Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Sekret Bathildy
Sekret Bathildy
- Ma pani coś dla mnie? - powtórzył.
A potem Bathilda zamknęła oczy i kilka rzeczy wydarzyło się jednocześnie. Blizna zapiekła go straszliwie, horkruks zadygotał tak, że widać było to przez sweter, ciemny, cuchnący pokoik rozpłynął się w nicość. Poczuł dreszcz radości i powiedział wysokim, zimnym głosem:
- Trzymaj go!

Garrick Ollivander


Garrick Ollivander (ur. 25 września [1921 r.?]) - jeden z najlepszych wytwórców różdżek na świecie; sprzedawca różdżek. Od 382 roku przed naszą erą jego rodzina zaczęła prowadzić sklep na Pokątnej, który przechodził w posiadanie kolejnego członka ich rodu, z pokolenia na pokolenie. Dzięki informacjom udostępnionym na Pottermore wiadomo, że jego ojciec, Gervaise, był czarodziejem czystej krwi, a matka pochodziła z rodziny mugoli. Sam Garrick ożenił się i miał dwoje dzieci: jednego syna oraz córkę, która niestety zmarła. W czasie pobytu w Hogwarcie Garrick Ollivander został przydzielony do Ravenclawu. Po raz pierwszy poznajemy postać pana Ollivandera w książce "Harry Potter i Kamień Filozoficzny", w rozdziale "Ulica Pokątna".

O Ollivanderach słów kilka
Cały ród Ollivanderów od dawna był związany ze sztuką wyrobu różdżek. Ich nazwisko w wolnym tłumaczeniu znaczy "ten, który jest właścicielem oliwnej różdżki". Wg Rowling sugeruje to nam, że Ollivanderowie przybyli do Wielkiej Brytanii z jednego z krajów śródziemnomorskich, gdzie występują drzewa oliwne. Sam Garrick twierdzi, że jego najodleglejsi przodkowie pochodzą z Rzymu. Tuż po osiedleniu się na nowych ziemiach rodzina Ollivanderów założyła swój własny sklep i zajęła się sprzedażą różdżek starożytnym brytyjskim czarodziejom.

Wygląd zewnętrzny oraz cechy charakteru
Pan Ollivander był opisywany jako wyjątkowo tajemniczy staruszek "[...] o wielkich oczach, które w półmroku płonęły blado jak dwa księżyce". Jego spojrzenie było niezwykle przenikliwe, a jego palce długie i blade. Miał wyjątkowo dobrą pamięć - pamiętał każdą różdżkę, którą sprzedał. Dla Harry'ego od początku nie wydawał się on sympatyczny, za bardzo przerażała go jego fascynacja różdżkami. Wiadomym jest, że były one wielką obsesją Ollivandera.

Początki kariery wytwórcy różdżek
Już od wczesnych lat pracy w rodzinnym biznesie Ollivander wykazywał talent w dziedzinie wyrobu różdżek. Znał się wyjątkowo dobrze na rodzajach drzew i rdzeniach stosownie pasujących do różdżek. Od prawie samego początku działania w rodzinnym biznesie z determinacją dążył do stworzenia idealnej różdżki. Garrick był typowym purystą, który upierał się, że najlepsze różdżki nie powstają ani z wybranego przez klientów rdzenia oraz ich ulubionego rodzaju drewna. Wg Ollivandera jego najlepsze wyroby powstawały, gdy potężne rdzenie magiczne zostawały fachowo złączone z odpowiednim drewnem, a następnie dopasowane do właściciela, z którym różdżki czuły największe powinowactwo. Choć początkowo klienci sceptycznie pochodzili do jego metody wyrobu oraz sprzedaży różdżek szybko okazało się, że różdżki Garricka Ollivandera są o wiele lepsze, od wcześniejszych wyrobów tych magicznych przedmiotów. Jego metody wyboru odpowiedniego drewna oraz idealne dopasowanie do niego rdzenia od początku były pilnie strzeżoną tajemnicą, której tak bardzo pożądali inni wytwórcy różdżek.



Udział postaci w serii
- "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" - w pierwszym tomie serii poznajemy postać pana Ollivandera. To właśnie od niego dowiadujemy się faktu, który miał później wielki wpływ na Pottera. Mianowicie informacje na temat różdżki Harry'ego oraz jej identycznego rdzenia, co różdżka Lorda Voldemorta. Garrick dostrzegając to powiązanie wypowiedział te oto słynne słowa: "Ciekawe... bardzo ciekawe...

