Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
List Harry...
List Harry'ego
Drogi Syriuszu,
Dziękuję Ci za twój ostatni list. Ten ptak był ogromny, ledwo się przecisnął przez okno.
Tutaj wszystko po staremu. Dudley źle znosi dietę. Wczoraj ciotka wykryła, że przemycał do swojego pokoju pączki. Zagrozili że obetną mu kieszonkowe, jeśli będzie to robił, więc okropnie się rozzłościł i wyrzucił przez okno swoją konsole do gier. To takie komputerowe urządzenie, którym gra się w różne gry. Zrobił głupio, bo teraz nie ma nawet swojej Super-Rozwalanki III, żeby czymś się zająć i zapomnieć o głodzie.
U mnie wszystko w porządku, głównie dlatego, że Dursleyowie bardzo się boją, że nagle się pojawisz i zamienisz ich nietoperze, jak Cię o to poproszę.
Dziś rano wydarzyło się coś dziwnego. Moja blizna znowu mnie rozbolała. Ostatnim razem bolała mnie, kiedy Voldemort wdarł się do Hogwartu. Ale przecież to nie możliwe, żeby był w pobliżu, prawda? Jak sądzisz, czy blizny po złowrogich zaklęciach mogą czasem boleć po tylu latach?
Wyślę ten list przez Hedwigę, kiedy wróci, bo akurtat gdzieś poleciała. Pozdrów ode mnie Hardodzioba
Harry

Lekkie poirytowanie `genialnością`
Po przeczytaniu niektórych artów (szczególnie jednego gdzie książki o HP są nazwane "genialnymi") znowu się poczułem jak kilka lat temu - kiedy po poleceniu HP kumplowi, ten po przeczytaniu sagi z miejsca stał się wielkim fanem itp.
Ale kiedy dostał ode mnie Wiedźmina A.Sapkowskiego po przeczytaniu kilkunastu stron (SIC!) stwierdził że "to gówno do HP się nie umywa" załamanie nerwowe można przeżyć.

Jak można HP nazwać "genialnym"? Bo tyle ludzi czyta? Cieszę się że przełamało to kryzys w czytaniu młodzieży, ale nałożyło na oczy zaślepki dzięki którym nikt nie ruszy innych LEPSZYCH książek... Oczywiście Potteromaniakom do rozumu nie przemówi nikt, ale ludzie chociaż przeczytajcie inne książki fantastyczne! Wtedy dopiero macie prawo powiedzieć że i tak HP bardziej przypadł wam do gustu.

Bo czy dzieciak który dostał HP na gwiazdkę ma prawo już uważać się za wielkiego znawcę chociaż nie jest w stanie wymienić autorów dobrych książek fantasty? Mam wrażenie że po zakończeniu sagi młodzież poczyta Pottera rok-dwa, i na tym koniec. Nic nie popchnie ich do dużo genialniejszych książek bo "Potter był dobry i już" (tak widać masz z czym porównać) Czy pani Rowling stworzyła nowy język na potrzeby książek?(Tolkien sie kłania)
Czy stworzyła nowy świat? (MASA autorów)
Irytują mnie też same "czary", sama Avada Kedavra cholernie przypomina Abrakadabre... Troszkę tandetą mi zalatuje...
Jak czytałem ma w planach napisać coś związane z mitologią i Orfeuszem. Wtedy sporo osób wykupi "bo to Rowlingowe" po przeczytaniu kilku stron zauważą ze to nie HP i tyle było z czytania...

Oczywiście są i tacy którzy jeszcze wcześniej niż HP czytali dobre książki (między innymi ja) ale mam wrażenie że to margines.

No i mam nadzieje że rozpęta to burzę i wielką dyskusje...





