Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hermiona o Sybilli
Hermiona o Sybilli
No nie... "Wgląd w przyszłość pozwala mi mniemać"... A niby kto ustala tematy egzaminów z wróżbiarstwa? Ona sama! Cóż za zdumiewający dar przewidywania przyszłości!
Horkruksy
Był już artykuł o horkruksach, ale postanowiłam napisać nowy, z uwzględnieniem 7 tomu.


UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!

Horkruksem nazywamy obiekt, w którym czarodziej umieścił część swojej duszy, co czyni go w pewien sposób nieśmiertelnym. Jeśli jego ciało zostanie zaatakowane, to i tak ukryta część jego duszy pozostanie nienaruszona, więc nie może umrzeć, jednak "egzystowanie w takiej formie... (...)...niewielu jest takich, którzy by tego pragnęli, (...), naprawdę niewielu. Już lepsza jest śmierć."
Jest się wtedy "czym
ś mniej niż duch, czymś mniej niż najmarniejsze widmo"
.
Gdy zniszczy się wszystkie horkruksy, czarnoksiężnik umiera normalnie, śmiercią naturalną lub z innych powodów.
Pojęcie horkruks najprawdopodobniej pochodzi od łacińskich słów horrendus (okropny, przeraźliwy) i cruor (zabójstwo, rozlew krwi).
Jest to jeden z najbardziej czarnomagicznych przedmiotów, jaki można sobie wyobrazić, dlatego tak mało o nich wiadomo. Nawet w bibliotece Hogwartu, w dziale Ksiąg Zakazanych, nie ma nic na ich temat. Dopiero w 7 tomie dowiadujemy się, że Dumbledore ukrył wszystkie księgi o horkruksach w swoim gabinecie. Najprawdopodobniej zrobił to jednak dopiero, gdy został dyrektorem, dlatego młody Tom Riddle mógł się z nich dowiedzieć wszystkiego na ich temat. Wiadomo też, że próbował wypytać prof. Slughorna o parę spraw związanych z rozdzieraniem duszy, co mu się niestety udało, odpowiednio zwracając się do nauczyciela i chwaląc jego mądrość. Zdobył od niego wszystkie potrzebne informacje, a profesor, gdy zrozumiał, że niepotrzebnie dzielił się swoja wiedzą z młodym Voldemortem, wyraźnie wstydził się swoich wspomnień, przez co nieco je zmodyfikował. Jednak ostatecznie to dzięki niemu potwierdziły się podejrzenia Dumbledore'a co do nieśmiertelności Czarnego Pana.

Horkruksa tworzy się przez akt największego zła, czyli zbrodnię na człowieku. Przez to jego dusza zostaje rozdarta i można ją wtedy, za pomocą potężnego zaklęcia, zamknąć w dowolnym przedmiocie, bądź żywej istocie.
Istnieje także możliwość naumyślnego stworzenia horkruksa, jednak jedynym znanym przykładem był Voldemort, którego dusza, okaleczona już tak bardzo, rozpadła się na części po zamordowaniu Porterów, zamknęła się w ciele Harry'ego, w momencie odbicia się od niego Zabójczej Klątwy.
Nie ma żadnego naturalnego ograniczenia, co do ilości tworzonych horkruksów, jednak ktoś, kto tak bardzo rozszczepia swą duszę staje się coraz mniej ludzki.
Voldemort był jedynym czarodziejem w dziejach, któremu udało się stworzyć więcej niż jednego horkruksa, bowiem chciał rozszczepić swą duszę na 7 części (ta ostatnia wciąż pozostawała w jego ciele), gdyż 7 jest najpotężniejszą liczbą magiczną. Jednak potem okazało się, że mimowolnie stworzył ich 7, czyli podzielił swą dusze na 8 części. Mówił sam o sobie "Ja, który zaszedłem dalej niż ktokolwiek inny na drodze do nieśmiertelności".
Dumbledore był pewny, że zdanie to odnosi się właśnie do horkruksów. Dla innych ludzi niemożliwe było nawet pomyśleć o stworzeniu takiej ilości "zabezpieczeń" przed śmiercią, gdyż jak ostrzega książka "Sekrety Najciemniejszych Sztuk", reszta twojej duszy po rozerwaniu jej i to tylko po jednym horkruksie staje się niestabilna.
Jest tylko jeden sposób na połączenie swej duszy z powrotem, a mianowicie żal.

