Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
A co będzie, jeśli?
A co będzie, jeśli?
- A co będzie, jeśli machnę różdżką i nic się nie stanie?
- Ja wiem? Może ją rzucisz i rąbniesz go w nos - zaproponował Ron.

HP i Kamień Filozoficzny - miejsca
Artykuł składa się z dwóch tekstów zamieszczonych na portalu Pottermore jako "New from J.K. Rowling", czyli coś, czego nie dowiemy się z książek o poniżej opisanych miejscach.

Tzw. >KLIK< pod każdym tytułem, to odnośnik do strony, na której znajduje się oryginalny tekst.

Teksty te nie są pisane na podstawie tych angielskich, a ich tłumaczeniem.



Privet Driver, numer cztery


>KLIK<

Co już wiemy?

Ulica Privet Drive znajduje się w Littre Whinging w Surrey, w Anglii. Domy w bardzo zbliżonych do siebie stylu są ustawione w jednej linii wzdłuż schludnej ulicy. To jest ciche i zdecydowanie niemagiczne miejsce.

Po tym, jak rodzice Harry'ego Pottera zostali zabici przez Voldemorta, Albus Dumbledore zorganizował dla chłopca wszystko, by mógł mieszkać na ulicy Privet Driver pod numerem czwartym, ze swoimi krewnymi, Dursleyami (z ciotką Petunią, wujem Vernonem i kuzynem Dudley'em).


Od Rowling...

Nazwa ulicy, gdzie mieszkają Dursleyowie, odnosi się do najbardziej prowincjonalnej rośliny, krzaka ligustru (roślina), które tworzą schludne żywopłoty wokół wielu angielskich ogródków. Spodobało mi się to połączenie dzielnicy mieszkalnej na obrzeżach miast z oddzielaniem się, a Dursleyowie byli tak zadowoleni z przynależności do klasy średniej i równocześnie z taką determinacją oddzieleni od świata czarodziejów. Nazwa ich rejonu to "Little Whinging", co znów brzmi odpowiednio zaściankowo i nadęto z "whinging", będącym kolokwialnym określeniem dla "marudzenia" w angielskim brytyjskim.

Chociaż opisuję dom Dursleyów jako duży i porządny, odpowiedni do statusu dyrektora firmy wuja Vernona, to ilekroć napisałam o tym, bezwiednie wyobrażałam sobie drugi dom, w którym mieszkałam jako dziecko, a który - wręcz przeciwnie - był raczej małym, trzypokojowym budynkiem na obrzeżach Whintercourne, niedaleko Bristolu. Po raz pierwszy zdałam sobie z tego sprawę, kiedy weszłam do domu pod numerem czwartym na Privet Driver, który zbudowany został na Leavesden Studios (wykupione przez Warner Bros - przyp. mooll) i znalazłam się w dokładnej replice mojego starego domu, włączając komórkę pod schodami i dokładne rozmieszczenie każdego pokoju. Jako, że nigdy nie opisywałam mojego starego domu scenografowi, reżyserowi czy producentowi, było to kolejnym niepokojącym doświadczeniem, które przyniosła mi praca przy produkcji adaptacji książek o przygodach Harry'ego.

Bez żadnego specjalnego powodu nigdy nie lubiłem cyfry cztery, która zawsze uderzała mnie jako raczej ciężka i bezlitosna cyfra. Dlatego też cisnęłam ją na frontowe drzwi Dursleyów.

Peron 9 i 3/4


>KLIK<

Co już wiemy?

Peron 9 i 3/4 jest peronem kolejowym, na którym uczniowie wsiadają do Ekspresu Londyn-Hogwart, szkarłatnej lokomotywy parowej, która zabiera uczniów do Hogwartu i z powrotem. Dostać się na niego można idąc prosto na solidnie wyglądającą barierkę między peronem dziewiątym i dziesiątym.

Od Rowling...

Wybierając numer ukrytego peronu, z którego młodzi czarodzieje i czarownice mogli odjechać do szkoły, zdecydowałam, że musi to być liczba pomiędzy mugolskimi peronami - dlatego jasne było, że to będzie ułamek. To wywołało interesujące pytanie, ile innych ułamkowych peronów jest między wszystkimi mugolskimi peronami na King's Cross i wywnioskowałam, że prawdopodobnie kilka. Chociaż nie są wspomniane w książce, lubię myśleć, że prawdopodobnie z King's Cross startuje także Orient Ekspres do wiosek zamieszkanych jedynie przez czarodziejów w Europie kontynentalnej (spróbuj peron 7 i ½ ). Te pozostałe perony mogą by otwierane jedynie stosownie do potrzeb, na przykład na duże, jednorazowe wydarzenia jak koncert Celestyny Warbeck (na bilecie byłyby szczegóły).

