Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Ron i Scrimgeour
Ron i Scrimgeour
- Dumbledore miał przecież tysiące uczniów, ale w swoim testamencie wymienił tylko was troje. Dlaczego? Do czego miałby panu być potrzebny ten wygaszacz, panie Weasley?
- Przypuszczam, że do gaszenia świateł - wymamrotał Ron. - Co innego mógłbym z nim zrobić?

Ciotka Muriel




Bez wątpienia najstarszą i najbardziej złośliwą osobą z klanu Weasleyów jest ciotka Muriel, obecnie mająca sto siedem lat. Jeżeli jej się naraziłeś, strzeż się! Wielka z niej plotkara, niechybnie cała okolica będzie wiedziała o twoich wielkich i małych sekretach. Ponadto usłyszysz przy tym parę kąśliwych uwag na swój temat.
Instrukcja obsługi: Przede wszystkim ustępuj - Muriel lubi powoływać się na swój wiek. Nie spadnij więc ze stołka, gdy usłyszysz nad uchem pewnego pięknego dnia - który szybko przestanie być taki wspaniały - jej skrzekliwy głos:

- Ej, ty! Oddaj mi swoje krzesło, ja mam sto siedem lat!

Nie znamy jej nazwiska, brzmi ono zapewne Prewett. Jest ciotką Molly, a cioteczną babką Rona i jego rodzeństwa.
Jej wygląd jest dość charakterystyczny. Ci, którzy ciotki Muriel nigdy nie widzieli - i zapewne już nie zechcą zobaczyć - zapytają dlaczego. Odpowiedź jest prosta:

Kiedy [Luna] oddaliła się za swoim ojcem, pojawił się znowu Ron, prowadząc pod rękę jakąś starszą czarownicę. Zakrzywiony nos, czerwone obwódki wokół oczu i różowy kapelusz z piór nadawały jej wygląd rozjuszonego flaminga.

O tej przesympatycznej starowince możemy już usłyszeć w VI tomie, podczas kłótni Rona z Ginny:
- Bo ON jeszcze nigdy z nikim się nie całował, a najwspanialszy całus, jakim może się pochwalić, dostał od ciotuni Muriel, bo...
(...)
- Nie wiesz, o czym mówisz! - ryknął Ron, starając się wycelować różdżką w Ginny, którą teraz osłaniał Harry, stojąc przed nią z rozwartymi ramionami. - Tylko dlatego, że nie robię tego publicznie...
Ginny zawyła ze śmiechu, próbując odsunąć Harry'ego.
- Całujesz Świstoświnkę, tak? A może chowasz pod poduszką zdjęcie ciotki Muriel?


Muriel po raz pierwszy możemy poznać na weselu Billa i Fleur. Nie ukrywa swej sympatii do Rity Skeeter - z pewnością obie stworzyłyby wspaniały duet. Wiele osób drżałoby ze strachu przed ich kąśliwymi komentarzami, a także utratą dobrego imienia.
Jedno jest pewne: gdziekolwiek ciotka Muriel się zjawi - wywołuje skandal. Potrafi skisić atmosferę jednym celnym, złośliwym komentarzem.

W trakcie rozmowy między Harrym a Elfiasem Doge'em, Muriel nie ukrywa swej antypatii do rodziny Dumbledore'ów. Przypomina historię Ariany, opowiada o Kendrze - dowiadujemy się wówczas o tym, co zaszło na pogrzebie siostry Albusa. Ktoś zapytałby: skąd Muriel tyle wie?
- Moja matka przyjaźniła się ze starą Bathildą Bagshot... Bathilda opisała jej to wszystko dokładnie, a ja podsłuchiwałam pod drzwiami.
Nie wszystko jednak, co powiedziała o Dumbledore'ach okazało się prawdą.

Ciotka Muriel, w przeciwieństwie do swej rodziny, nie działała w Zakonie Feniksa, jednakże na czas eskorty Pottera udostępniła im swój dom.
Być może, tak samo jak rodzina Weasleyów, mieszka w Ottery St Catchpole.
- Dom ciotki Muriel jest niedaleko stąd...

Ciotka Muriel nie należy do osób ubogich.
- Ta Muriel to prawdziwy koszmar - rzekł Ron, ocierając czoło rękawem. - Co roku odwiedzała nas na Boże Narodzenie, aż się obraziła, bo Fred i George podczas obiadu wsadzili jej pod krzesło łajnobombę. Tata wciąż powtarza, że powinna ich pominąć w testamencie...
Dobrym przykładem może być również to, iż stać ją na np. przedmioty roboty goblinów, jak owa pamiętna tiara, którą pożyczyła pannie młodej - a na to mogą pozwolić sobie jedynie osoby posiadające pełne skrytki u Gringotta.

