Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Czarodziej
Czarodziej
Ciotka Petunia dyszała głośno ze strachu.
- Ach, wypchajcie się... mugole - powiedział Hagrid. - Harry... jesteś czarodziejem .
W izbie zapadło milczenie. Słychać było tylko morze i świst wiatru.
- Czym jestem? - wydyszał Harry.
- Czarodziejem, ma się rozumieć - odpowiedział Hagrid, siadając z powrotem na kanapie, która jęknęła i zapadła się jeszcze niżej - i powiedziałbym, że diabelnie dobrym, trzeba cię tylko trochę podszkolić. A niby czym miałbyś być, mając takich starych? I uważam, że już najwyższy czas, żebyś przeczytał ten list. Harry wyciągnął rękę, bu wziąć od niego żółtawą kopertę, zaadresowaną zielonym atramentem : Pan H. Potter, podłoga, Chata na Skale, Morze.

Wykaz wydanej w Polsce literatury "okołopotterowej"
Możliwie najpełniejszy, poglądowy wykaz wydanej w Polsce i dostępnej na polskim rynku tzw. literatury "okołopotterowej":


  • Tytuł: "Quidditch przez wieki" ("Quidditch through the ages")

  • Autor: J. K. Rowling (jako Kennilworthy Whisp)

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 64

  • Opis: "Pod nazwiskiem autora Kennilworthy'ego Whispa kryje się sama J.K. Rowling, a Quidditch przez wieki to ulubiona lektura Harry'ego Pottera. Książka zawiera krótką historię ulubionej dyscypliny sportowej czarodziejów wraz z opisem drużyn poszczególnych krajów, przepisów, fauli, zagrań taktycznych i markowych mioteł."



  • Tytuł: "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" ("Fantastic beasts and where to find them")

  • Autor: J. K. Rowling (jako Newt Skamander)

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 48

  • Opis: "Pod wymyślnym pseudonimem Newt Skamander występuje oczywiście, jak i w poprzedniej pozycji, J.K. Rowling, która miłośnikom Harry'ego Pottera sprawiła tą książeczką prawdziwą frajdę. Jest to zabawne kompendium z magizoologii, czyli wiedzy o magicznych zwierzętach, które służy jako podręcznik Harry'emu i jego przyjaciołom w Szkole Magii i Czarodziejstwa (zawiera ich liczne uwagi kreślone pośpiesznie na marginesach). W książeczce opisano aż siedemdziesiąt pięć gatunków magicznych stworzeń, wśród których znajdują się tak znane jak wilkołaki, trolle, centaury, smoki oraz mniej znane jak chorbotki, żądlibąki, psidwaki, druzgotki."

  • Tytuł: "Baśnie barda Beedle'a" ("The Tales of Beedle the Bard")

  • Autor: J. K. Rowling

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2008 (Polska i Świat)

  • Ilość stron: 112

  • Opis: "Jest to zbiór pięciu baśniowych legend należących do magicznego kanonu literackiego, z którym każdy małoletni czarodziej zapoznaje się w dzieciństwie, tak jak my poznajemy baśnie Andersena czy braci Grimm. Każda z pięciu baśni kryje uniwersalne prawdy, jak mądrość na temat siły płynącej ze szczerej przyjaźni, odkupieńczej mocy miłości i prawdziwej magii kryjącej się w sercu każdego z nas."

  • Tytuł: "Tezaurus. Harry Potter"

  • Autor: Andrzej Polkowski i Joanna Lipińska

  • Wydawnictwo: W. Cejrowski Ltd.

