Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Angelina.
Angelina.
- Żółć ci na mózg padła - powiedziała Angelina, patrząc na Malfoya z odrazą.
Charakterystyka nauczycieli w Hogwarcie...
Tym razem postanowiłam napisać charakterystykę nauczycieli nauczających w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart.
INFORMACJE ZACZERPNIĘTE Z KSIĄŻĘK OD I DO VI

***
Na początek damy nieziemsko urodziwą nauczycielkę o hardej osobowości i groźnym charakterze. Minerwa McGonagall!

Minerwa McGonagall - jest zastępcą dyrektora oraz opiekunką Gryffindoru. Naucza transmutacji. Opiszę ją krótko: jest smukłą osobą z najbardziej lubianą przez siebie fryzurą - "bułeczkowatym" koczkiem z tyłu głowy. Zawsze nosi rogowe okulary i budzi grozę wśród uczniów (i nie tylko). Zwłaszcza przed sprawdzianami jest wymagającą, żwawą nauczycielką,
Minerwa należy do Zakonu Feniksa, tajnej organizacji Albusa Dumbledore'a.
Dowiadujemy się, że Minerwa w pierwszej części Harry'ego Pottera przyczyniła się do ochrony Kamienia Filozoficznego. Jej zadaniem były szachy czarodziejów.
Dużo z nią humoru nie ma, ale uśmiechnąć to się czasem potrafi.
Jej cechą charakterystyczną jest to, że gdy się zdenerwuje (mało powiedziane, "wścieknie" jest trochę bardziej na miejscu) jej usta "przypominają wąską linijkę".
Po śmierci uprzedniego dyrektora Hogwartu, Albusa Dumbledore'a, jego miejsce zajęła właśnie Minerwa.
Już na pierwszych z nią zajęciach dowiadujemy się, że Minerwa jest animagiem- zamienia się w burą kotkę.

A teraz niziutki, a bardzo zdolny nauczyciel zaklęć... FILIUS FLITWICK!

Filius Flitwick - Opiekun Ravenclawu, niski, ale jary nauczyciel zaklęć.
Pomimo niewielkiego wzrostu budzi respekt wśród uczniów. Naucza zaklęć i jest w tym bardzo dobry. W przeciwieństwie do innych nauczycieli, Filius pozwalał na niektórych lekcjach robić uczniom, co chcą. Wiemy, że wśród uczniów Hogwartu roznosiły się pogłoski, że Filius był w przeszłości mistrzem pojedynków.
Jego gabinet położony jest na siódmym piętrze w Hogwarcie.
Podobnie jak Minerwa McGonagall, Flitwick był jednym z nauczycieli, którzy przyczynili się do ochrony Kamienia Filozoficznego. Jego zadaniem były latające klucze.

A teraz przez wszystkich lubiany i kochany Severus Snape!

Severus Snape - do końca piątego roku edukacji Pottera nauczyciel eliksirów, następnie nauczyciel Obrony Przed Czarną Magią. Do końca szóstego roku opiekun Slytherinu.
Podobnie jak McGonagall, nie musi krzyczeć, by przywołać ciszę w klasie. Bardzo surowy i stanowczy wobec wszystkich poza uczniami Slytherinu, których wyraźnie faworyzował, a zwłaszcza Dracona Malfoya.
Jego wygląd: dość długie, zawsze tłuste, kruczoczarne włosy. Sam Severus jest szczupłym mężczyzną o czarnych, przenikliwych oczach.
Snape należy do Zakonu Feniksa, tajnej organizacji Dumbledore'a. W pierwszej części HP dowiadujemy się, że Snape nienawidził ojca Harry'ego ponieważ ten pierwszy uratował mu życie. W szóstym tomie dowiadujemy się również co nieco o jego rodzinie. Okazuje się, że jego matką była Eileen Prince, czarodziejka, a jego ojcem Tobiasz Snape, mugol. Snape wstydził się swego pochodzenia, dlatego nazwał się KSIĘCIEM PÓŁKRWI.
Snape przyczynił się do ochrony Kamienia, wymyślonym przez niego zadaniem były łamigłówka z eliksirami.

Teraz nasz wielki profesor: oto Rubeus Hagrid!