"Masz naprawdę poczuć, co zrobiłeś. Jest przypis. Najwidoczniej ból tego może cię zabić"

Horkruksa można zniszczyć tylko za pomocą czegoś, co sprawi, ze nie zdoła się on sam odtworzyć, ani magicznie naprawić. Takimi przedmiotami są na przykład kły bazyliszka, zawierające jego jad, na który jedynym antidotum są łzy feniksa. Można także użyć Przeklętego ognia (Fiendfyre), albo Miecza Gryffindora. Hermiona tłumaczyła Ronowi, że horkruks jest całkowitym przeciwieństwem istoty ludzkiej.

"Posłuchaj, jeżeli teraz wezmę miecz, Ron, i przebiję cię nim, twoja dusza w ogóle nie ucierpi (...) chodzi mi o to, że cokolwiek staje się z twoim ciałem, twoja dusza przeżyje, nietknięta, - powiedziała Hermiona.
- Ale inaczej jest z Horkruksem. Fragment duszy wewnątrz niego zależy od pojemnika, jego zaczarowanego ciała. Nie może przetrwać bez niego."


Ukryta cząstka duszy może także opętać osobę, która przywiążę się do niego emocjonalnie i żyć dalej w jej ciele, jak to się stało z Ginny w "Komnacie Tajemnic".

Horkruksy Voldemorta:

1. Dziennik Toma Marvolo Riddle'a - był dowodem na to, że Czarny Pan jest potomkiem Slytherina, Harry zniszczył go kłem bazyliszka
2. Pierścień Marvolo Gaunta - pamiątka rodzinna, Voldemort tworząc z niego horkruksa nie wiedział, ze kamień, który się w nim znajdował jest jedną ze Śmiertelnych Relikwii, został zniszczony przez Dumbledore'a mieczem Gryffindora.
3. Medalion Slytherina - przedmiot pochodzący od jednego z założycieli Hogwartu, zniszczony przez Rona mieczem Gryffindora.
4. Czarka Helgi Hufflepuff - kolejny przedmiot należący to założyciela Hogwartu, zniszczona kłem bazyliszka w Komnacie Tajemnic.
5. Diadem Roweny Ravenclaw - ostatni przedmiot, który pozostał po założycielach Hogwartu, a Voldemortowi zależało, by jego horkruksy były czymś cennym, zniszczony przypadkowo zaklęciem Fiendfyre (przeklęty ogień) rzuconym przez przyjaciela Malfoya - Vincenta Crabba.
6. Wąż Nagini - podkreślała jego pokrewieństwo ze Slytherinem, zabita przez Neville'a Longbottoma mieczem Gryffindora.
7. Harry Potter - naumyślnie stworzona część duszy Lorda Voldemorta, zniszczył ją sam Czarny Pan, próbując go zabić, by wypełnić przepowiednię.





Nadesłane przez: Madame Black
Dodane: sierpień 21 2007 08:45:06

Bibliografia:
Wikipedia,

Księcia Półkrwi,

Deathly Hallows
Komentarze
~LadyMacbeth F
Dodano dnia 28 August 2008 14:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
Nic dodać, nic ująćUśmiech Może się troszkę czepiam, ale napisałaś "Wąż Nagini", wiem o co Ci chodzi, ale lepiej by brzmiało "Wąż Voldemorta - Nagini". Daję W. Musiałaś się nieźle napracować.
~lu_cile F
Dodano dnia 30 November 2008 23:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -24
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 30.11.08
Medale:
Brak
słowo naumyślnie jest synonimem wyrazu specjalnie. z początku myślałam że to literówka, ale przecież w bezbłędnym artykule nie pojawiłby się przez przypadek dwa razy ten sam błąd.
radzę zmienić naumyślnie na nieumyślnie, bo taki błąd niepotrzebnie obniża wartość artykułu Uśmiech
~d-a--r--e-k F
Dodano dnia 01 December 2008 23:27
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -313
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 01.12.08
Medale:
Brak
Horkruksy to moje ulubione "postacie" z całej serii HP Rozbawiony
Bardzo interesujące było poszukiwanie owych horkrusków przez głównych bohaterów. Uważam jednak że trochę niemożliwe było ich znalezienie, mając o nich tak mało informacji, no ale to przecież powieść fantastyczna. Myślę że autorka niepotrzebnie "stworzyła" ostatniego z horkruksów - czyli część Voldemorta tkwiącą w Harrym, ponieważ wszystko co związane z tym horkruskem było dla mnie trudne do zrozumienia.
~aparecjum F
Dodano dnia 07 December 2008 19:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 996
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 07.12.08
Medale:
Brak
Horkruksy były dla mnie jednym z weilu tajemniczych "obiektów", miecz Gryffindoru, puchar... i te inneOczko oczywiście H.P i Insygnia Śmierci jest dla mnie najciekawszą i najlepiej napisaną częścią.
~Olaa F
Dodano dnia 17 December 2008 11:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 362
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 10.11.08
Medale:
Brak
Według mnie horkruksy powinny mieć lepszą " ochronę". Jak na takie potężny obiekt magiczny to nie za bardzo były chronione- wystarczyło zdobyć jad węza i już rozwalony horkruks...tak myślę ^^