  • Rok wydania: 2004

  • Ilość stron: 372

  • Opis: "Tezaurus to leksykon opisujący postacie, miejsca, przedmioty, czary, rośliny i zwierzęta pojawiające się w powieściach o Harrym Potterze. Jest to idealna pomoc przy lekturze kolejnych tomów Harry'ego Pottera. Zawiera prawie tysiąc haseł, ich angielskie odpowiedniki, wyjaśnia pochodzenie nazw i imion"



  • Tytuł: "Tezaurus. Harry Potter I - VII"

  • Autor: Andrzej Polkowski i Joanna Lipińska

  • Wydawnictwo: Zysk i S-ka

  • Rok wydania: 2008

  • Ilość stron: 474

  • Opis: "Bardzo lubię książki o Harrym Potterze. Przeczytałem je wszystkie po dwa razy, najpierw wydania amerykańskie, potem polskie. (...). Czyli jestem na bieżąco. Ale mimo to gubię się wśród mnogości nazw, postaci, wątków, miejsc i zdarzeń. Dlatego z wielką ochotą zostałem wydawcą Tezaurusa. Korzystam z niego przy lekturze. Pozwala mi przypomnieć sobie, kim był ten czy ów. Pozwala odszukać polski odpowiednik nazwy konkretnego zaklęcia znanego mi tylko po angielsku. Siedem grubych tomów to trochę zbyt wiele, by wszystko spamiętać. A poza tym z podobnych tezaurusów (słowników-leksykonów) korzystali wszyscy tłumacze, we wszystkich krajach, gdzie wydano te książki."

  • Tytuł: "Jak powstał Harry Potter" ("An Interview with J. K. Rowling")

  • Autor: Lindsey Fraser

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2000 (Polska i Świat)

  • Ilość stron: 63

  • Opis: "Lindsey Fraser, wybitna znawczyni i entuzjastka literatury dziecięcej, pyta Joanne K. Rowling o jej błyskotliwą karierę, a także o przeżycia z dzieciństwa, wspomnienia ze szkoły i studiów, o ukochane zwierzęta i ulubione książki..."



  • Tytuł: "Magiczne światy Harry'ego Pottera. Skarbiec mitów, legend i fascynujących faktów" ("The Magical Words of Harry Potter. A treasury of myths, legends, and fascinating facts")

  • Autor: David Colbert

  • Wydawnictwo: Albatros

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 247

  • Opis: "Czy bazyliszki to wielkie węże? Dlaczego uczniowie Durmstrangu podróżują statkiem? Dlaczego po spotkaniu z dementorem należy zjeść czekoladę? Dlaczego profesor McGonagall zamienia się w kota? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w książce Colberta, który uświadamia nam, że powieści o słynnym czarodzieju wykazują zadziwiające powiązania z legendami, literaturą, historią czy medycyną. Jeśli ciekawi was pochodzenie fantastycznych zwierząt i prawdziwe życie wielkich magów, jeśli szukacie klucza do ukrytych znaczeń imion - sięgnijcie po "Magiczne światy Harry'ego Pottera"."

  • Tytuł: "Harry Potter. Nauka i Magia" ("The science of Harry Potter. How Magic Really Works")

  • Autor: Roger Highfield

  • Wydawnictwo: Prószyński i s-ka

  • Rok wydania: 2003 (Polska), 2002 (Świat)

  • Ilość stron: 312

  • Opis: "Za sprawą J. K. Rowling nasz świat ponownie zapełnił się smokami, latającymi miotłami, magicznymi zaklęciami, cudownymi eliksirami, no i czarodziejami. Ta książka powinna znaleźć się na półce każdego miłośnika magicznego świata Harry'ego Pottera (...)"


  • Tytuł: "Mugole i Magia. J. K. Rowling i fenomen Harry'ego Pottera" ("Muggles and Magic. An Unofficial Guide to JK Rowling and the Harry Potter Phenomeno")

  • Autor: George Beahm

  • Wydawnictwo: Rebis

  • Rok wydania: 2005 (Polska), 2004 (Świat)

  • Ilość stron: 488

  • Opis: "Mugole i magia to książka wyjątkowa w powodzi różnych opracowań dotyczących Harry'ego Pottera. Jest to swego rodzaju podręcznik i przewodnik, który pozwala lepiej poznać J. K. Rowling i jej najsłynniejszego bohatera - Harry'ego Pottera i jego czarodziejskich przyjaciół. Książka została skonstruowana tematycznie, by czytelnik mógł łatwiej odnaleźć informacje, które go interesują. A znajdzie tu wszystko: od biografii i kalendarium życia J. K. Rowling przez słowniczek cytatów, pojęć i postaci z pięciu części Harry'ego Pottera po informacje dotyczące filmów, stron internetowych i zabawek związanych z najsłynniejszym czarodziejem świata.
    Jest to prawdziwa skarbnica wiedzy, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Ta niezwykła, bogato ilustrowana książka powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich miłośników Harry'ego Pottera i jego magicznego świata."

