Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
J.K.Rowling i nas...
J.K.Rowling i następna cześć HP
- Jaki tytuł będą miały kolejne części Harry’ego Pottera?
- Na pewno zacznie się od "Harry Potter i...". Łatwe do zapamiętania, czyż nie?

J.K.Rowling – wywiad z Associated Press (19.07.2007)
Edynburg, Szkocja - Życie Harry'ego Pottera wisi na włosku. Miliony fanów wstrzymują oddech. Tymczasem twórczyni HP spokojnie piecze ciasto i nie ma zamiaru zdradzić tajemnicy. Czytelnicy z całego świata już w sobotę dowiedzą się o przeznaczeniu czarodzieja i ucznia. Tajemnica zostanie ujawniona wraz z opublikowaniem 'Harry Potter i Deathly Hallows', siódmego już i końcowego tomu z serii powieści fantasy J. K. Rowling. Harry musi stanąć do walki z Lordem Voldemortem i przywrócić pokój w świecie magii. 'Umrze próbując' - tego głównie boją się fani, zaś Rowling, osoba, która specjalnie lubi się drażnić odpowiada: 'W siódmym tomie historia dochodzi do określonego końca' Kilka dni przed opublikowaniem, wydając herbatę i częstując domowymi wypiekami w swym wygodnym domu stwierdza, iż pisząc ostatnie słowa czuła się osierocona. Słowa te brzmią złowieszczo. Czy na prawdę po raz ostatni zobaczymy studentów Hogwartu Szkoły Magii i Czarodziejstwa? "Ponieważ ten świat jest tak duży, byłaby przestrzeń, by zrobić inną rzecz". Rowling mówi ostrożnie. "Nie planuję dalszych części, ale i nie mogę stwierdzić, że nigdy już o tym nie napiszę". Autorka HP wygląda na odprężoną. W dżinsach i swetrze, długie do ramion blond włosy, nierówno przycięte przez stylistę nie zmieniają jej charakteru, od czasu, gdy sama zaczęła uprawiać sztuczki magiczne stwarzając bohatera: zlekceważonego, w okularach, osieroconego, który w wieku jedenastu lat dowiaduje się, że jest czarodziejem. Autorka cieszy się z braku presji od wydawców i krzyczących fanów, domagających się kolejnej publikacji. Cieszy się na myśl o szansie, by skupić się na normalnym życiu, na mężu i trójce dzieci. Jednak po skończeniu ostatniej książki, "Czułam się strasznie przez tydzień."
"Pierwszy dwa dni były szczególnie trudne. To było jak osierocenie, choć byłam zadowolona z tego, że skoczyłam pisać. Jednak po tygodniu chmura rozwiała się i czułam się już całkiem wolna" mówi.
"Zakończenie jest emocjonalne, ponieważ książki są mocno związane ze mną i moim życiem. Jest prawie niemożliwe by skończyć i nie obejrzeć się za siebie- kim byłam przed i kim jestem teraz." To była nadzwyczajna podróż. Gdy Rowling zaczęła tworzyć historię Harry'ego Pottera była matką samotnie zmagającą się z problemami. Pisała w kawiarni, by zarobić na spłatę rachunku za ogrzewanie i uratować dom. Teraz jest najbogatszą kobietą w Wielkiej Brytanii [lista Forbesa]. Ma domy w Edynburgu, Londynie i Szkocji. Jej pierwsza książka, Harry Potter i Kamień Filozoficzny, została opublikowana w 1997. Wydawca zasugerował, by autorka zrezygnowała z umieszczenia pełnego imienia, zastępując je inicjałem, by dać książce szansę trafienia do chłopców. Rowling nie posiada drugiego imienia, jednak zapożyczyła K od swojej babci - Kathleen. Gdy książka ukazała się w Stanach Zjednoczonych w 1998 - jako Harry Potter i Stone Sorcerer Harry był na dobrej drodze do stania się wydawniczym zjawiskiem. Sześć książek o Potterze sprzedało się w liczbie 325 milionów kopii w 64 językach, włączając łacinę i grekę starożytną. Deathly Hallows na samym starcie sprzedała się w liczbie 12 milionów egzemplarzy w samych Stanach Zjednoczonych, zaś więcej niż 2 miliony kopii zostało zamówione przez Internet Amazon. Na podstawie powieści powstało pięć filmów, góry zabawek, mnóstwo stron internetowych tworzonych przez fanów, a także stowarzyszenia łączące miłośników świata magii. Harry stał się przedmiotem badań, od studiów naukowych do parodii. Park tematyczny wraz z zamkiem Hogwart i Zakazanym Lasem ma zostać otwarty w Orlando w 2009 roku. Premiera każdej nowej książki Rowling nie jest wolna od towarzystwa chaosu i naciskań fanów, dlatego potrzebny jest wojskowy poziom bezpieczeństwa. Żadna inna