Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Voldemort
Voldemort
Pozwoliłeś, by twoi przyjaciele zginęli za ciebie, zamiast otwarcie stawić mi czoło. Będę na ciebie czekał w Zakazanym Lesie... Przez godzinę.
Finałowa walka
Cóż, pora na mały wstęp. Otóż pragnę zaznaczyć, że czekam na premierę polskiej wersji językowej i jeśli czytałeś/czytałaś/czytasz ostatnią część, to ten artykuł nie będzie Cię interesować. Jednak dla tych, którzy postanowili wytrwać, piszę ten artykuł...

Otóż, chodzi mi o ostatnie starcie pomiędzy Potterem a Voldemortem. Czym będzie się ono różniło od poprzednich?
1. Harry będzie w pełni wykwalifikowanym czarodziejem - już dorosłym, a nie tylko dzieckiem liczącym na przypływ szczęścia.
2. Jeden z nich będzie musiał umrzeć. Nie wątpię, że Kedavry, Sectusempry i inne klątwy posypią się również od strony Harry'ego.
3. Harry będzie mieć świadomość, że to jest to, że jest sam, i nie ma niczego, co może go ochronić przed Voldemortem.


A teraz okładki. Najpierw zwykła angielska. Otóż widać tam węża w kryształowej kuli (potwierdza to, że horkruksem jest Nagini), zapalony las (pewnie Zakazany Las), Hogwart z otwartymi wrotami, patronusa, oraz trójkę przyjaciół w jakimś skarbcu, patrzących na coś z przerażeniem. Wg mnie jest to pomieszczenie w Hogwarcie, bo zamek jest na okładce. Rozegrała się tam walka, prawdopodobnie z dementorami, co sugerują płonący las i patronus. Najpewniej to pomieszczenie jest swego rodzaju skarbcem. Czego Harry, Ron i Hermiona mogą tam szukać? Oczywiście horkruksa. Jakiego? Zapewne medalionu Slytherina. Sugeruje to okładka angielska "dla dorosłych". Patrzą oni na różne strony. Albo ogarniają wzrokiem ogromne pomieszczenie (np. skarbiec). Może otaczają ich przeciwnicy, co sugerują liczne zadrapania. Mają na sobie szaty wyjściowe. Zapewne niedawno byli na uroczystości - może ślub Billa i Fleur? Może Lupina i Tonks? Pamiętajmy, że Rowling nie umieszcza w książce niczego bez uzasadnienia. Kiedy w książce jest wątek, to musi mieć on swoją rolę w głównym wątku, w fabule książki. Nie ma tam niczego dodanego "ot tak sobie". Są spekulacje, że wciąga ich portal. Jeśli tak, to docierają nim do miejsca z okładki Polskiej i Amerykańskiej. Nie mają różdżek. Albo są ich pozbawieni, albo nie widzą sensu w ich wyjmowaniu. Być może to część czarów chroniących skarbiec. Ale jak ma się to do finałowej walki?

Otóż myślę, że Voldemort chce ich uprzedzić, nie dopuścić do zniszczenia horkruksa. Zapewne dlatego atakuje Hogwart. Także dementorami. Jest pełnia księżyca. Może wilkołakami także? Harry będzie musiał stawić czoła sam, w pojedynkę. Znamy to, wiemy że tak musi być. Co go rozdzieliło od przyjaciół? Może oni nie żyją? Mają umrzeć dwie ważne postacie. Ron i Hermiona? Może jedno z nich? A może zupełnie ktoś inny?

Kto dotrze pierwszy do Horkruksa? Wg mnie dotrą tam w podobnym czasie i jeden zastanie tam drugiego. Jeśli w tamtym miejscu użycie różdżek nie jest możliwe, to widzę tu przewagę po stronie Pottera. Gdyż ma on ze sobą prawdziwą magię, jaką jest miłość i jeśli Voldemort nie będzie mógł użyć swojej magii, marnie wygląda jego sytuacja. Harry zapewne nie dostanie pomocy z zewnątrz. A jeśli? Wtedy może mu pomóc skrzat z okładki angielskiej - wiem, że to trochę bez sensu, ale po co inaczej by tam tego skrzata umieszczali? Może pomoc nadejdzie od feniksa? Jakiś ogień odbija się w okularach Harry'ego. Zbyt krzywe to na piramidę.

Kto wygra? Myślę, że Harry. Kto zginie? Ron i Hermiona, albo jedno z nich. Taka jest moja teoria.

Czas na małe podsumowanie:
Czas akcji: Atak na Hogwart
Miejsce akcji: Ukryte pomieszczenie w Hogwarcie
Wynik: Zwycięstwo Harry'ego, poświęcenie się jego przyjaciół.

Wszystko się okaże...