Rubeus Hagrid - duży ciałem i sercem profesor uczący Opieki Nad Magicznymi Stworzeniami. Hagrid jest lubiany przez wielu uczniów. Niestety, jego opinii nieco szkodzą pewne magiczne stworzenia przynoszone na lekcje ONMS, np. sklątki tylnowybuchowe.
Hagrid w pierwszej części przyczynił się w pewnym stopniu do obrony Kamienia Filozoficznego. Dał Dumbledore'owi swego pieska, Puszka, żeby bronił Kamienia. Niestety, przypadkiem wygadał przebranemu Quirrellowi, że Puszek broni Kamienia i tylko muzyka może go uśpić.
W drugiej klasie Hagrid został aresztowany i wysłany do Azkabanu pod zarzutem napuszczania potwora bazyliszka na uczniów. Hagrid spędził tam trzy miesiące i mówił, że w życiu nie przeżył czegoś tak strasznego.
Hagrid został w to wplątany, ponieważ mówiono, że jego "wychowanek" - pająk, akromantula, Aragog napadał na uczniów. Mówiono, że Hagrid otworzył Komnatę Tajemnic, co okazało się kłamstwem. Niestety, w tamtych czasach wyrzucono Hagrida (kiedy był w trzeciej klasie) i przełamano mu różdżkę, której kawałki obecnie trzyma w swojej różowej parasolce.
W trzeciej klasie Hagrid został powołany na stanowisko nauczyciela ONMS, z czego był niezmiernie dumny.
W czwartym roku edukacji Harry'ego, Hagrid zauroczył się półolbrzymką (on też był półolbrzymem) o oliwkowej cerze, Olimpii Maxime.
Rita Skeeter pogrążyła Hagrida, ponieważ powiedziała na forum gazety, iż jest on dzikim półolbrzymem. Na szczęście trójce przyjaciół i Dumbledore'owi udało się go udobruchać i przekonać, że najważniejsze jest jego serce.
Hagrid na piątym roku, gdy wrócił z niebezpiecznej misji w górach powierzonej mu przez Albusa, przyprowadził ze sobą swego brata, Graupa. Był po Trelawney na celowniku Umbridge, dlatego kazał Harry'emu i Hermionie obiecać, że zajmą się Graupem, jeśli go zwolnią.
Hagrid obraził się nieco na Harry'ego, Rona i Hermionę, gdy zrezygnowali z ONMS na szóstym roku, ale gdy okazało się, że Aragog umiera myślał, że chcieliby pomóc utrzymać go przy życiu, dlatego też przestał się na nich boczyć.
Dumbledore był bardzo drogi Hagridowi, ponieważ ten nie miał ojca ani matki, więc gdy Albus zginął, Hagrid bardzo to przeżywał.

A teraz powiemy co nieco o... profesor Sprout.

Pomona Sprout - czarownica średniego wzrostu z prawie zawsze brudnym kapeluszem na głowie. Nauczycielka Zielarstwa, opiekun Hufflepuffu. W pierwszej klasie zaprowadziła uczniów do cieplarni numer jeden, zaś w następnych latach do cieplarni numer trzy, gdzie były o wiele niebezpieczniejsze rośliny, niż w pierwszej.
Profesor Sprout brała udział w ochronie Kamienia. Jej zadaniem były Diabelskie Sidła.
Niewiele wiemy o Pomonie. Wiemy, że w drugiej klasie, gdy Harry i Ron łagodnie mówiąc "wpadli" na wierzbę bijącą, to ona opatrzyła ją, ale nieco denerwowały ją kąśliwe uwagi Lockharta.
Kiedy w szóstej części profesor Slughorn "miał" spotkać się z Harrym, Pomona dawała mu liście na eliksiry.
Pani Sprout wstawiła się za tym, żeby Dumbledore spoczął w Hogwarcie.

