Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Petunia o swojej ...
Petunia o swojej siostrze.
Wiedzieliście, wiedzieliście! Oczywiście, że wiedzieliśmy! A niby jak mógłbyś nim nie być, skoro moja przeklęta siostra była tym, kim był? Ona też kiedyś dostała taki list i zniknęła, żeby pójść do tego... do tej szkoły... i wracała w każde wakacje do domu z kieszeniami pełnymi żabiego skrzeku, zamieniając filiżanki w szczury. I tylko ja wiedziałam, kim ona jest naprawdę! A była potworem! Ale moja matka i mój ojciec... nic, tylko Lily to, Lily tamto... Oni byli po prostu dumni, że mają w rodzinie czarownicę!
Ravenclaw
"A może w Ravenclawie zamieszać wam wypadnie .
Tam płonie lampa wiedzy, tam mędrcem będziesz snadnie."




Pokój wspólny Krukonów znajduje się w Wieży Zachodniej. Wejście było całkiem nietypowe, ponieważ nie posiadało ono ani drzwi, ani klamek. Widoczna była tylko mała kołatka w kształcie orła. Żeby dostać się do środka, uczniowie musieli odpowiedzieć poprawnie na zadane pytanie. Jeżeli ktoś nie znał odpowiedzi, musiał czekać na kolegę, który mu pomoże. W ten sposób Krukoni uczyli się kojarzenia faktów i bystrego myślenia. Pokój był bardzo przestrzenny w kształcie koła. Na suficie namalowane były różne gwiazdki, które zlazły też miejsce na dywanach i obrusach. Miejsce robiło bardzo dobre wrażenie, a przede wszystkim było przytulne. Idealne miejsce do nauki.

Opiekunem domu był lubiany przez wszystkich nauczyciel zaklęć, Filius Flitwick. Zawsze można było na niego liczyć, służył dobrą radą i pomocą w każdej sprawie. Krukoni mieli do niego bezgraniczne zaufanie. Jednak kiedy coś mu nie pasowało potrafił skarcić swoich wychowanków.

Natomiast sami Krukoni byli z natury uczciwi, bystrzy, inteligentni i mądrzy. Takie wymogi miała Ravenclaw. Nie wyróżniali się zbytnio z tłumu, ale w 'walce' Sytherin - Gryffindor opowiadali się po stronie Gryfonów. Ich drużyna Quidditcha może i nie była najlepsza, ale na pewno stawała na wysokości zadania i starała się być godnym przeciwnikiem.

Godłem Krukonów był kruk na niebiesko-brązowym tle. Kruki - synonimy mądrości - są uważane za 'posłańców'dobrych i złych nowin. W mitologii był obdarzony magiczną mocą i brał udział w tworzeniu świata. Natomiast duchem-rezydentem Ravenclawu jest Szara Dama.

Najbardziej znani uczniowie Ravenclawu:

Cho Chang: szukająca Krukonów w szkolnej drużynie Quidditcha, członkini Gwardii Dumbledoe'a.



Luna Lovegood: członkini Gwardii Dumbledore'a, została słynnym przyrodnikiem.



Jęcząca Marta: duch, upodobała sobie łazienkę dla dziewczyn na drugim piętrze. Została zabita przez Bazyliszka.




Co jeszcze tiara mówiła o niebiesko-brązowym domu?

"Ravenclaw do sprytu namawia, Za pierwszą z cnót uznaje bystrość."
"Ravenclaw bystrych ceni."



Według mnie ten dom jest świetnym miejscem dla uczniów, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę i mają ku temu perspektywy. Co prawda może i nie jest to dom, który odnosił sukcesy w Hogwarcie, aczkolwiek Krukoni byli powszechnie lubiani i szanowani za swoją bystrość i inteligencje.