Dobry artykuł nie jest zły Oczko
~wojciec2 F
Dodano dnia 07 January 2009 11:21
Zbanowany
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -86
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 22.09.08
Medale:
Brak
Ujęłaś w tym artykule Wszystko co wiemy o horkruksach (nie jest tego wiele ponieważ Rowling starała się do 6 i 7 części zatuszować tajemnice dziennika Toma Riddle'a i innych horkruksów do czego użyła Dumbledore'a. Zbudowała części 3, 4, 5 na zupełnie innych wydarzeniach jak ratowanie Syriusza czy sam powrót Voldka, przy którym też nikt lub nic nie wspomniało o tych mrocznych tajemnicach magii czyli horkruksach). Dam PO
~marbob16 F
Dodano dnia 07 February 2009 18:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 04.02.09
Medale:
Brak
Horkrusy- bardzo tajemnicze i w sumie fajnie wymyślony sposób nieśmiertelności... Taki orginalny Uśmiech

Co do artukułu zawiera wszystkie niezbędne informacje Uśmiech daję W
~Neo t F
Dodano dnia 01 July 2009 23:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 14.04.09
Medale:
Brak
Horkrusy bardzo tajmnicze przedmioty o silnej mocy . Bez nich nie byłoby 6 i 7 tomu Język . Towarzyszące im niezwykłe wydarzenia wprawiają nas w zachwyt . Uśmiech
~ginewra_potter F
Dodano dnia 17 July 2009 07:39
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -6
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 16.07.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Oczko
Zgadzam się z `neo t` że bez nich nie byłoby 6 i 7 tomu.
A
le nie zapominajmy jeszcze o drugiej części, w której_Ginny została opętana przez dziennik Riddle'a, który był horkorusem.
~Cho_Black_S F
Dodano dnia 27 July 2009 19:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 156
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 36
Data rejestracji: 18.11.08
Medale:
Brak
Ale to ściągnięte z Wiki. Ogólnie praca rozpisana absolutnie dobrze. Nie czepiam się literówek bo to nie ma sensu. Cieszę się że ktoś postanowił napisać coś o horkruksach.Oczko
Informacje są właściwe.
Zwięźle, ale prawidłowo. Tak trzymać.Oczko
~Julia_magic F
Dodano dnia 29 July 2009 15:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 49
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 29.07.09
Medale:
Brak
Informacji dużo, wszystko co umieszczone było w 6 i 7 tomie, mimo, że i tak bardzo ubogo autorka je objaśniała biorąc pod uwagę, że były tak mroczne, niebezpieczne i ważne. Ciekawe czy gdyby Voldemort stworzył jednego horkruksa miałby ciało po odbiciu zaklęcia od Harry' ego.Może właśnie przez to że stworzył ich tak wiele, pokaleczył duszę zbyt bardzo, by po jednej śmierci pozostać człowiekiem, ale to tylko moje domysły.
~maruuus F
Dodano dnia 29 November 2009 21:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -22
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 15.11.09
Medale:
Brak
Porterów <--- każdemu zdarza się coś takiego : ) , Voldemort był jedynym czarodziejem w dziejach, któremu udało się stworzyć więcej niż jednego horkruksa, bowiem chciał rozszczepić swą duszę na 7 części <--- wydaje mi się, że on pobił rekord bo kiedyś ktoś stworzył 4 horkruxy , gdzieś mi się to obiło o uszy : )
~Irytek F
Dodano dnia 01 January 2010 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 78
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 31.12.09
Medale:
Brak
Nawet fajny artykuł. Cytaty z książek a przede wszystkim z Vi i VII. Musiałeś/aś się napracować pisząc go. Dam ci Wybitny.
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 06 February 2010 16:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Horkruksy, mogłyby być lepiej chronione. Najlepiej byłoby je gdzieś zakopać, Voldemort nie wpadł na ten pomysł . Czarnoksiężnicy nie zawsze myślą w najprostszy sposób. Wszystkie informacje o horkruksach zostały zawarte w tym artykule, dlatego oceniam go bardzo dobrze. Artykuł jest bardzo ciekawy, czytanie go jest przyjemnością. Nie znalazłem w nim żadnych błędów, wystawiam więc Wybitny.
!leea F
Dodano dnia 06 February 2010 19:01
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Brawo! Artykuł dość długi, a zarazem ciekawy ( co się dość rzadko zdarza ). Brak błędów, literówek itp, więc na wstępie dam W Uśmiech

