Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Nie żałuj umarłych
Nie żałuj umarłych
Nie żałuj umarłych, Harry! Żałuj ludzi żywych, którzy nie wiedzą, co to miłość.
Antypotteria
Ostatnio dość często mówi się o tym, że 'Harry Potter to książka satanistyczna' itd. My oczywiście nie zgadzamy się z tym stwierdzeniem. Zebrałam materiały, które oczerniają naszego "Harry'ego". Dodam tylko tyle, że to po prostu głupota! Beznadzieja i dno te wszystkie oskarżenia. Więc:

1. Uczniowie jednego z australijskich chrześcijańskich gimnazjów mają zakaz czytania książek Joanne K. Rowling o jedenastoletnim czarodzieju - sierocie Harrym Potterze. Zdaniem dyrekcji szkoły i pracującego tam lekarza, opisywane w nich przygody są zbyt brutalne, co może powodować agresję u dzieci. Innego zdania są rodzice i niektórzy pedagodzy. Twierdza oni, że takie fantastyczne opowieści nie są niebezpieczne, a bajkowy bohater pobudza wyobraźnię dzieci i wpływa pozytywnie na czytelnika. Książki o Harrym Potterze zostały przetłumaczone na 30 języków i osiągnęły światowy sukces. Wydano je w nakładzie 66 mln egzemplarzy.

2. W pewnej parafii w stanie Nowy Meksyk ma sie w najbliższą niedzielę odbyć palenie książek o Harrym Potterze, ponieważ - jak twierdzi proboszcz - są one obrazą Boga.

Proboszcz Jack Brock z parafii Alamogordo na południu Nowego Meksyku twierdzi, że książki o Potterze zachęcają młodych czytelników do poszukiwania dalszych informacji na temat czarownic, czarnoksiężników i czarów, co jest obrazą dla Boga... i dla proboszcza. 74-letni kapłan jest tez zdania, że książki te mogą zniszczyć życie wielu młodym ludziom.

Proboszcz Brock wygłosił w Wigilie Bożego Narodzenia kazanie zatytułowane "Dzieciątko Jezus, czy Harry Potter". Określił w nim planowane palenie książek o Harrym Potterze jako zachętę dla chrześcijan, by usuwali z domów wszystko to, co przeszkadza im w rozmowie z Panem Bogiem.

W pewnej niewielkiej liczbie parafii amerykańskich książki o Harrym Potterze zostały uznane za zachętę do satanizmu. Autorka J. K. Rowling stanowczo temu zaprzeczyła. Powiedziała też, że spotkała się z tysiącami swoich czytelników, ale nikt z nich nie powiedział, że po przeczytaniu książki zamierza zostać czarodziejem lub czarownica.

3. Proboszcz parafii św. Augustyna we Wrocławiu powiedział 2 lutego podczas kazania z ambony, że Harry Potter jest niebezpieczny, szerzy pogańskie wzorce i dzieci nie powinny go w ogóle czytać. Stwierdził, że w wielu domach najmłodsi oglądają bajki, w których jest przemoc, później nieświadomie ulegają złym wzorcom i chcą się bawić w wiedźmy i czarowników.
- To niebezpieczne, że w Polsce książka o Harrym Potterze jest tak głośno reklamowana w mediach. Ona ogłupia i omamia. Światem nie rządzą siły nadprzyrodzone, a magia to nie sposób na rozwiązywanie problemów - twierdzi wrocławski ksiądz.
Proboszcz sam podobno nie czytał książek o małym dobrym czarodzieju. Zna ja tylko z opowiadań innych osób. (no właśnie, sam nie czytał:/)

4. Katolicki ksiądz z Windischgarsten (północna Austria) nazwał w poniedziałek książkową serię z Harrym Potterem dziełem szatana.
Proboszcz austriackiej prowincji powiedział w radiowej audycji, że obawia sie o dusze dzieci, czytelników Harry'ego Pottera. Literatura ta, która od kilkudziesięciu miesięcy bije wszelkie rekordy popularności w wielu krajach świata, opisuje przygody chłopca - ucznia szkoły dla czarodziejów. Magia zawarta w tych książkach, według proboszcza, jest sprzeczna z nauką płynącą z Pisma Świętego".

5.

6.

7. I tak uważam, że beznadziejne jest oskarżanie tomów Harry'ego Potter'a o okultyzm i satanizm. Zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy tak sadza.