Komentarze
~Marti F
Dodano dnia 11 October 2008 19:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Nie znalazłam błędów. Podobało mi się. Tylko skąd wiesz ze Luna została przyrodnikiem? Po drugie: Nie byłyto najbardziej znane mieszkanki Ravenclawu, tylkko przyjaciele Harry'ego. Synonim to słowo pokrewne. Na przykład skrzat- elf. Kruk nie jest synonimem mądrosci. Raczej sprytu.Wszystko napisane tak, jak trzeba, treściwie, nie marnowałaś miejsca na niepotrzebne informacje. PIEKNIE opisałaś mój ulubiony dom, Chociarz jestem w Gryffindorze, uwielbiam Rav. POZDRAWIAM I DAJE WYBITNY
~Yennefer F
Dodano dnia 12 October 2008 21:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo ładnie. Wszystkie błędy wytknęli już moi poprzednicy, więc nie będę się zbytnio rozpisywać. Chciałam wspomnieć tylko o Jęczącej Marcie. W książce nie było nic na temat domu do, którego należała. Nie należy sugerować się tym co widzimy na filmie, gdyż pierwowzorem jest książka. Poza tym na szacie Marty, na powyższym zdjęciu, znajduje się godło Hogwartu, nie Ravenclaw. Aha dam Powyżej Oczekiwań.
~nicholas-potter F
Dodano dnia 12 October 2008 21:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 28.09.08
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł, ale Marta chyba była w Hufflepuffie... Ta odznaka na zdjęciu jest bardziej przypominająca żółtą niż granatową, a poza tym jej krawat jest żółto-czarny czyli w kolorach Hufflepuffu... Reszta była dobrze choć dziwne wydało mi się to zdanie:

Wejście było całkiem nietypowe, ponieważ nie posiadało ono ani drzwi, ani klamek.

Nie posiadało KLAMEK czy KLAMKI? Nie wyobrażam sobie żeby drzwi do pokoju wspólnego krukonów miały kilka klamek. Na dodatek słowo ''było'''... Nie powinno być czasami ''jest''? Ono jest nadal nic się w nim nie zmieniło, przynajmniej ja tak sądzę.

No dobra, początek był nie bardzo, ale rozwinięcie i zakończenie było ciekawe. Na zachętę dam Zadowalający.
~kurczak 007 F
Dodano dnia 19 October 2008 11:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 52
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Nigdy nie wiedziałem że Marta była krukonką!
A tak w ogóle to troche mało rzeczy, rozwinąłbym troche temat.
Ale daje PO._I wcale nie chodzi o to że lubię platformę!!!
~Hermione_Granger F
Dodano dnia 20 October 2008 12:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 160
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 28.09.08
Medale:
Brak
Mnie by raczej nie przydzielili do Ravenclawu -jest Gryfonką,ale mniejsza z tym - Nie chciałabym ta być,bo bym godzinę siedziała przed drzwiami pokoju wspólnegoŚmiech daję W bo są zdjęcia Uśmiech
~Severus Tobiasz Snape F
Dodano dnia 23 October 2008 22:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Woźny Hogwartu
Punktów: 982
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 51
Data rejestracji: 23.10.08
Medale:
Brak
Kilka błędów się znalazło, głównie literówek. Jest trochę chaosu w tym artykule - nie pasuje mi na początku opis Pokoju Wspólnego. Brakuje również jakiejś większej wzmianki na temat założycielki Ravenclawu - Roveny. Przecież jakoś powstał ten dom i nazwa również nie wzięła się z powietrza. Szkoda, że nie ma tu czegoś o diademie pani Ravenclaw. Powinno znaleźć się również coś o roli tych niektórych Krukonów w serii "Harry Potter". Jakie znaczenie miała Marta, jaka była Cho, czy, co robiła Luna by pokonać Voldemorta. To by można było umieścić przy zdjęciach postaci.
Zdjęcie Luny jest trochę niewyraźne. Ogólnie, przy takiej ilości zdjęć powinny być one ździebko mniejsze. Szkoda, że nie znalazło się tu jakieś zdjęcie Roveny (z kart czekoladowych żaCool.

Dam zadowalający (Z) z małym plusikiem.
~Bard F
Dodano dnia 30 October 2008 19:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -96
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 29.10.08
Medale:
Brak
Nieźle napisane ja lubię Ravenclaw (no skoro w nim jestem Uśmiech )
Fajny post miło się czyta i w ogóle daję PO Rozbawiony
~Hermione_Riddle F
Dodano dnia 09 November 2008 12:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 5
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 08.11.08
Medale:
Brak
Literówki, błędy...a SZARA DAMA to córka Roweny! I mogłaś napisac, że została zamordowana w Albanii przez Krwawego Barona. Mogłaś napisac też, że ukradła diadem matki![alt][/alt]
~Sensoria F
Dodano dnia 09 November 2008 15:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 49
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 09.11.08
Medale:
Brak
Nigdy nie myślałam o Marcie jako Krukonce...Fajnie,że piszesz słowami tiary,dajesz fotki,opisujesz postacie.Dam Wybitny UśmiechZasłużyłaś.
~pomyluna F
Dodano dnia 10 November 2008 12:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1818
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Mój ukochany Ravenclaw ;P No przyznam, że trochę się rozczarowałam. Miałam nadzieję, że trochę tu poczytam nie tylko o samym domie, ale o założycielce i historii. A tu nic. Co do "sławnych krukonów" to faktycznie było ich więcej. Nie wysiliłaś się zbyt. A jeśli chodzi o plusy, to spodobało mi się zamieszcenie tych cytatów Tiary Przydziału i twoja własna opinia na końcu artykułu ( bardzo dobre zakończenie). Czuję jakiś niedosyt. Niech będzie PO
~king_xd F
Dodano dnia 11 November 2008 22:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 31
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 06.09.08
Medale:
Brak
Artykuł nie zły xD Brak błędów. A tak nawiasem mówiąc to najładniejszą Krukonką jest Cho xD Pozdro.