książka na świecie nie znika z półek już minutę po premierze, jak z pewnością stanie się w sobotę 21 lipca tuż po północy. Sukces serii był "jednym w swoim rodzaju zjawiskiem" powiedział Joel Rickett, edytor wiadomości czasopisma handlowego Bookseller. "Książki Rowling przyniosły nowe pokolenie czytelników- dzieci, które w ogromnych ilościach wchłonęły grube książki w twardej oprawie już nie są tymi samymi dzieciakami, którymi były przed ich przeczytaniem" - powiedział. Choć krytycy określili książki jako lekkie i dla dzieci, na innych wywarły one wrażenie dzięki moralnej złożoności i mrocznemu tonowi. Śmierć nawiedza Harry'ego Pottera, już na samym początku, gdy został osierocony mając zaledwie roczek. To Voldemort zabił jego rodziców. Śmierć nie oszczędza też ojca chrzestnego Harry'ego, Syriusza Blacka i Dumbledore'a - dyrektora szkoły. Fani drżą o przyszłość Harry'ego.
Rowling także zetknęła się ze śmiercią, gdy w wieku 45 lat na stwardnienie rozsiane zmarła jej matka. "Moja mama umarła sześć miesięcy przed napisaniem pierwszego tomu. Myślę, że to ustanowiło centralny temat- chłopiec, który doznał straty," mówi Rowling i nie przeprasza, za postawienie dzieci w obliczu śmierci.
"Myślę, że dzieci bardzo się jej boją, nawet, jeśli nie doświadczyli tego, co Harry i uważam, że powinny się oswajać z podobnymi tematami".
Twierdzi także: "Jestem przekonana, jako pisarz i jako rodzic, że rozwiązanie nie zawsze przychodzi łatwo, nie jest nim udawanie, że takie rzeczy nie istnieją i nie zdarzają się, jednak można uświadomić to dzieciom na bezpiecznej drodze". Rowling uważa swój sukces za "doświadczenie życia." Przyniosło to ze sobą także pewne negatywne aspekty: intensywny poziom ciśnienia, badania i krytyki. W Stanach Zjednoczonych, jej tournee przyciągnęło tysiące rozwrzeszczanych dzieci, ale też groźby śmierci. Niektórzy chrześcijanie domagali się, by książki zostały zakazane, twierdząc, że promują czarną magię. Teraz zdaje sobie sprawę jak intensywna ciśnienie było w centrum Harry'ego Pottera, niczym w centrum trąby powietrznej. " Byłam z tym bardzo samotna," mówi. "To nie jest tak jak bycie w zespole popowym, gdzie byłoby przynajmniej trzech albo czterech innych ludzi, którzy wiedzieliby co to znaczy być we wnętrzu tego wszystkiego. Jedyne wiedziałam, że to jest jak wytworzyć świat, który stawał się większy i większy i większy i coraz więcej ludzi zostało w to wciągniętych". Po napisaniu książki w latach między 1997 i 2000, Rowling postanowiła odpocząć. Między trzecią a czwartą częścią była długa przerwa. Wówczas to autorka spotkała i poślubił Neila Murray, szkockiego lekarza. Mieszkają w Edynburgu z dziećmi: Davidem (4) i Mackenzie (2) oraz córką z pierwszego małżeństwa autorki z portugalskim dziennikarzem; Jessicą. Rowling wydaje się teraz być pogodzona z myślą o sukcesie, jaki odniosła. Twierdzi, że żyje zwyczajnie i rzadko jest rozpoznawana na ulicy, chociaż jej dom jest dobrze chroniony. Dom wdaje się być raczej bardziej przytulny niż ekstrawagancki. Skromne trawniki, miejsce do gry w football, kolorowa plastyczna mieszanina dziecięcych zabawek. W schludnej sali dla rodzin z dziećmi, są zatłoczone półki, akwarium, albumy zdjęcia i gry planszowe. Życie Rowling podobne jest do tego, jakie prowadzi zwyczajna średniozamożna rodzina. Autorka przewiduje, że niektórzy fani Pottera nie polubią Deathly Hallows, choć ona jest z niej dumna. "Ostatnia książka jest tym, czego już z założenia można się było spodziewać, zatem czuję się bardzo pogodzona z tym faktem" - mówi. Jeśli chodzi o następne książki nie ma planów na przyszłość.
" Mogę już nigdy nie napisać czegoś równie popularnego", powiedziała. "Piorun nie uderza dwa razy w to samo miejsce. Nigdy nie będę mogła napisać niczego tak popularnego raz jeszcze. Zrobię dokładnie to, co zrobiłam z Harrym, napiszę to, co naprawdę potrzebuję napisać i jeśli to będzie coś podobnego, będzie OK, a jeśli to będzie coś innego, też będzie OK. I chciałabym się naprawdę zakochać w jakimś pomyśle raz jeszcze i podążać z tym".

