji i prezentów na gwiazdkę, żadnej oryginalności... Ja tam wole nasz stary dobry świat za który trzeba płacić. Na przyklad w chwili gdy to pisałam korzystałam z internetu a za niego się płaci i co? I się płaci i jest dobrze, nikt nie ma do ciebie pretensji a tak z magią to wszystko byłoby z niczego i byłby w końcu koniec świata xD
~severus not dead F
Dodano dnia 25 April 2009 14:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 119
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Myślę, że takie dowolne transmutacje nie są możliwe. Nie jest tak, jak w 'Sabrinie, Nastoletniej Czarownicy", że magia jest rzeczą, którą można zarządzać i kształtować. W 'Harrym' to czarodzieje dostosowują się do magii. Po to są właśnie zaklęcia. Trzeba wypowiedzieć konkretną formułę. Są pewne granice magii, których nie da się obejść.
Gratuluję jednak logicznego myślenia i lotności umysłu. Daję PO. ;-)
~PieTraS F
Dodano dnia 05 May 2009 20:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
A Bill był przecież Prefektem,

Kazdy z rodziny Wesley byl prefektem oprocz Freda, George'a i Ginny.

Mi zawsze ich bylo zal, az Mistrzowie Dowcipow Pan Fred i Pan George otworzyli sklep. Duzo zarabiali, w pozniejszym czasie Fredowi sie zmarlo, ale mysle, ze Wysleyom sie polepszylo, bo jednak mieli ta kase.
~Filius F
Dodano dnia 16 May 2009 20:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 49
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 16.05.09
Medale:
Brak
myślę że biedota rodziny Weasleyów dodaje im uroku dzięki któremu tak polubiłem tą rodzinę. Z niektórymi zdaniami nie moge się zgodzić w twojej wypowiedzi po pierwsze nie można wyczarować czegoś z niczego (było jakieś prawo z 7 tomu) po drugie zapomniałeś o Mundungusie, który musiał kraść by się jakoś utrzymaćOczko
~Kreska F
Dodano dnia 24 July 2009 15:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 569
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 03.06.09
Medale:
Brak
Wiesz, nigdy nie masz pewności, czy transmutowanie szat, domów i tym podobne nie jest wyjątkiem od prawa Gampa dotyczącym elementarnej transmutacji. Są pewne granice i może nie wszystko da się zamienić.
czarodzieje, którzy przybyli na finał mistrzostw świata w quidditchu i wyczarowali sobie na polu namiotowym pałacyki z wieżyczkami i fontannami

Oni tego nie wyczarowali, tylko, najprawdopodobniej, kupili w jakimś magicznym sklepie. Pan Weasley również pożyczył namiot od kolegi, a nie wyczarował, nie?

Świetnie zwróciłaś na to uwagę. Tak samo z samymi różdżkami. Ron miał starą różdżkę Charliego i krąg się zamyka. Po prostu nie można miec wszystkiego, nawet w świecie magii.
Dam Powyżej Oczekiwań, bo się postarałaś i wyraziłaś tylko swoje zdanie (a nie narzuciłaś je), pytając o nasze.
~moly14 F
Dodano dnia 02 August 2009 22:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
No raczej Jo zrobiła to specjalnie.Niewiem czemu ale wiem że zrobiła to celowo i specjalnie.xD Nic więcej nie moge dodać.
~Olivia Springsey F
Dodano dnia 06 August 2009 18:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 05.08.09
Medale:
Brak
Założę, się że te wszystkie rzeczy które kupiłeś były nielegalne np. wyczarowanie domu. A na mistrzostwach świata Q wszystko było realizowane przez ministerstwo. Zapewne musiałbyś wyczarowując dom wyczarować go gdzieś na pustkowiu otoczyć magicznymi zaklęciami, zwodzącymi itd. I musiałbyś zarejestrować się w ministerstwie. no i jeszcze mugole. Co powiedzą wćibskie sąsiadki widząc nowych klientów w sklepie w miateczku nieopodal ich domu, zachowujących się dziwnie, nie znających się na modzie, wręcz dzikusów? nie wiadomo skąd są i co tu robią. Musieli by cały czas rzucać Obliviate na pewno jakiś czarodziej by to wykrył. np. mieszkający gdzieś tam. Noo i tata rona pracował w MINISTERSTWIE MAGII!
~Evanna Lynch F
Dodano dnia 13 August 2009 15:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 236
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 12.08.09
Medale:
Brak
Moim zdaniem to, że byli biedni było też trochę dlatego, że byli UCZCIWI. Czy uczciwy czlowiek wyczaruje sobie dom, ubrania i wszystko inne? Wątpię. A poza tym Harry musiał się przyjaxnić z kimś takim, jakiś wątek edukacyjny musi być! xD
~asiah F
Dodano dnia 02 September 2009 18:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 54
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 03.07.09
Medale:
Brak
przecięż nie wszystko można przetransmutować, a po za tym chodziło o symbolikę Harry wybrał Rona a nie Malfoya
Daję Z
~Alexis F
Dodano dnia 02 October 2009 16:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 79
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 06.09.09
Medale:
Brak
Zgadzam się z przedmówcami którzy stwierdzili, że magia też ma granice i z tym, że chodziło o szczerość przyjaźni między Ronem a Harrym. Pieniądze to nie wszystko i to właśnie pokazała w tej książce.
~Ginewra Potter__Weasley F
Dodano dnia 10 October 2009 15:53
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -39
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 34
Data rejestracji: 02.10.09
Medale:
Brak
Przecież jest prawo Gampa (prawo tranmutacji). Jedzenie i wiele innych to są wyjątki od tej reguły.
Artykuł ciekawy i na temat, i zwięźle. Dam Powyżej oczekiwań, ale z -. Pozdrawiam autora i wszystkich komentujących.
~Potteromaniaczka F
Dodano dnia 22 November 2009 11:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 29
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Myślę, że Rowling chciała przekazać nam, że nie tylko money się liczy, ale też odwaga (chociaż w przypadku Rona nie jest ona zbyt wielka) i wnętrze.
~pepes93 F
Dodano dnia 11 December 2009 22:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 108
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 05.11.09
Medale:
Brak
Też się nad tym zastanawiałam. Ale w sumie zgadzam się z poprzednimi komentarzami. Gdyby wszytsko można było przetransmutować na lepsze (np. mitła) To byłoby bez sensu..
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 18% [14 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 21% [16 głosów]
Zadowalający Zadowalający 39% [30 głosów]
Nędzny Nędzny 16% [12 głosów]
Okropny Okropny 5% [4 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 246
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59