Ocena: PO
~Anette Olzon F
Dodano dnia 25 November 2008 18:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 22.11.08
Medale:
Brak
Artykuł ogólnie jest bardzo dobry, mimo że odnotowałam kilka błędów. Nie będę ich tutaj wymieniała wszystkich ponieważ inni już to zrobili. Ale zwrócę uwagę na:
Na suficie namalowane były różne gwiazdki, które zlazły też miejsce na dywanach i obrusach.


Może chodziło o znalazły?
a także:
Kruki - synonimy mądrości

To chyba nie jest odpowiednie określenie....Mogłoby być symboleale na pewno nie synonimyUśmiech
Ogólnie artykuł całkiem w porządku. Daję PUśmiech
~Larikann F
Dodano dnia 01 December 2008 11:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 21
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 29.11.08
Medale:
Brak
Eh no cóż ja bym się raczej do Ravenclawu nie nadawała Język. Pewnie nie umiałabym odpowiedzieć na pytania aby wejść do pokoju wspólnego i strasznie bym się nudziła wśród uczniów, którym tylko nauka w głowie... Jednak mimo to artykuł mi się podoba, nie pamiętałam nawet, że Jęcząca Marta była w tym domu.
~atrammarta F
Dodano dnia 02 December 2008 20:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
Mi się Art bardzo podobał. Świetnie napisany, błędów raczej brak. Co tu dużo mówić.
Elanor171- nie mówiła SŁAWNYCH, mówiła o ZNANYCH.


W, bezwątpienia!
;]
~Insygnium F
Dodano dnia 05 December 2008 15:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.12.08
Medale:
Brak
Artykuł można nazwiać jako w miarę poprawny, nie widzę błedów. Jęcząca Marta.... nie wiadomo z jakiego byla domu więc za to masz minus ale ogólnie to Powyzej Oczekiwań
~lu_cile F
Dodano dnia 06 December 2008 02:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -24
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 30.11.08
Medale:
Brak
Mój dom Uśmiech
Strasznie podoba mi się to, że uczniom wchodzącym do Pokoju Wspólnego zadawane są zagadki xD
Artykuł całkiem zgrabny, jednak nie jest wybitnie odkrywczy. Trochę krótki.
Zadowalający.
~MasTerMisTrzu F
Dodano dnia 07 December 2008 09:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 07.12.08
Medale:
Brak
No SUPER!
Mi sie bardzo podoba, no ale mogl byc bardziej rozwiniety.
no coz oczywiscie ze WYBITNY!!!!
~Syriusz_Black F
Dodano dnia 08 December 2008 19:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
W zasadzie nie mam się do czego przyczepić jeśli chodzi o ten artykuł Uśmiech Można było rozwinąć trochę bardziej parę wątków związanych z przeszłością Roweny Ravenclaw. Myślę, że praca byłaby bardziej kompletna. Zdjęcia w porządku, pasują mi do artykułu ... Oczko Swoją drogą interesujące, że trafiłem do Ravenclawu ... tajemnicze, prawda? Artykuł oceniam na Powyżej Oczekiwań z małym minusem ;P
~polami F
Dodano dnia 17 December 2008 18:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 817
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 17.12.08
Medale:
Brak
Dobry artykuł, jak zobaczyłam tytuł, to oczekiwałam kolejnej szmiry, a Ty miło mnie zaskoczyłaś, z czystym sercem PO
~Lunusia F
Dodano dnia 20 December 2008 16:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 20.12.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł!Od początku chciałam być krukonką i myślę,że inteligencja to moja najlepsza cecha
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 50% [78 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 35% [55 głosów]
Zadowalający Zadowalający 14% [22 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 246
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59