Teraz wszyscy nauczyciele OPCM:
-Profesor Quirrell - wydaje się być jąkającym, roztrzepanym czarodziejem, który wrócił z wakacji z Albanii, tymczasem okazuje się, że pod purpurowym turbanem, który cały czas nosił, znajdował się sam Lord Voldemort. Wtedy okazuje całą swą podłość, zło, ale i słabości i lęk przed miłością. Nic dziwnego, połączył duszę z Voldemortem.
Zadaniem Quirrella do "obrony" Kamienia Filozoficznego był pojedynek z trollem.
Quirrell umarł od dotyku Pottera, zostały po nim tylko szczątki.
-Profesor Lockhart - laureat Orderu Merlina Trzeciej Klasy i pięciokrotny zwycięzca konkursu najpiękniejszego uśmiechu w tygodniku "Czarownica".
Okazuje się, że Lockhart nic nie umie, a książki pisał, ponieważ wyciągał wspomnienia od czarodziejów i wymazywał im pamięć. Właściwie, to było jedyne dobre zaklęcie, które znał.
Jednym z komicznych zaklęć używanych przez Lockharta był "odstraszacz chochlików kornwalijskich": PESKIPIKSI PESTERNOMI.
Kiedy Harry doznał kontuzji przez Zgredka, Gilderoy zamiast "naprawić" mu kość w ramieniu, aby się zrosła, on USUNĄŁ mu wszystkie kości, co skończyło się niefortunnym leżeniem w skrzydle szpitalnym przez całą bolesną noc.
Kiedy Ginny Weasley została porwana do Komnaty Tajemnic, wszyscy nauczyciele wystawili Lockharta na próbę - czy podoła Bazyliszkowi? Wszyscy wiedzieli, że nie, jednak chcieli go sprawdzić i spowodować, by wyjechał. I rzeczywiście chciał to zrobić, tyle że zatrzymali go Harry i Ron. Potem chciał im wymazać pamięć na drodze do Komnaty, jednak użył połamanej różdżki Rona i zaklęcie odbiło się rykoszetem. Stracił pamięć i wylądował w Świętym Mungu.
Miał tam przebłyski pamięci, lecz chyba nigdy nie udało mu się całkowicie odzyskać pamięci.
-Profesor Lupin - prawdopodobnie najbardziej ulubiony przez wszystkich trzecioroczniaków nauczyciel OPCM (trzecioroczniaków - rocznik Harry'ego, oczywiście). Był wilkołakiem i przyjacielem Jamesa Pottera, Syriusza Blacka i zdrajcy Petera Pettigrew. Nauczył uczniów z trzeciego roku jak poskramiać: boginy, wodniki kappa, czerwone kapturki i druzgotki.
O jego późniejszych losach wiemy tyle, że gdy Voldemort powrócił starał się nakłonić wilkołaków, aby nie przyłączali się do Czarnego Pana, lecz nie udawał, że jego argumenty są mocniejsze od tych Voldemorta.
W szóstym tomie dowiadujemy się, że Nimfadora Tonks się w nim zakochała, zresztą, najwyraźniej z wzajemnością.
-Profesor Moody - były auror, podobno sam zapełnił połowę cel w Azkabanie. Ma jedno magiczne oko i drewnianą nogę.
Właściwie, można powiedzieć, że przez dziewięć miesięcy pod Moody'ego podszywał niejaki Bartemiusz Crouch Junior zażywający eliksir wielosokowy. Lecz mówimy o Moodym (kwestie Barty'ego pomijam).
Alastor należy do tajnej organizacji Dumbledore'a, Zakonu Feniksa.
Moody dał Harry'emu do zobaczenia fotografię pierwszych członków Zakonu, co bardziej Harrym wstrząsnęło, niż zainteresowało. Jednak każdy wie, że Moody to osoba "jedyna w swoim rodziaju".
-Profesor (ekhm, ekhm...) Umbridge - według Harry'ego przypomina ropuchę, a czarna kokarda na jej włosach - muszkę. Jest to skojarzenie bliskie prawdy. Dolores jest wredną istotą powołaną przez Knota w celu wmieszania się w sprawy Hogwartu. Z początku uczniowie tylko zawiedli się na jej metodach nauczania - książki, książki i pisanie, ale okazało się, że jest równie nudna, co okrutna. Kiedy Harry miał szlaban kazała mu pisać na ręce własną krwią. Okazuje się potem, ze to ona nasłała dementorów na Harry'ego w Little Whinning.
Nazwała centaury "stadem plugawych mieszańców", więc one ją boleśnie stratowały.
-Profesor Snape (patrz trochę wyżej)

Czuję się w obowiązku opowiedzieć również o Slughornie, nauczycielu eliksirów na VI roku edukacji Pottera.