Nadesłane przez: Miszczu
Dodano: lipiec 27 2007 00:17:12
Komentarze
~Iszkur F
Dodano dnia 29 August 2011 13:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 29.08.11
Medale:
Brak
Na początku - tak, ''avada kedavra'' też mi zalatuje abrakadabrą, ale być może miał to być swoistego rodzaju żart, ze strony pani Rowling Oczko
Czytałam Tolkiena (nie tylko ''Władcę..."Oczko, Sapkowskiego też czytałam. Ale oni byli wręcz g e n i u s z a m i.
Jednakże Rowling jest bardzo dobra, ale nadal nie genialna (może kiedyś... kto wie, kto wie Oczko). Uwielbiam Harrego, bardziej niż ''Władcę...'', ale to nie znaczy, że nie widzę iż trylogia Tolkiena, była lepsza.
Po prostu... kwestia gustu. HP to książka, która potrafi poruszyć czułe struny w sercu, wprawia w ruch wyobraźnie, dzięki przyjemnej historii i równie przyjemnemu językowi jakiemu jest napisana (u Sapkowskiego i Tolkiena, język jest o wiele cięższy, momentami opornie się czyta).
Po prostu HP, to książka grająca na uczuciach.
~RyuSenshi F
Dodano dnia 16 October 2011 00:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -24
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Po części się z tym artykułem zgadzam po części nie.
Po pierwsze z czym się zgadzam:
Harry Potter nie jest najgenialniejszą książką, istnieje wiele lepszych. Rowling rzeczywiście nie stworzyła nowego świata, ale wiele osób właśnie takie książki lubi - rozgrywające się w naszym świecie, który został trochę zmieniony, jednak nie znaczy to, że taka książka jest gorsza od tych z własnym światem. Języka własnego też nie stworzyła, ale po prostu nie zawsze jest on potrzebny, a wciskanie go na siłę byłoby po prostu głupie(okej tu nie było by wciskania na siłę bo mógłby istnieć np gobliński). W dodatku to, że ktoś stworzył na potrzebę książki kompletny język, a nie potrzebne mu do książki części nie czyni jego książki lepszą(choć niewątpliwie świadczy o jego zaangażowaniu)
Z czym się nie zgadzam:
Podobieńśtwem Avada Kedavry do Abrakadabry(mooocno naciągane)
No i podawanie wiedźmina jako książki "lepszej od Pottera"... bez komentarz, choć wypowiedź twojego kumpla była na bardzo niskim poziomie(poziomie Wiedźmina... cóż za zbieg okoliczności) to miał rację. I nie mówię to po przeczytaniu kilkunastu stron, przebrnąłem przez 2 części... i żałuje każdej chwili spędzonej na czytanie tego. Moim zdaniem Sapkowski przynosi hańbę polskiej fantastyce...
~Pani Riddle F
Dodano dnia 10 November 2011 18:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sklepikarz na Nokturnie
Punktów: 835
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 03.10.11
Medale:
Brak
Uwielbiam Pottera, ale sama sądzę, że Władca Pierścieni, Zwiadowcy, itp mnie nie wciągnęły, jedynymi innymi książkami jakie przeczytałam to Zmierzch i Pamiętniki Wampirów (Nie wiem czemu, ale niektórzy sądzą, że nie da się być fanem tych książek wszystkich na raz)
~21olka F
Dodano dnia 19 December 2011 15:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Horkruks
Punktów: 7277
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.12.11
Medale:
Brak
tak naprawdę Harrego Pottera przeczytałam niedawno, książka jest naprawdę ciekawa, ale kilka innych książek potrafiła mnie wciągnąć jeszcze bardziej
Skoro książka J.K Rowling zachęciła młodzież do czytania nie dziwmy sie że ludzie chcieliby czytać książki jej autorstwa...
nic z tym nie poradzisz...
Teraz komuś podoba się HP ale po jakimś czasie nawet ta GENIALNA książka stanie się nudna...
czepiasz się J.K Rowling bo jest wybitną pisarką
~Gregman F
Dodano dnia 09 March 2012 14:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 327
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 02.12.11
Medale:
Brak
Potrafimy wymienić: C. S Lewis i J, K Rowling , H, Ch Andersen (o ile baśnie się liczą Uśmiech). No i wiesz każdy kto przeczyta HP cały cykl , wszystkie książki zaczynają odpychać...
~_Loony_ F
Dodano dnia 15 July 2012 14:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 82
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 28.06.12
Medale:
Brak
Ja dzięki HP odkryłam że książka to coś cudownego Jęzor
Dzięki temu czytam o wiele więcej. Nawet lektury szkolne które kiedyś były dla mnie torturą.
~hermionka11 F
Dodano dnia 06 August 2012 13:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 11.09.11
Medale:
Brak
Cóż ja po Potterze czytałam i Zmierzch i władcę pierścieni i Eragona i naprawdę jestem fanką wszystkich w.w sag jednak przeczytałam je dla porównania czy są lepsze od HP porównałam i HP wygrał Język
~HannaAbbot F
Dodano dnia 19 September 2012 22:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 272
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 19.08.12
Medale:
Brak
Ja uważam się za - jak to określiłeś - potteromaniaka(czy raczej potteromaniaczkę) i wcale nie ograniczam się do czytania tylko HP. Przed HP w ogóle nie fascynowała mnie fantastyka i dopiero właśnie "Harry..." zachęcił mnie do sięgnięcia po książki fantastyczne(przedtem też dużo czytałam,ale niefantastyczne). Czytałam "Władcę Pierścieni" i też uważam że jest genialne,ale nie powiem,które lepsze bo na tym etapie nie mierzę już tego tą samą miarą. Po "Wiedźmina" jeszcze nie sięgnęłam,ale sądzę,że czas najwyższy Język