Nikt w rodzinie za nią nie przepada. Biorąc pod uwagę jej charakter, nic w tym dziwnego. Należy do takich osób, które toleruje się tylko ze względu na pieniądze, które posiadają.
Na koniec pozostaje nam tylko życzyć wam, byście nigdy nie spotkali tej jakże uroczej staruszki...
Komentarze
~Seszen F
Dodano dnia 03 February 2009 21:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 112
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 17.01.09
Medale:
Brak
Artykuł bardzo ciekawy ^^ Humorystyczny, nie widziałam błędów no i jest zdjęcie i dużo cytatów Uśmiech Ogólnie bardzo mi się podobał ^^ Gratuluję i daję W Uśmiech
~Szczena Evans F
Dodano dnia 04 February 2009 12:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
W_ogóle Muriel jest złośliwą jędza jest teksty były tak głupie że aż się z nich śmiałam jak mogła powiedzieć do HermionyZszokowany to ta mugolaczka??Ma fatalną postawę i za chude pęciny.Albo jak myślała ze bill i Fleur ukradli jej diadem.Jest masakryczna to fakt.Artykul jest super daaje W.Chociaż lepsza taka Muriel od takiej Marge.
~Shiroku F
Dodano dnia 06 February 2009 11:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 71
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 05.01.09
Medale:
Brak
Doskonały artykuł. Cytaty i całe przedstawienie drogiej cioteczki w 10!
Po przeczytaniu tego artykułu (DOSŁOWNIE) spadłam z krzesła i do teraz nie moge do siebie dojść(Dzika głupawka Rotfl )
~ain_eingarp F
Dodano dnia 11 February 2009 21:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 400
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Serdecznie się uśmiałam, ale nie spodobało mi się jedno zdanie, a więc:
Nie znamy jej nazwiska, brzmi ono zapewne Prewett.

Jeżeli nie znamy jej nazwiska to nie wiemy, że zapewne brzmi ono Prewett. To zdanie mogło brzmieć Nie znamy jej nazwiska., albo Podejrzewamy, że jej nazwisko brzmi Prewett, chociaż nie było o tym mowy w książce.

To jedyna rzecz jaka nie spodobała mi się w całym artykule, dlatego daję W.
!Milka F
Dodano dnia 19 February 2009 15:39
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9487
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 583
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Na tym obrazku ciotka Muriel wygląda jak moja profesorka od przysposobienia obronnego Śmiech.
Raczej nie mam do czego przyczepić się w tym artykule. Jeśli były jakiekolwiek błędy, wymienili je moi poprzednicy.
Martyno, masz talent do pisania ładnych i składnych artykułów ^^.
Wybitny.
~Ann F
Dodano dnia 28 February 2009 16:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2313
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Błędów nie zauważyłam artykuł bardzo poprawnie napisany. temat też całkowicie wyczerpany, na dodatek ilustracja i poczucie humoru. Wszystko jest tak jak powinno xD Oczywiście W
~Margot F
Dodano dnia 09 March 2009 14:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 09.03.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł, nie jest krótki ani nie ciągnie się jak guma do żucia. Szczególnie podobało mi się, że pełno w nim ironii. Dużo cytatów, i do tego rysunek! Za to wielki plus! Mogłaś tylko pominąć cytat informujący o miejscu zamieszkania ciotki. Fajne również było to, że komentowałaś i oceniałaś ciotkę Muriel, tak, że art nie jest taki bezosobowy ale można wyczuć 'pióro' autorki. W pełni zasłużyłaś na Wybitny.
~kath_x3ron F
Dodano dnia 18 March 2009 17:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 9
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 18.03.09
Medale:
Brak
Interesujący artykuł, ciotka Muriel, oh ta ciotka Muriel. Czytając o niej, pojawiała się we mnie niechęć do całego rozdziału w którym się pojawiała, takie osoby nie powinny wogóle pojawiać się w rodzinie tak dobrodusznej jak Weasleyowie. Świetnie napisałaś ten artykuł, pokazując jak negatywną ma opinię na temat jednego z najlepszych czarodziejów wszechczasów - Albusa Dumbledora. Nie darzy go sympatią i mąci Harremu w głowie, opowiadając plotki na temat jego jak i również jego rodziny. Poźniejsze wątpliwości Harrego są spowodowane także tym co nagadała ta ciotka.
Ogólnie super; )
~Ajlend F
Dodano dnia 21 March 2009 16:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gracz Quidditcha Ravenclawu
Punktów: 119
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 18.01.09
Medale:
Brak
ja jej nie lubie bo ona wedlug mnie nie jst mila na tyle zebym mogla ja lubic. poza tym ma brzydki kapeulusz i wyglada jak zaba ze prochnica. nie lubie takiej murriel bo ona wcale nie jest fajna a jak juz mowilam ja nie lubiwe niefsjnych osob. pozdrawiam. Uśmiech
~Alanette Vieira Malfoy F
Dodano dnia 22 March 2009 00:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 985
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 08.03.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł!
Na plus należy zaliczyć dialogi z książki - cytowane w odpowiednich miejscach potrafiły w niektórych momentach doprowadzić mnie do uśmiechu.
Ciotka Muriel została ciekawie (ten rysunek to Twojego autorstwa? Chylę czoła!) i jednocześnie w bardzo oryginalny sposób przedstawiona.
Nie wiem tylko, po co ten trzykropek na końcu artykułu Uśmiech
Generalnie rzecz biorąc - Wybitny daję.
~NamidaChan F
Dodano dnia 24 March 2009 18:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 77
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 24.03.09
Medale:
Brak
Dobrze napisane! Wybrałaś chyba najlepsze cytaty jakie były w książce. Dobrze, że mi przypomniałaś o tym, że o Muriel ''występowała'' w Księciu Półkrwi. Ja wiedziałam, po prostu wiedziałam, że już kiedyś słyszałam to imię! A tu co? Weszłam i zrobiłam sobie konto na Hogsmeade, weszłam i przeczytałam artykuł, a tu cud! Okazało się że to nie ja wymyśliłam sobie to nazwisko, tylko że to Jo już mi o nim napisała! A więc w wyrazie podziękowania daję Wybitnego.
~SeverusS F
Dodano dnia 30 March 2009 19:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 407
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 102
Data rejestracji: 29.03.09
Medale:
Brak
Zdecydowanie to ciekawa postać, a artykuł to wspaniale odwzorowuje; ciekawy, dogłębny mimo iż nie powala długością, ale są w nim cytaty potwierdzające osobowość Muriel. W.
~Luna772 F
Dodano dnia 25 April 2009 18:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
Nie wieżę że chcialo ci sie pisać o tym podłym babsztylu!