Profesor Slughorn - staruszek o przyjaznym usposobieniu, gruby i niski, guziki na jego marynarce niebezpiecznie trzeszczą przy każdym jego ruchu. Ma duże, krzaczaste wąsy i wciąż ucieka przed Voldemortem i jego Śmierciożercami. Wcześniej uciekał również przed... Dumbledore’em, ponieważ nie chciał wracać do Hogwartu. Został jednak przekonany i wrócił, by nauczać eliksirów.
Slughorn stworzył w Hogwarcie "Klub Ślimaka" czyli coś w stylu skupiska jego ulubieńców. Nazwa wzięła się od jego nazwiska - "rożek ślimaka" (slughorn).
Najprawdopodobniej jednym z pierwszych jego ulubieńców był Tom Marvolo Riddle. Przepowiadał mu gorąco cudowną przyszłość, na zapytanie Toma powiedział mu o horkruksach. Potem wstydził się tego wspomnienia i topornie je zmienił, choć pod spodem nadal istniało to prawdziwe. Jednak, kiedy Harry postarał się (z drobną pomocą Felix Felicis), powierzył mu to wspomnienie z prośbą, by nie pomyślał sobie o nim źle. Był wtedy pod wpływem wina, więc nic dziwnego.
Podczas pogrzebu Dumbledore'a Slughorn reprezentował Slytherin, ponieważ kiedyś również go prowadził, a poza tym Snape uciekł ze Śmierciożercami.
Mówił Harry'emu, że jego matka (Harry'ego) była jego ulubienicą, choć pochodziła z rodziny mugoli. Uczył również Snape'a, choć nie zdawał sobie sprawy, że to Książę Półkrwi.

Powiem również o profesor Trelawney...

Profesor Trelawney - nauczycielka wróżbiarstwa, zawsze opatulona jedwabnymi szalami i chustami. Jej okulary powiększają jej oczy dziesięciokrotnie.
Jak nasi przyjaciele zdążyli się przekonać, była po prostu oszustką, wymyślała przepowiednie, które tylko czasem i czystym zbiegiem okoliczności spełniały się.
Jedynymi wyjątkami były dwie przepowiednie, które jakoby miały wpływ na życie Harry'ego i całej magicznej społeczności - dawno temu przepowiedziała przepowiednię, która nasłała Voldemorta na Harry'ego, "Naznaczył go jako równego sobie", ponieważ ona go do tego nieświadomie skłoniła. Jej kolejną i ostatnią poważną przepowiednią była ta, która mówiła, że Glizdogon (Peter Pettigrew) porzuci kajdany (w lochach Rona Weasleya) i powróci do Czarnego Pana - to również się sprawdziło. Rzecz jasna, potem nic nie pamiętała, bo gdyby jednak pamiętała... pewnie chlubiłaby się tym i pokazywała wszystkim "zazdrośnikom" dowód, że jednak jest prawdziwą wróżbitką.

Tym, którzy wytrwali do końca, gratuluję, tym, którzy nie wytrwali też dziękuję proszę o obiektywne ocenki.

***

UWAGA! PISAŁAM O NAJISTOTNIEJSZYCH NAUCZYCIELACH. O TYCH TROCHĘ MNIEJ WAŻNYCH NIE WSPOMNIAŁAM, ALE MOGĘ ICH WYMIENIĆ:
-Profesor Hooch (nauka latania, sędzia quidditcha)
-Profesor Vector (nauczycielka numerologii)



Napisane przez: Herm-Asia
Dodane: wrzesień 30 2007 13:28Kotecek6

Bibliografia:
Książki od HP i KF do HP i KP. Moja malutka głowa.
Komentarze
778
Dodano dnia 08 September 2008 10:12
Bardzo dobry art. Było kilka niedociągnięć, np. Minerwa była opiekunkĄ ale Pomona już opiekuNEM. Ale to szczegóły. Daję P.
~Peepsyble F
Dodano dnia 14 October 2008 13:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No, no! Wyczerpujący artykuł. Bardzo ładnie, nie ma błędow chyba, że coś przeoczyłam. A tak, ten opiekun ; p Tak to chyba nic... Przyjemny, i wgl. Parę zdjęć by się przydało ale to nic... okey. Wybitny za samo to, że długi ładny artykuł.
~PieTraS F
Dodano dnia 30 April 2009 16:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Gracz Quidditcha Hufflepuffu
Punktów: 134
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 19.03.09
Medale:
Brak
Fajny artykuł, lecz zauważyłem, ze nie wymienilas "profesorki" od mugolznastwa.