Associated Press
www.usatoday.com
Wywiad ukazał się 19.07.07
Tłumaczyłam ja.




Nadesłane przez: Lady Snape
Dodane: lipiec 21 2007 19:54:52
Komentarze
~Croce F
Dodano dnia 22 July 2010 20:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 356
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 22.07.10
Medale:
Brak
Łaa. Długie, ale przyznam, że warto przeczytać. Rowling przez to, że napisała ciekawe książki nadal jest normalną osobą, więc nie widzę powodu dla którego zwracają uwagę na to, że jej dom jest normalny. Przecież ona też jest normalna! Podziwiam ją za wielką wyobraźnię i brak "słomianego zapału". No cóż... byłabym w niebo wzięta gdyby Rowling napisała ósmą część przygód Harry'ego, wbrew swoim... ee... planom.

"Nie planuję dalszych części, ale i nie mogę stwierdzić, że nigdy już o tym nie napiszę"

Och, jak to dobrze, że nie zaprzecza. To już coś!
W artykule dostrzegłam tylko jeden błąd, ale myślę, że jest on nieznaczny.

"ożenił"

Zdawało mi się, że Rowling to kobieta... Ale to nic. Wybitny, za pracę.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 February 2014 15:55
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Potter stał się teraz nudny jak flaki z olejem, żadnego mądrego i uniwersalnego przesłania w sumie. Rowling ma dużo pieniędzy, i to jedyny plus ; p ---> że ktoś się wzbogacił. Nuda jednym słowem. Nie warto czytać tego artykułu. O pani rozwódce Rowling piekącej ciasteczko - kciuki w dół, i tyle, nawet nie oceniam, bo po co; p
~Et Venefici F
Dodano dnia 25 April 2014 17:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 401
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 21.04.14
Medale:
Brak
Przeczytałam w całości, gdyż bardzo mnie wciągnęło. Rowling to naprawdę mądra kobieta. Taka skromna, miła, uprzejma, pomocna. Wystarczy spojrzeć na co przeznacza swoją fortunę. Dziwi mnie fakt, czemu ludzie zwracają uwagę na to, że ma zwyczajny dom. Przecież to zwyczajna kobieta. Nie zmieni tego fakt, że napisała najwspanialszą serię książek zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Daję W, gdyż nie zauważyłam błędów, choć treść nie jest zadziwiająca. A przecież nie zaniżę oceny, gdyż przecież nie układałaś dla Rowling treści wypowiedzi, przynajmniej tak przypuszczam...
~Iterutt F
Dodano dnia 09 September 2021 06:08
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>Propecia</a>
~Evibous F
Dodano dnia 30 October 2021 22:16
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 02:57
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="http://ocialisshop.com/ ">viagra and cialis online</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 100% [4 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 222
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59