  • Tytuł: "Księga wiedzy czarodziejskiej. Przewodnik po zaczarowanym świecie Harry'ego Pottera" ("The Sorcerer's Companion: A Guide to the Magical World of Harry Potter")

  • Autor: Allan Zola Kronzek i Elizabeth Kronzek

  • Wydawnictwo: Rebis

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 320

  • Opis: "Księga wiedzy tajemnej pozwala odkryć całe bogactwo zdumiewających informacji na temat wszelkich czarodziejskich rzeczy i zjawisk, z jakimi spotyka się Harry. Miliony czytelników na wszystkich kontynentach zachwycają się czarownym światem magii, zaklęć i mitycznych stworzeń towarzyszących Harry'emu Potterowi i jego przyjaciołom. Jednak większość z nich nie wie, że za fantastyczną krainą Harry'ego kryją się całe wieki historii, folkloru i mitów. Czarodziejskie różdżki i czarodzieje, bogini i miotły, hipogryfy i zielarstwo, wszystko to ma swoje zadziwiające historie zaczerpnięte z legend, literatury albo rzeczywistych zdarzeń sprzed setek, a nawet tysięcy lat. Różdżki takie jak te, sprzedawane na ulicy Pokątnej, wyrabiali niegdyś druidzi z gałęzi świętego cisu. Pierwsze eliksiry miłosne sporządzano w starożytnej Grecji i Egipcie, a księgi zaklęć i klątw cieszyły się ogromną popularnością w średniowieczu. Znajdziecie tu wszystko - od amuletów po zwodniki. Księga wiedzy tajemnej - fascynująca wycieczka po porywającym świecie Harry'ego Pottera - powinna znaleźć się na półce każdego miłośnika przygód młodego czarodzieja."

  • Tytuł: "Harry Potter - filozoficzny czarodziej" ("Harry Potter - en philosofisk trollmenn")

  • Autor: Gaare Jorgen i Sjaastad Oystein

  • Wydawnictwo: Jacek Santorski & CO

  • Rok wydania: 2007 (Polska)

  • Ilość stron: 272

  • Opis: "Opowieść o Harrym Potterze jest mocno zakorzeniona w mitologii i tradycji magicznej, lecz jej filozoficzne podłoże czeka jeszcze na odkrycie, bo np. Tiara Przydziału, Mapa Huncwotów oraz Myślodsiewnia są uosobieniem myśli wyrażonych przez Platona, Kanta i Hume'a, a w postawionym na głowie świecie Mugoli i czarodziejów, autorzy tłumaczą, pozbawiony lepkiej poprawności politycznej przekaz o tolerancji i antyrasizmi. Jorgen Gaare i Oystein Sjaastad pytają dlaczego ta opowieść zdobywa tak różnorodne grupy czytelników niezależnie od kultury i wieku? ... I odpowiadają: prawdopodobnie dlatego, że sięga głęboko w naszą ludzką egzystencję, grając na emocjach i ambicjach, naszych nadziejach i obawach, pojęciach i przekonaniach. Gdybyście kiedyś wątpili: Harry Potter zabiera nas prosto do filozofii!"