Liczba 9 i ¾ odsłoniła się sama bez zbędnych celowych przemyśleń i spodobała mi się tak bardzo, że zaakceptowała, ją natychmiast. Oczywiście dzięki temu "trzy-czwarte".

Bibliografia:
www.pottermore.com, Harry Potter i Kamień Filozoficzny, rozdział 1, moment 1.

www.pottermore.com, Harry Potter i Kamień Filozoficzny, rozdział 6, moment 1.



Komentarze
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 25 June 2014 14:25
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
No i kolejne ciekawostki. Może nie jakieś sensacyjne odkrycia, ale zawsze coś ^^ Mnie ten peron troszkę denerwował. Zawsze się zastanawiałem co z tymi uczniami, którzy mieszkali bliżej Hogwartu...Wracali się specjalnie do Londynu, żeby wsiąść do pociągu (nie byle jakiego), ale Ekspresu Hogwart ? ;p Koncert Celestyny...^^ Kiedyś się wybiorę, za czas jakiś.
*mooll F
Dodano dnia 26 June 2014 09:17
Super Owadzik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 10619
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 28.09.09
Medale:
Brak
Tutaj więcej przemyśleń autorki. Skąd się wzięły pomysły, a nie odkrywcze informacje z backgroundu.
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 31 July 2014 20:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Super ciekawostki i super tłumaczenie! Dowieedziałam się wielu ciekawych rzeczy Rozbawiony Oczko Oczywiście J.K. Rowling jest najcudowniejszą pisarką na świecie, więc pisanie że jest "Jak zawsze genialna" jest zbędne Język
Za tłumaczenie i ogólnie artykuł daję Wybitny, bo jest przejrzysty i dobrze napisany (przetłumaczony) Uśmiech Pozdrawiam!!! Oczko
~kakat40 F
Dodano dnia 08 August 2014 14:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 505
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 41
Data rejestracji: 08.08.13
Medale:
Medal
Dzięki za tłumaczenie Uśmiech Świetny artykuł Uśmiech PO
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 27 May 2015 21:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Cały artykuł, jest ciekawy, choć wiele informacji znalazłem już wcześniej. Całkowicie nowa dla mnie była ta o numeracji czarodziejskich peronów. Najciekawsza jednak to ta, że mogło być ich więcej, bo o tym jeszcze nigdzie nie czytałem. Ciekawe czy Rowling miała, w związku z tym jakieś pomysły, których jednak nie wykorzystała w książkach, czy też to rozwinięcie przyszło jej do głowy później.
~Andi Cruz F
Dodano dnia 13 July 2015 16:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 103
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 03.05.15
Medale:
Brak
Artykuł jest fajny i ciekawy. I mi też się podoba taka nazwa peronu Rotfl
~Andi Cruz F
Dodano dnia 13 July 2015 19:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 103
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 03.05.15
Medale:
Brak
Daję W Poddaje się
~AngieCh F
Dodano dnia 01 November 2015 15:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 790
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 01.08.14
Medale:
Brak
Wydaje mi się (aczkolwiek to tylko moje własne przypuszczenia), że nazwa peronu jest taka, a nie inna, gdyż J.K. chciała, by w świecie czarodziejów było wszystko tak jakby na opak. Wiadomo, że na dworcach nie spotkamy takiego peronu, za to w świecie czarodziejów jest to możliwe. Mnie również denerwowała nazwa tego peronu, uważałam to za nieco przesadzone, zwłaszcza jak się pogrążało w późniejsze lektury. Tak samo się też zastanawiałam nad tym, jak uczniowie np. ze Szkocji się dostawali do Hogwartu, bo rzeczywiście, trochę bez sensu transportować się tyle kilometrów, jak zamek jest "za rokiem". Oczywiście dla rodzin czarodziejów nie był to problem - choćby Proszek Fiuu i do Dziurawego Kotła, ale mugole wiozący swoje dziecko kilkaset kilometrów to już jest zastanawiające Rozbawiony Za artykuł daję oczywiście W.
~AlexRom12 F
Dodano dnia 02 September 2023 10:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 03.06.23
Medale:
Brak
Jakościową i precyzyjną kontrolę wymaganej wagi można osiągnąć dzięki nowemu, nowoczesnemu waga pomostowa . Wagi te zapewniają większą elastyczność i dokładność pomiarów masy ciała, a także nadają się do szeregu zadań wykraczających poza ważenie ładunku. Można na przykład prowadzić ewidencję gotowych produktów lub wykorzystać je jako pomoc przy załadunku samochodu. Można zamówić takie wagi w sklepie Vagar . Wejdź na ich stronę internetową i poznaj lepiej ich produkty
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 43% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 57% [4 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 266
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59