Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Czas..
Czas..
To dziwne, ale kiedy człowiek się czegoś boi i oddałby wszystko, byle tylko spowolnić upływ czasu, czas ma okropny zwyczaj przyspieszania swego biegu.
Narcyza Malfoy



Narcyza Malfoy z domu Black (ur. 1955r.) - jedna z trzech córek Cygnusa Blacka i Druelli Rosier, siostra Bellatriks i Andromedy, żona Lucjusza Malfoya, matka Dracona oraz babka Scorpiusa. Czarodziejka czystej krwi. Po raz pierwszy mamy okazję poznać jej postać w książce Harry Potter i Czara Ognia, w rozdziale Finał mistrzostw świata w quidditchu

Wygląd zewnętrzny, cechy charakteru
Jego matka też była blondynką; wysoka i smukła, mogłaby uchodzić za piękność, gdyby nie jej mina: pani Malfoy marszczyła się, jakby ją nękał jakiś przykry zapach. - tak Narcyzę opisuję J.K.Rowling. Od początku wydaje się ona osobą zarozumiałą, rozkapryszoną oaz przekonaną o własnej wyższości. Jednak jest ona w stanie zrobić wszystko dla swojego męża, którego zawsze broni i popiera, jak i w stosunku do swojego jedynego syna - Dracona - którego wręcz rozpieszcza, otacza wyjątkową opieką i troską, pomaga w osiągnięciu każdego celu. Jeżeli chodzi o jej relacje z siostrami - z Andromedą nie utrzymywała kontaktu odkąd wyszła ona za mugola, natomiast jej stosunek do Bellatriks diametralnie różnił się od stosunku do Dromedy. Ze swoją najstarszą siostrą spędzała więcej czasu, tolerowała jej porywczość, jednakże umiała jej się przeciwstawić. Pieszczotliwe nazywały one siebie nawzajem "Cyzia" oraz "Bella", co jest dowodem ich niezwykle bliskich stosunków.

Wczesne lata z życia Narcyzy
W 1967 roku nastoletnia Narcyza trafia po raz pierwszy do Hogwartu, gdzie, podobnie jak większość jej rodziny, zostaje przydzielona do Slytherinu. Tuż po zakończeniu edukacji wzięła ślub z czarodziejem czystej krwi - Lucjuszem Malfoyem. W przeciwieństwie do swojej najstarszej siostry, wyszła ona za niego z miłości, a nie z obowiązku. 5 czerwca 1980 roku na świat przyszło jej jedyne dziecko, tj. Draco - oczko w jej głowie, które rozpieszczała i którego otaczała czułą opieką. Z początku pragnęła, aby jej syn kształcił się w Durmstrangu, jednakże zmieniła zdanie. Z tego, co dowiadujemy się z książek, podczas pierwszych lat pobytu syna w Hogwarcie, notorycznie pisywała do niego oraz przesyłała drobne upominki oraz smakołyki.




Rola postaci Narcyzy w serii
Narcyza wbrew pozorom odegrała dość znaczącą rolę w całej serii. Oto krótki opis jej udziału w ważniejszych wydarzeniach:

"Harry Potter i Książę Półkrwi" - Przysięga Wieczysta - w szóstej części serii całość akcji rozpoczyna się od wizyty Narcyzy i Bellii w domu Snape'a. Jaki się okazuje pani Malfoy jest zrozpaczona i wręcz zdesperowana, ponieważ jej mąż trafił do Azkabanu, a Draco zostaje zmuszony przez Lorda Voldemorta do udziału w niebezpiecznej misji, od której może zależeć jego życie. Narcyza odczuwa to jako chęć zemsty na jej rodzinie, w zamian za błędy Lucjusza. Jak już zostało wspomniane desperacja bierze nad nią górę, więc zwraca się ona z prośbą o pomoc do Severusa, mimo że Czarny Pan zabronił jej komukolwiek wspominać o zadaniu Dracona. Jak się okazuje Snape wie już o wszystkim. Wraz z siostrą wymusza ona na nim złożenie Wieczystej Przysięgi, której podwaliną była obietnica Mistrza Eliksirów, że pomoże on młodemu Malfoyowi wykonać powierzone mu zadanie, chronić go, a w razie niepowodzenia - dokończyć jego misję.