  • Tytuł: "Harry Potter - dobry czy zły" ("Harry Potter - gut oder bose")

  • Autor: Gabriele Kuby

  • Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne

  • Rok wydania: 2006 (Polska)

  • Ilość stron: 144

  • Opis: "Dobrze, że wyjaśnia pani sprawę Harry'ego Pottera, ponieważ jest to subtelne uwiedzenie, które oddziałuje niepostrzeżenie, a przez to głęboko, i rozkłada chrześcijaństwo w duszy człowieka, zanim mogło ono w ogóle wyrosnąć". - list kardynała Josepha Ratzingera do Gabriele Kuby z 7 marca 2003 roku. Książka Gabriele Kuby może pomóc tym wszystkim, którzy nie chcą się poddać szeroko zakrojonej manipulacji, oraz tym, którzy czują się odpowiedzialni za młodych ludzi - rodzicom, nauczycielom, wychowawcom."

  • Tytuł: "Harry Potter i okultyzm"

  • Autor: ks. Aleksander Posacki SJ

  • Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne

  • Rok wydania: 2006

  • Ilość stron: 224

  • Opis: "Autor zdecydowanie przeciwstawia się powszechnym twierdzeniom, że Harry Potter to tylko niewinna wyobraźnia, dokonuje szczegółowej analizy obecności okultyzmu i magii w kulturze, szczególnie w literaturze. Zasadnicza jej część dotyczy Harry'ego Pottera J. K. Rowling, zwłaszcza zawartych tam tematów okultystycznych, ezoterycznych, inicjacyjnych, a nawet satanistycznych."



  • Tytuł: "Harry i czary - mary, czyli o wartościach edukacyjnych w cyklu powieści "Harry Potter" J. K. Rowling"

  • Autor: Dagmara Kowalewska

  • Wydawnictwo: Universitas

  • Rok wydania: 2005

  • Ilość stron: 422

  • Opis: "Autorka bada fenomen "potteromanii" z perspektywy wartości poznawczych, moralnych i estetycznych, które obecne są w serii powieści J.K. Rowling i świadczą o jej niedostrzeganym często przez oponentów potencjale edukacyjnym. W książce omówiona została tradycja literacka, z której wywodzi się Harry Potter, miejsce tegoż dzieła w dorobku gatunku, a także rodzaj dominujących w nim tendencji edukacyjnych, omówionych z uwzględnieniem najnowszych teorii socjologii literatury i komunikacji masowej oraz teorii wychowania. Szczegółowej analizie poddano również świat przedstawiony powieści, skupiając się na charakterystyce postaci jako głównych nośnikach wartości. Całość wzbogacono o indeks najważniejszych nazwisk i określeń, który pomoże wejść w czarodziejski świat Hogwartu wszystkim niewtajemniczonym "mugolom"."

  • Tytuł: "Dojrzewanie Harry'ego Pottera"

  • Autor: Krystyna Bęczkowska

  • Wydawnictwo: Ston 2

  • Rok wydania: 2005

  • Ilość stron: 160

  • Opis: "Ta ciekawa książka ukazuje etapy dojrzewania głównego bohatera, Harry'ego Pottera. Przeznaczona jest dla młodzieży i dorosłych, a zwłaszcza dla tych, którzy znają losy bohatera wydanych dotąd pięciu tomów tylko fragmentarycznie."



  • Tytuł: "Potterowa Myślodsiewnia. Tajemnice świata magii Harry'ego Pottera"

  • Autor: Karen Farrington i Lewis Constable

  • Wydawnictwo: In Rock

  • Rok wydania: 2006 (Polska), 2005 (Świat)

  • Ilość stron: 190

  • Opis: "Czytając tę książkę czytelnik zaspokoi ciekawość związaną z legendami i faktami potterowskiego świata, które łączą go z naszym mugolskim życiem."




  • Tytuł: "Biografia J.K. Rowling. Genialna twórczyni Harry Pottera" ("J. K. Rowling. A Biography")

  • Autor: Sean Smith

  • Wydawnictwo: Panteon

  • Rok wydania: 2002 (Polska), 2001 (Świat)

  • Ilość stron: 223

  • Opis: "Biografia J.K. Rowling natychmiast po angielskiej edycji została sprzedana do 20 krajów świata, stając się światowym bestsellerem."





