Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Fikuśna fretka
Fikuśna fretka
- Ja nie przyjdę - oświadczył sucho Draco Malfoy, kiedy Hagrid zachęcał ich do tego z miną Świętego Mikołaja wyciągającego z worka jeszcze jedną wielką zabawkę. - Wielkie dzięki, dość mam oglądania tych świństw podczas lekcji.
Uśmiech spełzł z twarzy Hagrida.
- Rób to, co ci mówię - warknął - albo wezmę przykład z profesora Moody`ego... Słyszałem, Malfoy, że z ciebie bardzo fikuśna fretka.
Gryfoni ryknęli śmiechem.

Światowe drużyny quidditcha
Pierwsze drużyny zaczęły powstawać już w XI wieku. Brytyjską Ligę Quidditcha utworzono dopiero pięćset lat później. Wtedy ilość drużyn gwałtownie zmalała - na polu bitwy pozostali jedynie najlepsi. Co roku rywalizują między sobą o Puchar Ligi. Przyjrzyjmy się im zatem bliżej...



Armaty z Chudley (Chudley Cannons) mimo swych niepowodzeń (od 1892 roku grają źle) nadal mają swych kibiców, do których należy m. in. Ron Weasley.
Barwą klubową Armat jest pomarańczowy, zawodnicy noszą szaty takiego koloru. Na piersi widnieje pędząca kula, zaś z tyłu - inicjały AC.

Chociaż zdobyły mistrzostwo Ligi dwadzieścia jeden razy, pokonanie Armat nie stanowi zbyt wielkiego problemu. Wiele osób dziwi fakt, że pomimo tak słabej gry (nie docierają nawet do finału) nadal rywalizują o Puchar.

Pierwotne hasło tego klubu brzmiało "zwyciężymy!" jednak po wielu niepowodzeniach zostało zmienione na "trzymajmy kciuki i nie traćmy nadziei".



Chluba Portree (Pride of Portree)
Owa szkocka drużyna została założona w 1292 roku na wyspie Skye. O tym klubie niewiele możemy powiedzieć, gdyż nie jest on zbyt znany. Z gry w tym klubie zasłynęła Catriona McCormack, szukająca. Mimo to Chluby nie osiągnęły zbyt dobrych wyników - są trochę lepsze od Armat (przynajmniej obecnie), nie zdobyły żadnych tytułów.



Harpie z Holyhead (Holyhead Harpies)
Drugi, pod względem daty założenia, klub. Zaistniał on już w 1203 roku w Walii.

To jedyna drużyna, która do swych szeregów przyjmuje wyłącznie kobiety.
Harpie tradycyjnie rywalizują z Sokołami z Heidelbergu. Siły obu drużyn są wyrównane, tak więc toczą między sobą bój o Puchar od dawna.

Znana jest anegdota, którą po dziś dzień wszyscy kibice tego walijskiego klubu sobie opowiadają:
"Rozegrany przez nie [Harpie] w 1953 roku zwycięski mecz z Sokołami z Heidelbergu uważany jest za jeden z najlepszych meczów quidditcha w historii. Trwał siedem dni i zakończył się efektownym schwytaniem znicza przez szukającą Harpii, Glynnis Griffiths. Po meczu kapitan Sokołów, Rudolf Brand, zsiadł z miotły i natychmiast poprosił o rękę kapitana Harpii, Gwendolinę Morgan, której wyczyny na Zmiataczu Piątce wprawiły go w zachwyt."

Osoby z tej drużyny noszą ciemnozielone szaty, mają wyhaftowany złoty pazur na piersi.

Gwenog Jones, dawna wychowanka Slughorna, grała w tym klubie na stanowisku szukającej, była także kapitanem. Jej następczynią została Ginevra Weasley.



Jastrzębie z Falmouth (Falmouth Falcons)
Słynna z bardzo ostrej gry drużyna o niezwykle wątpliwej reputacji.
Jastrzębie okazały się być rekordzistami w kwestii zawieszania przez Departament Magicznych Gier i Sportów za wyjątkowo brutalną grę - przykładem mogli być bracia pałkarze, Kevin i Karl Broadmoorowie - mogli się "pochwalić" czternastoma.