Kocham TEN ARTYKUŁ daję W ale dałabym więcej a co do obrazka to skąd go masz? Jeśli narysowałaś go sama to kocham i jego!
~PieTraS F
Dodano dnia 30 April 2009 16:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
Dobry artek. mało napisane, ale na pewno dlatego, ze nic wiecej sie nie da xP

starowince

kocham ten texcik xD

dobra jeszcze byla instrukcja oblugi ;p
Daje W.

PS. fajny nick Rozbawiony
~Nan F
Dodano dnia 03 May 2009 19:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 11
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 03.05.09
Medale:
Brak
Świetny, pełen humoru artykuł Uśmiech. Nieźle się przy nim uśmiałam.
Trafiony rysunek, zwłaszcza ten zachwycony Ron.
Daję W.
~moly14 F
Dodano dnia 30 July 2009 16:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
trudno cokolwiek napisać (jako komentarz) poniewarz wszystko co chialam napisać, mniej więcej, napisały osoby które wcześniej komentowały twój artykuł.Jednak muszę dodać swoje dwa groszę Rozbawiony.No więc tak : bardzo płynnie się czyta ten artykuł.Jest napisany z humorem i w bardzo lekki sposób.Szkoda że osoba która opisałas nie była jeszce w żadnej ekranizacji filmu bo przez to niema możliwosci dodania zdjęcia tej osoby, ale za to piękny rysunekDowcipniś.Musze przyznać że ten artykuł mnie powalił.No i oczywiście chyba niema wątpliwości że zasługuje na W? xD
~wszechstronny F
Dodano dnia 15 August 2009 23:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 163
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 04.07.09
Medale:
Brak
Nie zdajesz sobie sprawy, jak ta stara baba wkurzała mnie gdy czytałem 7 tom ;P Czasem była też śmieszna, ale wydawała się starą plotkarą zajmującą się tylko czytaniem bzdurnych artykułów Rity Skeeter.
Artykuł rzeczywiście fajny i bardzo śmieszny, obrazek u góry też Uśmiech. Moja ocena: WYBITNY Pozdrawiam. ;-)
~Czarodziejka Majka F
Dodano dnia 15 November 2009 12:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 155
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 11.10.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Uśmiałam się prawie do łez kiedy czytałam instrukcję obsługi Rotfl. Fajnie że dodałaś ten rysunek. Osobiście nigdy nie chciałabym stanąc oko w oko z ciocią Muriel.Poddaje się Podobał mi się jeszcze ten cytat z książki o kłótni Rona z Ginny. Oczywiście daje WybitnyJupi!
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 08 February 2010 10:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Świetny artykuł! Podałaś bardzo dużo informacji o Muriel - tej cudownej staruszce. Wszystkie jej cechy zostały podparte cytatami co się tobie bardzo chwali. Wszystko jest na swoim miejscu. Art jest napisany bardzo schludnie, z elegancją. Nie znalazłem w nim żadnych błędów, a styl jest świetny. Nie może być inaczej niż Wybitny ;]
!leea F
Dodano dnia 08 February 2010 10:26
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Cudowne. Barwny i ciekawy opis, tej uroczej staruszki, ze wszystkimi szczegółami. Jej charakter i wygląd podparty autentycznymi cytatami z książki. No i ta....
Instrukcja obsługi: Przede wszystkim ustępuj - Muriel lubi powoływać się na swój wiek. Nie spadnij więc ze stołka, gdy usłyszysz nad uchem pewnego pięknego dnia - który szybko przestanie być taki wspaniały - jej skrzekliwy głos:
Śmiech
Artykuł, podziwiam jako całość; treść, brak błędów, płynność i zdjęcie Oczko

Jeszcze jedno; Ma za chude pęciny! ( czy jakoś tak xD)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 81% [96 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 13% [16 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 176
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59