  • Tytuł: "Kochamy Harry'ego Pottera"

  • Autor: praca zbiorowa

  • Wydawnictwo: Media Rodzina

  • Rok wydania: 2002

  • Ilość stron: 159

  • Opis: "Nad fenomenem Harry'ego Pottera od dawna głowią się dorośli, którzy rozpętali już niejedną na ten temat dyskusję. Dzieci nie biorą w nich udziału, choć - o czym świadczą ich wypowiedzi w tej książce - mają własne zdanie i wyrażają je z wielką stanowczością."
Komentarze
!Fantazja F
Dodano dnia 02 February 2009 18:30
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9813
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 304
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Tak naprawdę, o istnieniu większości z tych książek nie miałam zielonego pojęcia. Żadnej z nich nie miałam nawet w ręku, zaledwie o ośmiu gdzieś tam usłyszałam, a tylko jedną widziałam na oczy. Cóż, Liondragonie, podsumowanie świetne. Przedstawiłeś chyba rzeczywiście wszystkie książki powiązane z Harrym Potterem wydane w Polsce, dodałeś ich zdjęcia, opisy... Wszytko jest na miejscu, schludne i przejrzyste. Może artykuł nie zasługuje na maksymalną ocenę, ale mocne Powyżej Oczekiwań Ci się należy.

Najbardziej chciałabym przeczytać dwie książki: Harry Potter - dobry czy zły i Harry Potter i okultyzm. Z przyjemnością poznałabym te wszystkie argumenty antypotterowców, o których jeszcze nie wiem i pośmiałabym się z ludzi, którzy nic, tylko szukają dziury w całym. Jednak wszystkie te książki wydają się interesujące i jeśli tylko będę miała okazję którąś przeczytać, na pewno to zrobię.