Hasło tego klubu do niego nadzwyczaj dobrze pasuje - "wygramy, a jak nie, to przynajmniej rozwalimy kilka łbów". Jastrzębie nie osiągnęły żadnych tytułów.

Barwami tej drużyny są biały i ciemnoszary, zawodnicy mają na piersi wyszyty emblemat klubu - głowę tego ptaka.



Katapulty z Caerphilly (Caerphilly Catapults)
Ta sama drużyna, jak Harpie, została założona w Walii, w 1402 roku.

Katapulty zdobyły mistrzostwo Ligi osiemnaście razy, a w 1956 roku, w finałowym meczu w Mistrzostwach Europy, pokonały norweskie Kanie z Karasjok (patrz niżej).

Ciekawostką jest fakt, iż w tej drużynie grał Dai Llewellyn, zwany Groźnym. (Wynalazca zaklęcia rozpruwającego wnętrzności). Po jego tragicznej śmierci (został pożarty przez chimerę w Grecji) ogłoszono żałobę narodową.

Inną, nie mniej interesującą informacją jest to, że po zakończeniu sezonu rozgrywek najodważniejszy zawodnik roku może otrzymać pamiątkowy Medal Llewellyna Groźnego.



Nietoperze z Ballycastle (Ballycastle Bats)
Najlepsza irlandzka drużyna, która zdobyła dwadzieścia siedem razy tytuł mistrzostwo Ligi, plasuje się na drugim miejscu w statystykach.

Maskotką klubową jest nietoperz, Gacek Stodolak, który wykrzykuje hasło "mam bzika na punkcie kremowego piwka!" Co prawda, u nas w Polsce slogan ulega znacznej zmianie - brzmi on "piwo kremowe krzepi!".

Członkowie drużyny noszą czarne szaty, z wyszytym na piersi szkarłatnym gackiem.



Osy z Wimbourne (Wimbourne Wasps)
Ta drużyna powstała w 1312 roku.
Nazwa tego klubu wywodzi się od pewnego incydentu, który wydarzył się w połowie XVII wieku - podczas meczu ze Strzałami z Appleby pałkarz z Wimbourne przelatywał obok gniazda os... I postanowił skorzystać z okazji - wybił je w stronę szukającego przeciwników, który został tak pożądlony, że nie uczestniczył dalej w grze. Od tamtej pory to malutkie, żądlące stworzonko zostało symbolem klubu.
Pogłębiła się niechęć między obiema drużynami.
Zawodnicy z tej drużyny noszą szaty w czarno - żółte, poziome pasy, z osą na piersi.

Ta drużyna może się pochwalić osiemnastoma tytułami Mistrzów Ligi. W dodatku dwukrotnie grała także w półfinałach mistrzostw Europy, co jest dużym osiągnięciem.

Jednym ze znanych członków - ale czy cieszącym się dobrą sławą? - był Ludo Bagman, który grywał w tym zespole na stanowisku pałkarza.



Pustułki z Kenmare (Kenmare Kestrels)
Drużyna z Irlandii, założona w 1291 roku.
O Pustułkach mogliśmy usłyszeć już podczas Mistrzostw Świata w 1994 - wówczas grały w reprezentacji, przeciwko Bułgarii.

Można rzec, że ten klub jest najbardziej znany na świecie, ma fanów we wszystkich krajach, nie tylko u siebie. Tej drużynie kibicuje Seamus Finnigan.

Pustułki noszą szmaragdowe szaty z odwróconymi do siebie grzbietami żółtymi literami P i K na piersi.

W skład drużyny wchodzą:
-Connolly - obrońca
-Troy - ścigający
-Mullet - ścigająca
-Moran - ścigająca
-Ryan - pałkarz
-Quigley - pałkarz
-Lynch - szukający.

Narodowa reprezentacja Irlandii posiada najlepszych ścigających. Także i ta drużyna uczestniczy w rywalizacji o Puchar Ligi.
"Znał się na quidditchu na tyle dobrze, by dostrzec, że irlandzcy ścigający są naprawdę znakomici. Byli cudownie zgrani, zdawali się czytać w swoich myślach i każdy zajmował właśnie taką pozycję, jakiej oczekiwał partner."
Ich świetna gra sprawiła, że Pustułki zwyciężyły mecz przeciwko Bułgarii w finale - nawet, jeśli Aidan Lynch nie złapał znicza.