- "Harry Potter i Czara Ognia" - po raz kolejny spotykamy się z Ollivanderem dopiero w czwartej części, podczas tradycyjnego już, sprawdzana różdżek reprezentantów szkół na Turniej Trójmagicznym. Wtedy to otrzymujemy kolejny dowód na to, jak dobrze zna się on na swoim fachu. Prawidłowo rozpoznał materiały, z których zostały wykonane różdżki czworga uczestników. Identyfikuje również wyrób Gregorowicza oraz rozpoznaje dosyć specyficzny rdzeń różdżki Fleur Delacour - włos z głowy wili, co według niego daje kapryśne połączenie.

-"Harry Potter i Książę Półkrwi"- w tej części Ollivander zostaje porwany przez Śmierciożerców i oddany w ręce Voldemorta. W siódmym tomie dowiadujemy się, że zostawał wtedy poddawany torturom, mającym na celu wyciągnięcie od niego informacji na temat specyficznego połączenia pomiędzy różdżką Voldemorta, a Pottera. Po kolejnych seriach tortur Garrick ostatecznie wyjawił Czarnemu Panu informacje, dotyczące tych samych rdzeni.

-"Harry Potter i Insygnia Śmierci" - w ostatnim już tomie serii Ollivander był przetrzymywany wraz z Luną Lovegood w Dworze Malfoyów oraz poddawany kolejnym torturom, w trakcie których Lord Voldemort wyciągnął od niego informacje na temat legendarnej Czarnej Różdżki. Ostatecznie Garrick Ollivander, z pomocą Harry'ego, Rona, Hermiony i Zgredka, wydostaje się z dworu. Następnie przebywa w Muszelce, gdzie prowadzi również rozmowę z Potterem na temat Czarnej Różdżki. Ostatnią rzeczą, jaka jestem nam wiadoma na jego temat jest fakt, że po pobycie w domu Billa i Fleur został przetransportowany do domu ciotki Muriel oraz że powrócił do wykonywania swojego zawodu.