Swoją drogą, ciekawe, czy i jakie jeszcze powstały na świecie książki o tematyce okołopotterowej...
~Monix F
Dodano dnia 02 February 2009 19:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 89
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 08.12.08
Medale:
Brak
Nie wiedziałam, że istnieje tych książek tak wiele i, że tak dużo w nich napisała sama Rowling. No cóż, wystarczy przelecieć wzorkiem ta liste, by zobaczyć jakie wrażenie wywarł i nadal wywiera Harry Potter. Cudowna lektura, naprawdę. I mimo, że teraz przycmiewa ją zupełna nowośc - Zmierzch to nigdy nie zostanie zapomniana.
~alexis_tonks F
Dodano dnia 03 February 2009 12:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 236
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Znam wszystkie te ksiązki ale nie mam wszystkich - będę musiała uzupełnić biblioteczkę. Bo jak na razie to mam 7 z nich. Chciałabym dodać że autor artykułu zapomniał o jednej pozycji. A mianowicie Księga Wiedzy CZarodziejskiej - wydanie podstawowe - taka niebieska.
Artykuł ok.
~La_Luna F
Dodano dnia 03 February 2009 19:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 15.01.09
Medale:
Brak
Racja. Są tu chyba wszystkie książki które widziałam w ,,potterowskim'' magazynie mojego kuzyna. No ale nie jestem pewna. Autorzy dopełnili sagę o czarodzieju jak również zapełnili swój portfwel. Mam pytanie: Tylko po co aż tyle tego? No cóż...
~Szczena Evans F
Dodano dnia 04 February 2009 11:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
Ja mam w domu baśnie barda Biddle'a, które pewna osoba od jakią miesięcy próbuje pożyczyć. Będąc ostatnio w empiku poszukiwałam Quidditch przez wieki i fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. Przeczytałam też Mugole i magia świetna książka. Nie ma tu mowy o Mój przyjaciel Harry Potter.
Dość dziwna książka, ale zawiera mnóstwo najcenniejszych informacji. Dzięki niej mogłam założyć magiczny sklep i zarobiłam mnóstwo pieniędzy.
Chciałabym przeczytać: Harry Potter nauka i magia, Księge wiedzy czarodziejskiej ,Harry Potter filozoficzny czarodziej, Potterowa myslodsiewnia i kochamy Harry;ego Pottera. Chociaż na pewno wszystkie są warte przeczytania. Nie zgadzam się do tego ze Harry ma coś wspólnego z okultyzmem to bzdury wyssane z palca
~Greens F
Dodano dnia 04 February 2009 12:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 187
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 42
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Bardzo przydatny artykuł. Ja mam zaledwie 4 z wyżej wymienionych książek: "Baśnie barda Beedle'a", "Quidditch przez wieki", "Księga wiedzy czarodziejskiej", "Tezaurus" (I-IV). Niestety ciężko znaleźć te książki. Przynajmniej w moim mieście. Ale staram się je odnajdywać i kupować. Są na prawdę fascynującymi dodatkami do Harry'ego Pottera.
~igla F
Dodano dnia 05 February 2009 16:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 04.01.09
Medale:
Brak
No, ktoś się zabrał za porządne spisanie tych książek. Art bardzo dobry, zastrzeżeń, jak zwykle, nie mam. Daję W Oczko
Dzisiaj widziałam "Baśnie...", ale, niestety, brak kasy nie pozwolił mi się zaopatrzyć w tę książeczkę.
~Hermione F
Dodano dnia 06 February 2009 20:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Animag Kruk
Punktów: 536
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 10.01.09
Medale:
Brak
w ręce do tej pory wpadły mi może 3... Uśmiech pozostałych kilku byłam pawie nieświadoma i musze się zabrac do czytania. Oczywiście daje WUśmiech
~ewcia F
Dodano dnia 06 February 2009 22:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 59
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 06.02.09
Medale:
Brak
Nie wiedziałam że tych książek powstało aż tyle, a z ich opisów wynika że warto je przeczytaćDowcipniś Szczególnie jestem ciekawa tej: "Harry Potter dobry czy zły."Uśmiech
!rudi F
Dodano dnia 07 February 2009 16:02
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 383
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
dla mnie prawdziwe książki o Harrym Potterze to pisane przez J.K. Rowling. Język reszta to podróba [wg. mnie] chociaż do niektórych warto zajrzeć. [z czystej ciekawości] lecz zdziwiło mnie, że aż tyle zostało wydanych książek nie bezpośrednio związane z tamtym 7-częściowym fenomenem. Znałem tylko pierwsze trzy Język
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 08 February 2009 00:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
W głowie nie mieści się, że ludzi napisali tego aż tyle. A na pułkach sklepowych widziałam tylko siedem. Jednakże, przez ten artykuł mam wielką ochotę na zakup czy wypożyczenie paru książek Uśmiech Za fatygę powyżej oczekiwań.
!Milka F
Dodano dnia 08 February 2009 20:57
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9487
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 583
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Lion jak zwykle odwalił kawał solidnej i ciężkiej roboty. Naprawdę, podziwiam.
Osobiście czytałam 6 z wymienionych tu książek, żadnej nie posiadam 'na stałe' - głównie brałam z biblioteki [Harry Potter - dobry czy zły], od kuzynka [Quidditch przez wieki, Tezaurus, Fantastyczne zwierzęta, Księga wiedzy czarodziejskiej] czy czytałam w Empiku [Baśnie].
Mam chęć kupić Tezaurusa do wszystkich części HP, ale troche to drogie. Może kiedyś.
Za artykuł W, no bo jak inaczej. Rozbawiony
~Damakeri F
Dodano dnia 10 February 2009 18:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 191
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 18.01.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny art, nie wiedziałam że istnieje tyle książek związanych z Potterem.
Wkurzają mnie takie tytuły,które sugerują że HP to samo zło, a jeśli go lubimy to pójdziemy do piekła ;/
a ich autorom nie chciało sie nawet dokładnie tej serii przeczytać, tylko oskarżać umieją O.o