Sroki z Montrose (Montrose Magpies)
Najskuteczniejsza drużyna w historii, która Puchar Ligi zdobyła trzydzieści dwa razy. Mogą też pochwalić się dwukrotnie osiągniętym tytułem mistrzów Europy. Mają fanów na całym świecie, jednak nie słyszano, by któryś z bohaterów w świecie J. K. Rowling kibicował Srokom z Montrose.

Z gry w tej drużynie zasłynęło wielu zawodników. Słynna stała się prośba Eunice Murray, ich legendarnej szukającej, która zażądała szybszego znicza. Spowodowana była tym, że "ten zbyt łatwo złapać".
Innym graczem był Hamish McFarlan, późniejszy szef Departamentu Magicznych Gier i Sportów.

Sroki noszą czarno - białe szaty z emblematem klubowego ptaka na piersi i plecach.



Strzały z Appleby (Appleby Arrows)
Drużyna, pochodząca z północnej Anglii, założona w 1612 roku. Nie jest zbyt znana, więc, niestety, niewiele możemy o niej powiedzieć.
Tradycyjnie rywalizuje z Osami z Wimbourne.

Ich największym sukcesem było pokonanie Sępów z Vracy w 1932 roku, które wówczas zostały mistrzami Europy, mimo to Strzały nie osiągnęły żadnych tytułów.

Członkowie drużyny noszą jasnoniebieskie szaty z wyszytym na piersi srebrnym symbolem klubu.



Tajfuny z Tutshill (Tutshill Tornadoes)
Zespół ten został założony w 1520 roku. Najświetniejszy okres Tajfunów przypadał na początki XX wieku - wówczas zdobyły mistrzostwo Ligi pięć razy pod rząd.

Ten klub ma wielu kibiców, między innymi jego fanką jest Cho Chang.
" - To odznaka Tajfunów? - zapytał nagle Ron, wskazując na przód szaty Cho, gdzie był przypięty błękitny znaczek z podwójnym złotym T. - Kibicujesz im?
-Tak.
-Zawsze im kibicowałaś, czy dopiero, jak zaczęli zdobywać mistrzostwo ligi? - zapytał Ron tonem, który Harry uznał za niepotrzebnie napastliwy."


Rodryk Plumpton, który grał w reprezentacji Anglii jako szukający, wsławił się także złapaniem znicza w trzy i pół sekundy r11; podczas meczu Tajfunów przeciwko Katapultom z Caerphilly w 1921 roku.



Wędrowcy z Wigtown (Wigtown Wanderers)
Klub z angielsko - szkockich kresów, został założony przez siedmioro latorośli pewnego czarodzieja - rzeźnika, Waltera Parkina, w 1422 roku.
Czterej bracia i trzy siostry stworzyli naprawdę świetną i zgraną drużynę, która niezwykle rzadko przegrywała. Do dziś można spotkać ich potomków w tym klubie.

Antyfani zespołu twierdzą, że zespół ten rzadko przegrywał mecze, gdyż zawsze przyglądał się im ojciec - z różdżką w jednej ręce, a z toporem rzeźnickim w drugiej. Czy to prawda - nie wiadomo...
Natomiast wiemy, że emblematem klubowym jest właśnie srebrny topór na szkarłatnym tle.



Zjednoczeni z Puddlemere (Puddlemere United)
Najstarsza drużyna brytyjska, założona w 1163 roku. Mogą się poszczycić dwoma tytułami mistrzów Europy, zdobyła dwadzieścia dwa razy puchar Ligi. Nie jest ona szczególnie dobrze znana, więc niewiele możemy o niej powiedzieć.

Jak wiemy, jednym z członków tej drużyny jest Oliver Wood, który dołączył do Zjednoczonych w 1994 roku (aczkolwiek w rezerwie).

DRUŻYNY EUROPEJSKIE
Spośród wielu słynnych klubów najbardziej znane są Sępy z Vracy (Vratsa Vultures).
Są siedmiokrotnymi mistrzami Europy. Słyną ze znakomitej techniki, mają wielu fanów.