Nadesłane przez: Mysza
Dodano: styczeń 30 2007 12:09Kotecek0
Komentarze
~Luna_975 F
Dodano dnia 26 June 2010 17:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 132
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 22.06.10
Medale:
Brak
Szczerze mówiąc, odkąd tylko nauczyłam sie czytać rodzice (szczególnie tata) przy każdej okazji wbijali mi do glowy, że nie wolno mi czytać Harry'ego Pottera. Tylko jakoś tak nigdy nie tłumaczyli, DLACZEGO mi nie wolno (to znaczy konkretnie, bo że to zakazane przez Kościół itd, itp. raczej mi nic nie mówiło). Najpierw się nie buntowałam (jak ma się siedem lat, raczej trudno kłócic sie z pogladami rodziców), ale ktoregos dnia przypadkiem przeczytałam streszczenie I tomu HP. Wciągnęło mnie i wypozyczyłam z biblioteki ksiażkę. I tak sie zaczęło. Przeczytałam wszystkie tomy, obejrzałam wszystkie filmy i jakos nie znalazłam tam nic satanistycznego. I właściwie nie rozumiem, co niby jest tym książkom do zarzucenia. Sama jestem wierząca, ale lubię te książki.
A co do tego, co napisała Luna Lovegood: "krytykuja cos, co nie powinno byc krytykowane", to się z tym nie zgadzam. Komus się nie podoba HP (ale nie ze względu, że jest "satanistyczny, tylko np. nie lubi takich książek albo wydaje mu sie nudny) i co, nie powinien krytykować? Ja bym raczej napisała, że krytykują za coś, czego nie ma.
~marta F
Dodano dnia 12 July 2010 11:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
to jest porostu chore!co oni sobie myślą, że po przeczytaniu Harrego pichcimy eliksiry i sprawdzamy umiejętności z dziedziny czarnej magi...nie rozumiem takich ludzi już nie maja czego się czepiać
~Jina007 F
Dodano dnia 27 July 2010 11:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 203
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 49
Data rejestracji: 26.07.10
Medale:
Brak
Tak, na pewno. Co może, zacznę latać na hipogryfie, albo z jakiejś kulki wystrzeli mi smok? Oni po prostu zazdroszczą tych talentów.
~chica F
Dodano dnia 31 July 2010 15:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 102
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 31.07.10
Medale:
Brak
O matko, to straszne i chore xD. Książki są dla ludzi, fantastyka też. Co za średniowiecze! Niedługo wprowadzą nam Indeks książek, które mozemy czytać. Niedługo zaczną mówić, że J.R.R>Tolkien był psychopatą, a Sapkowski każe nam palić jointy xD Nie no... to przesada. U mnie czytał brat, czytał tata, ja czytałam. Ja i mój brat wychowaliśmy się też na pokemonach ;D I jesteśmy normalni... chyba xDD HP rządzi!
~BlackBack F
Dodano dnia 09 August 2010 11:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 57
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 08.08.10
Medale:
Brak
Wynocha mi z tymi uwagami! To jest chore że niby jest satanistyczne!
Chyba ich trzasło. Będę czytał co będę chciał i mi nie będą zakazywać!
~Yuki27 F
Dodano dnia 20 August 2010 09:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 996
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 25.07.10
Medale:
Brak
O tak... Dzieło szatana, dobre sobie. Naprawdę śmieszą mnie tego typu stwierdzenia, bo ludzie... To jest fantastyka. Fantastyka ma to do siebie, że jest fantastyczna. Czy tacy księża tego nie rozumieją? Oj, jak ja bym sobie poszła na taką pogadankę... Oj, ale by była zabawa ^^ Wywalili by mnie z sali za pewne, za bronienie dzieła szatana... Może nawet nazwali opętaną?
A co do arta bardzo dobrze napisany i dobre przykłady Uśmiech Ja się uśmiałam z "inteligencji" tych ludzi Uśmiech
~Jina007 F
Dodano dnia 24 August 2010 14:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 203
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 49
Data rejestracji: 26.07.10
Medale:
Brak
To takie wkurzające! Harry wcale nie zagraża religii, żadnej, ani chrześcijańskiej, ani żadne innej! przy takich tematach to ja się bulwersuję! Pokemony też niczym nie zagrażają! W Potterze jest obchodzone Boże Narodzenie i Wielkanoc (co wynika z tego, że pani Weasley przysyła jajka wielkanocne), czyli dwa najważniejsze święta religii Chrześcijańskiej! Gdyby przeczytali choć jedna część, albo obejrzeli film, nie byli by tacy pewni! A co do idiotów, którzy uważają, że jak wezmą miotłę, skoczą z nią przez okno i wyfruną, to przecież wiadome, że to nie wina pani Rowling! Kretyńskie zachowenie, zbyt duża wiara w swoje możliwości!
~I love Draco F
Dodano dnia 29 August 2010 14:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 47
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 28.08.10
Medale:
Brak
Nigdy w życiu nie czytałam takich głupot ! .
jak mozna palić książki o "Harrym Potterze" ?!?
Szatanizm ?! To jest chyba jakiś żart Pretensja
~Puchy23 F
Dodano dnia 08 December 2010 21:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 5
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 08.12.10
Medale:
Brak
Żal mi tego gościa Harry Potter to najlepsza książka na świecie! Zagraża dzieciom to chyba on. Harry kształtuje wyobraźnie i jest po prostu świetny. Magia i fikcja to potęga
~Grzesiek F
Dodano dnia 21 December 2010 19:12
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 462
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 03.08.10
Medale:
Brak
Nic nie wiedzą o Harrym Poterze a gadają bzdury!!noi w HP jest Boże narodzenie więc są poprostu durni!!Zły