Nadesłane przez: Czikin
Dodane: lipiec 31 2007 08Kotecek0:22
Komentarze
~Asia_Harry F
Dodano dnia 19 March 2009 16:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -161
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Świetny art. Przeczytałam już co prawda książkę ale wiele rzeczy przewidziałeś/aś... GratulujeOczko Tylko dlaczego taki masakryczny wątek śmierci Rona I Hermiony? To w końcu jedni z głównych bohaterów.
~Pandax F
Dodano dnia 10 July 2009 17:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -228
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 09.07.09
Medale:
Brak
nie czytałem ale wiem że Ron i Hermiona nie zginą ale wezmą ślub Uśmiech

A co do śmierci Freda Wesleya(Chyba o tego chodziło VictorS) nic nie wiem możecie mi podać więcej informacji???(jak zginą | czy to ten Fred).Proszę!!!Zawstydzony
~wiciox F
Dodano dnia 05 August 2009 13:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 25
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 05.08.09
Medale:
Brak
Tak, umiera Fred. Zawala się na niego sufit sali wejściowej. A także Lupin, Tonks, Colin, Bellatriks, Voldi, Harry(ale ożywa) giną od śmiertelnych zaklęć. Crabbe zostaje zabity przez własne zaklęcie w Pokoju Życzeń. I chyba tyle.
~Diamond F
Dodano dnia 14 August 2009 17:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 903
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 06.08.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł, zainteresował mnie nawet pomino tego, że czytałam juz 7 tom.
Bardzo fajnie przewidziałas niektóre zdarzenia, choc nie wszystko sie sprawdziło, gdyz dzięki Bogu Ron i Hermiona przezyli Uśmiech) Niestety Fred, Tonks i Lupin polegli Smutny
~Muffin F
Dodano dnia 17 August 2009 20:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 17.08.09
Medale:
Brak
Domyśliłeś się wiele!Jupi!.
Ja opowiem ci na dręczące pytania:
2 kluczowe osoby które poległy:Szalonooki i Fred Weasley. (Przy okazji Lupin i Tonks).
Georgowi Weasleyowi Snape odciął ucho (Sectusempra).
Harry Stoczył ostateczną walkę z Voldim.
Oto tak jakby cytat z my pamięci:
(V)Żyjesz?
-(H)Tak!
-(V)Avada Kedavra
-(H)PROTEGOOOO!
i Voldi poległ

Ów pomieszczenie to lub bank Gringotta (Skarbiec Lestrangów,Puchar Hufllepuff)
Lub pokój życzeń (Diadem roveny ravenclaw)
~Amanda F
Dodano dnia 22 September 2009 19:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -86
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 21.09.09
Medale:
Brak
No więc tak te twoje przypuszczenia były bardzo, ale to bardzo oddalone od rzeczywistości....... Ale i tak bardziej podobała mi się wersja Rowling, może dlatego że to ona to napisała i ma już za sobą trochę wprawy. Ty za to nie dałeś zbyt ciekawego zakończenia ale nie jesteś pisarzem ( dzięki bogu). Ale nić dobrze że wszystko się pomyślnie skończyło. Ale ja bym może zmieniła żonę Harrego....
~wyrafinowana F
Dodano dnia 26 October 2009 21:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 14
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 26.10.09
Medale:
Brak
Hymm.. nie zbyt trafione, bo w rzeczywistości zawartość książki inaczej głosi, ale.. no cóż, nie można powiedzieć, że jest to całkiem odmienna teoria - w końcu Harry wygrał (ale tego można było się spodziewać od samego początku, chyba, że przewidujemy bezlitosny zamiar uśmiercenia Harry'ego przez autorkę Oczko) Co do okładek, to się nie wypowiadam, ponieważ niestety, ale nie widziałam angielskiej wersji HP i IŚ Płacze( Ale gratuluję tak obszernej wypowiedzi co do tego tematu, ja wolałam po prostu przeczytać niż się głowić ;p
~Weasleyy F
Dodano dnia 04 January 2010 22:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 153
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 08.12.09
Medale:
Brak
Trochę to odbiega od prawdy.. i Wątpię by Ron i Hermiona zginęli. Ale... to po prostu przewidywanie.. nie trafne niestety.
Ale jest tu kilka ciekawych tematów.. ale...
No dlaczego "Dzieciak, liczący na przypływ szczęścia" no Dlaczego??
Jak na mój gust, to szczęście albo fart nie jest niczym złym, a tu wszyscy nagle "Harry to typowy farciarz". No normalnie jakieś "cytaty z głowy Draco Malfoya" wszyscy dają. Harry miał farta podczas pojedynków, co w tym złego? No bo niby np. kiedy spotkał się z Voldim na cmentarzu, to miał farta, ale gdyby nie to, Zginąby w 4 części z 7 zapowiedzianych Cool
Jeden z nich będzie musiał umrzeć. Nie wątpię, że Kedavry, Sectusempry i inne klątwy posypią się również od strony Harry'ego.