Ciekawostki
- W ekranizacjach powieści, w rolę pana Ollivandera wcielił się John Hurt.
- Różdżka Garricka została wykonana z grabu i miała długość 12 i 3/4 cala. Jej rdzeniem było włókno ze smoczego serca.
Komentarze
~EllMalfoy F
Dodano dnia 12 June 2012 12:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 95
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 23.03.12
Medale:
Brak
Ciekawe. Naprawdę nie miałam pojęcia, że stary Ollivander ma na imię Garrick. Dobrze wiedziećOczko
Naprawdę świetnie napisane i nie znalazłam żadnego błędu, co bardzo doceniam w dzisiejszych czasachxD
Dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy o tym wytwórcy różdżek i nie żałuję, że przeczytałam.
Dobrze, już nie słodzę.
Moim zdaniem zasługuje na W.
~Patryk F
Dodano dnia 24 June 2012 21:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 01.10.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Bardzo pouczający, można się dowiedzieć kilku istotnych rzeczy. Daję W to chyba oczywiste.
~Hannibal F
Dodano dnia 27 June 2012 11:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Horkruks
Punktów: 7188
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 76
Data rejestracji: 04.04.12
Medale:
Brak
Pięknie!
Hah, nawet nie wiedziałam, że Ollivander ma na imię Garrick. Że w ogóle ma jakieś imię.
Interesujące, szczegółowe, porządnie napisane.
I ogromny plus za zdjęcia.
~Aprill Thomson F
Dodano dnia 28 June 2012 12:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 3
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 28.06.12
Medale:
Brak
Faktycznie ciekawy!.Parę ciekawostek się przydało i widzę,że nie ja jedyna nie przypuszczałam , że Ollivander ma jakiekolwiek imię ;>
~Billka F
Dodano dnia 01 July 2012 13:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 5
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 23.09.10
Medale:
Brak
wow, Ollivander ma imię? Od kiedy?
Fajny artykuł, przydatny, szukałam długo czegoś dłuższego o Olliva... Garricku xD
~Lily_486 F
Dodano dnia 06 July 2012 20:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 05.07.12
Medale:
Brak
Też nigdy nie myślałąm że Ollivander ma jakieś imię xD Artykól świetny, daję oczywiście W Uśmiech
~SevLily36 F
Dodano dnia 07 July 2012 11:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1807
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 91
Data rejestracji: 19.10.11
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł, nawet bardzo... nie wiedziałam np. że Ollivanderowie przybyli do Wielkiej Brytanii z jednego z krajów śródziemnomorskich, co było poważnym niedopatrzeniem z mojej strony xD Całość zasługuje oczywiście na Wybitny Uśmiech
~Wasp F
Dodano dnia 16 July 2012 11:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 672
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 17.12.10
Medale:
Brak
Nie miałam pojęcia, jak on ma na imię. Bardzo ciekawe i dobrze napisane.
~Kerras F
Dodano dnia 17 July 2012 00:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 130
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 16.07.12
Medale:
Brak
Interesujący artykuł, szczerze to dowiedziałam się kilku nowych rzeczy.
Dobrze napisane - Wybitny
~Gryf5r F
Dodano dnia 23 July 2012 08:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 673
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Artykuł jest ŚWIETNY ! Tylko brakuje mi informacji na temat jego małżeństwa i potomków. Czy wyszedł za czarownicę i co się stało z nią i jego synem.
~_BellatriksLestrange_ F
Dodano dnia 25 July 2012 09:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 240
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 23.07.12
Medale:
Brak
Super artykuł. Nie miałam pojęcia że Olivander ma taką rozbudowaną historie Uśmiech
~DziedzicSlytherina F
Dodano dnia 29 July 2012 17:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Portret w gabinecie dyrektora
Punktów: 5368
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 07.08.11
Medale:
Medal Medal
DS wtrąci się na chwilę do swojego artykułu (pff... nawet nie chcę myśleć o tym, ile ja tutaj teraz błędów widzę). Mini odniesienie to komentarza powyżej - radzę zapoznać się ze znaczeniem sformułowania "jeden z najlepszych" i dopiero potem odnosić treść swojego komentarza (który, jak dla mnie, w bestialski sposób kaleczy język polski), do mojego artykułu. Bo ja związku z twoim uzasadnieniem, a treścią artykułu nie widzę żadnego. No, coś mnie męczyło, aby skrobnąć nieco na ten temat, bo cenię konstruktywność, a jej brak wyjątkowo mocno potępiam.
~ZuzannaKatarzyna F
Dodano dnia 06 August 2012 20:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -79
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 05.08.12
Medale:
Brak
I tak wolę różdżki Gregowicza Uśmiech Ale dobrze wiedzieć coś o tym jegomościu Uśmiech
~Arya Septimus F
Dodano dnia 23 August 2012 21:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 27.06.12
Medale:
Brak
Interesujący jest ten fragment o rodzinie i drzewie oliwnym. W sumie tak,jego nazwisko można tak tłumaczyć,ale w bardzo luźnym przekładzie.

Wybitny oczywiście.
~Soczkochlacz F
Dodano dnia 30 August 2012 17:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 30.08.12
Medale:
Brak
Nie znałam wczrśniej jego imienia o__O dobrze wiedzieć xD
~Temari_Heartfilia F
Dodano dnia 06 September 2012 16:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 64
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 05.09.12
Medale:
Brak
Tak!Niezwykle ciekawy i pouczający artykuł. Niewątpkliwie przyciąga uwagę i intryguje czytelnika. Mi się podoba w 100 procentach
~Marteene F
Dodano dnia 20 October 2012 19:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 14
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 19.10.12
Medale:
Brak
Ollivander zawsze wydawał mi się mroczną i tajemniczą postacią....dopóki nie przeczytałam 7 części.
~Luna23 F
Dodano dnia 30 October 2012 15:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 247
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 11.06.11
Medale:
Brak
Tak jak poprzednicy nie wiedziałam, że on ma jakieś imię xD Poza tym fany artykuł, dużo ciekawostek. Chciałabym również napomknąć, że aktor grający Ollivandera (czyli John Hurt) podkłada głos Wielkiemu Smokowi w Merlinie. Jeżeli ktoś oglądał HP i PM w oryginale to łatwo mógł to zauważyć.
~koko551 hermiona F
Dodano dnia 07 November 2012 20:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 14.05.11
Medale:
Brak
Zasługuje na W. Świetny artykuł Tak!
~Nai Ledoc F
Dodano dnia 09 November 2012 15:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 08.11.12
Medale:
Brak
Bardzo lubię takie artykuły, a ten jest pouczający. (:
Garrick świetnie grał w filmie, moim daniem. Był także fajną postacią w książce.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 84% [36 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [6 głosów]
Zadowalający Zadowalający 2% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 275
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59