~Kasumi Lestrange F
Dodano dnia 16 January 2011 16:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 51
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 14.01.11
Medale:
Brak
To są bzdury. Nie oglądali a gadają. A czy to jakiś zły ten Harry Potter. Wiele osób ogląda Harr'ego Pottera. Jest wszystko normalne a co komu zaszkodzi trochę fantazji. Ale się podpisuje że Pokemony szkodzą. Ale na serio to jest jeden wielki skandal
~markoatonc F
Dodano dnia 06 February 2011 19:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 319
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 27.08.10
Medale:
Brak
O matko!! Ludzie!! przecież Rowling jasno określa satanistyczne i neoromantyczne obrzędy Voldemorta jako złe. Mogli by to poczytać zanim coś powiedzą czy napiszą. Jestem wierzącym katolikiem, spowiadam się, modlę, uczęszczam na mszę i czytam i oglądam Pottera niemal w kółko i baz przerwy, a nawiedzony raczej nie jestem. (w każdym razie żaden ksiądz czy katecheta, a z takimi często się widuje, mi tego nie powiedział.)
~James_Potter F
Dodano dnia 25 March 2011 18:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 14
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 25.03.11
Medale:
Brak
Co za kretyni! Jestem wierzącym i po przeczytaniu wszystkich tych książek jakoś nic się nie dzieje. Jak to może obrażać Pana Boga??? Przecież jest nawet wzmianka o Bożym Narodzeniu!!! To jest po prostu żałosne! I właściwie pokemony to badziewie, ale dlaczego mają zły wpływ na chrześcijaństwo?? Tu chodzi o przyjaźń, a jeżeli tego nie czytali niech się nie udzielają!!!
~SiriusBlack F
Dodano dnia 14 April 2011 20:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 69
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 01.11.10
Medale:
Brak
Zgłaszam się z większością przedmówców.Ale to jest dla mnie śmieszne porostu jak można mówić że coś jest satanistyczne,gdy się nawet tego nie czytało...Widziałem już gorsze książki,ale oczywiście książka,w której nie ma opisanego że bohater chodzi do kościoła,albo że modli się rano i wieczorem to jest to książka zła,satanistyczna itd.|A co do pokemonów no comment
~Mario998 F
Dodano dnia 25 May 2011 20:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 07.05.11
Medale:
Brak
Trzymajcie mnie ludzie co ma Harry wspólnego z Panem BogiemJęzyk
prawie spadłem z krzesła gdy czytałem ten artykuł.RozbawionyRotfl
~Loa_riddle F
Dodano dnia 01 June 2011 12:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1507
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 34
Data rejestracji: 30.05.11
Medale:
Brak
OMG! Jestem chrześcijanką, i gdyby mój proboszcz w parafii kazał mi spalić jedną z moich książek o HP (a by tego nie zrobił, bo to równy gość) to wyśmiałabym go przy wszystkich ludziach. Po za tym, co ta psychiczna kobita ma do Pokemonów? Jak byłam mała, uwielbiałam ten serial!
~potterofanka7jc181g F
Dodano dnia 19 June 2011 17:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 98
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 15.06.11
Medale:
Brak
Nienawidzę tych, którzy wypowiadają się na temat Harry'ego jako że ta powieść jest satanistyczna. Nie przeczytali ani jednej strony a już oceniają i pieprzą głupoty. Zresztą od samego dzieciaka zależy co on będzie czytał, jak mu się podoba to niech czyta, a kościół niech się nie wpieprza i zajmie się lepiej księżmi pedofilami z Belgii. Jestem mega fanką tej powieści i nie zrezygnuje z tego świata pełnego magii tylko dlatego że komuś się w głowie pomieszało. Fani Hp trzymajmy się razem.
~GabixdHP F
Dodano dnia 25 June 2011 11:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -13
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 65
Data rejestracji: 17.04.11
Medale:
Brak
Jestem załamana ... ludzką głupotą ..!
Ojej, co oni myślą..?
Jak ktoś chce być zły to i tak będzie, no nie ..?!
A propos palenia książek to czysta głupota, ale poniekąd zysk dla autorki... bo najpierw książkę trzeba kupić żeby ją spalić ..!
Jeśli o mnie chodzi, to uważam, że już Saga:Zmierzch szkodzi bardziej od Harry`ego Pottera ..!

Z pozdrowieniami:
GabixDHP

P.S.A jakoś mieszkam obok kościoła i często HP czytam na podwórku, a jak ksiądz widzi to mnie się nie czepia ...
~Pilif F
Dodano dnia 02 July 2011 22:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -70
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 09.02.11
Medale:
Brak
To jest żałosne. Ludzie po prostu nie lubą ciekawych książek. Boją się że dzieci staną się od nich mądżejsze. Ale u mnie w szkole Hp to lektura. Małem 5 z kartkówki i 6 z pracy klasowe czytałem ja po 6 razy daje W
~JQcay F
Dodano dnia 16 July 2011 12:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 122
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 30.06.11
Medale:
Brak
Taaak.. Harry na pewno zagraża dzieciakom... Przecież ksiązka traktuje o walce (!) dobra ze złem, o przyjaźni, o miłości i o innych wspaniałych wartościach... No przecież to jest zło!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 76% [92 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 8% [10 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 10% [12 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 141
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59