Nie bardzo trafna uwaga, ja nie wierze... chyba że jak Voldiego uśmiercą to będzie karnawał xD
Ale Harry nigdy nie miał ochoty walić Awadą.. Wojna, rozlewy krwi itp. od razu to muszą zmienić?? Dowcipniś
Georgowi Weasleyowi Snape odciął ucho (Sectusempra)

I tak to Snape postępuje, i ja ciągle nie wiem co moja kuzynka w nim takiego fajnego widzi.. może coś "fajnego" na inny sposób??
Daję Wybitny
~Lapa F
Dodano dnia 20 January 2010 15:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Hmmm... finałowy pojedynek troszkę mnie zawiódł. Liczyłem na coś w rodzaju pojedynku Dumbledore- Voldemort (z Zakonu Feniksa), tylko bez tak zaawansowanej transmutacji typu: ożywienie pomników. Myślałem, że pójdzie tam, co najmniej jedno zaklęcie ogni piekielnych (czy jak, kto woli: szatańska pożoga) lub Voldemort zostanie zabity, tak jak horcruxy- mieczem Gryffindora.

Świetny art. DAJE WYBITNY

Do Sienkiii: Nie możesz napisać tego w jednym komentarzu?? Za takie coś możesz dostać ostrzeżenie:/
Pewnie chodzi ci o jak największą ilość punktówMartwy...
~HermionaaaGrangerrr F
Dodano dnia 05 February 2010 21:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 227
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 17.01.10
Medale:
Brak
Niektóre rzeczy przewidzianeOczko
Ale tom 7 przeczytałam dawno.
Dlaczego sądziłeś że Ron i Hermiona umrą?
Umarł Fred i to było równie bolesne. Myślę, że autorka mimo wszystko zrobiłaby, żeby nie umierali Ron albo Hermiona. Przecież to jedni z głównych bohaterów.
daje W
~arcoline F
Dodano dnia 27 March 2010 13:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 187
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 27.03.10
Medale:
Brak
Kurde... nie spodziewałam się, że aż tylu ludzi umrze i w dodatku tych ''najbliższych'' z książek HP. Smutno trochę się kończy, ale za razem czym była by ta książka bez napięcia, poświęceń i fantazji?! Oczko Jak przeczytałam ostatni rozdział to się pobeczałam, że to już koniec... i nie mam co czytać już! Język
Już nie mogę się doczekać filmu Uśmiech
~rogul001 F
Dodano dnia 28 March 2010 20:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 20.12.09
Medale:
Brak
może i Potter wie, że nic i nikt mu nie pomoże, ale wie, że voldemort jest śmiertelny i to on jest panem czarnej różdżki, której tak pożądał voldemort.
~Elisabeth F
Dodano dnia 01 April 2010 14:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 12.02.10
Medale:
Brak
Najbardziej widowiskowa byla smierc Bellatriks. Mam nadzieje ze przedstawią w filmie ten pojedynek i Molly miotająca Niewerbalnym Avada Kedavra oraz mine Belli Rozbawiony


Najbardziej bolesna dla mnie jest smierc Lupina i Tonks - niedlugo pozyli ze soba "w zgodzie" (spór o to ze Lupin nie jest godny Tonks)
... Smutny
100%-wo zgineli dając z siebie wszyystko i pewnie zgineli u swoich boków.
~Syrius Black F
Dodano dnia 05 April 2010 20:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 111
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 20.06.09
Medale:
Brak
Najbardziej żałowałem śmierci Lupina i Thonsk byli spoko Rozbawiony
Przeczytałem om 7 dwanaście razy
ron i Hermiona napewno by nie umarli. Autorka za dużo o nich pisała, szkoda jeszcze że Snape umarł
(jeśli jesteś człowiekiem zostaw lub usóń ten komentarz nie dawaj spama)
`Czarodziejka F
Dodano dnia 06 April 2010 20:15
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11092
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 464
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal Medal Medal
Ja najbardziej żałuję, że zginęła Hedwiga. W końcu była w książce od początku i była jedynym przyjacielem Harrego w domu Dursleyów.
~Harry-Potter123 F
Dodano dnia 10 April 2010 17:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 223
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 06.12.09
Medale:
Brak
w sumie po co pisać taki art, jak się ostatniej książki nie czytało( a mam nadzieję większość osób ją przeczytała?)
Ale ogółem fajny art.Uśmiech
Szkoda mi Freda, uwielbiałam goo...Smutny Tonks i Lupin niestety też polegli. Jakoś nie kochałam Snapa, ale strasznie szkoda że umarł. Bardzo kochał mamę Harrego i nie było widać tego ale jak on umiera i Harry ogląda jego wspomnienia to dopiero wtedy można było zobaczyć , że wcale tak nie nienawidził Harrego, a wręcz się dla niego narażał często ...;[


Biedna Hedwiga, poległa przez przypadekSmutny.Towarzyszyła Harremu od początku, i była taka słodziutka, a przynajmniej w filmach o HP ^^







Daję Powyżej Oczekiwań!!^
~diamencik F
Dodano dnia 17 May 2010 16:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Muffin to nie było tak. Zaklęcie Voldemorta odbiło się od zaklęcia Harrego i trafiło Voldemorta.Voldzio rzucił zaklęcie (Już na pewno wiecie jakie) a Harry rzucił ExPelliarmus. A co do Snape'a i ucha George'a to Snape celował w Smierciożercę a po prostu nie trafił w niego tylko w George'a.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 61% [11 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 11% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 17% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 6% [1 głos]
Okropny Okropny 6% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 236
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59