Co do samych Horkruksów, Voldemort chyba się dużo nie namyślał, nad rzeczami w których ma umieścić swoją rozbitą duszę, zapewniającą mu poniekąd nieśmiertelność. Przecież mógł, chociaż jedną cząstkę zamieścić w czymś bardziej trwałym, np. kamyk. Rozumiem ,że tak wielki czarnoksiężnik, nie umieszczał by cząstki samego siebie w kawałku granitu, ale z pewnością dałoby mu to większe bezpieczeństwo niż upychanie duszy w tak oczywiste rzeczy jak; jego własny, zaczarowany pamiętnik, pierścień ojca. Nikt już nigdy by nie znalazł jego magicznej "polisy ubezpieczeniowej" między miliardami ( więcej ) ziaren piasku, na dnie morza, albo po prostu zakopane w ziemi. Taki wielki czarownik, a wykazał się taką wielką bezmyślnością...
^Lady Holmes F
Dodano dnia 27 February 2010 14:48
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Jest się wtedy "czym
ś mniej niż duch, czymś mniej niż najmarniejsze widmo".

Coś ci się linie załamały czy coś takiego.
Gdy zniszczy się wszystkie horkruksy, czarnoksiężnik umiera normalnie, śmiercią naturalną lub z innych powodów.

A jeszcze trzeba go zabić.
***
Artykuł bardzo obszerny i wszystko jest wytłumaczone. Gramatyka i styl jest ok.
Daję Wybitny.
~Inferno F
Dodano dnia 07 March 2010 18:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 07.03.10
Medale:
Brak
Nurtuje mnie jedno pytanie: dlaczego nie użyli na horkruksach zaklęcia avada kedavra Język Może mi ktoś odpowiedzieć??
~turop2000 F
Dodano dnia 26 March 2010 22:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 17.03.10
Medale:
Brak
Artykuł obszerny i wszystko jest w nim wyjaśnione. A co do pytania o avada kedavra to w książce było napisane, że można je zniszczyć przedmiotami lub zaklęciami o bardzo dużej mocy magicznej a avada kedavra to tylko zaklęcie uśmiercające, a nawet gdyby się dało tym zaklęciem zniszczyć horkruksy to Voldemort na pewno ochronił je przed nim.
~DawidRiddle F
Dodano dnia 30 April 2010 13:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 81
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 29.04.10
Medale:
Brak
Mnie bardzo interesują horkruksy i ich rola w książce o HP, gdybym był magiem z pewnością wybrałbym horkruksy jako drogę do nieśmiertelności a nie ,przedłużanie życia za pomocą eliksiru, który można uzyskać tylko dzięki kamieniowi filozoficznemu, eliksir by mnie uzależnił sam od siebie a horkruksy nie. Poza tym wiążą się z czarną magią, a ta z pewnością jest potężniejsza od białej.
~diamencik F
Dodano dnia 01 May 2010 18:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
kamlot1003 skąd ona mogła wiedzieć jak te horkruksy wyglądają? Przecież zniszczyli je w drugiej części. P.S. Drugą część nakręcą za rok.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 75% [60 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 16% [13 głosów]
Zadowalający Zadowalający 6% [5 głosów]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 265
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59