Z artykułem się nie zgadzam,przynajmniej nie większości.
~milka2596 F
Dodano dnia 17 November 2012 08:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 14.11.12
Medale:
Brak
Ja czytałam i Sapkowskiego i Tolkiena i jeszcze jestem oczywiście fanką Pottera. I każdy ma swoje zdanie. Ja cenię sobie również innych autorów, jako legendy, jednak zaliczam również do nich Rowling, ponieważ udało jej się stworzyć coś, co zauroczyło miliony ludzi w tym mnie
Pozdrawiam
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 11 January 2013 01:01
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Uważam się jak najbardziej za fana Harrego Pottera - a nie maniaka, który poza tą książką czy filmem nie dostrzega nic poza tym co z Harrym związane... prócz tego uwielbiam powieści grozy Kinga, kryminały Christie czy twórczość Prusa - we wszystkim należy znaleźć umiar i pokierować się momentami zdrowym rozsądkiem... nie wszystko co w danej chwili jest na topie, oznacza od razu NAJLEPSZE
~kossa00 F
Dodano dnia 27 March 2013 23:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 22.03.13
Medale:
Brak
Nie wiem czy jest taki "genialny", jest po prostu fajny, miły i najlepsze - łatwy w czytaniu, ale czy aż genialny? Czytałam wiele takich książek i nie powiem, że HP się do nich zalicza.
~HERMIONA GRANGER 123 F
Dodano dnia 31 March 2013 17:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -6
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 13.02.13
Medale:
Brak
Żal mi wielu osób, które sądzą, że Harry Potter jest jakiś satanistyczny. Przecież można wierzyć, że dostaniemy list z Hogwartu, jeśli tylko będziemy o to modlić się do Boga, bo to jedyny sposób.
~juliahermiona F
Dodano dnia 17 May 2013 15:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
Moim zdaniem artykuł jest koszmarny, obraziły mnie te wulgarne słowa, nie wiem czy wiesz, ale nie wszyscy chcą je czytać, poza tym w artykule aż się roi od błędów, a co do samej treści, to uważam to za mocno przesadzoną. Może w twoim środowisku jest tak, ze jak ktoś przeczytał Harrego, to zachowuje się tak jak to opisałeś, ale nie wszyscy, a nawet większość ludzi tak nie robi, dlatego uważam, że jest to jeden z gorszych artykułów, bo pisząc go obraziłeś ludzi, którzy nie mają zaślepek na oczach i wywyższyłeś się nad innych Zszokowanyczywiście są i tacy którzy jeszcze wcześniej niż HP czytali dobre książki (między innymi ja) ale mam wrażenie że to margines.
za arta daję okropny
~Harry__Weasley F
Dodano dnia 27 May 2013 17:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 88
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 26.02.13
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł, ale za dużo przekleństw i
Jak można HP nazwać "genialnym"?
Najwyraźniej można. Daję : N
~kakat40 F
Dodano dnia 23 August 2013 17:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 505
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 41
Data rejestracji: 08.08.13
Medale:
Medal