Dodatkowo Sępy wniosły ogromny wkład w ten sport - wprowadziły rzuty dalekodystansowe (spoza pola bramkowego). Wielu dobrych zawodników zasłynęło z gry w tej drużynie - klub z Vracy daje im taką szansę, by mogli zdobyć sławę.

To bułgarska drużyna, grała w 1994 roku w reprezentacji w finale Mistrzostw Świata. Sępy zostały pokonane przez irlandzki zespół - Pustułki z Kenmare zaledwie dziesięcioma punktami.
W skład tego klubu wchodzą:
-Dymitrow - ścigający
-Iwanowa - ścigająca
-Lewski - ścigający
-Zograf - obrońca
-Wulkanow - pałkarz
-Wołkow - pałkarz
-Krum - szukający.

Członkowie drużyny noszą szkarłatne szaty, a ich maskotkami są wile.

We Francji słynie drużyna, zwana Pogromcami kafla z Quiberon (Quiberon Quafflepunchers). Na meczach, w których uczestniczą, nietrudno dostać oczopląsu - słyną ze swoich, niezwykle skomplikowanych i widowiskowych kombinacji. W dodatku noszą szokująco różowe szaty.
Są częstymi mistrzami Ligi.

W Niemczech słyną natomiast Sokoły z Heidelbergu (Heidelberg Harriers), tradycyjnie rywalizujące z Harpiami z Holyhead. Tę drużynę niezwykle trudno pokonać, co zostało zauważone przez Darrena O'Hare'a (ongiś kapitana reprezentacji Irlandii): "jest bardziej zażarta od smoka i dwa razy od niego sprytniejsza".

Bombardierzy z Bigonville (Bigonville Bombers) to niezwykle dobry zespół, którym chwali się Luksemburg. Ten klub słynie ze znakomitej gry obronnej i świetnych ścigających.

Portugalczycy mogą natomiast cieszyć się Armadą z Bragi (Braga Broomfleet), która ostatnimi czasy zaczyna zdobywać poklask na całym świecie. Drużyna ta opracowała bowiem pierwszą na świecie taktykę, która opiera się na znakomitej grze pałkarzy.

My natomiast szczycimy się Goblinami z Grodziska, a także jego główną gwiazdą i najlepszym szukającym - Józefem Wrońskim, który wprowadził dużo nowych kombinacji i zwodów (najsłynniejszy został zastosowany w finale Mistrzostw w 1994 roku przez Wiktora Kruma). Innym, nie mniej sławnym graczem, jest Władysław Zamojski, ścigający.
Byliśmy mistrzami świata w 2000 roku.

Znamy również drużynę litewską - w 1994 roku Gargulce z Gródka zmierzyły się z japońskim zespołem. Niestety, nic więcej o tym klubie nie możemy powiedzieć.

Norweskie kanie z Karasjok ongiś grały z Katapultami z Caerphilly, jednak przegrały mecz. Tylko tyle wiemy o tym klubie.

Do Australii i Nowej Zelandii ten sport przybył znacznie później, niż do Europy - dopiero w XVII wieku.
Najlepszą drużyną są Papugi z Moutohory (Moutohora Macaws), zespół z Nowej Zelandii. Ich maskotką klubową jest feniks, zwany Iskierką.
Papugi można poznać po charakterystycznych, krzykliwych szatach w kolorach czerwono - żółto - niebieskim.

Pioruny z Thundelarry (Thundelarra Thunderers) i Wojownicy z Woolongong (Woolongong Warriors) od połowy XX wieku walczą zażarcie o pierwsze miejsce w Lidze Australijskiej, jednak bezskutecznie - siły obu drużyn są wyrównane.

W Afryce istnieje najlepszy ugandyjski klub, Buławy z Patonga (Patonga Proudsticks). Jak widać, dorównuje on zespołom europejskim - zremisował w 1986 roku ze Srokami z Montrose.

Zaklinacze z Czamba (Tchamba Charmers), drużyna z Togo, słynie ze swoich szybkich podań. Zespół ten dwukrotnie zwyciężył w mistrzostwach panafrykańskich.