"Harry Potter i Insygnia Śmierci" - w tej części rola Narcyzy wyjątkowo wzrasta. Początkowo Czarny Pan jako swoją kwaterę główną obiera dwór Malfoyów. To właśnie tam od tej chwili odbywały się wszystkie spotkania śmierciożerców oraz w podziemiach byli przetrzymywani zakładnicy. Po dość długiej przerwie od momentu wspomnienia o Narcyzie (ostatni raz miał miejsce podczas zebrania zwolenników Voldemorta, gdzie została ona skazana na upokorzenie, ponieważ jej siostrzenica wyszła za wilkołaka, a Czarny Pan miał okazję o tym wspomnieć przy wszystkich) ponownie powracamy do dworu podczas schwytania Harry'ego, Rona i Hermiony. Jednak tuż po ich dostarczeniu do domu Malfoyów ma miejsce błyskawiczna ucieczka tria oraz reszty zakładników. Tuż po tym wydarzeniu cała rodzina zostaje ponownie skazana na niełaskę oraz uwięziona we własnym dworze. Jednakże ponowną okazję do usłyszenia o rodzinie Narcyzy mamy podczas Drugiej Bitwy o Hogwart, gdzie pojawia się ona wraz z mężem i resztą śmierciożerców w Zakazanym Lesie. Wtedy to ma miejsce jedno z bardziej przełomowych wydarzeń tamtej części. Voldemort tuż po rzuceniu klątwy na Pottera zmusza Narcyzę do sprawdzenia, czy nadal on żyje. Wystraszona kobieta podchodzi do miejsca, w którym leży ciało Harry'ego, a następnie sprawdza jego puls. Gdy czuje bicie jego serca, pochyla się nad nim i szeptem pyta o to, czy jej syn nadal żyje. Po uzyskaniu twierdzącej odpowiedzi postanawia zdradzić Czarnego Pana i zapewnia wszystkich śmierciożerców, co do jego śmierci. Podczas dalszego rozwoju bitwy wraz z mężem przestaje ona walczyć po stronie Voldemorta, w tym czasie próbując odnaleźć Dracona. Dzięki jej czynowi tuż po zakończeniu bitwy i zwycięstwie Harry'ego, jej rodzina nie trafia do Azkabanu. W 2006 roku Narcyza zostaje babcią Scorpiusa Hyperiona Malfoya.




W postać Narcyzy Malfoy wciela się Helen McCroy, która początkowo starała się o rolę Bellatriks.
Komentarze
~Mademoiselle_Riddle F
Dodano dnia 07 January 2012 14:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Animag Kruk
Punktów: 541
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 237
Data rejestracji: 18.07.11
Medale:
Brak
diametralnie różnił się od stosunku do Dromedy. - Powinno być Andromedy. Więcej błędów nie znalazłam, ale przyznaję, nie próbowałam ich znajdywać. Bardzo dobrze, miło i ciekawie się czyta, zgrabnie napisane i dostarcza wielu informacji o Narcyzie. Sam artykuł jest świetny, podoba mi się. Oczywiście W!
`Czarodziejka F
Dodano dnia 07 January 2012 19:31
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11092
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 464
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal Medal Medal
Bardzo podoba mi się ten artykuł. Jest nie za krótki, ciekawie napisany, szczegółowy, dobrze się go czyta, zawiera fajne zdjęcia i nie zauważyłam błędów.
Moja ocena: W
~CzarnaRozdzka43 F
Dodano dnia 07 January 2012 20:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 100
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.01.12
Medale:
Brak
Narcyza jest jedną z moich ulubionych postaci w hp. Nigdy nie mogłam zrozumieć, dlaczego w filmie jest bardzo brzydka, mimo, że Rowling opisuje ją jako piękność.
Artykuł bardzo mi się podoba. Jest ciekawy i dosyć długi, zawiera dużo informacji. Daję W. Jupi!
~Dagamara18 F
Dodano dnia 08 January 2012 09:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Dołączam do wszystkich gdyż artykuł też mi się podobaUśmiechJak dla mnie dużo informacji i pomysłowy układUśmiech
~Salazar99 F
Dodano dnia 08 January 2012 19:28
Zbanowany
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 399
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 31.12.11
Medale:
Brak
To była Helen McCrory, nie Helen McCroy. To taka drobna literówka Oczko.