W życiu przeczytałam już masę książek. Chyba z każdego gatunku przynajmniej jedną. Książek fantasty za bardzo nie lubię, bo to raczej nie moja bajka. Zdecydowanie wolę kryminały. Jednak Harry Potter mimo iż jest z rodzaju fantasy to jest jedną z najlepszych książek jakie czytałam. Potrafi zainteresować, wciągnąć i to mi wystarczy. Nie interesuje mnie czy to jest sławna książka czy nie. Po prostu podoba mi się więc czytam. Nie to nie. Proste? Proste.
~Luniaczek F
Dodano dnia 31 August 2013 12:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 267
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 09.08.12
Medale:
Brak
Ja zaczynałam od HP, następnie czytałam Hobbita i Władce Pierścieni potem Eragon, Wiedźmin poprzez mniej znane książki, ale zawsze wraca się do starego dobrego Harrego:c
~ola123 F
Dodano dnia 28 September 2013 18:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -88
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 28.09.13
Medale:
Brak
nie uważam żę inne książki są beznadziejne ale ta książka jest świetna płakałam przy niej jakieś 10 razy śmiałam sie do łez , żyje nim a ty mi mówisz że to nie jet świetna książka
~Ginny Zabini F
Dodano dnia 01 February 2014 12:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 417
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 29.12.13
Medale:
Brak
Tak jak większość użytkowników jestem fanką HP, ale to nie oznacza że nie czytam innych książek. Wręcz przeciwnie! Artykuł może i zrobiony w jakiś- tam - intencjach, ale nie przypadł mi do gustu.
Daję N.
~Andi Cruz F
Dodano dnia 13 July 2015 19:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 103
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 03.05.15
Medale:
Brak
Daję Nędzny. Przepraszam, ale Voldek mi grozi Avadą Oczko Andi
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 30 December 2016 19:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Artykuł krótki, ale postawione pytania znakomite. Jestem niezwykle wybredny jeśli chodzi o ten typ literatury, jednak trochę czytałem. Genialne to może nie są, ale pomysł na serię z cała pewnością oryginalny. Treść jest na różnym poziomie, czasami naiwna i zawiera zbyt wiele uproszczeń, ale chwilami genialna. Wielkim plusem są bardzo pomysłowe odniesienia do mitologii. Ogólnie jest to bardzo dobra literatura, a wiodący wątek przyjaźni i konsekwentne prowadzenie akcji do celu, zasługuje na najwyższa pochwałę.
Jeśli ktoś ma wątpliwości to niech porówna styl serii HP z pomysłami jakie rozwinięto, w scenariuszu "Przeklętego Dziecka". Dla mnie wykorzystane tam pomysły zaczerpnięto żywcem z telenoweli i kiepskich seriali s-f.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 3% [1 głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 23% [9 głosów]
Zadowalający Zadowalający 23% [9 głosów]
Nędzny Nędzny 18% [7 głosów]
Okropny Okropny 35% [14 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 209
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59