Za artykuł daję W ; )
~Madlenne F
Dodano dnia 10 February 2009 19:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1654
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 08.02.09
Medale:
Brak
Jej! Dużo tego. O części wiedziałam, kilka nawet czytałam, ale nie sądziłam, że uzbierało się tego już tyle. Pewnie się nieźle napracowałeś. Daję W, rzecz jasna. Uśmiech
A co do tych książek potępiających Harry'ego, to zgadzam się z Damakeri- autorzy nie zdają sobie sprawy o czym piszą.
~Aroos F
Dodano dnia 12 February 2009 14:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1008
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 12.02.09
Medale:
Brak
Pierwsze 3 czytałem i posiadam w kolekcji,na kilka innych widziałem w księgarniach.muszę jeszcze zakupić Tezaurus. Harry Potter I - VII.
Kiedyś w Empiku widziałem pierwszy tezaurus pana Polkowskiego i mi się podobał.ale czekam na o ile taka będzie Encyklopedię Harrego Pottera autorstwa J.K.R.
~Malaga F
Dodano dnia 12 February 2009 17:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1432
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 96
Data rejestracji: 14.10.08
Medale:
Medal
Posiadam trzy z tych książek - Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć, Mugole i Magia. J. K. Rowling i fenomen Harry'ego Pottera", i Księga wiedzy czarodziejskiej. Przewodnik po zaczarowanym świecie Harry'ego Pottera i kasy nie żałuję (w szczególności zważywszy na to, że ta pierwsza kosztowała mnie w tesco 2,50 zł... : D) Fajne, pomagają obczaić się w świecie Harry'ego, a Księga wiedzy czarodziejskiej to niezła lekturka do poduszki.
W księgarniach widziałam też Tezaurusa, Baśnie i Filozoficznego czarodzieja. Nie to żebym jakoś koniecznie chciała to nabyć. Albo przeczytać. : D wyrosłam z wyrzucania pieniędzy w błoto : d
No, może nie w błoto. Ale za duża jestem aby mnie to interesowało jakoś bardziej : d
~Kinga F
Dodano dnia 12 February 2009 18:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sklepikarz z Pokątnej
Punktów: 824
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Nie zdawałam sobie sprawy, że tego jest aż tyle! Na samym polskim rynku 18 pozycji... z czego mam dwie (Tezaurus I-VII i Baśnie...), kolejne dwie czytałam (Quidditch... i Fantastyczne zwierzęta...), ale o większości słyszę pierwszy raz.
Z chęcią przeczytałabym: "Harry Potter - filozoficzny czarodziej", "Księga wiedzy czarodziejskiej. Przewodnik po zaczarowanym świecie Harry'ego Pottera", "Jak powstał Harry Potter" i "Magiczne światy Harry'ego Pottera. Skarbiec mitów, legend i fascynujących faktów".
Swoją drogą ciekawe, jaki nakład osiągnęły pozycje antypotterowskie. Mam nadzieję, że nie opłaciły się autorom i wydawcomJęzyk
Co do samego artykułu - temat ciekawy, staranne wykonanie, estetycznie - pogratulować.
~BBellatrix Lestrange F
Dodano dnia 17 February 2009 16:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 14
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 15.02.09
Medale:
Brak
Z tych wszystkich wymienionych książek wiedziałam jedynie o czterech trzech jestem szczerze zdziwiona że jest ich aż tyle !

Za fatygę i poinformowanie nas o nich daje W
~Martyna F
Dodano dnia 18 February 2009 08:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1282
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 82
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Artykuł dość nietypowy, no ale chwała ci za to, dosyć już czytania o czymś, o czym sami doskonale wiemy... Brawo. Chociaż swoją drogą, nie sądziłam, że fenomen Pottera jest AŻ TAK wielki. oO
Błędów nie zauważyłam, za co ogromny plus. Zdjęcia są, ładne rozmieszczenie, ciekawe informacje. Nie muszę mówić chyba, jaką ocenę postawię. Hmmm...
~Lady James F
Dodano dnia 21 February 2009 17:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Dyrektora
Punktów: 3783
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 997
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
hmm... nawet nie wiedziałam, że tego az tyle jest, oczywiscie częśc z nich posiadam i fajnie dowiedziec sie, ze jest jeszcze kilka pozycji, w które warto się zaopatrzec, coś mi się wydaję, ze niedługo wybiore się do księgarni xD
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 75% [49 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 17% [11 głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 3% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 262
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59