A ja pomimo literówki daję W Oczko
~Fleur_Delacour F
Dodano dnia 14 January 2012 15:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 14.01.12
Medale:
Brak
Do CzarnaRozdzka43 - mam takie samo odczucie. W książce opisywana jest jako niezwykła piękność o długich blond włosach, a w filmie? Nie dałabym jej mniej lat, aniżeli 50. Nie postarali się za bardzo w wybieraniu jej odtwórczyni. Po za tym, sama Cyzia dla mnie jest postacią pozytywną, po mimo nazwiska, które nosi. Za swoją rodzinę byłaby gotowa poświecić życie. Za sam artykuł daje Wybitny. :>
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 19 January 2012 18:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
W filmie ją ukazali jako pozytywną, aczkolwiek trochę starszą panią domu. Za artykuł daję Wybitny, bo bardzo mi się spodobał Język
~luna97 F
Dodano dnia 26 January 2012 21:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 672
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 26.01.12
Medale:
Brak
Artykuł ciekawy, chciałam się dowiedzieć czegoś ciekawego o tej postaci i dowiedziałam się.
~Senthia24 F
Dodano dnia 29 January 2012 09:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 14
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 25.01.12
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł...na temat. Daję Powyżej oczekiwań. Najbardziej zaciekawiła mnie ostatnia informacja-W postać Narcyzy Malfoy wciela się Helen McCroy, która początkowo starała się o rolę Bellatriks. Lubię takie ciekawostki Cool
~Noelle F
Dodano dnia 03 February 2012 17:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 01.02.12
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Ja ją nie za specjalnie lubię. W książce opisuje ją Rowling jako piękność a w filmie ? Nie mogę znieść jej koloru włosów !
~Lily2406 F
Dodano dnia 07 February 2012 19:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 235
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 31.01.12
Medale:
Brak
Fajna grafika.Spoko artykuł, ja tam ją średnio lubiłam.Wtedy kiedy w ekranizacji "Insygni Śmierci" podchodzi sprawdzić czy Harry żyje i pyta o Dracona, fajne to było.Uśmiech

Pozdrawiam Cię drogi GościuUśmiech

A i daję wybitny.
~dark shadow F
Dodano dnia 11 February 2012 15:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
Daję W. Artykuł zgrabny i zwięzły. Zawiera ściśle określone informacje i przyjemnie się go czyta. Ładne obrazy.

Zawszę bardzo lubiłam tą postać ,jak i resztę Malfoyów.
~EllMalfoy F
Dodano dnia 14 April 2012 15:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 95
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 23.03.12
Medale:
Brak
Dołączam do wszystkich - świetny artykuł.
Podobała mi się ciekawostka na sam koniec.Uśmiech
Daję W.
~Densho F
Dodano dnia 12 May 2012 18:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 37745
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 614
Data rejestracji: 02.08.11
Medale:
Medal Medal Medal
Dam W oczywiście.
Artykuł przejrzysty, poprawnie i zwięźle napisany, najważniejsze informacje się w nim znalazły. Ciekawe zdjęcia, a sam tekst ani za długi ani za krótki.
~Narcissa Black F
Dodano dnia 28 May 2014 13:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.05.14
Medale:
Brak
To ojciec Dracona chciał aby jego syn uczył się w Durmstrangu, ale narcyza Uznała że jest to za daleko od domu.
Narcyza poszła do szkoły w 1966 roku
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 94% [34 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 3% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 3% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 268
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59