animagiem-

No i jeszcze tu powinna byc spacja ;]
Daje WYBITNY.
!leea F
Dodano dnia 06 February 2010 20:08
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Nie czepiajcie się dwóch końcówek i spacji na tak długi tekst, bo trzeba przyznać- robi wrażenie, że chciało ci się to w ogóle pisać. Nie zauważyłam jakiś poważnych błędów, odstępstw, niedociągnięć. Tekst zwięzły, ładny i przejrzysty. Daje Wybitny! Oczko
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 08 February 2010 10:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Spodobało mi się. Art jest bardzo wyczerpujący jeśli chodzi o opis każdego z tych nauczycieli pod względem, nazwijmy go,''dydaktycznym''. Jedyny błąd, który zauważyłem to ten:
Zwłaszcza przed sprawdzianami jest wymagającą, żwawą nauczycielką,

Nie za bardzo wiem o co chodzi z tą żwawością...

Całość jest jednak bardzo dobra i zasługuje na Wybitny.
~NimfadoraTonks F
Dodano dnia 12 August 2010 19:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 284
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 11.08.10
Medale:
Brak
Nie dodałaś nauczycielki mugoloznastwa, Umbridge, Sinstry, Alecto i Amycus Carrow. Ci ostatni dwaj to oczywiście żart;]]
~Lupin F
Dodano dnia 08 December 2010 08:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 08.12.10
Medale:
Brak
Bardzo dobry art.Najlepsze były te zapowiedzi nauczycieli.
Daje P
~mayii F
Dodano dnia 28 January 2011 11:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 252
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 21.01.11
Medale:
Brak
Bradzo fajnie napisane, zapomniano chyba jeszcze o Firenzo. ; ) Podoba mi się sposób przedstawiania nauczycieli, ogólnie fajnie. PO.
~Gryf5r F
Dodano dnia 17 August 2011 22:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 673
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Artykuł bardzo dobry. (jeszcze ten nauczyciel co prowadził chór został) Widać wkład włożony w ten art., daję W Uśmiech
~aneczka00402 F
Dodano dnia 18 November 2011 09:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 497
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 06.11.11
Medale:
Brak
No można powiedzieć, że było bardzo fajnie, miło i żartobliwie.
Były pewne niedociągnięcia, ale tak oprócz tego to bardzo ciekawy artykuł i dużo można się z niego dowiedziećŚmiechJęzor

!!!POWYŻEJ OCZEKIWAŃ!!!
~Dagamara18 F
Dodano dnia 09 December 2011 19:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Przyjemnie się czytałoUśmiechplus za duży wkład pracyUśmiech
~Faria7 F
Dodano dnia 17 June 2012 16:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2652
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 10.06.11
Medale:
Brak
Bardzo ładnie, ale trochę za krótko, biorąc pod uwagę fakt, że to bardzo rozległy temat. Przydałyby się obrazki. Daję PO.
~marihermiona F
Dodano dnia 09 July 2012 13:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1058
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 06.07.12
Medale:
Brak
Art. ogólnie nie jest zły nawet całkiem całkie ale zabrakło mi tego czegoś tej ikry.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 26 December 2012 00:02
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Wspaniały artykuł i śmiało daję W - mój ulubiony nauczyciel to rzecz jasna Severus - mistrz eliksirów, ale także wyśmienity specjalista od obrony przed czarną magią. Szczerze gratuluję tak dobrze napisanego artykułu... i pozdrawiam Uśmiech
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 23 July 2014 13:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Genialny artykuł, bardzo dlugi i zawierający multum informacji Oczko Daję Wybitny, nie wydaj na głupoty Oczko
~Iterutt F
Dodano dnia 06 September 2021 17:39
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=http://buypropeciaon.com/>Propecia</a>
~Evibous F
Dodano dnia 01 November 2021 15:44
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>viagra party</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 03:27
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="https://ocialisshop.com/ ">buy generic cialis</a>
~medinheld F
Dodano dnia 14 November 2022 07:44
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
Wang Y, Fang X, Ye L, Li Y, Shi H, Cao Y <a href=http://clomid.mom/>dose of clomid</a> Of note, however, is that castration had no effect on adrenal 19 carbon androgen precursors such as DHEA, DHEAS, and androstenedione 78
~MorrisDooke F
Dodano dnia 27 December 2022 19:34
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
http://www.hydroxychloroquinex.com/ order hydroxychloroquine online cheap alberta
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 32% [6 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 68% [13 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 323
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59