Pogromcy Olbrzymów z Gimbi (Gimbi Giant - Slayers), klub z Etiopii, nie wsławił się niczym, w przeciwieństwie do Słonecznych Dzirytów z Sumbawanga (Sumbawanga Sunrays). Taktyczna pętla tegoż zespołu wzbudza zachwyt na całym świecie.

W Ameryce Północnej istnieją znakomite drużyny, przede wszystkim kanadyjskie. Przede wszystkim Meteoryty z Moose Jaw (Moose Jaw Meteorites).
Warto wspomnieć, że w XX wieku tej drużynie groziło karne rozwiązanie - gracze każde zwycięstwo świętowali tak, że przelatywali nad wioskami i miastami, wystrzeliwując pióropusze iskier z ogonów mioteł.
Obecnie jest to atrakcja turystyczna - teraz Meteoryty przelatują nad stadionem po zakończeniu każdego meczu.

Innymi, równie znakomitymi drużynami z Kanady są Młoty z Haileybury (Haileybury Hammers), a także Niezrównani ze Stonewall (Stonewall Stormers).

W Stanach Zjednoczonych istnieją dwie drużyny, które osiągnęły poziom światowy. Przykładowo - Gwiazdy ze Sweetwater (Sweetwater All - Stars) z Teksasu zagrały niezwykle długi i wyczerpujący mecz z Pogromcami Kafla z Quiberon w 1993 roku. Zakończył się zwycięstwem amerykańskiego zespołu.
Natomiast Zięby z Fitchburga (Fitchburg Finches) po raz siódmy zdobyły mistrzostwo Ligi Amerykańskiej.

W Ameryce Południowej quidditch cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Najsłynniejsza drużyna z Peru to Brzytwodzioby z Tarapoto (Tarapoto Tree - Skimmers). Niedawno odbyły tournée po Europie, czym zyskały poklask i zachwyt widzów.

O czymś zupełnie przeciwnym możemy powiedzieć o kontynencie azjatyckim - quidditch nigdy nie cieszył się tam szczególnym zainteresowaniem. Znamy jedynie drużynę japońską, Toyoshi Tengu, która w 1994 roku zmierzyła się z litewskimi Gargulcami z Gródka, jednak mecz zakończył się przegraną azjatyckiego klubu.

Warto wspomnieć, że po każdym przegranym meczu japońska drużyna paliła swoje miotły, jednak spotkało się ze zdecydowanym sprzeciwem Komitetu Międzynarodowej Konfederacji Quidditcha.

Te wszystkie drużyny mierzą się co sześć lat w finałach. Kto osiągnie tym razem mistrzostwo?
Komentarze
!rudi F
Dodano dnia 27 August 2008 14:39
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 383
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
oojej.! nie wiedziałem, że jest tak dużo tych drużyn. Uśmiech
bardzo podobają mi się te obrazki. nie wiem skąd on to wie. pewnie z jakiś dodatkowych książek. Uśmiech
myślałem, że Armaty Chudleya mają literki AC. może to jakaś stara nazwa, albo nie doczytałem do końca Uśmiech Jednym słowem.:
WYBITNY ^^
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 14:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Oooo...
Wczoraj komentowałam prawdopodobnie pierwotną wersję tego artykułu i dałam Wybitny, dlatego tutaj nic mnie nie powstrzymuje od powtórzenia swojego czyny, zwłaszcza, że został jeszcze bardziej rozbudowany.
~majka F
Dodano dnia 27 August 2008 15:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 614
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Artykuł długi, ciekawy pełen informacji. Bardzo mi się podobał. Fajne te obrazki do drużyn. Nie wiedziałam, że jest ich aż tyle. Same plusy, więc oczywiście stawiam Wybitny. Oby tak dalej Uśmiech
~Vanney F
Dodano dnia 27 August 2008 15:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sprzedawca w Miodowym Królestwie
Punktów: 1387
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 167
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Moim zdaniem art jest wyśmienity. I niczego w nim nie brak Uśmiech Liondragonie masz wiele ciekawych informacji. A skoro kolega przede mną twierdzi, że wszystko to jest w "Quidditchu przez wieki" to chyba go zakupie Uśmiech Osobiście kibicowałabym Tajfunom :zeby: Język A za całość daje WYBITNY x]
~GiGi F
Dodano dnia 27 August 2008 17:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 167
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Arcik szybko pożera!
Jest wiele informacji, oczywiście plusik za zdjęciaOczko Te obrazki są naprawde supcio. Wszystko ładnie wypisane. Jest ładnie rozbudowany.
Tak naprawde to nie wiedziałam, że jest, aż tak dużo drużyn QuiddichaxD.
Nad oceną długo zastanawiać się nie będę^^, czyli! UWAGA! W jak Wybitny
!Fantazja F
Dodano dnia 27 August 2008 18:02
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9813
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 304
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Padłam, gdy zobaczyłam długość tego artykułu, ale o dziwo, przeczytałam go dosyć szybko. Muszę powiedzieć, że moje informacje na temat drużyn Quidditcha były do tej pory dosyć marne, więc art bardzo mnie zaciekawił.
Jedynie jeden błąd rzucił mi się w oczy...

przede wszystkim kanadyjskie. Przede wszystkim Meteoryty z Moose Jaw

Powtórzenie.

No ale oprócz tego nic więcej nie dostrzegłam i daję z czystym sumieniem Wybitny. ;]

Antyfani zespołu twierdzą, że zespół ten rzadko przegrywał mecze, gdyż zawsze przyglądał się im ojciec - z różdżką w jednej ręce, a z toporem rzeźnickim w drugiej. Czy to prawda - nie wiadomo...

Hyhy... Dobry sposób. ;>
~Lady James F
Dodano dnia 28 August 2008 10:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Dyrektora
Punktów: 3783
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 997
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
bardzo fajny artykuł, zawiera mnóstwo fajnych informacji, no i do każdej drużyny został zamieszczony jej herb, napisane wszystko bardzo fajnie i bez błędów, daje W
~Katherina F
Dodano dnia 28 August 2008 12:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gracz Quidditcha Ravenclawu
Punktów: 127
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Artykuł bardzo dobry, zawiera wiele ciekawych informacji, szczególnie dla kogoś, kto nie czytał "Quidditcha przez wieki" (czyli np. dla mnie).
Dopatrzyłam się jednak jednego błędu. Według informacji zawartych w Zakonie Feniksa na str. 539/540 (specjalnie sprawdziłam) wynalazcą zaklęcia rozpruwającego wnętrzości był niejaki Urquhart Rackharrow.
To chyba tyle. Myślę, że mogę postawić W.
~Maladie F
Dodano dnia 28 August 2008 12:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Opiekun Ravenclawu
Punktów: 3691
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Fajny art. Drużyny są szczegółowo opisane ( w niektórych nawet skład drużyny). Godła też mi się podobają (choć wyglądają na robione w Paincie). Ogólnie w ocenie za całokształt pójdę śladami innych...W
~Paula13 F
Dodano dnia 28 August 2008 14:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sześcioroczniak
Punktów: 597
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Suuuuper, po prostu świetne. Ja cię normalnie podziwiam, że potrafisz tak pisać, tak dużo, bez błędów, ladnie, fajnie, ciekawie, ja tak w życiu nie umiałam i moje opowiadania w szkole ograniczają się do minimum Oczko E tam ,przynajmniej tu mogę sobie poczytać coś ciekawego Oczko Oczywiście W! ^^
~Lady_Derabia F
Dodano dnia 28 August 2008 16:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 144
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry art. Do tej pory moje informacje na ten temat były dość ograniczone, a po przeczytaniu Twojej pracy wiem o wiele więcej, tylko skąd Ty miałaś tyle wiadomości? Oczywiście daję Wybitny.
~Schizofremia F
Dodano dnia 28 August 2008 18:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 74
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
Napracowałaś się przy tym artykule.
Skąd wzięłaś tyle infromacji?Jestem po wrażeniem.
Wszystkie drużyny dobrze opisane i spodobał mi się pomyśł z ich godłami.Masz za to wielki + ode mnie.
I nie mogłabym inaczej ocenić twojej pracy jak na Wybitny oczywiście Oczko
!Lady Shadow F
Dodano dnia 28 August 2008 20:27
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Łoch, trochę się tego nazbierało ale napisane jest dobrze pod względem stylistycznym no i błędów raczej nie ma bo ja jakoś nie lubię się tego czepiać. ładnie napisałaś tyle tych rzeczy no i w jakiejś zgodnej kolejności co układa się w atwo czytającą się całość. Duzo informacji no i duża ocena Oczko
~martasso F
Dodano dnia 28 August 2008 22:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 104
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Wow... nie mam pojęcia z kąd to wszystko wytrzasnęłaś! Uśmiech
Musiałaś naprawdę nieźle się napracować, aby to wszystko złożyć do kupy Wredny i do tego jeszcze te fotki... naprawdę jestem pod wrażeniem.

Mogę dać tylko Wybitny Oczko

Liczę, że jeszcze coś napiszesz bo idzie ci całkiem nieźle Uśmiech
~Temeraire F
Dodano dnia 29 August 2008 00:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Artykuł imponuje obszernością i ilością zawartych w nim informacji. Gdzie Ty to wszystko znalazłaś ? Podobają mi się ilustracje herbów drużyn, jak również opisy zespołów. Poza tym wszystko ładnie, zgrabnie ujęte w całość i napisane poprawnie pod każdym względem (szczególnie stylistycznie bardzo mi się podoba). Cóż tu więcej pisać ?
Artykuł wybitny i oby takich więcej!
~harry-potter-ginny F
Dodano dnia 29 August 2008 01:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
No, no, nieźle i udało nam się zdobyć mistrostwo świata. A Japonia... tak Japonia to "trochę" dziwny kraj, choć muszę powiedzieć, że mnie dość zafascynował. Nie wiem jak ci się udało dobyć takie informacje dziewczyno, ale oby tak dalej, art. jest naprawdę świetny. Daję WYBITNY.
~Sabaku No Gaara F
Dodano dnia 29 August 2008 16:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 38
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Te zwierzęta na herbach troszeczkę dziwnie wyglądają... Ale trudno!! Artykuł za****ombastyczny!!! Ja uwielbiam japonię ( w przyszłości chcę studiować japonistykę ). Zgadzam się z ''Temeraire''. Skąd ty to wytrzasnęłaś?!
Artykuł napisałas taaaaaaki dłuuuuuuuuugi... Tylko szkoda, że nie wytrzasnęłaś herbu Polski ( i Japoni też oczywiście Oczko )... Ładnie ( bardzo ładnie) napisane.
I tak jak wszyscy dam.... Okropny!! Nie no żartowałam ;P To oczywiste, że dam Wybitny.
~Isilien F
Dodano dnia 29 August 2008 19:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2248
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 121
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
spoko, tylko mogło być bardziej podzielone: 1. drużyny angielskie, irlandzkie i szkockie, 2. drużyny europejskie i 3. drużyny z całego swiata. bez tego trudno było się połapać. skąd te obrazki? sama robiłaś? xD strasznie udanehjehje...

ogólnie art nawet niezły, zwłaszcza, że nawet o połowie angielskich drużyn nie wiedziałam, a co dopiero z innych części świataxDHappyUh-oh!


Artykuł ma kilka błędów ale już nie pamiętam nawet gdzie, a to oznacza że są one niewarte wymienienia. tak więc co do oceny...Poddaje siękapituluję, bo nie mogę postawić nic innego jak W
~tyska17 F
Dodano dnia 29 August 2008 23:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 133
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Gobliny z Grodziska-no nie jak mogłam do teraz nic nie wiedzieć o polskiej drużynie quidditcha zwłaszca że osiem lat temu zdobyli mistrzostwo, Ale zawsze GÓRĄ NASI!!!!!!Jupi!
~Hermi F
Dodano dnia 30 August 2008 00:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 66
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Powiem tyle:
WOW!
Artykuł jest naprawdę świetne. Tak naprawdę, z tego artykułu znałam może 4-5 drużyn. Dlatego art jest tym lepszy, bo przedstawia mi zupełnie nieznane wcześniej składy.
Poza tym nie zauważyłam błędów, za co również duży plus.
No i oczywiście znaki drużyn. Skąd je wytrzasnęłaś? Są świetne.
Podziwiam Cię.
Daję W. I dołączam pozdrowienia ;*
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 93% [117 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 3% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 2% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 2% [2 głosów]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 298
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59